Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo Kia fans,

vraagje, wij hebben een Kia Sorento uit 2008.

hebben deze ongeveer een half jaar en vinden het een heerlijke auto.

enige wat opns opvalt is, dat de motor een tikkend geluid maakt.

voor aflevering hebben wij de kleppen laten stellen door de garage, auto loop op LPG en weten dat je dit regelmatig dient te controleren.

monteur zegt dat auto dit geluid niet vertoont als hij op benzine loopt, maar ook op benzine hoor je het getik.

wij denken dat dit met de kleppen te maken heeft, monteur zegt dat dit de injectoren zijn die je hoort. niks om ons druk over te maken zegt hij.

auto uitgelezen en er zijn geen foutcodes te vinden.

auto verbruikt geen olie.

volgende maand loopt onze garantie af, en garage zegt dat het niks is. maar wij twijfelen.

iemand tips?

of herkend iemand dit geluid?

Geplaatst

Logisch verhaal van die injectoren

Ik zou trouwens even een ANWB keurinkje (oid) laten doen.

Kost ca 150 eu

• Like 1
Geplaatst

ja of in elk geval zelf even goed luisteren 

ik neem daarvoor altijd een lange schroevendraaier als ik me stethoscoop niet zo snel bij de hand heb

even met het metalen deel daar baar je wil luisteren en het hand vat tegen de ook en je kunt vrij goed horen of het inderdaad je injectoren zijn of dat het onder je kleppendeksel vandaan komt

Geplaatst

bedankt voor jullie antwoorden.

ik dek da ik de garage eens voorstel om ons telaten horen da het de injectoren zijn en dat he tniet vanonder het kleppendeksel komt

heb zelf inderdaad zitten denken aan een keuring, maar wij wonen in zuid limburg.

keuring kan alleen in utrecht en den haag, maar is zeker een overweging waard.

stel het zijn de injectoren, ka dit kwaad?

Geplaatst

Het is idd een hoop geld €350, maar niet als je zelf al twijfels hebt bij je auto. Het is natuurlijk ook een keer nog zo dat er naar de hele auto gekeken wordt, remmen, schokdempers, uitlaat, benzine en remleidingen, compressie van de cilinders, LPG installatie en noem maar op. En alles komt in een mooi officieel ANWB rapport te staan wat je zo bij je verkoper onder z'n neus kan schuiven, scheelt een hoop discussie en verborgen kosten  :-)

• Like 2
Geplaatst

Het is idd een hoop geld €350, maar niet als je zelf al twijfels hebt bij je auto. Het is natuurlijk ook een keer nog zo dat er naar de hele auto gekeken wordt, remmen, schokdempers, uitlaat, benzine en remleidingen, compressie van de cilinders, LPG installatie en noem maar op. En alles komt in een mooi officieel ANWB rapport te staan wat je zo bij je verkoper onder z'n neus kan schuiven, scheelt een hoop discussie en verborgen kosten  :-)

Ik heb zo met mijn Pontiac TransSport een kleppen revisie, voorruit en nog tig andere dingen kunnen claimen na 3 jr bij de Opel garage.

Waren ze niet blij mee :wink:

Geplaatst

Grote kans dat het niks met de kleppen te maken heeft, maar met een van de distributiekettingen. Iedere ketting heeft een hydraulische kettingspanner. Kan zijn dat er eentje (mogelijke beide) niet goed functioneert.

Mijne tikt overigens ook wel wat, maar een paar seconden na het starten is het weg. Ik hoor hem wel heel lichtjes als de motor loopt, maar niks verontrustends.

Houd er rekening mee dat de Sorento een redelijk onrustige V6 heeft. Ik had het liever ook wat soepeler gehad.

Overigens, LPG doet deze 3.3V6 motor geen goed, of er moeten geharde klepzittingen gemonteerd zijn.

(Enige goede Kia-dealer in het zuiden is Ten Oever in Nuth)

Geplaatst

ik heb geen idee of er geharde klepzittngen inzitten maar de verkoper heeft de kleppen gesteld in November dus moet hij dat vast kunnen vertellen.

ben gisteren bij de verkoper geweest. hij heeft mij het verschil laten horen hoe de motor loopt op benzine en hoe hij loopt op LPG.

je hoort wel wat verschil.

het getik van ik hoor zijn volgens hem de injectoren maar hij gaf ook aan dat omdat de auto hydraulische kleppen heeft, je altijd iets hoort.

we zijn stuk gaan rijden en volgens hem loopt motor prima.

hoe denk jij over flash systeem, waarmee er extra smering aangebracht wordt ?

Grote kans dat het niks met de kleppen te maken heeft, maar met een van de distributiekettingen. Iedere ketting heeft een hydraulische kettingspanner. Kan zijn dat er eentje (mogelijke beide) niet goed functioneert.

Mijne tikt overigens ook wel wat, maar een paar seconden na het starten is het weg. Ik hoor hem wel heel lichtjes als de motor loopt, maar niks verontrustends.

Houd er rekening mee dat de Sorento een redelijk onrustige V6 heeft. Ik had het liever ook wat soepeler gehad.

Overigens, LPG doet deze 3.3V6 motor geen goed, of er moeten geharde klepzittingen gemonteerd zijn.

(Enige goede Kia-dealer in het zuiden is Ten Oever in Nuth)

• 1 maand later...
Geplaatst

V6 3,3 is niet geschikt voor gas, en dure beurten  steeds kleppen stellen , de 3,5 V6 is wel geschikt voor gas (De 2.4 en de 3.3 V6 zijn niet zonder meer geschikt voor LPG. Als je deze auto's op LPG wil ...) heeft al een een keer in een topic gestaan

Geplaatst

Hier is hij: Gepost 3 april 2011 - 20:41

Van wat ik zo overal lees niet aan te bevelen. 
De 2.4 en de 3.3 V6 zijn niet zonder meer geschikt voor LPG. Als je deze auto's op LPG wil hebben is het zeer aan te raden geharde klepzittingen te laten monteren. Kia levert zelf ook LPG ombouw i.c.m. het GasFX systeem voor extra verzorging van de kleppen. Echter helpt dit systeem niet voldoende om verbrande kleppen te voorkomen. 

Mijn dealer heeft het me ernstig afgeraden mijn 3.3 V6 om te bouwen. De installatie zelf, de geharde klepzittingen (+/- 1800 euro) en om de 30.000 km de klepspeling laten controleren (a 323 euro) maken het financieel minder aantrekkelijk. Als de kleppen gesteld moeten worden kost dat 826 euro.

De enige Sorento motor die LPG goed verdraagt is de 3.5 V6. Op het Duitse Sorento-forum zijn een paar gasten die een 3.5 V6 al 115.000 km zonder problemen op LPG hebben lopen.
Een ander heeft bij zijn 3.3 V6 de kleppen verbrand na 60.000 km. Montage van nieuwe kleppen kostte hem rond 4000 euro.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...