Ga naar inhoud

luchtcirculatie aan automatische bij 19 graden en minder


Ivan40

Aanbevolen Berichten

Een vraagje vanwege mijn schoonzus en mede daardoor besloten een Kia te kopen, omdat zij enorm tevreden is van de wagen.

Als zij de airco op Lo zet brandt automatisch het luchtcirculatielampje tot ongeveer 22 graden en dan gaat het uit! Tot die tempratuur komt warme lucht uit de ventilatie.
Van 22 graden tot 28 graden komt er iets koudere lucht uit, maar nog niet ijskoud.
Draait ze terug naar beneden wordt de lucht alsmaar warmer en vanaf 19 graden en minder komt er terug warme lucht uit.

De vraag is : Is dit normaal bij een Rio?

 

Groeten
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Echt niemand? Want met het warme weer van de afgelopen dagen lijkt het mij geen pretje, om in een voorverwarmende oven
te zitten, en dat de airco dan ook nog eens alleen warme lucht geeft.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het lampje a/c brandt en het is climate control dat men schoonzus heeft.
Ze is er deze voormiddag mee naar de dealer gegaan en die weet het ook niet, want nu werkt de airco "normaal".
Hij doet alles zoals hij het zou moeten doen, maar vanaf de wagen een voorverwarmde oven is, dan is het om zeep.
Zelf heb ik het instructieboekje even online gelezen en daar staat in dat je de ramen even moeten openen zodat de warmte naar buiten zou kunnen.
Die tip heb haar nu gegeven we zullen wel zien wat het wordt.

Wel heel raar dat de dealer het ook niet weet!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 3 weken later...

Mijn schoonzusje gaat volgende week woensdag naar een andere dealer gaan om het airco probleem van haar Rio te laten bekijken.
De dealer vermoed dit probleem : De eerste piste die ik zou onderzoeken is de sensor die de gevoelstemperatuur in de wagen door geeft aan de aircomodule. Als deze foute waardes geeft, krijg je hetzelfde probleem als jij nu hebt. Het is ook zo dat er verschillende sensoren in staan voor de berekening van hoe koud/warm de lucht die uit de ventilatorroosters komt moeten zijn, maar de hierbovenvermelde sensor heeft hier het grootste aandeel in.

Mocht dat het probleem zijn is de bedieningsmodule binnen met die sensor dus ze is een beetje benieuwd.
Dan zou ze ook voortaan daar op onderhoud gaan met de wagen, als die dealer het probleem kan oplossen.
Ze gingen het onderzoeken zeiden ze tot de oorzaak gevonden is.

Een andere dealer denk dat weer in de richting van het koelmiddel dat in het systeem is.

Wel raar als de wagen in de garage staat komt er koele lucht uit de wagen, staat hij in de volle zon dan komt er op de stand LO enkel lauwe lucht uit en hoe hoger ze dan gaat hoe iets koudere lucht er bij HI uitkomt.
Zelf begint mijn broer te denken dat er ook iets mis is met de binnenvoeler van de wagen dat die flipt. Afwachten tot woensdag.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zit nu even te denken .............

 

wat de relatie van jou met jen/men schoonzus zou kunnen zijn..........?!

 

 

.

.

.

 

Ik ben er uit!

Jij bent de dealer YEP................ of toch nie :|

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zit nu even te denken .............

 

wat de relatie van jou met jen/men schoonzus zou kunnen zijn..........?!

 

 

.

.

.

 

Ik ben er uit!

Jij bent de dealer YEP................ of toch nie :|

Helaas de dealer zit in Geel en heeft van dit forum nog nooit gehoord.

Maar bon als het probleem gekend is zal het op dit forum niet gemeld worden!

En ik hoef er nu ook niet meer te zijn vermits de aankoop van de Pro Cee'd toch niet doorgaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Helaas de dealer zit in Geel en heeft van dit forum nog nooit gehoord.

Maar bon als het probleem gekend is zal het op dit forum niet gemeld worden!

En ik hoef er nu ook niet meer te zijn vermits de aankoop van de Pro Cee'd toch niet doorgaat.

en waarom gaat de aankoop van de KIA Pro Cee'd niet door !!!!!!!!!!!!!!!

;)

Link naar reactie
Delen op andere sites


en waarom gaat de aankoop van de KIA Pro Cee'd niet door !!!!!!!!!!!!!!!

;)

Omdat de Pro Cee'd pas gestart is met te assembleren en we kregen de keuze van de dealer om hem te annuleren, omdat hij nu maar pas ergens in augustus kan geleverd worden.

Vandaag gaan kijken naar een suzuki en we overwegen deze te kopen, er staan er in stock waar we nog een flinke korting op krijgen en een mooie overnameprijs van de huidige wagen ( 1000€ meer dan bij de Kia dealer ).

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maar sowieso... de Pro Ceed nu gestart met assembleren en pas in augustus geleverd??

Assemblage duurt toch hooguit een paar dagen? 't Hele verhaal komt op mij nogal vreemd over (to say the least).

Transport duurt ook niet al te lang, want hij komt uit Slowakije en niet uit Korea.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maar sowieso... de Pro Ceed nu gestart met assembleren en pas in augustus geleverd??

Assemblage duurt toch hooguit een paar dagen? 't Hele verhaal komt op mij nogal vreemd over (to say the least).

Transport duurt ook niet al te lang, want hij komt uit Slowakije en niet uit Korea.

Dat is wat de dealer mij verteld heeft! Hij is ook 3 weken met vakantie.

Daarom dat hij liever wat later zegt dan mij nog eens valse hoop te geven.

Daarbij je kent er ook iets van om te wachten op jou wagen zou ik zo zeggen.

Vandaag naar de suzuki sx4 gaan zien, en besloten deze te kopen. Binnen de week is hij de onze.

We laten onze Citroën daar staan en de dealer gaat hem verkopen in onze plaats en dan regelen we die betaling achteraf met onze lening op de nieuwe wagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heren

Deze meneer

Komt met een normale vraag laten we gewoon een normaal antwoord geven of deze persoon een dealer is is aan moderator \administrator . 

Laten we het gezellig houden en gewoon een normaal antwoord geven zonder vooraf te bedenken wie het zou kunnen zijn dat is wel zo eerlijk.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Daarbij je kent er ook iets van om te wachten op jou wagen zou ik zo zeggen.

 

Klopt, maar die van mij is nog steeds niet in productie! Dus daarom mijn reactie van als ze al aan het assembleren zijn, kan het nooit zo lang duren voordat ze gaan leveren.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Probleem met de airco is opgelost bij mijn broers vrouw haar Rio. Zo simpel dat de dealer in Geel de moeite er nog niet heeft voor gedaan omdat te bekijken.

Daarvoor moet je dan naar een andere dealer rijden aan de andere kant van t land.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Probleem met de airco is opgelost bij mijn broers vrouw haar Rio. Zo simpel dat de dealer in Geel de moeite er nog niet heeft voor gedaan omdat te bekijken.

Daarvoor moet je dan naar een andere dealer rijden aan de andere kant van t land.

 

Zitten er maar twee Kia dealers in België dan ?  :ninja:  :ninja:

 

Grtz

Specialmade

Link naar reactie
Delen op andere sites


Probleem met de airco is opgelost bij mijn broers vrouw haar Rio. Zo simpel dat de dealer in Geel de moeite er nog niet heeft voor gedaan omdat te bekijken.

Daarvoor moet je dan naar een andere dealer rijden aan de andere kant van t land.

 

maar nu de grote vraag wat was het simpele probleem ????

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


maar nu de grote vraag wat was het simpele probleem ????

Gokje: de goede knop drukken om de airco zijn werk automatisch te laten verrichten  :whistling: . Boze tongen beweren zelfs dat zoiets in de gebruiksaanwijzing staat :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zitten er maar twee Kia dealers in België dan ?  :ninja:  :ninja:

 

Grtz

Specialmade

Nee meerdere, maar dit was de enigste die ze snel konden verder helpen en die voortaan een klant bij heeft zijnde mijn broer zijn vrouw.

Blijkbaar moet om de 2j het koelmiddel van de airco vervangen worden wat niet is gezegd tegen mijn broer zijn vrouwke, en is het systeem op lekkages getest, en als je een dealer hebt die zegt : Ik weet het niet.

Wel ja dan verschieten ze ervan dat je klanten kwijt speelt.

Mij heeft hij ook een wagen verkocht dat hij niet op tijd kan leveren, en doet hij met het airco probleem van men schoonzus alsof zijn neusje bloed.

En de hoofdzetel in Brussel contacteren bij de dienst after sales is een verloren zaak.

Echt erg...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hier is het antwoord van de simpele oplossing te vinden : http://www.kiaclub.nl/topic/15782-luchtcirculatie-aan-automatische-bij-19-graden-en-minder/?p=155881 .

Blijkbaar wisten de heren pimpmasters toch niet ;).

Hmmmm ik neem dus aan dat er niet genoeg koudemiddel in het systeem zat 

maar wij zijn pimpmasters en niet alleswetende  :no:  :no:  zeker niet als ik de wagen zelf niet onderzocht heb

maar als je na 2 jaar al zo veel koude middel kwijt bent dan is er wel iets aan de hand en lekt er toch iets 

dit is niet iets wat elk jaar of 2 jaar hoeft worden bij gevuld het is tenslotte een gesloten systeem

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Beter lezen xtra. Het is een andere gemakkelijke oplossing. En de dealer heeft mijn broer en zijn vrouw gezegd dat er iedere 2j ander koelmiddel in moet.

Dit zijn de dealer zijn woorden niet die van mij.

Maar wat weet een dealer daar nu allemaal van?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe Aanmaken...