Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ok ik ben niet echt onderlegd in auto's maar al flink wat kilometers gemaakt met mijn nieuwe karretje

Dus ging mijn vriendin hem voor het eerst vol tanken

Er kon 22 liter bij

En weer flink aan het rijden

Het metertje van de benzine ging naar onze mening vrij snel naar beneden

En vanmiddag na 400 kilometer rijden het lampje branden

Dus maar weer naar de pomp

Ik deze keer zelf tanken

Na 23 liter sloeg de pomp af

Ik ben altijd gewend om nog even Door te drukken zodat hij echt helemaal vol zit

Tot mijn verbazing kon er nog bijna 7 liter bij

Is dat normaal?

En bij hoeveel liter over begint het lampje ongeveer te branden?

Want er werd mij gezegd dat ik een 35 liter tank heb

En als ik dan 30 liter kan tanken dan moet er nog 5 liter in hebben gezeten toch?

Geplaatst

Als je hem echt voltankt gaat er wel 37 liter in. En ja als de pomp afslaat, dan kan er met voorzichtig en langzaam tanken

nog wel een litertje of 7 bij. Ik vind ook dat de picanto moeilijk tankt, is een klacht die je vaker hoort.Bij mij gaat het

lampje branden als er nog ongeveer 5 liter in zit.

grt. oude

• Like 1
Geplaatst

Ligt ook aan het tankpistool.

Tank meestal bij het zelfde station.

Als ik tank en hij slaat af,gaat er amper nog wat bij in,misschien een liter met lang wachten,maar zeker niet meer en al helemaal geen 7.

Bij een ander tankstation sloeg ie duidelijk eerder af en kon er nog ruim 2 liter bij.

Ik tank gewoon volgas in eerste instantie,geen of weinig last van tegendruk.

Geplaatst

Het pistool is van zeer grote invloed!

Bij mijn vaste tankstation kan er altijd nog minstens 3 liter bij.

Vandeweek was het daar erg druk, dus ben ik naar de Tango verderop gegaan. Daar kreeg ik er na de eerste afslag niet eens een halve liter bij.

De tank is nu zeker niet zo vol als op mijn vaste stek; de meter stond net onder het bovenste streepje, terwijl die er normaal ruim boven staat.

Geplaatst

Ligt inderdaad ook aan het tankstation. Ik tank bij het ene station

ook makkelijker dan bij het andere.

grt. oude

Geplaatst

Ligt ook aan het tankpistool.

Tank meestal bij het zelfde station.

Als ik tank en hij slaat af,gaat er amper nog wat bij in,misschien een liter met lang wachten,maar zeker niet meer en al helemaal geen 7.

Bij een ander tankstation sloeg ie duidelijk eerder af en kon er nog ruim 2 liter bij.

Ik tank gewoon volgas in eerste instantie,geen of weinig last van tegendruk.

dacht dat als je gaat tanken dat de motor uit moest .......

• Like 1
  • 8 maanden later...
Geplaatst

bij mij lijkt het inderdaad ook net, alsof het benzinemetertje snel omlaag gaat.

Ik heb de auto net een week en moet het nog uitproberen.

Vraag me af hoeveel km ik met 1 tank kan rijden

Geplaatst

Ik rij met picanto 1.2, nieuw model van 05-2011.

Heb nu ongeveer 77.000 km.

Verbruik ligt in begin hoger, motor moet eerst wat ingereden worden, na wat tijd zakt verbruik.

Hier op forum al eens aangehaald,

grtn

Geplaatst
Vraag me af hoeveel km ik met 1 tank kan rijden

Ik heb al eens 807 km gehaald en moest toen 35,5 liter tanken. Maar ik heb ook al eens zonder benzine gestaan op de Duitse Autobahn omdat ik nog net een goedkoper tankstation meende te kunnen halen. :) Toen paste er 38,5 liter in, maar ik tank dan ook door  tot dat de benzine in de hals blijft staan.

Vandaag getankt in Duitsland: 783 km met 37,2 liter = 1 op 21.

• Like 1
Geplaatst

Ik heb al eens 807 km gehaald en moest toen 35,5 liter tanken. Maar ik heb ook al eens zonder benzine gestaan op de Duitse Autobahn omdat ik nog net een goedkoper tankstation meende te kunnen halen. :) Toen paste er 38,5 liter in, maar ik tank dan ook door  tot dat de benzine in de hals blijft staan.

Vandaag getankt in Duitsland: 783 km met 37,2 liter = 1 op 21.

Met die mais rommel ?

ManManMan goed bezig :-)

Geplaatst

@Picawhite

dacht dat als je gaat tanken dat de motor uit moest .......

hij bedoelt geeft volgas met tankpistool dus handel helemaal in

niet volgas met de motor snappie

natuurlijk snap ik , maar mag toch grappug zijn. :-)

• 1 maand later...
Geplaatst

Ligt NIET aan het vulpistool!!!

Het ligt er aan dat de benzinetank van de picanto teveel lucht naar binnen meeneemt hierdoor denkt de sensor van de tank dat de auto al volzit!

Wat hier echter tegen helpt is ff goed de auto heen en weer schommelen, hierdoor gaat de ''luchtbel'' kapot en heb je dit probleem niet meer,

ik had dit ook een paar x terwijl ik er nog maar 20 liter bij had getankt bij een lege tank...

BTW let ook op welke brandstof je tank, het kan nog wel is verschillen waar je tankt in verhouding met je km's op een tank

hoop dat je er wat aan hebt.

michel

(EDIT : het kan ook per auto verschillen welke brandstof beter is voor jou auto, dit is ff een zoek actie)

Geplaatst

BTW let ook op wat voor brandstof je tankt...

hierdoor rijd je dus aanzienlijk minder op een volle tank dan dat je bij een A merk tankt waardoor je dus uiteindelijk alleen maar duurder uit bent!

Ik tank altijd de goedkoopste benzine die ik kan vinden zonder grote omweg te hoeven maken. Daar kan ik toch best 1 op 20 mee rijden. Het km-verschil is minder dan het prijsverschil per liter. Octaangetal is bepalend volgens mij.
Geplaatst

BTW let ook op wat voor brandstof je tankt, de goedkopere tango en of witte pomp Euro95 explodeert minder efficient dan bijvoorbeeld bp/shell

hierdoor rijd je dus aanzienlijk minder op een volle tank dan dat je bij een A merk tankt waardoor je dus uiteindenlijk alleen maar duurder uit bent!

Broodje AAP

http://www.kiaclub.nl/topic/11450-benzine-witte-pomp-vs-normale-pomp/

http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/fragment/dure-premium-benzine-rijdt-niet-zuiniger/speel/1/

Het blijft een hardnekkig misverstand...

.

Geplaatst

Nog even mijn overzicht geactualiseerd met gem. verbruik en hoeveel km ik per benzinesoort heb gereden met mijn Picanto:

E10                          5.07 l/100km 67.536 km

Premium Euro 95       5.17 l/100km 15.833 km     

Euro 95 (witte pomp)  5.18 l/100km 35.611 km      

Normaal loodvrij 90     5.25 l/100km  1.591 km

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...