Ga naar inhoud

Retrofit koplamp naar bi-xenon


mnrtje_michel

Aanbevolen Berichten

Beste mede forum leden,

 

Ik ga mijn koplampen ombouwen naar bi-xenon. dit houd in dat ik de huidige projectors ga vervangen voor echte xenon projectors ipv de standaard halogeen projectors en tevens zit er een mechanisme in de bi xenon projector waardoor groot licht ook xenon is wanneer je de grootlicht hendel overhaal klapt een plaatje omlaag waardoor het lichtbeeld omhoog word geplaatst, de projectors worden geleverd met een "snel start xenon ballast" waardoor de lampen al in 5 sec. zijn opgewarmd, dit word ipv dat er h7 lampen in gaan "D2S" dit zijn de OEM lampen in vrijwel alle auto's en dus ook de zeer hoge kwaliteit lampen van philips en osram.

 

Hierbij enkele foto's waaronder ook het lichtbeeld wat de projectors geven, deze zijn heel scherp afgesneden zonder strooilicht, en veeeeeel breder dan origineel en tevens 100% apk goedkeur.

 

Ook ga ik nog een aantal onderdelen in de koplamp zwart spuiten aangezien het dan toch al allemaal open ligt.

 

Foto-8OAVGP8K-D.jpg

 

Foto-C87JYSXN-D.jpg

 

Foto-JHLT7LJP-D.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat is er zo anders aan de "xenonprojectoren" dan aan die voor halogeen? Is daarbij het lichtbeeld aangepast op de grotere hoeveelheid licht die HID geeft?

Het bi-xenon-systeem, is dat niet standaard bij de Rio met projectors? Bij de Picanto TA wel namelijk...

Link naar reactie
Delen op andere sites


De projectoren zijn zeg maar de houders voor de lampen en de lenzen vormen het beeld, de combinatie van deze projectoren met lenzen vormen voor je xenon het optimale lichtbeeld welke veel helderder en breder is dan de standaard lenzen. Het kost in totaal 179.95,- en veel moeite haha. Daar heb je 2x speedbalassten 2x xenon lampen voor, 2 projectors met lenzen en 2x een kabel om je originele grootlicht naar je xenon te leiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


ja leuk ik heb info gevraagd aan KIA garage en Koos Spee omdat ik dit interessant vond

Mijn buurman is bevriend met Koos Spee

allebei te horen gekregen dat BI XENON verboden is .

wegens verblinding.

 of het moet er standaard al in zitten.

gewone xenon is vanaf 1 april 2012 wel toegelaten.

 veel succes ermee

Link naar reactie
Delen op andere sites


http://www.retrofitlab.com/blog/dot-cutoff-toegestaan-voor-apk-keuring/

Normaal grootlicht verblind toch ook?? Is ook niet de bedoeling dat je daar 24/7 mee rondrijd

Dit spul is gewoon RDW goedkeuring want ik heb dit op mijn vorige auto al gehad.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...