Guest Rob- Posted December 19, 2014 Share Posted December 19, 2014 Hallo Wanneer ik me usb inplug, en de radio scant hem, komt alles dubbel im bescherm te staan. Weet iemand wat je hieraan kan doen. Had het eerst niet door, alles speelt wel gewoon goed af grt Rob Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Murcielaygo Posted December 21, 2014 Share Posted December 21, 2014 Vul jij je USB-stick toevallig op een Mac? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted December 21, 2014 Share Posted December 21, 2014 Veel weldenkende mensen doen dat idd 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Murcielaygo Posted December 21, 2014 Share Posted December 21, 2014 Mezelf incluis. Maar helaas kan het daardoor wel voorkomen dat bestanden die een Mac niet toont door een radio wel worden gezien. Vroeger toen er nog een "resource fork" was speelde dit nog veel erger... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rob- Posted December 22, 2014 Share Posted December 22, 2014 Ja ik gebruik een Mac Na dit gelezen te hebben gelijk even op een Windows machine geprobeerd, tja het is weg. Wel erg vervelend Nu is de stick op Windows geformatteerd. Kan je nu wel op Mac muziek bij zetten of komt het dan gelijk weer terug. Niks aan te doen zeker Rob Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Murcielaygo Posted December 22, 2014 Share Posted December 22, 2014 Je moet sowieso FAT (Windows) formatteren, anders herkent de radio de stick niet eens. Welk OS heeft je Mac? Yosemite? Volgens mij is er weinig aan te doen, maar ik gebruik zelf altijd mijn iPod, dus niet veel ervaring met USB-sticks... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rob- Posted December 23, 2014 Share Posted December 23, 2014 Gebruik laatste nieuwe versie, dan maar af en toe Windows gebruiken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rob- Posted January 6, 2015 Share Posted January 6, 2015 Oplossing gevonden, kan nu gewoon met Mac zonder dubbele bestanden muziek afdraaien. Voor de mensen die willen weten hoe : Blueharvest is het programma, kost helaas wel geld. je kan hem 30 dagen testen. Heb helaas nog geen alternatief die werkt gevonden. grt Rob Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rob- Posted March 8, 2015 Share Posted March 8, 2015 Nog een gratis oplossing in de app store clean my drive Zou ook moten werken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Murcielaygo Posted March 8, 2015 Share Posted March 8, 2015 Probeer het Appje van deze pagina eens: http://pixelchimp.net/blog/pixel-chimp/clean-invisible-mac-files Ik heb 'm voor mezelf getest in mijn Picanto en dan werkt het. Maar ik blijf voor het bedieningsgemak toch mijn iPod gebruiken Het is een AppleScript-applicatie, die sla je op op je Mac, dan laad je de USB-stick en sleept diens icoon op de applicatie, er komt een dialoog en vervolgens ruimt de applicatie de onzichtbare files op. Het kan zijn dat er een beveiligings-waarschuwing volgt als je de app probeert te openen, ga dan naar -> Systeemvoorkeuren... -> Beveiliging en Privacy -> Algemeen Er zal onderin dan een melding zijn over Clean UP, met daarnaast een knop "Open toch", klik erop en je kunt de app alsnog gebruiken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johnmarlou Posted March 9, 2015 Share Posted March 9, 2015 hallo Rob ik heb zelf ook een mac , je kunt de usb stick het beste eerst formateren met exfat (hulpprogramma) ,daarna kun je gewoon de muziek op de stick zetten ,de bestanden staan er dan niet dubbel op. als je er verschillende muziek op zet en het geluid is niet even hard moet je even het programma MP3gain downloaden ,dan blijft de muziek op dezelfde volume ook bij verschillende platen succes er mee gr john 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted March 9, 2015 Share Posted March 9, 2015 hallo Rob ik heb zelf ook een mac , als je er verschillende muziek op zet en het geluid is niet even hard moet je even het programma MP3gain downloaden ,dan blijft de muziek op dezelfde volume ook bij verschillende platen succes er mee gr john Goeie tip ! link: http://projects.sappharad.com/mp3gain/ 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts