Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Waarom 3-deurs of 5-deurs

33 leden hebben gestemd

1. 1. 3-deurs of 5-deurs Picanto?

• 3-deurs
      7
    • 5-deurs
      26
    • geen voorkeur
      0

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zeer waarschijnlijk ga ik een nieuwe Picanto kopen. Ik heb zelf een sterke voorkeur voor de 3-deurs. Het is makkelijker uitstappen en het koetswerk toont langer en rustiger. Moet ik wel op wachten tot juni/juli. Maar ik ben erg benieuwd naar jullie voorkeur, het liefst ook waarom.

Geplaatst

Ik heb een 5drs. De kortere deuren zijn prettiger uitstappen als je parallel parkeert zoals voor mijn huis.

En met de relatief kleine kofferbak heb ik vaak spullen op de achterbank en dan is het prettig die spullen via de achterportieren op de bank te leggen.

In de zomer is het ook wel handig dat ik de achterramen kan openen, frisse lucht zonder op de tocht te zitten.

Daarnaast vind ik persoonlijk een 5drs mooier gelijnd.

• Like 2
Geplaatst

Spullen op de achterbank en raampjes kunnen openen vind ik wel sterke argumenten.

Geplaatst

Mee eens, 5 deurs makkelijker in/uitstappen bij strak parkeren, deur ook lichter (in gewicht), makkelijker toegang tot achterbank.

Niettemin heb ik een 3 deurs gekozen omdat ik de stoel wat ver naar achter stel en ook nog graag achterover zit en bij een 3deurs tegen de raamlijsten aankijk. Nu zitten die achter mij en kijk ik vrij naar links (en rechts).

De achterbank wordt in ons geval nooit gebruikt voor personen en ik heb airco dus met open achterramen rijden hoeft voor mij niet.

Geplaatst

Ik heb een 5drs. De kortere deuren zijn prettiger uitstappen als je parallel parkeert zoals voor mijn huis.

En met de relatief kleine kofferbak heb ik vaak spullen op de achterbank en dan is het prettig die spullen via de achterportieren op de bank te leggen.

In de zomer is het ook wel handig dat ik de achterramen kan openen, frisse lucht zonder op de tocht te zitten.

Daarnaast vind ik persoonlijk een 5drs mooier gelijnd.

Geen woord aan toe te voegen.

Grtz.

Specialmade

Geplaatst

ik heb airco dus met open achterramen rijden hoeft voor mij niet.

Ik heb Climate Control in mijn Picanto, maar op een warme dag gebruik ik die icm de achterraampjes. Dan kan de warmte sneller de auto uit. Bij mijn Aygo hiervoor had ik A/C en een open dak voor dit effect...

Daarvoor had ik een 100NX coupé, die lange deuren waten soms echt onhandig; dankzij de raamstijlloze ruiten kon ik er vaak toch uit, maar ik hoef voorlopig geen auto zonder achterdeuren :-)

Geplaatst

heb een 3 drs , ziet er voor mijn idee sportiefer uit , en de kofferbak / achterbank word nooit gebruikt tw; achterbank zit nooit iemand op en de kofferbak ligt een woofer, en zit er trouwens voor 95 % alleen in dus waarom meer deuren die toch niet gebruikt worden

Geplaatst

Vorige week is de nieuwe Picanto afgeleverd voor mijn vrouw. Dit is een 5 deurs, lekker makkelijk voor de kids.

Er zit natuurlijk wel een meerprijs aan.

Ooit een 3 deurs Citoen Xsara gehad, op een gegeven moment brak de hendel af van de stoel, want die wordt toch stiekem veel gebruikt.

Gast Warmentuuter
Geplaatst

Venga's hebben er alleen maar vijf. heerlijk! :-)

Geplaatst

Venga's hebben er alleen maar vijf. heerlijk! :-)

Ja maar dat is tot nu toe dan ook de best bewezen Kia (zie reports en google lekker zelf)

Geplaatst

Jullie hebben me overtuigd met argumenten. Het wordt een 5-deurs. Bedankt voor de input.

Geplaatst

btw doe maar 5Deurs, beter verkoopbaar 2eH

VW heeft dat zelf inmiddels zelfs door: de Polo gaan ze volgens mij alleen nog maar als 5drs leveren.

En waar de Twingo altijd maar 3 deuren gehad heeft hebben die er nu ook vijf... Zelfs Smart is zo slim...

Geplaatst

Vond het 3 deurs model mooier, dus daar voor gekozen. Maar denk dat een 5 deurs toch handiger is. Bij het nieuwe model zit er niet veel verschil meer tussen.

De volgende auto wordt dus zeker een 5 deurs.

• 1 maand later...
Geplaatst

Zeer waarschijnlijk ga ik een nieuwe Picanto kopen. Ik heb zelf een sterke voorkeur voor de 3-deurs. Het is makkelijker uitstappen en het koetswerk toont langer en rustiger. Moet ik wel op wachten tot juni/juli. Maar ik ben erg benieuwd naar jullie voorkeur, het liefst ook waarom.

wij hebben 2 weken geleden een nieuwe piccanto gekocht.

Een 3  deurs.

Waarom??

Heel simpel , een mooie brede deur.

Wij zijn op leeftijd , en wilde graag een ruime instap

Geplaatst

Dat makkelijker uitstappen begrijp ik wel. Ik heb inmiddels een maand de 5-deurs. Ik heb er geen spijt van, het makkelijk kunnen bereiken van de achterbank is een grote plus.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...