Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dag allemaal,

Sinds een paar maanden heb ik last van dat mijn auto zo nu en dan gewoon niet aan gaat.

Ik een keyless entry systeem, dus waarbij je een start knop hebt en geen sleutel gebruikt.

Hij gaat dan op Acc On en dan weer "Goodbye" uit.

En dat blijft hij doen, niks helpt....

Al een keer gehad dat hij tijdens het inparkeren uitviel (koppeling verkeerd liet opkomen) en kreeg hem niet meer aan.

Ben benieuwd of meerdere hier last van hebben?

Het uitlezen geeft geen fouten.... :(

Het starten gaat echt na een tijdje pas weer, dus soms hang ik zelfs al met Kia wegenwacht aan de telefoon en dan spontaan gaat hij weer aan.

Geplaatst

Apart. Probeer even beide polen van de accu eraf te halen voor een kleine reset. Wellicht helpt het

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Geplaatst

Ik vermoed een probleem met de (stekker van de) startknop. Het lijkt alsof er "dender" ontstaat waardoor de auto denkt dat je meermaals op de knop drukt.

En omdat met de zender de knop indrukken niet werkt vermoed ik de stekker, omdat het backup-systeem IN de knop zit en anders werkt dan de zender.

Maar dat zou je voor de zekerheid kunnen checken door de batterij uit de zender te halen en er DAN mee op de knop te drukken, dan werkt het zeker op de backup en niet stiekem toch op het zendertje...

Geplaatst

Sorry was even druk!!

bedankt voor de antwoorden.

Geen Xenon, goede tip van batterij uit zendertje.. ga ik proberen.

Accu zou ik ook kunnen proberen, maar ben niet echt autotechnisch... :P

Laatste 3 dagen heeft hij het weer goed gedaan.

Volgende week gaat hij dagje naar de dealer om het proberen na te bootsen... lastig...

• 5 weken later...
Geplaatst

Afgelopen week probleem weer 4 keer voorgekomen, auto slaat af en wilt niet meer aan....

Ik heb het helaas ook in de file op de snelweg beleefd... mijn hart zat in mijn keel als je op de middenbaan staat in de file en men gaat weer rijden

Geplaatst

Remko,

auto inleveren bij dealer, vervanging vragen wegens onveilig en laat ze het maar uitzoeken, punt.

"we kunnen niks vinden"

verder, lastige kwestie... want ik mag zelf de kosten voor vervangende auto dragen en dat loopt flink op

Geplaatst

"we kunnen niks vinden"

verder, lastige kwestie... want ik mag zelf de kosten voor vervangende auto dragen en dat loopt flink op

Brief naar importeur; hier moet je geen genoegen mee nemen.

• 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...