Specialmade Geplaatst 7 December, 2019 Geplaatst 7 December, 2019 8 uur geleden, Ysie zei: Dit werkte tijdelijk . Ik heb nu de oplossing gevonden. 1, open eerst Google maps en dan erna waze. Dan werkt het meestal. Oplossing 2, Installeer gps locker. Open de app en klik unlock. De gps blijft werken op waze. Waze sluit door batterijbesparing zijn gps uit als het scherm van je gsm uit valt. Fout van waze en niet kia. Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk Op 6-12-2019 om 01:29, Ysie zei: Ga naar Instellingen Scroll naar beneden en selecteer "Apps" Klik in de Apps-instellingen op de verticale ellipsen in de rechterbovenhoek. Kies "Speciale toegang" Kies bij Speciale toegang "Optimaliseer het gebruik van de batterij" In Optimaliseer batterijgebruik zou u Waze niet in de lijst moeten vinden. Als u dit doet, is dit proces al uitgevoerd. Wijzig het vervolgkeuzemenu bovenaan van "Apps niet geoptimaliseerd" in "Alles" Scrol naar beneden om Waze te vinden. Je zult Waze vinden met de schakelaar ingeschakeld. Zet de schakelaar uit. Waze zou nu moeten verschijnen in de lijst met "Apps niet geoptimaliseerd". Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk De instelling(en) voor Apps heb ik uitgeprobeerd, echter werkt Waze nog steeds niet goed. Waze verliest regelmatig de verbinding. Vreemd is nog steeds dat als ik overschakel naar Google Maps alles perfect werkt. Ik heb zojuist GPS locker geïnstalleerd en zal dat morgen uitproberen. Wordt vervolgd. Quote
Specialmade Geplaatst 8 December, 2019 Geplaatst 8 December, 2019 22 uur geleden, Ysie zei: Dit werkte tijdelijk . Ik heb nu de oplossing gevonden. 1, open eerst Google maps en dan erna waze. Dan werkt het meestal. Oplossing 2, Installeer gps locker. Open de app en klik unlock. De gps blijft werken op waze. Waze sluit door batterijbesparing zijn gps uit als het scherm van je gsm uit valt. Fout van waze en niet kia. Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk U bent geweldig. Ik heb de gps lock gedownload en daarna de unlock optie. Waze werkt weer perfect. Mijn dank is groot. 1 Quote
Cor Wit Geplaatst 8 December, 2019 Geplaatst 8 December, 2019 Een vraag waar hopelijk iemand antwoord op heeft... Ik gebruik soms waze via Android Auto. Ik krijg het echter niet voor elkaar dat het scherm op nachtstand gaat op waze. Als je in het donker rijdt, komt er dus veel licht van het scherm. Ik heb al 'nachtstand' ingesteld in de waze app op de telefoon. Iemand een idee? Quote
Specialmade Geplaatst 8 December, 2019 Geplaatst 8 December, 2019 1 uur geleden, Cor Wit zei: Een vraag waar hopelijk iemand antwoord op heeft... Ik gebruik soms waze via Android Auto. Ik krijg het echter niet voor elkaar dat het scherm op nachtstand gaat op waze. Als je in het donker rijdt, komt er dus veel licht van het scherm. Ik heb al 'nachtstand' ingesteld in de waze app op de telefoon. Iemand een idee? Waze op de stand “auto” zetten. Quote
Cor Wit Geplaatst 8 December, 2019 Geplaatst 8 December, 2019 1 uur geleden, Specialmade zei: Waze op de stand “auto” zetten. Dat werkt op mijn telefoon wel, maar op het scherm van de Kia blijft de 'dagmodus' steeds actief. Quote
Specialmade Geplaatst 8 December, 2019 Geplaatst 8 December, 2019 1 uur terug, Cor Wit zei: Dat werkt op mijn telefoon wel, maar op het scherm van de Kia blijft de 'dagmodus' steeds actief. Heb je bij Waze op auto geklikt en daarna “meer instellingen” dan modus en type op auto ? Quote
Cor Wit Geplaatst 12 December, 2019 Geplaatst 12 December, 2019 Op 8-12-2019 om 16:44, Cor Wit zei: Een vraag waar hopelijk iemand antwoord op heeft... Ik gebruik soms waze via Android Auto. Ik krijg het echter niet voor elkaar dat het scherm op nachtstand gaat op waze. Als je in het donker rijdt, komt er dus veel licht van het scherm. Ik heb al 'nachtstand' ingesteld in de waze app op de telefoon. Iemand een idee? Inmiddels opgelost: het bleek te liggen aan Android 9 op een Samsung telefoon. Na het inschakelen van de 'nachtmodus' via de instellingen van de telefoon, krijg ik waze's nachtkleuren ook op het scherm op mijn Kia. Fijn, want de standaard navigatie brengt me niet altijd waar ik wezen moet. Bedankt voor het meedenken! Quote
Selandus Geplaatst 19 Januari, 2020 Geplaatst 19 Januari, 2020 Zijn er meer mensen die problemen hebben met Spotify via Android Auto? Of liever nog, die het probleem hebben opgelost.Dit werkte altijd prima op mijn Samsung S7. Tot ik een tijdje geleden AA heb geüpdate, omdat de geïnstalleerde versie niet meer werd ondersteund. Ik heb sindsdien al 3 nieuwere versies geïnstalleerd, maar iedere keer weigert Spotify dienst. Opent wel, maar speelt geen muziek af. Kan zelfs door een playlist scrollen, maar geluid komt er niet. Je ziet ook de speelduur-teller niet lopen. Iemand een idee om dit op te lossen? Quote
Specialmade Geplaatst 19 Januari, 2020 Geplaatst 19 Januari, 2020 7 uur geleden, Selandus zei: Zijn er meer mensen die problemen hebben met Spotify via Android Auto? Of liever nog, die het probleem hebben opgelost. Dit werkte altijd prima op mijn Samsung S7. Tot ik een tijdje geleden AA heb geüpdate, omdat de geïnstalleerde versie niet meer werd ondersteund. Ik heb sindsdien al 3 nieuwere versies geïnstalleerd, maar iedere keer weigert Spotify dienst. Opent wel, maar speelt geen muziek af. Kan zelfs door een playlist scrollen, maar geluid komt er niet. Je ziet ook de speelduur-teller niet lopen. Iemand een idee om dit op te lossen? Heb je bij de instellingen van AA bij algemeen, Launcher aanpassen de optie Spotify aangevinkt? Ook verder naar beneden scrollen tot mediameldingen weergeven aangevinkt? Automatisch starten: de verbinding met je Kia? Quote
Michel_1970 Geplaatst 19 Januari, 2020 Geplaatst 19 Januari, 2020 Gezien de versie nog maar net uit de bakkerij komt, stel ik hem toch. Wie heeft er al wat ervaring met de nieuwste versie (5.0.500214). Vandaag geïnstalleerd alleen kom ik tot de ontdekking dat het icoontje niet tussen de rest staat, wel staat hij tussen de app's. Mijn mobiel is een S10. Quote
Selandus Geplaatst 19 Januari, 2020 Geplaatst 19 Januari, 2020 Heb je bij de instellingen van AA bij algemeen, Launcher aanpassen de optie Spotify aangevinkt? Ook verder naar beneden scrollen tot mediameldingen weergeven aangevinkt? Automatisch starten: de verbinding met je Kia? Ja hoor, staat allemaal aan. Auto ziet m ook gewoon en start ook Spotify op. Alleen wil deze niets afspelen. Quote
BarneyRubble Geplaatst 19 Januari, 2020 Geplaatst 19 Januari, 2020 Op 30-7-2017 om 20:21, wimkia zei: Je kunt het bestand normaal downloaden via http://www.apkmirror.com/apk/google-inc/android-auto Pak dan de laatste versie en degene die geschikt is voor jouw telefoon. Zelf heb ik de arm versie gepakt. transfer dit bestand naar je android telefoon in een map. Start op je telefoon mijn bestanden en ga naar de map waar je de file hebt geplaatst. Start deze op. er zal dan een melding volgen dat bij instellingen, beveiliging onbekende bronnen uitgezet dient te worden. Dit zorgt er voor dat installaties buiten de playstore geinstalleerd worden. Daarna staat AA in het nederlands op je gsm. Het is natuurlijk ook mogelijk met VPN te werken. persoonlijk gebruik ik F-secure freedom met 5 licenties. Dan zijn de ipad's, telefoons en de pc thuis bij ieder van ons beschermd. Tijdens black friday in Amerika kost dit maar 30 euro per jaar (normaal 60 euro). VPN beschermt je online door een ander IP adres te geven via een server die je de toegang tot internet regelt. De verbinding tussen deze server en jouw apparaat is encrypted dus niemand kan gegevens van je lezen ook al zit je op een vreemd wifi netwerk. https://www.f-secure.com/nl_NL/web/home_nl/freedome Dit is tegenwoordig al een aanrader om te gebruiken. Zorg er dan wel voor dat de VPN die je neemt zeker geen logbestanden bijhoud, deze kunnen immers bij een Rechter opgevraagd worden en ben je bij niet legale praktijken als nog de pineut. Quote
tijdjes123 Geplaatst 20 Januari, 2020 Geplaatst 20 Januari, 2020 Je hoeft voor android auto echt geen vpn te gaan gebruiken om die app te downloaden. Quote
Specialmade Geplaatst 20 Januari, 2020 Geplaatst 20 Januari, 2020 15 uur geleden, Selandus zei: 16 uur geleden, Specialmade zei: Heb je bij de instellingen van AA bij algemeen, Launcher aanpassen de optie Spotify aangevinkt? Ook verder naar beneden scrollen tot mediameldingen weergeven aangevinkt? Automatisch starten: de verbinding met je Kia? Ja hoor, staat allemaal aan. Auto ziet m ook gewoon en start ook Spotify op. Alleen wil deze niets afspelen. Het enige wat ik nu kan bedenken is dat er een instelling in Spotify niet goed staat, b.v. bij apparaten: verbinden met een apparaat, navigatie en/of automatisch inschakelen. Ook het wissen van de cache kun je eens proberen. 1 Quote
Selandus Geplaatst 20 Januari, 2020 Geplaatst 20 Januari, 2020 Het enige wat ik nu kan bedenken is dat er een instelling in Spotify niet goed staat, b.v. bij apparaten: verbinden met een apparaat, navigatie en/of automatisch inschakelen. Ook het wissen van de cache kun je eens proberen.Naar aanleiding hiervan nóg eens een keer in de instellingen van Spotify gedoken. En warempel... onderaan het 'apparaten-menu' staat een schuifbalken voor het volume. Die stond helemaal dicht....Dank voor deze tip! 2 Quote
R.J. Geplaatst 1 Februari, 2020 Geplaatst 1 Februari, 2020 Opeens werkte Android auto niet meer. Moest updaten, maar dat gaat dus niet. Toen de hele app verwijderd en opnieuw via apk geïnstalleerd. Werkt weer perfect. Alleen de tijd om je Whatsapp te beantwoorden (met spraak) is erg kort. Voordat je de spraakknop kan indrukken is de mogelijkheid alweer voorbij. Denk niet dat dit aan te passen is, helaas Quote
Michel_1970 Geplaatst 1 Februari, 2020 Geplaatst 1 Februari, 2020 @R.J., welke versie heb jij nu geinstallateerd? Ik heb het in de afgelopen weken ook een paar keer geprobeerd een whatsapp bericht te beantwoorden maar toen kwam het systeem met de mededeling dat de app niet herkend werd of het moest ge-update worden. Ik heb versie 5.0.500214 erop staan. Quote
R.J. Geplaatst 1 Februari, 2020 Geplaatst 1 Februari, 2020 5 uur geleden, Michel_1970 zei: @R.J., welke versie heb jij nu geinstallateerd? Ik heb het in de afgelopen weken ook een paar keer geprobeerd een whatsapp bericht te beantwoorden maar toen kwam het systeem met de mededeling dat de app niet herkend werd of het moest ge-update worden. Ik heb versie 5.0.500214 erop staan. Ik heb versie 4.9.594934. Dat lijkt een oudere versie dan die jij erop hebt staan. Vreemd, want ik heb hem een maand geleden opnieuw gedownload. whatsapp is versie 2.20.11. Wanneer heb jij jouw Android Auto gedownload? Quote
JeroenV Geplaatst 2 Februari, 2020 Geplaatst 2 Februari, 2020 Mijn Galaxy S9 kreeg van de week de update naar Android 10, en kort daarop werd ook Android Auto vanzelf mee geupdate met de play store updates. Had nl zelf kort daarvoor via apkmirror 5.0.500214 geïnstalleerd, maar inmiddels is 5.0.500224 geïnstalleerd vanuit de store. Quote
R.J. Geplaatst 2 Februari, 2020 Geplaatst 2 Februari, 2020 12 uur geleden, BarneyRubble zei: In deze varianten. Ik heb dus een maand oudere versie. Dat laat ik even zo, omdat alles goed werkt. Vraag mij wel af hoe je dan via de playstore kunt updaten. Quote
Gerrit_Niro Geplaatst 4 Februari, 2020 Geplaatst 4 Februari, 2020 Heel veel berichten en beetje of topic geraakt denk ik. Terug naar Android Auto, ik heb net een tweedehands Niro gekocht en probeerde mijn Samsung S10e aan te sluiten via de usb ingang en zonder extra dingen te downloaden werkte Android Auto. Op diverse plekken lees ik dat het een systeem app Android Auto betreft van samsung maar ik kan niet vinden waar ik iets kan instellen. Spraak commando ondersteuning is er ook maar niet voor de radio wel voor navigatie. Spotify is wel aanwezig op het scherm maar heb ik nog niet geprobeerd. Play music is er ook en werkt maar ik kan niet alle playlists vinden Mijn vraag: heeft iemand een link naar een handleiding van die (Samsung) Android Auto opties/instellingen? groet, Gerrit Quote
quorumz Geplaatst 4 Februari, 2020 Geplaatst 4 Februari, 2020 25 minuten geleden, Gerrit_Niro zei: Heel veel berichten en beetje of topic geraakt denk ik. Terug naar Android Auto, ik heb net een tweedehands Niro gekocht en probeerde mijn Samsung S10e aan te sluiten via de usb ingang en zonder extra dingen te downloaden werkte Android Auto. Op diverse plekken lees ik dat het een systeem app Android Auto betreft van samsung maar ik kan niet vinden waar ik iets kan instellen. Spraak commando ondersteuning is er ook maar niet voor de radio wel voor navigatie. Spotify is wel aanwezig op het scherm maar heb ik nog niet geprobeerd. Play music is er ook en werkt maar ik kan niet alle playlists vinden Mijn vraag: heeft iemand een link naar een handleiding van die (Samsung) Android Auto opties/instellingen? groet, Gerrit Als ik google zie ik nergens 10e bij ondersteunde telefoons staan: (wel de 10 en 10 plus en note 10): https://www.androidplanet.nl/tips/android-auto-wireless-uitleg/ Maar het is toch simpel te zien? Als hij embedded zit zal je updates via de google market store krijgen: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.projection.gearhead&hl=nl Als je hem niet hebt zal je hem moeten sideloaden: https://www.apkmirror.com/apk/google-inc/android-auto/android-auto-5-0-5002-release/ android auto help: https://support.google.com/androidauto/answer/6348029?hl=en Quote
BarneyRubble Geplaatst 4 Februari, 2020 Geplaatst 4 Februari, 2020 7 uur geleden, Gerrit_Niro zei: Heel veel berichten en beetje of topic geraakt denk ik. Terug naar Android Auto, ik heb net een tweedehands Niro gekocht en probeerde mijn Samsung S10e aan te sluiten via de usb ingang en zonder extra dingen te downloaden werkte Android Auto. Op diverse plekken lees ik dat het een systeem app Android Auto betreft van samsung maar ik kan niet vinden waar ik iets kan instellen. Spraak commando ondersteuning is er ook maar niet voor de radio wel voor navigatie. Spotify is wel aanwezig op het scherm maar heb ik nog niet geprobeerd. Play music is er ook en werkt maar ik kan niet alle playlists vinden Mijn vraag: heeft iemand een link naar een handleiding van die (Samsung) Android Auto opties/instellingen? groet, Gerrit Ikzelf heb nu de S10 Plus, ik heb Android auto nu idd als systeem app, op de S9 had ik hem steeds via APK Mirror, alles werkt bij mij naar behoren, zelfs de ontwikkelaars instelling werkt nog goed, draadloos projectie weergeven op het navigatiescherm staat bij de normale instellingen aan maar moest bij de ontwikkelaars instellingen nog aangevinkt worden, morgen eens kijken wat dat precies doet, maar verders werkt alles standaard prima. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.