Ga naar inhoud

Android Auto


Ron Penguin

Aanbevolen Berichten

Heb sinds kort de Samsung Galaxy S9 en ook daar werkt Android auto prima, real time verkeersinformatie, spottify, bellen, muziek afspelen, flitspalen, alles werkt super.

Heb in Juli dit jaar mijn Niro gekocht, nieuw en met up to date navigatie werd verteld, vorig jaar is een nieuwbouw wijk vlakbij opgeleverd, vorige week daar is door gereden met de Niro navigatie aan, een externe tomtom met de nu huidige nieuwe kaarten versie 10.15 en google maps natuurlijk.

3x raden welke Navigatie's wel de nieuwe straatnamen doorgaven en konden voorlezen en welke navigatie geen enkele straatnaam daar nog herkende en dus zodra ik tijd heb naar de dealer ga, dit verhaal vertel en om een kaart update ga vragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 26-10-2018 om 18:35, m van der pot zei:

Vast niet, ik controleer van de week wel even of die ouwe me niet voor de gek houdt ;-)

Dit werkt nog echt niet via bluetooth, ook niet met mijn S9, het usb kabeltje is en blijft tot nu toe echt nog nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur terug, Eric-H zei:

Heb sinds kort de Samsung Galaxy S9 en ook daar werkt Android auto prima, real time verkeersinformatie, spottify, bellen, muziek afspelen, flitspalen, alles werkt super.

Heb in Juli dit jaar mijn Niro gekocht, nieuw en met up to date navigatie werd verteld, vorig jaar is een nieuwbouw wijk vlakbij opgeleverd, vorige week daar is door gereden met de Niro navigatie aan, een externe tomtom met de nu huidige nieuwe kaarten versie 10.15 en google maps natuurlijk.

3x raden welke Navigatie's wel de nieuwe straatnamen doorgaven en konden voorlezen en welke navigatie geen enkele straatnaam daar nog herkende en dus zodra ik tijd heb naar de dealer ga, dit verhaal vertel en om een kaart update ga vragen.

Bespaar je de moeite. Een wijk ontwikkelen gaat sneller dan een kaart van een standaard autonavigatiesysteem updaten.;)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op ‎23‎-‎9‎-‎2018 om 16:13, Specialmade zei:

Dat is idd ook een goede. Ik had al AVG dus daarom niet overgeschakeld naar Goose. 

Ik had een proefabonnement voor een maand van Goose VPN genomen kosten Euro 0,45. Blijkt dat ik na een maand een afschrijving kreeg van Euro 6,49.Gevraagd hoe dat kan zeiden ze dat in de kleine lettertjes stond als je tijdens het gratis proefabonnement niet opzegt deze automatisch wordt verlengd. Ik heb voor de automatische afschrijving nooit toestemming gegeven dus het bedrag gestorneerd. Nu blijven ze me achtervolgen met betalings herinneringen, mijn inziens zijn het een stelletje oplichters. Ben dus gewaarschuwd !!!!!!!!

 

  • Sad 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik had een proefabonnement voor een maand van Goose VPN genomen kosten Euro 0,45. Blijkt dat ik na een maand een afschrijving kreeg van Euro 6,49.Gevraagd hoe dat kan zeiden ze dat in de kleine lettertjes stond als je tijdens het gratis proefabonnement niet opzegt deze automatisch wordt verlengd. Ik heb voor de automatische afschrijving nooit toestemming gegeven dus het bedrag gestorneerd. Nu blijven ze me achtervolgen met betalings herinneringen, mijn inziens zijn het een stelletje oplichters. Ben dus gewaarschuwd !!!!!!!!
 
Ik weet natuurlijk niet hoe klein die "kleine lettertjes" zijn (m.a.w: hoe "verstopt" deze info is) maar het is niet netjes.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb sinds kort de Samsung Galaxy S9 en ook daar werkt Android auto prima, real time verkeersinformatie, spottify, bellen, muziek afspelen, flitspalen, alles werkt super.
Heb in Juli dit jaar mijn Niro gekocht, nieuw en met up to date navigatie werd verteld, vorig jaar is een nieuwbouw wijk vlakbij opgeleverd, vorige week daar is door gereden met de Niro navigatie aan, een externe tomtom met de nu huidige nieuwe kaarten versie 10.15 en google maps natuurlijk.
3x raden welke Navigatie's wel de nieuwe straatnamen doorgaven en konden voorlezen en welke navigatie geen enkele straatnaam daar nog herkende en dus zodra ik tijd heb naar de dealer ga, dit verhaal vertel en om een kaart update ga vragen.
Eric,

Het is naar sterk de vraag of een kaartupdate het "probleem" zal oplossen.
Alle kaarten lopen standaard minimaal enkele maanden achter. Ze leveren namelijk hooguit elk kwartaal maar meestal eens per jaar een update uit. En in die periode verandert er weer veel.

Maar me dunkt dat 95% van alle bestuurders heel goed uit de voeten kan met een navigatiesysteem waar kaarten van een (paar) jaar oud in zitten. Want in praktisch alle gevallen zal het adres waar je naar toe wilt gaan al jaaaaaaaaaaren bestaan.

Desalniettemin ben ik heeeeeeeel blij met Android Auto. Zelfs nieuwe wegen die nog niet opengesteld zijn worden aangegeven, zij het dat ze niet betrokken worden in de navigatie. En de dag dat ze wel opengesteld zijn wel. Dat is toch prachtig?

Ruud

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites


5 uren geleden, der Rudi zei:

Ik weet natuurlijk niet hoe klein die "kleine lettertjes" zijn (m.a.w: hoe "verstopt" deze info is) maar het is niet netjes.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
 

Als je een gratis proefabonnement van een maand neemt en daar ook nog Euro 0,45 voor moet betalen, neem ik aan dat deze niet automatisch verlengd wordt. En zonder meer zeer slechte praktijken van Goosse VPN zo niet pure oplichting.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kreeg een leuke melding toen ik mijn S9 via bluetooth met de Kia liet verbinden.

Zou leuk zijn dat dit tzt zonder usb kabel zou kunnen en je Android Auto via de playstore wel normaal kan downloaden en updaten, dus wel beschikbaar in Nederland komt.

Screenshot_20181207-151809_Google Play Store.jpg

Screenshot_20181207-151816_Android Auto.jpg

Screenshot_20181209-120024_Android Auto.jpg

aangepast door Eric-H
Link naar reactie
Delen op andere sites


Kreeg een leuke melding toen ik mijn S9 via bluetooth met de Kia liet verbinden.
Zou leuk zijn dat dit tzt zonder usb kabel zou kunnen en je Android Auto via de playstore wel normaal kan downloaden en updaten, dus wel beschikbaar in Nederland komt.
657565578_Screenshot_20181207-151809_GooglePlayStore.thumb.jpg.1f16c9c8e6884b0accd239137e7d3dff.jpg
587333595_Screenshot_20181207-151816_AndroidAuto.thumb.jpg.8c238c6278af6dde44f56f16a1afe208.jpg
1805074548_Screenshot_20181209-120024_AndroidAuto.thumb.jpg.532229a5441c21aacbd916b9e42d8076.jpg
Eric-H,

Eens. Dat zou fijn zijn. Zeker als het zonder kabel zou gaan. Maar voorlopig is dit zo. Helaas.

En dat geldt ook voor het downloaden via Playstore. Maar als je even zoekt dan zul je vast de diverse posts vinden hoe je dit kunt oplossen.

Want het zou dubbelop zijn als hier opnieuw beschreven gaat worden hoe dit op te lossen is.

Je zult het na 1 minuut vast en zeker tegenkomen.

Succes.

Ruud


Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 4 weken later...
Op 12-3-2017 om 21:52, rick_m zei:

Ik heb vorige week de app via een aparte website gedownload en op mijn telefoon geïnstalleerd. Het was toen even puzzelen, maar na een keer opnieuw 'koppelen' kreeg ik hem aan de praat.

Spotify werkt wel handig maar je kan slechts beperkt door de speellijsten scrollen. Whatsappjes kan je met spraak beantwoorden, dat gaat verrassend goed. De meerwaarde van de navigatie zie ik nog niet direct, omdat in de Niro een actuele navigatie zit. 

Vraagje, Als je Whatsapp beantwoord via spraak, druk je dan op het microfoontje wat je in je navigatiescherm ziet met android auto of met de groene bel knop op je stuur ? 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zeker medio verleden jaar kwam dat regelmatig voor. Klopt. Het heeft heel lang geduurd voordat Google dat opgelost had. Ik heb al een tijd geen whatsapp bericht meer ontvangen in de auto omdat ik de laatste maanden niet meer veel in de auto zit dan wel korte stukjes rij zodat ik niet weet of ik er nu ook weer last van heb.

Oplossing was destijds in elk geval het updaten van Google (en niet van Android Auto).

Ook recentelijk hebben ze een nieuwe update uitgebracht waardoor vooral het zoeken naar muziek in Android Auto uitgebreider en makkelijker gaat. Het zou kunnen dat daar die oude fout weer in is geslopen.

Maar ik zal het weer eens testen. Mijn huidige versie is 8.91.3.21.arm64

aangepast door der Rudi
Link naar reactie
Delen op andere sites


8 uren geleden, der Rudi zei:

Je zegt gewoon "beantwoorden" als je de Whatsapp hebt beluisterd. Hier wordt ook naar gevraagd na het beluisteren.

Maar je hoeft dan niets eerst in te drukken?

Wil het vanavond meteen weer ff testen, mijn Samsung Gear S3 wordt nu ook aan AA gekoppeld en kan daar de Navigatie nu ook op zien en horen. Je moet dan wel eerst de App Navigatie Pro op je smartphone en Gear S3 geïnstalleerd hebben. 

2 Bluetooth apparaten tegelijk op de S9 koppelen geeft geen enkel probleem. Zowel de Navi en de Gear S3. Wordt steeds leuker in die NIRO.

aangepast door Eric-H
Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...