Jump to content

Navigatie Kia Niro

JWS

Recommended Posts

• 4 months later...
  • 1 month later...

Niet alleen lopen de kaarten jaren achter, ook het navigatiealgoritme is slecht: de snelheid op de grotere grotere wordt veel lager ingeschat, die op de kleinere wegen veel te hoog. Op vakantie in Frankrijk wilde de Niro mij steeds van de Route Nationale afhebben om bizar kleine landweggetjes te volgen.

De ergernis is nu zo groot dat ik weer naar volle tevredenheid op Sygic op mijn Huawei telefoon rijd.

PS: hopelijk gaat Kia ook over op Google Maps! Dan kan ik de houder op de voorruit en het snoer weer opruimen!

Ik heb al zoveel van die achterhaalde systemen versleten dat ik me niet meer verbaas of erger aan de tekortkomingen. Bij sommige merken moet je honderden euro's betalen voor een "geupdate" kaart van xx jaar oud. Ook heb ik een systeem van Opel gehad: Intellilink, dat gewoon niet te bedienen was. Kia steekt met het LG systeem wat dat betreft nog gunstig af.

Intuitieve bediening, een goed touchscreen en duidelijke informatie en 7 jaar gratis verouderde updates;-). Hoewel hij soms een korter weggetje weet dat wat smal blijkt te zijn, hier voor de rest geen problemen. Sterker nog, ik gebruik alles door elkaar, zowel android als iPhone en heb zowel CarPlay met de kaarten app en sinds eergisteren ook Google maps. Daarnaast ook waze en TomTom. Maar over het algemeen gebruik ik gewoon de KIA navigatie. Gisteren leidde Google maps mij zelfs verkeerd. Niets is feilloos blijkbaar.

• Like 1

• 2 years later...

Ik rijd in een Niro Plugin Hybrid 2018, geïmporteerd vanuit Duitsland.  Omdat de navigatie buiten Nederland koeien van fouten maakte en ook steevast de kortste weg koos, het systeem in NL laten updaten (dec 2020). Niet fijn als je met je caravan in Portugal via een onbegaanbare bergpas wordt geleid. Ik wil graag Android Auto proberen wat nu beschikbaar is. Moet nog wel met USB worden aangesloten op telefoon. Het lijkt wel of het herkend wordt, maar het werkt niet. Steeds kom je weer in de aansluitprocedure uit. Wat kan er aan de hand zijn?

Op 9-3-2021 om 02:48, Wander Reitsma zei:

Ik rijd in een Niro Plugin Hybrid 2018, geïmporteerd vanuit Duitsland.  Omdat de navigatie buiten Nederland koeien van fouten maakte en ook steevast de kortste weg koos, het systeem in NL laten updaten (dec 2020). Niet fijn als je met je caravan in Portugal via een onbegaanbare bergpas wordt geleid. Ik wil graag Android Auto proberen wat nu beschikbaar is. Moet nog wel met USB worden aangesloten op telefoon. Het lijkt wel of het herkend wordt, maar het werkt niet. Steeds kom je weer in de aansluitprocedure uit. Wat kan er aan de hand zijn?

Probeer het aansluiten eens met de originele kabel van je telefoon. En bij het pairen van je telefoon moet je de autorisatie geven om je telefoon en Kia navigatie (systeem).