Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb achterin wel aansluiting. Armsteun geloof ik niet. Maar dan blijft de huawei wel continu aan. En dat wil ik liever niet

Geplaatst
8 uur geleden zei wil51:

Ik heb achterin wel aansluiting. Armsteun geloof ik niet. Maar dan blijft de huawei wel continu aan. En dat wil ik liever niet

Voor de Cee'd weet ik het niet maar in mijn (vorige) SP3 had ik achterin (kofferbak) een 12V aansluiting welke na het uitzetten van de motor de spanning niet meer aanwezig was. Heb je al geprobeerd of dit bij de Cee'd ook zo is?

Geplaatst

dat is bij de ceed ook. Dank voor de tip om te kijken of daar ook de spanning af gaat bij uitzetten contact. De mifi nu naar de achterbak verplaatst. Handig dat Kia daar al bandjes met klitteband heeft zitten. Maar ik ga langer kabeltje zoeken om de bevestiging wat netter en steviger te maken. Bijgeleverde kabel is wel heel erg kort.

IMG_2432.jpg

Geplaatst

Vraagje.

Gaat de spanning op de plug niet uit als je de motor uit zet?

En gaat de MiFi router dan weer automatisch aan bij het starte van de motor of moet je hem steeds handmatig aan zetten?

Mijn MiFi router deed dat laatste niet en daarom heb ik hem rechtstreeks op de accu aangesloten. Dan is hij wel altijd aan...

Geplaatst
20 minuten geleden zei Derrek:

Vraagje.

Gaat de spanning op de plug niet uit als je de motor uit zet?

En gaat de MiFi router dan weer automatisch aan bij het starte van de motor of moet je hem steeds handmatig aan zetten?

Mijn MiFi router deed dat laatste niet en daarom heb ik hem rechtstreeks op de accu aangesloten. Dan is hij wel altijd aan...

De spanning gaat van de plug als je de motor uit zet. Dit is wat ik ook wilde. Geen zin in een lege accu als ik paar dagen de auto niet gebruik. Als spanning uit is van de auto, dan neemt de batterij van de mifi het over. Als er niets gebeurd gaat de mifi in standby. Tot nu toe maakt de mifi meteen weer verbinding als je de motor start. Als ik hem handmatig aan moet zetten is dat wat onhandig met de mifi achter in de auto.

Rechtstreeks op de accu kan eigenlijk niet. Accu 12 V en de mifi mag maar 5 V hebben. Er moet dus wel een omvormer tussen. Wat ik gebruik is speciale 12V Naar 5V USB aansluiting wat in de aansluiting auto past.

Geplaatst

Het aansluiten op de 12 Volt aansluiting in de armleuning of achterin geeft wel als (ik vind groot) nadeel dat, zodra de auto een dagje niet gebruikt wordt, het kleine accuutje van de MiFi router leeg raakt waardoor de MiFi router uit gaat en dan na het starten van de auto steeds handmatig moet worden aangezet/opgestart.  Dat is de reden dat ik hem toch rechtstreeks op de 12V accu heb aangesloten.

De autoaccu is dermate groot en het stroomverbruik van de MiFi modem dermate laag (plm. 50 mA) dat het wel heel lang duurt voordat de MiFi modem de accu leeg trekt. Bedenk dat ook de auto zelf altijd enige stroom blijft trekken ook als de auto uit staat. Bijvoorbeeld voor de elektronica voor de ontvanger van de automatische deurvergrendeling, voor de automatisch uitklappende spiegels als je aan komt lopen (bij de Niro), etc.

Ik heb tot nu toe nog nooit last gehad van een lege accu van de Niro.

Geplaatst

De meeste MiFi routers gaan standbuy als ie een aantal minuten niet gebruikt wordt. Je kunt dit zelfs bij de meeste instellen.
Ik heb zelf een Dlink welke ik zo heb ingesteld dat het na 10 min geen verbinding uitschakeld.
Maar zodra er spanning op de laadkabel komt, dus als contact aan gaat, gaat de MiFi ook weer aan. Zo raakt de accu van de MiFi dus niet leeg en hoef je niet iets permanent aan te hebben staan.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

• 2 maanden later...
Geplaatst
Op 7-4-2017 om 15:54 zei Obelix:

Vorige week maandag heb ik op mijn navigatie een update gekregen. vanaf dat moment heb ik geen problemen meer met het koppelen.

ben weer helemaal happy

Welke versie van het systeem heb je nu en welke telefoon gebruik je?

Ik ben sinds vandaag in het bezit van een Kia C'eed SW Gt line uit feb 2016 en gebruik deze icm met een iPhone 7. Elke keer bij het instappen moet ik opnieuw connecten met Mn hotspot door deze op de telefoon uit en weer aan te zetten. 

Tevens als er verbinding is, dan kan ik niet het weer op de bestemming zien...

• 1 maand later...
  • 3 maanden later...
Geplaatst
Op 1-9-2017 om 11:37 zei Obelix:

Ik heb een iPhone,

het enige dat ik iedere keer moet doen, is het scherm personal hotspot openen op de telefoon.

het gaat nu altijd goed.

Als je de Hotspot opent op de Iphone, wordt er dan automatisch met de WIFI van de Kia verbonden?

Ik zette eerst de WIFI van de Kia aan, dan loopt deze eindeloos naar mijn Iphone te zoeken.

Het moet dus andersom, eerst de Hotspot op de Iphone openen (als je in de auto zit) dan wordt automatisch de WIFI van de Kia verbonden met de Iphone?

Geplaatst
1 uur geleden zei surfingjohn:

Als je de Hotspot opent op de Iphone, wordt er dan automatisch met de WIFI van de Kia verbonden?

Ik zette eerst de WIFI van de Kia aan, dan loopt deze eindeloos naar mijn Iphone te zoeken.

Het moet dus andersom, eerst de Hotspot op de Iphone openen (als je in de auto zit) dan wordt automatisch de WIFI van de Kia verbonden met de Iphone?

Inderdaad. Het zoeken naar wifi in de auto moet je gewoon eenmalig instellen. Bij de iPhone is het inderdaad zo dat, wanneer je eenmaal een keer bent verbonden als hotspot dit de volgende keer alleen “automatisch” gaat als je het scherm persoonlijke hotspot op je iPhone open hebt staan. Dan komt vrijwel direct de verbinding tot stand. Daarna kun je gewoon naar een willekeurig ander scherm gaan. Zo werkt het in ieder geval icm de Niro.

• Like 1
  • 1 maand later...
Geplaatst

Uit mijn ervaring (inmiddels een jaar met een Optima SW en een iPhone SE) kan ik zeggen dat de combinatie Kia en iPhone inderdaad wispelturig is.

Mijn Optima is op de oprit verbonden met mijn thuisnetwerk. Altijd als ik de auto aan zet; verbindt hij automatisch en direct met het thuisnetwerk. Zelfs als ik langs mijn huis rijd, pikt hij direct het mijn thuisnetwerk op. Deze combinatie werkt altijd, zonder uitzondering.

Het verbinden met mijn iPhone gaat in de meeste gevallen - zo'n zeven van de tien keer - ook goed. Maar soms niet. De auto ziet de iPhone wél, maar verbindt er simpelweg niet mee. In het begin probeerde ik van alles. Telefoon opnieuw opstarten, wifi in de Optima uitschakelen en weer inschakelen, de iPhone vergeten in het systeem van de Kia en weer opnieuw toevoegen... steeds met wisselend succes. Inmiddels ben ik er achter gekomen dat als je een kwartiertje wacht - en dus helemaal niks doet - de auto meestal wél in staat is om met de iPhone te verbinden. 

Mijn laptop verbinden met mijn iPhone gaat altijd goed. Daarom denk ik dat de combinatie Kia en iPhone de 'schuldige' is.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...