Jump to content

Recommended Posts

Posted

Al een week bezig met Kia Motors Nederland (via Facebook) om een antwoord te krijgen op de vraag: Wat is de laatste versie "van het Navigatie systeem" voor mijn Kia Pro Cee'd GT uit 2014. Wat denk je na herhaaldelijk vragen kwamen ze met het antwoord: "Laat de versie van de dealer erop zetten en geef dit aan ons door. Dan kunnen wij zeggen of dat de laatste versie is"

Ik ben nu wel echt pissig op Kia, dit had ik nooit verwacht.

Heeft iemand anders dit ook al eens meegemaakt. Zo ja dan ga ik een actie starten voor een betere service.

Posted

Nee niet meegemaakt, als ik iets wilde vragen ging ik even langs de dealer. Dus voordat je jezelf gaat vastketenen bij Kia Breukelen zou ik de dealer even bezoeken. Geloof me zo slecht is de Kia service niet.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• Like 1
  • Haha 1
Posted
8 uur geleden zei MelskeH:

Al een week bezig met Kia Motors Nederland (via Facebook) om een antwoord te krijgen op de vraag: Wat is de laatste versie voor mijn Kia Pro Cee'd GT uit 2014. Wat denk je na herhaaldelijk vragen kwamen ze met het antwoord: "Laat de versie van de dealer erop zetten en geef dit aan ons door. Dan kunnen wij zeggen of dat de laatste versie is"

Ik ben nu wel echt pissig op Kia, dit had ik nooit verwacht.

Heeft iemand anders dit ook al eens meegemaakt. Zo ja dan ga ik een actie starten voor een betere service.

Versie van wat ? Dat is niet helder.

Posted
50 minuten geleden zei arjan gt:

Dus voordat je jezelf gaat vastketenen bij Kia Breukelen zou ik de dealer even bezoeken. Geloof me zo slecht is de Kia service niet.

Heerlijk, de humor begint weer een beetje terug te keren hier.

• Like 1
Posted

^^ jij gaat toch wel even een fotoke maken als Melske aan dat hek hangt B)

• Like 2
Posted
17 uur geleden zei arjan gt:

Nee niet meegemaakt, als ik iets wilde vragen ging ik even langs de dealer. Dus voordat je jezelf gaat vastketenen bij Kia Breukelen zou ik de dealer even bezoeken. Geloof me zo slecht is de Kia service niet.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Beste Arjan,

Bedankt voor je reactie. Heb jij als vorige eigenaar een update laten uitvoeren van het Navigatie systeem ???

Posted
16 uur geleden zei bigwade:

Versie van wat ? Dat is niet helder.

Sorry, was zo pissig dat ik vergeten was dat het het Navigatie systeem betreft:

Posted

Vandaag wederom contact gehad met "Kia Nederland", echter ik ben er nu achter gekomen dat achter de website http://www.kia.com/nl/ GEEN service- of Help desk zit maar een hulp voor de website. M.a.w voor al je vragen moet je naar de dealer. En daar heb ik een probleem mee. De ene dealer zegt wat anders dan de andere dealer. Ook heb ik begrepen dat afspraken met de ene dealer niet betekent dat die ook gelden voor een andere dealer. In het geval dat men van dealer (moet) veranderen heb je dus een probleem.

Guest wil51
Posted

Ik heb sinds gisteren een ceed van 2016. Dit zie ik op de navigatie. 

softwarevers:JD.EU.SOP.20.166

Firmwarevers:: JD.EU.SOP.20.109

Navigatievers: JD-EU.SOP.09.49.47

Kaartvers: EUR.08.47.50.001.001(D.B1)

Is dit de nieuwste versie van de navigatie?

Posted

softwarevers:JD.EU.SOP.20.166 -> 20.103

Firmwarevers:: JD.EU.SOP.20.109 -> 20.104

Navigatievers: JD-EU.SOP.09.49.47 -> 08.50.63

Kaartvers: EUR.08.47.50.001.001(D.B1) -> hetzelfde

AchteR -> Staat mijn info. Betreft een kia ceed sw gt 2016

Guest wil51
Posted

Dan is de kaartversie dezelfde, maar lijkt wel of software, firmware en navigatie een nieuwere versie is. Er was een kaartupdate afgesproken bij afleveren. Betreft een ceed van mei 2016.

Waarschijnlijk nog geen nieuwe kaart beschikbaar.

Posted
6 uur geleden zei MelskeH:

Vandaag wederom contact gehad met "Kia Nederland", echter ik ben er nu achter gekomen dat achter de website http://www.kia.com/nl/ GEEN service- of Help desk zit maar een hulp voor de website. M.a.w voor al je vragen moet je naar de dealer. En daar heb ik een probleem mee. De ene dealer zegt wat anders dan de andere dealer. Ook heb ik begrepen dat afspraken met de ene dealer niet betekent dat die ook gelden voor een andere dealer. In het geval dat men van dealer (moet) veranderen heb je dus een probleem.

Je moet idd altijd naar je dealer, het is niet anders

Dat is je aanspreekpunt.

Het goede nieuws is dat dat ook een andere dealer mag zijn.

Als iemand een betere dealer voor MelskeH weet in Limburg laat em dat dan even weten.

Posted
Op 1-4-2017 om 16:45 zei pdakkerman:

softwarevers:JD.EU.SOP.20.166 -> 20.103

Firmwarevers:: JD.EU.SOP.20.109 -> 20.104

Navigatievers: JD-EU.SOP.09.49.47 -> 08.50.63

Kaartvers: EUR.08.47.50.001.001(D.B1) -> hetzelfde

AchteR -> Staat mijn info. Betreft een kia ceed sw gt 2016

Vandaag ook de laatste update laten uitvoeren.

De software en firmware zijn geupdate naar resp. 20.166 en 20.109, zoals hierboven al eerder opgegeven.

De navigatie is ook naar jd.eu.sop.09.49.47 maar  kaartversie is weer nieuwer. Namelijk eur.09.44.65.001.001 (d.c2)

Nu ben ik erg benieuwd naar een  changelog.

Helaas is het bellen met bluetooth nog steeds beroerd. 

Wel heel fijn is dat bij DAB radio je tijdens het rijden artiest en nummer ziet staan.

Verder nog weinig veranderingen kunnen ontdekken.

Guest wil51
Posted

Contact gehad met mijn dealer. Mag langs komen voor de gratis update. Hoeft niet gelijk met servicebeurt die net gedaan is. Update duurt wel 2 uur verteld de dealer. Ik dacht dat het maar half uur was.

Guest wil51
Posted

Ceed  ochtend bij de dealer geweest voor de update. Maar er is niets veranderd. Kaart versie nog steeds 08.47.50.001.001 (D.B)

Guest wil51
Posted

Net chat sessie gehad met kia nederland. Toch jammer dat ze niet kunnen zien wat het nummer is van de laatste versie. Ze wisten alleen dat er in april een nieuwe kaart versie is uitgekomen. Ik moet het regelen met de dealer. Nu maar wachten tot ze reageren op de email waarom voor niets mijn auto een halve dag bij hun stond. Gelukkig dat ik gratis een auto van de verkoper mee kreeg, maar het kost wel tijd om heen en weer te rijden.

Posted

Ik vind het ook jammer dat Kia de voor klanten interessante informatie niet duidelijk en soms helemaal niet publiceert. Hieronder vallen niet alleen versienummers van navigatiekaarten maar bijvoorbeeld ook de vaste onderhoudsprijzen van de diverse modellen. Kia adverteert op Internet wel dat Kia vaste onderhoudsprijzen hanteert, maar vervolgens kun je die prijslijsten niet vinden. Alleen als je reeds de Kia hebt aangeschaft dan kun je die prijslijsten vinden in "Mijn Kia", maar vooraf is dit niet mogelijk!

Op dit forum zijn ze vaak wel te vinden als een lid dit heeft gepubliceert, maar ook dan is het vaak zoeken en zoeken. Wellicht is het mogelijk om in dit forum een "download pagina" is in te bakken waar al deze informatie door forumleden bij elkaar gesprokkeld voor iedereen te vinden is.

Nog beter zou het zijn als Kia deze informatie in hun "download pagina" van hun site zou publiceren, maar het is duidelijk dat ze dat niet willen:no:.

Guest wil51
Posted

Dealer geeft toe dat er een fout is gemaakt met de update. Ik moet er weer voor terug komen. Ze hebben via een usb stick geprobeerd de update te doen. Maar in mijn ceed zit er een sd card in de navigatie. En moet de update via de sd card. Als ik niet had gecontroleerd of het goed was gedaan had ik niet eens geweten dat ik geen update had gekregen.

Posted

Wat een geknoei, welke dealer?

Dit was mijn laatste kaartversie december 2016 Kia Sorento

Navi update.jpg

Guest wil51
Posted

Het is opgelost door een andere dealer binnen 10 minuten. Mijn eigen dealer had bij het afleveren wel de update voor de firmware gedaan maar niet de kaart versie. Toen ik dat melde en de auto een dag moest achterlaten maakte ze weer een fout. Via usb stick proberen de update te doen. Dat gaat dus niet als je een navigatie met sd kaart hebt. En dan ook niet merken dat de oude versie er nog op staat. De andere dealer vond dat wel erg dom. Alleen de kaart versie updaten was maar 10 minuten werk.  Plus het feit dat een paar maanden geleden ze weigerde te komen toen ik pech had is de doorslag om van dealer te veranderen.

Ik ga geen namen noemen want zullen veel mense heel tevreden zijn over de bewuste dealer, maar ik ben het vertrouwen kwijt. Terwijl ik toch vele jaren klant ben geweest.

• 4 months later...
Posted
Op ‎8‎-‎4‎-‎2017 om 08:27 zei wil51:

Mag langs komen voor de gratis update.

Gratis?
Ik moest een soort abonnement kopen voor 6 jaar voor € 199.... En bij de eerste update was de kaart/software nog niet echt heel actueel (navigatieversie 2015.08.18 bij de update/servicebeurt november 2016).

• 2 months later...
Posted

Ik heb zelf de update gedaan door het bestand te downloaden en op een usb stick te zetten.

bij Avacom nederland heb ik alle software en kaartupdate van 2017 voor een gereduceerde prijs.

nu softwareversie 7.7.4. Bluetooth versie 3.2.2 en kaartversie 415E7AB.

De update werkt op onderstaande modellen.

Kia Carens 2013/2014
Kia ceed 2011 /2012 / 2013 /2014

als je de beschijving navolg is er geen probleem en hoeft niet te wachten op de servicebeurt.

Guest Warmentuuter
Posted
3 uur geleden zei Bingobeer:

Ik heb zelf de update gedaan door het bestand te downloaden en op een usb stick te zetten.

bij Avacom nederland heb ik alle software en kaartupdate van 2017 voor een gereduceerde prijs.

nu softwareversie 7.7.4. Bluetooth versie 3.2.2 en kaartversie 415E7AB.

De update werkt op onderstaande modellen.

Kia Carens 2013/2014
Kia ceed 2011 /2012 / 2013 /2014

als je de beschijving navolg is er geen probleem en hoeft niet te wachten op de servicebeurt.

Updaten voor Kia's van na 2013 is gratis.
Dit kan je regelen bij de dealer. (en je hoeft niet te wachten tot de servicebeurt!)
Dus waarom zal het bij een ander halen voor een gereduceerde prijs?

Voor de modellen voor 2013 is de afspraak gemaakt dat je eenmalig 199 euro betaald.
Dan heb je dezelfde voorwaarde als de Kia's van na 2013.

Dit is ooit afgesproken met de Kiaclub en KMNL

Posted

Ja ik weet het nu weet ik zeker van de nieuwe kaart update, en ik ben al te veel mijn auto moeten missen en voor 25 euro heb ik het er wel voor over.