MelskeH Posted March 28, 2017 Posted March 28, 2017 Al een week bezig met Kia Motors Nederland (via Facebook) om een antwoord te krijgen op de vraag: Wat is de laatste versie "van het Navigatie systeem" voor mijn Kia Pro Cee'd GT uit 2014. Wat denk je na herhaaldelijk vragen kwamen ze met het antwoord: "Laat de versie van de dealer erop zetten en geef dit aan ons door. Dan kunnen wij zeggen of dat de laatste versie is" Ik ben nu wel echt pissig op Kia, dit had ik nooit verwacht. Heeft iemand anders dit ook al eens meegemaakt. Zo ja dan ga ik een actie starten voor een betere service. Quote
arjan gt Posted March 28, 2017 Posted March 28, 2017 Nee niet meegemaakt, als ik iets wilde vragen ging ik even langs de dealer. Dus voordat je jezelf gaat vastketenen bij Kia Breukelen zou ik de dealer even bezoeken. Geloof me zo slecht is de Kia service niet.Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk 1 1 Quote
bigwade Posted March 28, 2017 Posted March 28, 2017 8 uur geleden zei MelskeH: Al een week bezig met Kia Motors Nederland (via Facebook) om een antwoord te krijgen op de vraag: Wat is de laatste versie voor mijn Kia Pro Cee'd GT uit 2014. Wat denk je na herhaaldelijk vragen kwamen ze met het antwoord: "Laat de versie van de dealer erop zetten en geef dit aan ons door. Dan kunnen wij zeggen of dat de laatste versie is" Ik ben nu wel echt pissig op Kia, dit had ik nooit verwacht. Heeft iemand anders dit ook al eens meegemaakt. Zo ja dan ga ik een actie starten voor een betere service. Versie van wat ? Dat is niet helder. Quote
bigwade Posted March 28, 2017 Posted March 28, 2017 50 minuten geleden zei arjan gt: Dus voordat je jezelf gaat vastketenen bij Kia Breukelen zou ik de dealer even bezoeken. Geloof me zo slecht is de Kia service niet. Heerlijk, de humor begint weer een beetje terug te keren hier. 1 Quote
Lique Posted March 28, 2017 Posted March 28, 2017 ^^ jij gaat toch wel even een fotoke maken als Melske aan dat hek hangt 2 Quote
MelskeH Posted March 29, 2017 Author Posted March 29, 2017 17 uur geleden zei arjan gt: Nee niet meegemaakt, als ik iets wilde vragen ging ik even langs de dealer. Dus voordat je jezelf gaat vastketenen bij Kia Breukelen zou ik de dealer even bezoeken. Geloof me zo slecht is de Kia service niet. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Beste Arjan, Bedankt voor je reactie. Heb jij als vorige eigenaar een update laten uitvoeren van het Navigatie systeem ??? Quote
MelskeH Posted March 29, 2017 Author Posted March 29, 2017 16 uur geleden zei bigwade: Versie van wat ? Dat is niet helder. Sorry, was zo pissig dat ik vergeten was dat het het Navigatie systeem betreft: Quote
arjan gt Posted March 29, 2017 Posted March 29, 2017 Nee, daarom even langs de dealer zetten ze er de nieuwe voor je op.Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
MelskeH Posted April 1, 2017 Author Posted April 1, 2017 Vandaag wederom contact gehad met "Kia Nederland", echter ik ben er nu achter gekomen dat achter de website http://www.kia.com/nl/ GEEN service- of Help desk zit maar een hulp voor de website. M.a.w voor al je vragen moet je naar de dealer. En daar heb ik een probleem mee. De ene dealer zegt wat anders dan de andere dealer. Ook heb ik begrepen dat afspraken met de ene dealer niet betekent dat die ook gelden voor een andere dealer. In het geval dat men van dealer (moet) veranderen heb je dus een probleem. Quote
Guest wil51 Posted April 1, 2017 Posted April 1, 2017 Ik heb sinds gisteren een ceed van 2016. Dit zie ik op de navigatie. softwarevers:JD.EU.SOP.20.166 Firmwarevers:: JD.EU.SOP.20.109 Navigatievers: JD-EU.SOP.09.49.47 Kaartvers: EUR.08.47.50.001.001(D.B1) Is dit de nieuwste versie van de navigatie? Quote
pdakkerman Posted April 1, 2017 Posted April 1, 2017 softwarevers:JD.EU.SOP.20.166 -> 20.103 Firmwarevers:: JD.EU.SOP.20.109 -> 20.104 Navigatievers: JD-EU.SOP.09.49.47 -> 08.50.63 Kaartvers: EUR.08.47.50.001.001(D.B1) -> hetzelfde AchteR -> Staat mijn info. Betreft een kia ceed sw gt 2016 Quote
Guest wil51 Posted April 1, 2017 Posted April 1, 2017 Dan is de kaartversie dezelfde, maar lijkt wel of software, firmware en navigatie een nieuwere versie is. Er was een kaartupdate afgesproken bij afleveren. Betreft een ceed van mei 2016. Waarschijnlijk nog geen nieuwe kaart beschikbaar. Quote
bigwade Posted April 1, 2017 Posted April 1, 2017 6 uur geleden zei MelskeH: Vandaag wederom contact gehad met "Kia Nederland", echter ik ben er nu achter gekomen dat achter de website http://www.kia.com/nl/ GEEN service- of Help desk zit maar een hulp voor de website. M.a.w voor al je vragen moet je naar de dealer. En daar heb ik een probleem mee. De ene dealer zegt wat anders dan de andere dealer. Ook heb ik begrepen dat afspraken met de ene dealer niet betekent dat die ook gelden voor een andere dealer. In het geval dat men van dealer (moet) veranderen heb je dus een probleem. Je moet idd altijd naar je dealer, het is niet anders Dat is je aanspreekpunt. Het goede nieuws is dat dat ook een andere dealer mag zijn. Als iemand een betere dealer voor MelskeH weet in Limburg laat em dat dan even weten. Quote
pdakkerman Posted April 5, 2017 Posted April 5, 2017 Op 1-4-2017 om 16:45 zei pdakkerman: softwarevers:JD.EU.SOP.20.166 -> 20.103 Firmwarevers:: JD.EU.SOP.20.109 -> 20.104 Navigatievers: JD-EU.SOP.09.49.47 -> 08.50.63 Kaartvers: EUR.08.47.50.001.001(D.B1) -> hetzelfde AchteR -> Staat mijn info. Betreft een kia ceed sw gt 2016 Vandaag ook de laatste update laten uitvoeren. De software en firmware zijn geupdate naar resp. 20.166 en 20.109, zoals hierboven al eerder opgegeven. De navigatie is ook naar jd.eu.sop.09.49.47 maar kaartversie is weer nieuwer. Namelijk eur.09.44.65.001.001 (d.c2) Nu ben ik erg benieuwd naar een changelog. Helaas is het bellen met bluetooth nog steeds beroerd. Wel heel fijn is dat bij DAB radio je tijdens het rijden artiest en nummer ziet staan. Verder nog weinig veranderingen kunnen ontdekken. Quote
Guest wil51 Posted April 8, 2017 Posted April 8, 2017 Contact gehad met mijn dealer. Mag langs komen voor de gratis update. Hoeft niet gelijk met servicebeurt die net gedaan is. Update duurt wel 2 uur verteld de dealer. Ik dacht dat het maar half uur was. Quote
Guest wil51 Posted April 13, 2017 Posted April 13, 2017 Ceed ochtend bij de dealer geweest voor de update. Maar er is niets veranderd. Kaart versie nog steeds 08.47.50.001.001 (D.B) Quote
Guest wil51 Posted April 14, 2017 Posted April 14, 2017 Net chat sessie gehad met kia nederland. Toch jammer dat ze niet kunnen zien wat het nummer is van de laatste versie. Ze wisten alleen dat er in april een nieuwe kaart versie is uitgekomen. Ik moet het regelen met de dealer. Nu maar wachten tot ze reageren op de email waarom voor niets mijn auto een halve dag bij hun stond. Gelukkig dat ik gratis een auto van de verkoper mee kreeg, maar het kost wel tijd om heen en weer te rijden. Quote
Derrek Posted April 15, 2017 Posted April 15, 2017 Ik vind het ook jammer dat Kia de voor klanten interessante informatie niet duidelijk en soms helemaal niet publiceert. Hieronder vallen niet alleen versienummers van navigatiekaarten maar bijvoorbeeld ook de vaste onderhoudsprijzen van de diverse modellen. Kia adverteert op Internet wel dat Kia vaste onderhoudsprijzen hanteert, maar vervolgens kun je die prijslijsten niet vinden. Alleen als je reeds de Kia hebt aangeschaft dan kun je die prijslijsten vinden in "Mijn Kia", maar vooraf is dit niet mogelijk! Op dit forum zijn ze vaak wel te vinden als een lid dit heeft gepubliceert, maar ook dan is het vaak zoeken en zoeken. Wellicht is het mogelijk om in dit forum een "download pagina" is in te bakken waar al deze informatie door forumleden bij elkaar gesprokkeld voor iedereen te vinden is. Nog beter zou het zijn als Kia deze informatie in hun "download pagina" van hun site zou publiceren, maar het is duidelijk dat ze dat niet willen. Quote
Guest wil51 Posted April 18, 2017 Posted April 18, 2017 Dealer geeft toe dat er een fout is gemaakt met de update. Ik moet er weer voor terug komen. Ze hebben via een usb stick geprobeerd de update te doen. Maar in mijn ceed zit er een sd card in de navigatie. En moet de update via de sd card. Als ik niet had gecontroleerd of het goed was gedaan had ik niet eens geweten dat ik geen update had gekregen. Quote
BdB Posted April 18, 2017 Posted April 18, 2017 Wat een geknoei, welke dealer? Dit was mijn laatste kaartversie december 2016 Kia Sorento Quote
Guest wil51 Posted April 26, 2017 Posted April 26, 2017 Het is opgelost door een andere dealer binnen 10 minuten. Mijn eigen dealer had bij het afleveren wel de update voor de firmware gedaan maar niet de kaart versie. Toen ik dat melde en de auto een dag moest achterlaten maakte ze weer een fout. Via usb stick proberen de update te doen. Dat gaat dus niet als je een navigatie met sd kaart hebt. En dan ook niet merken dat de oude versie er nog op staat. De andere dealer vond dat wel erg dom. Alleen de kaart versie updaten was maar 10 minuten werk. Plus het feit dat een paar maanden geleden ze weigerde te komen toen ik pech had is de doorslag om van dealer te veranderen. Ik ga geen namen noemen want zullen veel mense heel tevreden zijn over de bewuste dealer, maar ik ben het vertrouwen kwijt. Terwijl ik toch vele jaren klant ben geweest. Quote
pronk01 Posted September 11, 2017 Posted September 11, 2017 Op 8-4-2017 om 08:27 zei wil51: Mag langs komen voor de gratis update. Gratis? Ik moest een soort abonnement kopen voor 6 jaar voor € 199.... En bij de eerste update was de kaart/software nog niet echt heel actueel (navigatieversie 2015.08.18 bij de update/servicebeurt november 2016). Quote
Bingobeer Posted November 18, 2017 Posted November 18, 2017 Ik heb zelf de update gedaan door het bestand te downloaden en op een usb stick te zetten. bij Avacom nederland heb ik alle software en kaartupdate van 2017 voor een gereduceerde prijs. nu softwareversie 7.7.4. Bluetooth versie 3.2.2 en kaartversie 415E7AB. De update werkt op onderstaande modellen.Kia Carens 2013/2014Kia ceed 2011 /2012 / 2013 /2014 als je de beschijving navolg is er geen probleem en hoeft niet te wachten op de servicebeurt. Quote
Guest Warmentuuter Posted November 18, 2017 Posted November 18, 2017 3 uur geleden zei Bingobeer: Ik heb zelf de update gedaan door het bestand te downloaden en op een usb stick te zetten. bij Avacom nederland heb ik alle software en kaartupdate van 2017 voor een gereduceerde prijs. nu softwareversie 7.7.4. Bluetooth versie 3.2.2 en kaartversie 415E7AB. De update werkt op onderstaande modellen.Kia Carens 2013/2014Kia ceed 2011 /2012 / 2013 /2014 als je de beschijving navolg is er geen probleem en hoeft niet te wachten op de servicebeurt. Updaten voor Kia's van na 2013 is gratis. Dit kan je regelen bij de dealer. (en je hoeft niet te wachten tot de servicebeurt!) Dus waarom zal het bij een ander halen voor een gereduceerde prijs? Voor de modellen voor 2013 is de afspraak gemaakt dat je eenmalig 199 euro betaald. Dan heb je dezelfde voorwaarde als de Kia's van na 2013. Dit is ooit afgesproken met de Kiaclub en KMNL Quote
Bingobeer Posted November 18, 2017 Posted November 18, 2017 Ja ik weet het nu weet ik zeker van de nieuwe kaart update, en ik ben al te veel mijn auto moeten missen en voor 25 euro heb ik het er wel voor over. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.