Arjan 2 Geplaatst 31 Maart, 2018 Geplaatst 31 Maart, 2018 Jammer dat Kia NL niet goed meeleest.... Alle early adaptor Niro eigenaren zoals ik ook hebben het al heel vroeg aan gegeven bij de diverse dealers en dit forum. Hiermee hadden ze een hoop vroegtijdig kunnen tackelen... Quote
jacwil Geplaatst 31 Maart, 2018 Geplaatst 31 Maart, 2018 Ik heb originele afneembare trekhaak van Kia met fietsdrager Westfalia bikelander. Deze fietsendrager is opvouwbaar en gemakkelijk in de koffer te plaatsen. Quote
Hen E Geplaatst 31 Maart, 2018 Geplaatst 31 Maart, 2018 6 uur geleden zei Doe-die-Niro-hiero: Wanneer komt jouw Niro? Als het goed is staat die naarst die van jouw op de boot. Quote
Derrek Geplaatst 1 April, 2018 Geplaatst 1 April, 2018 23 uur geleden zei Arjan 2: Enige juiste modificatie is de te slappe adapter schetsplaten op te heffen en gewoon de hoofdbalk door trekken rechtstreeks naar het chasis. Ben benieuwd of dat dan modificatie 2 is bij de Bosal... Of gewoon de chassisbalken onder de Niro vandaan slopen en opnieuw iets dichter naar elkaar weer vastlassen op de maat van de trekhaak.... Quote
Robniro Geplaatst 2 April, 2018 Geplaatst 2 April, 2018 Sinds maart van dit jaar bezitter van een mooie Niro Edition. Graag wil ik met de vakantie ook op uit met de caravan. Met veel interesse gelezen over de problemen met de diverse trekhaken van GDW en Bosal. Enige goeie trekhaak zou die van Mobis zijn maar ik lees ook over het alternatief van auto-hak. Heeft iemand daar ervaring mee? Zijn vrij goedkoop te verkrijgen op internet via deze link: https://trekhaakmarkt.nl/trekhaak-kia-niro.html vervolgens er onder laten zetten bij een vakgarage? Lijkt mij een prima deal... Quote
Hen E Geplaatst 3 April, 2018 Geplaatst 3 April, 2018 De constructie van deze Autohak trekhaak lijkt goed te zijn ? Maar vele laten hun trekhaak er direct onderzetten bij aankoop bij de dealer en dat is dan zeker geen Autohak. Dus er zullen er in Nederland niet veel zijn met een Autohak trekhaak, als ze er al zijn. Ook op het Duitse Niro forum geen berichten gelezen over deze trekhaak. Maar kom daar ook geen klachten tegen met trekhaken op een Niro. Denk dat ze daar standaard Mobis monteren en de importeur daar niet loopt te klooien met afermarket merken. Quote
PeterD Geplaatst 3 April, 2018 Geplaatst 3 April, 2018 Maar dit staat ook in die advertentie: KIA NIRO VA. 2016 5 Deurs, Hybryda, Alleen TYP: C5P11/D61AY1, C5P11/D61BY1 Kweenie of het van belang is, maar let er even op. Quote
Martijn_B Geplaatst 3 April, 2018 Geplaatst 3 April, 2018 Klopt, ik heb inderdaad een auto hak afneembare trekhaak. Deze heeft geen horizontale passstukken alleen verticale platen aan de uiteinden, maar dit veroorzaakt het zwabber probleem niet. De trekhaak moet echter nog gemonteerd worden. Ik heb de trekhaak besteld bij Rameder. Verticaal afneembaar + 13 polige jeager (auto specifiek) samen € 270,- inclusief verzendkosten. Ik laat wel iets weten wanneer de trekhaak is gemonteerd. 1 Quote
Hen E Geplaatst 3 April, 2018 Geplaatst 3 April, 2018 Kijk voor de prijs van een Mobis heb je 3 stuks Autohak. Quote
Robniro Geplaatst 3 April, 2018 Geplaatst 3 April, 2018 4 uur geleden zei Martijn_B: Klopt, ik heb inderdaad een auto hak afneembare trekhaak. Deze heeft geen horizontale passstukken alleen verticale platen aan de uiteinden, maar dit veroorzaakt het zwabber probleem niet. De trekhaak moet echter nog gemonteerd worden. Ik heb de trekhaak besteld bij Rameder. Verticaal afneembaar + 13 polige jeager (auto specifiek) samen € 270,- inclusief verzendkosten. Ik laat wel iets weten wanneer de trekhaak is gemonteerd. Ik ben zeer benieuwd hoe dit gaat, wanneer gaat dit gebeuren Martijn_B? En wat betaal je voor de installatie? Ik heb de Niro via een privatlease constructie (privatelease.com) en wordt standaard geleverd zonder trekhaak. Mag zelf een trekhaak laten installeren voor eigen kosten. Kan zelf uitkiezen waar ik dat laat doen zolang het een erkend installatiebedrijf is. Quote
Martijn_B Geplaatst 3 April, 2018 Geplaatst 3 April, 2018 De kosten voor de montage zijn niet representatief aangezien dat door een bevriende monteur wordt gedaan. Er staat ongeveer 4 uur montage tijd voor, dus zou je rond de € 250,- kwijt zijn. Samen dus iets meer dan € 500,-. Quote
bigwade Geplaatst 3 April, 2018 Geplaatst 3 April, 2018 Op 29-3-2018 om 09:49 zei surfingjohn: En in tussentijd nog steeds geen reactie van KMNL??????? Over de vragen van het KGC????? Vind het nu ook erg lang duren. Wat is de status heren ? Quote
jacwil Geplaatst 3 April, 2018 Geplaatst 3 April, 2018 http://www.mobisparts.eu/de_de/custom/mobis_accessories_db/details.php?part_no=2W281ADE02&brand=K&carmodel=85 Deze trekhaak is op mijn Niro geplaatst Quote
Roland2017 Geplaatst 3 April, 2018 Geplaatst 3 April, 2018 Afgelopen weekend voor het eerst met de Niro en onze Kip Grey line, beladen tot zo’n pakweg 1250kg er achter op pad geweest. De (gemodificeerde) GDW trekhaak heeft het prima gedaan. Denk dat het issue alleen maar speelt met fietsendragers. Bij mij stonden de fietsen op de dissel. Quote
Gast PeterW61 Geplaatst 3 April, 2018 Geplaatst 3 April, 2018 Op 10-3-2018 om 11:43 zei PCJW: Jacwil , jij hebt de goede. Quote
surfingjohn Geplaatst 5 April, 2018 Geplaatst 5 April, 2018 Volgende week dinsdag 10-4 wordt de nieuwe Bosal trekhaak gemonteerd. Na montage mogen de monteurs weer even vrolijk aan de trekhaak gaan hangen De uitslag komt volgende week! Quote
Hen E Geplaatst 5 April, 2018 Geplaatst 5 April, 2018 Ben heel benieuwd hoe versie 3 het gaat doen. Succes. Quote
iBigfarmer Geplaatst 12 April, 2018 Geplaatst 12 April, 2018 Oeps, je hebt helemaal gelijk. Altijd verwarrend Mobis/Bosal. Ik haal ze altijd door elkaar, zal de leeftijd zijn Ben blij dat d'r bij mij geen trekhaak onder komt. Heb echt te doen met al die Niro-rijders die de wiebelhaken hebben gehad. Wanneer komt jouw Niro? het wiebelen van die (iig) GDW trekhaken wordt op dit forum naar mijn mening overigens behoorlijk overdreven. Het torneert wel iets, maar die kogel dondert echt niet maar zo met fietsen en al op het wegdek hoor. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
R3mC0 Geplaatst 12 April, 2018 Geplaatst 12 April, 2018 48 minuten geleden zei iBigfarmer: het wiebelen van die (iig) GDW trekhaken wordt op dit forum naar mijn mening overigens behoorlijk overdreven. Het torneert wel iets, maar die kogel dondert echt niet maar zo met fietsen en al op het wegdek hoor. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Ik heb gewoon een 'wiebelhaak' besteld. Geen fietsendrager, wel een caravan. Ik ben benieuwd begin mei.. Quote
iBigfarmer Geplaatst 12 April, 2018 Geplaatst 12 April, 2018 Nou, ik ben blij dat jij er happy mee bent. :dup: Ik krijg er met m'n Niro ook geen ervaring mee, d'r komt namelijk geen trekhaak onder. bedankt en je hoeft echt niet te doen hebben met ons, die wel een trekhaak hebben want we hebben er enorm veel plezier van hahaVerzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
iBigfarmer Geplaatst 12 April, 2018 Geplaatst 12 April, 2018 Ik heb ook enorm veel plezier met mijn andere drie auto's die allen van een trekhaak voorzien zijn. wat een gezegend mens ben jijVerzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
iBigfarmer Geplaatst 12 April, 2018 Geplaatst 12 April, 2018 Of ik gezegend ben weet ik niet. Het geeft ook veel kosten en soms problemen. Maar ik heb ze nu eenmaal allemaal nodig. Een bus als mobiel kantoor, een 4x4 omdat we aan een lange zandweg wonen en een andere 4x4 voor rond het erf.oké, heel veel succes gewenst. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
surfingjohn Geplaatst 15 April, 2018 Geplaatst 15 April, 2018 Zo vandaag een uitgebreide testrit gemaakt met de nieuwe Bosal vaste trekhaak. Minimaal 30 verkeersdrempels op de route, ook noodstop en snel optrekken, ik zie in de achterruitspiegel de fietsen veel minder bewegen dan de vorige. Na de testrit gekeken of de fietsen achterover hangen, dat is minimaal vergeleken met de start, conclusie is dat dit dan wel de goede trekhaak is. Quote
Hen E Geplaatst 15 April, 2018 Geplaatst 15 April, 2018 Goed om te horen. Is deze trekhaak uit een stuk, zonder die pas stukken ? Quote
Hen E Geplaatst 15 April, 2018 Geplaatst 15 April, 2018 Op 12-4-2018 om 18:57 zei iBigfarmer: het wiebelen van die (iig) GDW trekhaken wordt op dit forum naar mijn mening overigens behoorlijk overdreven. Het torneert wel iets, maar die kogel dondert echt niet maar zo met fietsen en al op het wegdek hoor. Als zowel GWD als Bosal een modificatie doen, en Bosal daarna nog eens, is er toch zeker wel iets aan de hand lijkt mij. De kogel zal er niet afvallen, maar een trekhaak behoort niet zichtbaar te torderen ! Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.