Jump to content

Recommended Posts

Posted
7 minuten geleden zei Cdebruijn:

Hallo,

is er al iemand met een niro met schuif/kanteldak. En dan bedoel ik een vanaf de fabriek gemonteerd.

Ja hoor. Volgens mij zijn er al meerdere waaronder ondergetekende. ;)

Posted

Zou graag willen weten of er erg veel ruimte verloren gaat door het schuifdak. En of jullie het nu in gebruik een echte meer waarde vinden. Ben nog aan het twijfelen.

Posted

Ik zou het niet doen. Natuurlijk kost het iets ruimte. Kost extra geld terwijl de climate control uitstekend werkt, en gaat ruisen bij hogere snelheid.

Daarbij komt dat het regelmatig schoonmaken van de geleiding een must is anders krijg je daar ook problemen mee.

Posted
1 uur geleden zei Specialmade:

Ik zou het niet doen. Natuurlijk kost het iets ruimte. Kost extra geld terwijl de climate control uitstekend werkt, en gaat ruisen bij hogere snelheid.

Daarbij komt dat het regelmatig schoonmaken van de geleiding een must is anders krijg je daar ook problemen mee.

Ik zou het wel doen, but look who's talking. ;)

Met dat hele hete weer van een week of wat geleden was ik maar wat blij met mijn open dakje. De cc reageert namelijk als ik het dak open doe (gaat harder blazen want er kan meer lucht via het open dak worden afgevoerd) en de Niro is dan duidelijk eerder koel.

Het dak kost trouwens geen ruimte maar het levert juist wat extra hoofdruimte op! Kijk maar op pag.10 van de "wanneer verwacht je je nieuwe Niro", daar staan een paar foto's die ik heb gemaakt en die de extra hoofdruimte duidelijk laten zien.

• Like 1
Posted
Citaat

gaat harder blazen want er kan meer lucht via het open dak worden afgevoerd

Doetie volgens mij ook als je een raam wat open zet.

• Like 1
Posted

Heb ook getwijfeld over een schuifdak. Had er een in de vorige auto en was het dus gewend. Toch niet gedaan. Vind het de meerprijs niet waard. Gebruikte het schuifdak in de praktijk weinig, eigenlijk alleen als het erg warm is en zodra je in de auto stapt en dan snel weer dicht want een open schuifdak maakt altijd meer herrie als je rijdt. Daar zijn geen windvangers tegenop gewassen. Nu zet ik even alle elektrische ramen even open als ik weg rij en dan als het afgekoeld is snel weer dicht. Stoelkoeling aan en airco wel even op de recirculatiestand zetten dan heb je het zo weer koud. Maar hoeveel dagen is het zo heet in Nederland? Schuifdak staat alleen wel leuk....

• Like 2
Posted
Op 13-7-2017 om 14:29 zei Cdebruijn:

De foto's geven een goede indruk bedankt. "HansH" hoe zit het met het geluid zoals misschien terecht opgemerkt door "specialmade"

Uiteraard heb je bij het rijden met het dak open meer geluid in de auto, je laat nou eenmaal de geluiden van buiten toe (net als bij rijden met een raam open).

Maar het hangt natuurlijk helemaal af van hoe- en hoe ver je het dak openzet. Aan de achterkant omhoog zetten of aan de voorkant een klein stukje open is, vind ik, prima te doen en het heeft tov een open raam het grote voordeel dat je in de auto minder last hebt van wervelingen/gebulder wat vooral bij zijwind erg vervelend kan zijn. 

Vergeet trouwens ook het zonnescherm niet. Schuif die weg en je hebt gelijk een flinke hoeveelheid extra licht/zon in de auto.

Posted

Bedankt voor alle informatie, zal laten weten wat het gaat geworden. De keuze is een Toyota C-HR ( rij nu ook Toyota) of de Niro executive. Was in het begin niet zo voor de Niro.  Na veel lezen op deze site ben ik een proefrit wezen maken, en ben aangenaam verrast. Vind alleen de "looks" wat saai maar daar zijn de meningen natuurlijk verdeeld over. :<) . De extra opties zoals stoel elektrisch verstelbare stoel met geheugen en ventilatie, opladen telefoon, spreken mij wel aan. Dus nog maar eens goed over na denken. 

• 1 month later...
Posted

Mijn keuze was ook tussen de C-HR  of de Niro ....

Maar het rijden met die cvt-bak van de Toyota viel zo tegen dat het de Niro is geworden.  De dct-bak van de Niro rijd veel fijner zonder dat eeuwige gejank als je je gaspedaal intrapt....

• 3 years later...
Posted

Ik heb Kia niro ExecutiveLine zeer

zeer tevreden met deze auto 

Ruimte achter in open dak veel licht in de auto gebruikt rond een op 21 

heel veel dingen stoel verwarming op

op alle 4 de zit plaatsen

verwarmd stuur

koeling in de voorstoelen 

en best wel snel in de sport stand

dus wel een auto naar mijn zin

• 2 years later...
Posted

Ben erg nieuwsgierig hoe je kunt weten of het dak 'af fabriek' is of er later ingezet is. Ben namelijk van plan een occasion te kopen en heb 1 met en 1 zonder op het oog.