Broekie Geplaatst 5 Maart, 2019 Geplaatst 5 Maart, 2019 5 minuten geleden, Rob18 zei: Ik ga nog verder oefenen In de wintermaanden gaf de actieradius bij mij na het tanken zo rond de 800 kilometer aan overigens. Quote
Vince Geplaatst 5 Maart, 2019 Geplaatst 5 Maart, 2019 1 uur terug, Rob18 zei: Gisteren getankt en zag de actieradius op 836 km staan. Afgelopen zomer stond hij bij mij op 907 km. Oorzaak: o.a. een goed gevulde batterij. Quote
dropje Geplaatst 5 Maart, 2019 Geplaatst 5 Maart, 2019 2 uur geleden, henk smit zei: er wort gezegd dat orzinele Kia velgen. met zomer Michelin banden. zuinige zijn dan een zet Kia cros klimaat banden. daar ben ik het niet mee eens. Waarom zou je de crossclimates dan eigenlijk nog wisselen Henk? Quote
Girdi Geplaatst 6 Maart, 2019 Geplaatst 6 Maart, 2019 S’winters geeft mijn Niro 740 km aan . ben het weekend naar Achterhoek geweest,heen rustig gereden rond de 100 km trapjes in de omgeving gemaakt en terug 120 km op snelweg.totaal gebruik 1: 16,7 . Totaal ongeveer 400km. Ga morgen tanken,ben benieuwd wat de stand dan aangeeft ,schat 750 s’Zomers rijd ie wel zuiniger 1: 18 A. 1:19 km/ l Quote
casper Geplaatst 6 Maart, 2019 Geplaatst 6 Maart, 2019 5 uur geleden, Girdi zei: S’winters geeft mijn Niro 740 km aan . ben het weekend naar Achterhoek geweest,heen rustig gereden rond de 100 km trapjes in de omgeving gemaakt en terug 120 km op snelweg.totaal gebruik 1: 16,7 . Totaal ongeveer 400km. Ga morgen tanken,ben benieuwd wat de stand dan aangeeft ,schat 750 s’Zomers rijd ie wel zuiniger 1: 18 A. 1:19 km/ l Dat moet toch nog beter kunnen. Ik ga wekelijks naar Arnhem 140km en als ik smorgens rond de 100 en het laatste stuk 120 rijd gebruik ik met dit weer 1 op 20. Toen het vrieste had ik 1 op 18. Omdat ik dit elke week rijd kan ik mooi vergelijken. Quote
Girdi Geplaatst 7 Maart, 2019 Geplaatst 7 Maart, 2019 (aangepast) Net getankt verbruik 1: 17,5 valt me toch een beetje tegen,rustig gereden wel stukken snelweg 120 met cruise controle. Door al het gedoe ben ik nu trouwens CarPlay kwijt.Sluit mijn Apple S5 via USB aan ,kreeg vroeger CarPlay te zien nu niet meer.wel flitscamera’s via navigatie,heb dus wel verbinding met persoonlijke hotspot. kan nu bv geen Wave zien. ik heb een foto van de software cq firmware gemaakt ,is dit de laatste (beste) versie? Wie weet dit? 7 Maart, 2019 aangepast door Girdi Verkeerde foto Quote
casper Geplaatst 7 Maart, 2019 Geplaatst 7 Maart, 2019 2 uur geleden, Girdi zei: Net getankt verbruik 1: 17,5 valt me toch een beetje tegen,rustig gereden wel stukken snelweg 120 met cruise controle. Door al het gedoe ben ik nu trouwens CarPlay kwijt.Sluit mijn Apple S5 via USB aan ,kreeg vroeger CarPlay te zien nu niet meer.wel flitscamera’s via navigatie,heb dus wel verbinding met persoonlijke hotspot. kan nu bv geen Wave zien. ik heb een foto van de software cq firmware gemaakt ,is dit de laatste (beste) versie? Wie weet dit? Heb gisteren even het vebruik nagekeken. Heb 121km gereden 90% snelweg en voornamelijk 105 km/u en het laatste stuk 125 km/u. Moet zeggen dat ik wel iets harder reed dan normaal want was iets te laat voor mijn afspraak in Arnhem. En dit was het resultaat: normaal rond de 1 op 20 nu iets lager. Quote
casper Geplaatst 7 Maart, 2019 Geplaatst 7 Maart, 2019 (aangepast) 6 minuten geleden, casper zei: Heb gisteren even het vebruik nagekeken. Heb 121km gereden 90% snelweg en voornamelijk 105 km/u en het laatste stuk 125 km/u. Moet zeggen dat ik wel iets harder reed dan normaal want was iets te laat voor mijn afspraak in Arnhem. En dit was het resultaat: normaal rond de 1 op 20 nu iets lager. Op de terug weg. Precies de zelfde weg maar dan de andere kant op. Voornamelijk 125 en 135km/u gereden. Want dat mag na 19:00. En ik ga dan geen 100 rijden als ik 130 mag. Dan is dit het resultaat. Dan zie je het veschil tussen 100 en 120km/u. Er zijn mensen op deze forum die bij constant 120km/u 1 op 20,8 halen. Maar dat is mij nog niet gelukt (ik wacht nog op die gouden tip) Nog even een toevoeging in rijd bijna altijd op cruise control 7 Maart, 2019 aangepast door casper Quote
Girdi Geplaatst 9 Maart, 2019 Geplaatst 9 Maart, 2019 Gister getankt 1 op 16,7 stand actieradius 775. heb van de afgelopen maanden alles bij gehouden, 1op 17;5 valt me niet eens tegen maar moet toch zuiniger kunnen! Apple car play is niet meer in te schakelen,icoontje is flauw leesbaar en als ik de USB kabel lostrek geeft ie aan CarPlay verbindings fout. moet ik hiermee naar de dealer? Andere vraag wat is de laatste software instelling? Deze bij mij van 27-09-2017 zie boven. Quote
bert111bel Geplaatst 9 Maart, 2019 Geplaatst 9 Maart, 2019 9 uur geleden, henk smit zei: gisteren volle tank gaf de boord computer 890 km op een volle tank van 43 liter aan. 4,8 op de 100 km. Ja dat is enorm , ik heb dat nog niet gezien bij mij .... Quote
bert111bel Geplaatst 9 Maart, 2019 Geplaatst 9 Maart, 2019 5 uur geleden, Girdi zei: Gister getankt 1 op 16,7 stand actieradius 775. Daar zit ik dan wel weer boven met mijn 820 isch km... Quote
Girdi Geplaatst 9 Maart, 2019 Geplaatst 9 Maart, 2019 820 is gelijk aan 1op 19. 890 is. 1 op 20,7 ik heb dit nog niet gehaald . Wat is jullie software cq firmware? Quote
chippie777 Geplaatst 10 Maart, 2019 Geplaatst 10 Maart, 2019 @Girdi voor wat betreft je apple car, probeer eens een origineel kabeltje. Mijn ervaring is dat het met andere kabels zeer instabiel werkt. Er zijn ook kabeltjes te koop welke door apple zijn goedgekeurd. Deze zijn iets goedkoper dan originele kabeltjes en iets duurder dan kabeltje van bijvb de Action maar deze werken ook prima. Daarnaast had ik ook een probleem met de verbinding bleek dat te komen door de beschermhoes van mijn iPhone. Hoesje eraf, probleem weg. Blijkbaar zat dat een goede verbinding tussen kabel en iPhone in de weg in de Niro. Quote
bert111bel Geplaatst 10 Maart, 2019 Geplaatst 10 Maart, 2019 Ik heb weer wat info Deze morgen vol getankt , meter gaf mij 817 km te gaan . ik heb 88 km gereden binnendoor , 50-70 km/h en bij aankomst gaf de meter mij 788 km te gaan !! mijn BC gaf mij een verbruik van 4,0 L / 100 km op de terugweg had ik 124 km snelweg aan 120 km/h met CC in stormweer ( 100 km /h ) de meter geeft mij 625 km te gaan ( ) met een verbruik van 5,6 l/100 km Resultaat ; 88 km gereden ( 50 -70 ) en van de meter is er 29 km afgegaan 124 km gereden( 120 ) en van de meter is er 163 km afgegaan ... Geraak daar maar aan uit hahahh Quote
HenkM Geplaatst 10 Maart, 2019 Geplaatst 10 Maart, 2019 6 uur geleden, bert111bel zei: Geraak daar maar aan uit hahahh Mwah, volgens mij een berekening op basis van voortschrijdend gemiddeld verbruik en brandstof die nog in de tank zit. Quote
Brat Pit Geplaatst 10 Maart, 2019 Geplaatst 10 Maart, 2019 6 uur geleden, bert111bel zei: Ik heb weer wat info Deze morgen vol getankt , meter gaf mij 817 km te gaan . ik heb 88 km gereden binnendoor , 50-70 km/h en bij aankomst gaf de meter mij 788 km te gaan !! mijn BC gaf mij een verbruik van 4,0 L / 100 km op de terugweg had ik 124 km snelweg aan 120 km/h met CC in stormweer ( 100 km /h ) de meter geeft mij 625 km te gaan ( ) met een verbruik van 5,6 l/100 km Resultaat ; 88 km gereden ( 50 -70 ) en van de meter is er 29 km afgegaan 124 km gereden( 120 ) en van de meter is er 163 km afgegaan ... Geraak daar maar aan uit hahahh Windkracht 9 tegen of juist mee zoals vandaag, scheelt een heleboel in verbruik. En hoe hoger de snelheid meer het tegen de wind in, hoe meer het verbruik toeneemt. Quote
Girdi Geplaatst 11 Maart, 2019 Geplaatst 11 Maart, 2019 Chippie 777 bedankt voor je advies maar ik heb een origineel kabeltje geprobeerd.het heeft tot nu toe altijd gewerkt. op het display is CarPlay vaag te zien (zie foto) Geeft af en toe aan CarPlay verbindings probleem.Snelheidscamera’s worden via Kia navigatie wel doorgegeven. Over verbruik: ben vanmorgen naar Brabant gereden heen rustig niet boven 110 km / uur 1 op 16,7 terug 120 A 130 1op 15,5 hoe jullie aan 1 op 20 komen is mij een raadsel. s’zomers is het verbruik wel een stuk beter! Quote
Broekie Geplaatst 11 Maart, 2019 Geplaatst 11 Maart, 2019 6 uur geleden, Girdi zei: Chippie 777 bedankt voor je advies maar ik heb een origineel kabeltje geprobeerd.het heeft tot nu toe altijd gewerkt. op het display is CarPlay vaag te zien (zie foto) Geeft af en toe aan CarPlay verbindings probleem.Snelheidscamera’s worden via Kia navigatie wel doorgegeven. Over verbruik: ben vanmorgen naar Brabant gereden heen rustig niet boven 110 km / uur 1 op 16,7 terug 120 A 130 1op 15,5 hoe jullie aan 1 op 20 komen is mij een raadsel. s’zomers is het verbruik wel een stuk beter! Heel soms valt het bij mij ook weg. Het ontgrendelen van de telefoon zelf, helpt dan bij mij. Quote
Girdi Geplaatst 15 Maart, 2019 Geplaatst 15 Maart, 2019 Ik heb ook orginele kabeltje van Apple , maar niets helpt, display blijft vaag. Heb alles geprobeerd hij staat op Apple en geen Android heeft tot nu toe altijd goed gewerkt! Quote
dropje Geplaatst 15 Maart, 2019 Geplaatst 15 Maart, 2019 (aangepast) 8 uur geleden, Girdi zei: Ik heb ook orginele kabeltje van Apple , maar niets helpt, display blijft vaag. Heb alles geprobeerd hij staat op Apple en geen Android heeft tot nu toe altijd goed gewerkt! Op 9-3-2019 om 14:35, Girdi zei: Apple car play is niet meer in te schakelen,icoontje is flauw leesbaar en als ik de USB kabel lostrek geeft ie aan CarPlay verbindings fout. moet ik hiermee naar de dealer? Ik zou eerst proberen om eerst de app op de telefoon opnieuw te installeren. Start u eerst de app op de telefoon op, en dan aansluiten op de kabel? Dat werkt het beste las ik ergens.. 15 Maart, 2019 aangepast door dropje Quote
casper Geplaatst 15 Maart, 2019 Geplaatst 15 Maart, 2019 3 uur geleden, dropje zei: Ik zou eerst proberen om eerst de app op de telefoon opnieuw te installeren. Start u eerst de app op de telefoon op, en dan aansluiten op de kabel? Dat werkt het beste las ik ergens.. Zou gewoon even ouderwets uitsluiten. Ander kabel, dan andere iphone, dan als lukt je iphone in een andere kia of auto met carplay. Dan weet je in iedergeval waar de oorzaak ligt. Als het de telefoon is dan idd re- installmof een reset. Quote
Murcielaygo Geplaatst 15 Maart, 2019 Geplaatst 15 Maart, 2019 Ik zou eerst proberen om eerst de app op de telefoon opnieuw te installeren. Start u eerst de app op de telefoon op, en dan aansluiten op de kabel? Dat werkt het beste las ik ergens..Bij CarPlay is er geen app; dat is 100% geïntegreerd in iOS.Je kunt dat dus niet opnieuw installeren of opstarten.Ik sluit me aan bij de tip hierboven; testen.Andere kabel, andere iPhone, evt. andere auto (bijv. bij de dealer).Ik heb zelf geen CarPlay in mijn Picanto, maar kreeg bij de beurt een Micra leenwagen, daarin natuurlijk geprobeerd, maar viel ook met regelmaat weg.Bleek aan de kabel te liggen icm de plug onderop mijn iPhone; die klikte niet goed meer vast... Quote
Girdi Geplaatst 15 Maart, 2019 Geplaatst 15 Maart, 2019 Heb vanmiddag een andere iPhone geprobeerd en inderdaad die werkte wel. Blijkt bij mij De aansluiting in de iPhone te zijn. Waarschijnlijk een beetje vuil.Werkt nu prima bedankt voor alle adviezen 1 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.