Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Automatische ruitenwisser uit bij vorst

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Op auto zetten als het gaat regenen en weer uit als je stopt met rijden.

En DAT vergeet je dus vaak is mijn ervaring...

Ik heb op mijn Picanto zelf een sensor ingebouwd, in plaats van de interval. Maar die stopt dus met wissen als het droog is, waardoor je vergeet dat 'ie aan staat.
Zet je vervolgens de auto aan dan gaat de sensor NIET aan, omdat tegelijk contact en "aan" nodig is voor kalibratie.

Instelbare gevoeligheid heb ik niet, daarom wil ik mijn systeem nu ombouwen naar een KEUZE tussen sensor en programmeerbare interval.
En als ik dan toch bezig ben ook meteen maar een indicator dat de sensor aan staat en misschien een inschakelvertraging zodat het systeem WEL inschakelt als het contact aan gaat.
Ik zou dat namelijk heel graag willen... indicator erbij dat het systeem GAAT inschakelen; kan ik het nog uitzetten bij vorst
Geplaatst (aangepast)
3 uur geleden, Syrrah zei:

echt toch een minpunt bij kia , de automatische ruitenwisser,

ten eerste (vind ik) blijft hij altijd aan, bij mijn vorige auto, moest je dit bij iedere nieuwe rit opnieuw aanzetten. Bij kia moet ie echt 1 stand fysiek omhoog. En dan blijft ie daarin.niet Veilig bij ijs bijvoorbeeld.

ten tweede, ik kan in de automatische stand, niet even snel “ 1 keer wissen” doen, omdat je dan weer 2 standen naar beneden moet, naar voren is gelijk de sproeier

Ten derde, de gevoeligheid, soms rij ik met een zeiknatte voorruit, voordat ie gaat wissen, dit ga ik nog bij de dealer navragen

maar wat ik meest irritant vindt, is dat de hendel in auto stand niet recht staat met de ander hendel

Heb je dan de gevoeligheid op zijn grootst staan dus dat hij eerder reageerd bij regen?

aangepast door Eric-H
Geplaatst
1 uur terug, Eric-H zei:

Heb je dan de gevoeligheid op zijn grootst staan dus dat hij eerder reageerd bij regen?

Ja, maar het lijkt erop, of dat niet de gevoeligheid is, puur vaker wissen als ie regen voelt

Geplaatst
21 uur geleden, Syrrah zei:

echt toch een minpunt bij kia , de automatische ruitenwisser,

ten eerste (vind ik) blijft hij altijd aan, bij mijn vorige auto, moest je dit bij iedere nieuwe rit opnieuw aanzetten.

welk merk was dat? want ik zou me juist daar aan gaan ergeren denk ik.

Geplaatst
je kan ook de hef boom naar beneden halen hand matig 

Dat wil hij niet, dat schreef 'ie nou juist, want dan is het hele nut van de sensor weg...
Geplaatst

Bij kia moet ie echt 1 stand fysiek omhoog. En dan blijft ie daarin.niet Veilig bij ijs bijvoorbeeld.

Heb je dat al ervaren? Heb de mijne pas na de winter gekregen, dus nog geen vorst ervaring. Maar bij mijn vorige auto's met automatische ruitenwisserstand (Skoda en VW) nooit problemen mee gehad. Die bleven keurig uit als de ruiten bevroren waren.
Geplaatst
4 uur geleden, Murcielaygo zei:

Dat wil hij niet, dat schreef 'ie nou juist, want dan is het hele nut van de sensor weg...

Ik zie de sensor meer als een automatische interval schakeling.

De gevoeligheid is instelbaar (net als de tijd instelbaar is bij veel interval systemen).

• Like 1
Geplaatst
9 uur geleden, gjcvro zei:

welk merk was dat? want ik zou me juist daar aan gaan ergeren denk ik.

Dit was Citroën cactus , werkte echt heel handig, naar beneden tikken was de Auto aanzetten, de hendel kwam ook weer netjes in de neutrale stand.

korte tik naar voren was 1 keer wissen, ook in auto stand. Bij iedere nieuwe start gaat de auto-wisser uit

en wat bij kia ook niet werkt, als het regent gaat ook de dimlichten auto aan, ook overdag.

Geplaatst
op mijn pikante 12 cc automaat zit het er standard op  

Het gaat hier over de werking. Omdat mijn Picanto een aftermarket systeem heeft was dat van belang te melden, want dat werkt dan "dus" anders...

Dat jouw Picanto het standaard heeft is hier niet van belang, het gaat om het aan/uit gedrag van deze stand na uit- en inschakelen van de auto.
Geplaatst
3 uur geleden, henk smit zei:

je heb ge lijk  succes met het op lossen van het probleem '.  

Koop een garage bijvoorbeeld....

Geplaatst
Op 10-6-2019 om 16:52, Syrrah zei:

Dit was Citroën cactus

Ah, ok. Die stond toch al niet hoog op mijn favorietenlijstje ;-) 

Lampen is inderdaad wel eens jammer die zouden bij regen wel aan mogen gaan ja.

Geplaatst
Op ‎9‎-‎6‎-‎2019 om 11:24, Proceed Frankie zei:

Het is ook geen moet altijd aan staan stand....
Op auto zetten als het gaat regenen en weer uit als je stopt met rijden.
Zo vaak regent het nu ook weer niet.... Voordeel, staan de hendels meestal ook gelijk.

Extra gratis voordeel, je krijgt ook geen onbedoelde douche als je met de radio aan de auto wast en water op de voorruit gooit....

Precies, bij ons staat deze stand ook alleen maar aan als het regent. Is de regen over dan zetten we hem weer uit. Kleine moeite

Als hij aan blijft staan dan schrik ik mijzelf soms een ongeluk als hij ineens aan springt.

Geplaatst
7 minuten geleden, dropje zei:

Precies, bij ons staat deze stand ook alleen maar aan als het regent. Is de regen over dan zetten we hem weer uit. Kleine moeite

Als hij aan blijft staan dan schrik ik mijzelf soms een ongeluk als hij ineens aan springt.

Slecht geweten? :tt2:    Het is ook maar net hoe gevoelig hij is afgestemd. Ik heb hem op de wagens die het hadden altijd aan staan. Zowel de Seat Ibiza als bij de Opel Astra sprong hij automatisch aan zodra het begon te regenen.

Wel even opletten als je gebruik maakt van de wasstraat, dan is het wel handig om hem even uit te zetten

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...