Gast Geplaatst 8 November, 2023 Geplaatst 8 November, 2023 41 minuten geleden, zei Rob18: Duurde bij mij ca. 40 minuten, gewoon even een stukje rijden. Of starten bij uitschakelen kiezen en je krijgt een berichtje in connect app als de update klaar is. Auto kan gewoon uit en op slot Quote
MarcelE Geplaatst 8 November, 2023 Geplaatst 8 November, 2023 Dat valt mee inderdaad. Mijn vorige auto, Peugeot 308, deed er soms wel 1,5 uur over voor alleen de kaarten. Quote
Rob18 Geplaatst 8 November, 2023 Geplaatst 8 November, 2023 1 uur geleden, zei Ljbd: Of starten bij uitschakelen kiezen en je krijgt een berichtje in connect app als de update klaar is. Auto kan gewoon uit en op slot Begrijp ik niet goed. De motor moet blijven draaien. Het is HEV (geen EV). Quote
Bart A Geplaatst 8 November, 2023 Geplaatst 8 November, 2023 Veel van de in de update beschrijving oktober 2023 aangegeven functies komen bij mij na update niet op. B.v. de functie auto energieverbruik. Ook de laadgegevens bij automatisch geselecteerde laadplekken bij een geplande route buiten het rijbereik worden niet getoond. Wat helemaal vreemd is dat in onder het gebruikersprofiel van mijn vrouw een uitschuif scherm zie waarin het actuele accu laadniveau wordt weergegeven (iets wat in de bovengenoemde beschrijving helemaal niet voorkomt), terwijl dat onder mijn gebruikers profiel ontbreekt en met geen mogelijkheid is te activeren. Iemand anders met deze ervaring en/of een oplossing. Quote
Gast Geplaatst 8 November, 2023 Geplaatst 8 November, 2023 2 uur geleden, zei Rob18: Begrijp ik niet goed. De motor moet blijven draaien. Het is HEV (geen EV). Heb ook een hev my20. Motor hoeft niet te draaien Quote
Gast Geplaatst 8 November, 2023 Geplaatst 8 November, 2023 Op 6-11-2023 om 23:59, zei Gsm: Hopelijk is het een echte verbetering want ik vind het WAARDELOOS Sorrie voor de hoofdletters maar het gewoon zo. Ik moest vanavond even naar de Provincialeweg in Schalkwijk : onvindbaar Ik rij tegenwoordig met de TomTom maar die was ik vergeten en lag binnen, uiteindelijk heb ik Google Earth op de telefoon maar gebruikt Als ik provincialeweg Schalkwijk invoer vindt die niets. Vervolgens toch op ok klikken en dan zie ik m wel. Niet logisch, werkt wel Quote
Rob18 Geplaatst 8 November, 2023 Geplaatst 8 November, 2023 (aangepast) 3 uur geleden, zei Ljbd: Heb ook een hev my20. Motor hoeft niet te draaien Dan moet het accupakket wel voldoende geladen zijn om 40 minuten aan te kunnen, anders onderbreekt die de update. Ik ben wel benieuwd hoe het anders kan. 8 November, 2023 aangepast door Rob18 Quote
Gast Geplaatst 8 November, 2023 Geplaatst 8 November, 2023 (aangepast) 33 minuten geleden, zei Rob18: Dan moet het accupakket wel voldoende geladen zijn om 40 minuten aan te kunnen, anders onderbreekt die de update. Ik ben wel benieuwd hoe het anders kan. Accu geladen? Doet die gewoon op 12v accu lijkt mij. Alles is uit verder. Weet niet hoeveel stroom het vraagt, maar kennelijk geen probleem 8 November, 2023 aangepast door Ljbd Quote
Rob18 Geplaatst 8 November, 2023 Geplaatst 8 November, 2023 39 minuten geleden, zei Ljbd: Accu geladen? Doet die gewoon op 12v accu lijkt mij. Alles is uit verder. Weet niet hoeveel stroom het vraagt, maar kennelijk geen probleem Tijdens de update wordt uitdrukkelijk vermeld dat de motor moet blijven draaien. Ik zou het niet willen tarten. Volgens mij doet de dealer het ook niet anders. Quote
Gerd_NL Geplaatst 8 November, 2023 Geplaatst 8 November, 2023 Het is geen probleem, jij krijgt de meldung op de scherm, update start naar het afsluiten van de auto. Ik heb het al drie versies zo gedaan met lekker thuis wachten en koffie drinken .... Quote
SmurfenB Geplaatst 9 November, 2023 Geplaatst 9 November, 2023 (aangepast) 8 uur geleden, zei Gerd_NL: Het is geen probleem, jij krijgt de meldung op de scherm, update start naar het afsluiten van de auto. Ik heb het al drie versies zo gedaan met lekker thuis wachten en koffie drinken .... Ik doe het ook zo inderdaad. Je moet daarvoor wel je USB stick insteken en wachten totdat het systeem zelf een melding geeft. Je moet niet je USB stick insteken en zelf in de instellingen op bijwerken drukken. In het tweede geval krijg je de optie niet, weet ik uit ervaring. Toevoeging: Ik krijg een melding via Kia Connect zodra de update geslaagd is. De dealer heeft geen idee wanneer de update klaar is, als de auto/scherm uitstaat, dus voor hun is het het snelst/makkelijkst om de motor te laten draaien. 9 November, 2023 aangepast door SmurfenB Quote
Toonvkr Geplaatst 9 November, 2023 Geplaatst 9 November, 2023 Op 7-11-2023 om 16:27, zei MarcelE: Ik zal mijn ervaringen delen als ik de update gedaan heb. Even afdeling domme vragen... Ik zie MY'22 en MY'23 staan. Waar staat MY voor? De getallen zullen het jaartal aangeven vermoed ik. Month Year Quote
Rob18 Geplaatst 9 November, 2023 Geplaatst 9 November, 2023 16 minuten geleden, zei Toonvkr: Month Year Nope: MODEL YEAR Quote
Rowicom Geplaatst 9 November, 2023 Geplaatst 9 November, 2023 20 uur geleden, zei Rob18: Tijdens de update wordt uitdrukkelijk vermeld dat de motor moet blijven draaien. Ik zou het niet willen tarten. Volgens mij doet de dealer het ook niet anders. Als wij in meerderheid nou zeggen dat de motor niet hoeft te draaien, Rob, geloof je het dan nog niet? En denk je dat de monteurs van de dealer de auto in de werkplaats laten draaien? Quote
Jannic Geplaatst 9 November, 2023 Geplaatst 9 November, 2023 (aangepast) 23 minuten geleden, zei Rowicom: Als wij in meerderheid nou zeggen dat de motor niet hoeft te draaien, Rob, geloof je het dan nog niet? En denk je dat de monteurs van de dealer de auto in de werkplaats laten draaien? Bij mijn dealer zetten ze de auto buiten met de motor aan. zelf heb ik verschillende methoden gebruikt. Dmv updaten na verlaten voertuig. En de laatste keer gedurende een rit. 9 November, 2023 aangepast door Jannic Toevoeging 2 woorden. Quote
Rob18 Geplaatst 10 November, 2023 Geplaatst 10 November, 2023 12 uur geleden, zei Rowicom: Als wij in meerderheid nou zeggen dat de motor niet hoeft te draaien, Rob, geloof je het dan nog niet? En denk je dat de monteurs van de dealer de auto in de werkplaats laten draaien? Ik geloof jullie wel, maar dan even precies hoe. Zo?: Motor starten (denk niet accessoirestand!), USB stick erin, wachten op melding bijwerken, motor uitzetten en auto op slot doen. En dan melding afwachten op KIA connect. Overigens zette de dealer altijd mijn vorige auto buiten met motor aan. Quote
chippie777 Geplaatst 11 November, 2023 Geplaatst 11 November, 2023 (aangepast) Ik kreeg gisteren ook de melding dat er een update was. Ik gaf aan dat ik die wel wilde installeren en ben toen de auto uitgegaan(en afgesloten). Tijdje later was deze gewoon geïnstalleerd. Het was volgens mij ook niet zo'n grote update (geen kaart denk ik). 11 November, 2023 aangepast door chippie777 Quote
Rob18 Geplaatst 12 November, 2023 Geplaatst 12 November, 2023 13 uur geleden, zei chippie777: Ik kreeg gisteren ook de melding dat er een update was. Ik gaf aan dat ik die wel wilde installeren en ben toen de auto uitgegaan(en afgesloten). Tijdje later was deze gewoon geïnstalleerd. Het was volgens mij ook niet zo'n grote update (geen kaart denk ik). Volgens mij een OTA update, niet de Navigation Updater. Quote
chippie777 Geplaatst 12 November, 2023 Geplaatst 12 November, 2023 3 uur geleden, zei Rob18: Volgens mij een OTA update, niet de Navigation Updater. Klopt. De eerste keer dat ik een OTA bij mijn kia zag. Paar maanden geleden heb ik de kaarten via een usb stick, geüpdate. Uiteraard toen wel de auto aangelaten. Quote
Gast Geplaatst 12 November, 2023 Geplaatst 12 November, 2023 19 minuten geleden, zei chippie777: Klopt. De eerste keer dat ik een OTA bij mijn kia zag. Paar maanden geleden heb ik de kaarten via een usb stick, geüpdate. Uiteraard toen wel de auto aangelaten. Uiteraard? Quote
Alfred Bluejin Geplaatst 12 November, 2023 Geplaatst 12 November, 2023 Vandaag met Navigation Updater een USB aangemaakt met de laatste updates van 0ktober 2023. Installatie van de software op de Niro EV MY23 verliep vlekkeloos na ongeveer 40 minuten. Na de installatie zag ik meteen dat de volumeregeling is verbeterd. Echter nog geen Wireless Apple Carplay, noch "Aanbiedingen in de buurt". Tunnel etc. nog niet gecontroleerd. Is er iemand die al wel wireless Carplay heeft? Op de updatesite van Korea het volgende gevonden (vertaald door Google): Lijkt er dus op dat iedereen met een Standard class Gen5W Navigation nog moet wachten op de nieuwe functies. Ik ben benieuwd of deze automatisch met OTA worden geïnstalleerd. Quote
Gsm Geplaatst 12 November, 2023 Geplaatst 12 November, 2023 Doe ik wat fout ? Ik lees dat het updaten wel 40minuten kan duren nou ik heb net de update uitgevoerd en dat duurde 9 minuten in de auto, dus exclusief het downloaden. Hoe kan dat zo´n verschil uitmaken ? Ik heb de Niro HEV van 2019 dus met een sd slot en geen USB sticky. De eerste foto van de update van 21-06-2023 laat zien hoe het was en de 2e van vandaag hoe het nu is en daaruit blijkt dat de firmware het zelfde is en de software en navigatie app en kaart is veranderd Vraag me wel af of het up-to-date is want ik zie verschillende datums staan, software 230911 - firmware 220809 - navigatie app 230926 We zitten nu in november 2023 Quote
Peter-036 Geplaatst 12 November, 2023 Geplaatst 12 November, 2023 Zo te zien zijn alle dingen die een update konden/mochten hebben netjes ge-update. Ik verwacht niet dat alle versies doorgenummerd zijn wanneer de update niet volledig gedaan is, dus jij hebt niets verkeerd gedaan. Misschien is die 30-40minuten voor de gen 5 wide versie? Quote
Vince Geplaatst 12 November, 2023 Geplaatst 12 November, 2023 35 minuten geleden, zei Gsm: Doe ik wat fout ? Ik lees dat het updaten wel 40minuten kan duren nou ik heb net de update uitgevoerd en dat duurde 9 minuten in de auto, dus exclusief het downloaden. Hoe kan dat zo´n verschil uitmaken ? Ik heb de Niro HEV van 2019 dus met een sd slot en geen USB sticky. De eerste foto van de update van 21-06-2023 laat zien hoe het was en de 2e van vandaag hoe het nu is en daaruit blijkt dat de firmware het zelfde is en de software en navigatie app en kaart is veranderd Vraag me wel af of het up-to-date is want ik zie verschillende datums staan, software 230911 - firmware 220809 - navigatie app 230926 We zitten nu in november 2023 Die 9 minuten kloppen wel. Bij mijn HEV van 2017 duurt het ook zo kort. Hier vind je het meest actuele update-overzicht van alle Kia's. Daar kun je checken of je Niro helemaal up-to-date is. update.kia.com/EU/NL/updateNoticePopup/lG1GAU Quote
Gsm Geplaatst 12 November, 2023 Geplaatst 12 November, 2023 Bedankt voor de bevestiging en de handige link over de updatesIk ben totaal niet tevreden over de Kia navigatie omdat die adressen niet vind of verkeerd stuurt maar ga het toch maar weer even proberenAl neem ik mijn TomTom mee Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.