Ga naar inhoud

Laatste versie Navigatie kaartupdates ?


SatJunk

Aanbevolen Berichten

Als je de link opent dan zie je bovenaan kia-mapcare-manual.pdf staan waar het e.e.a. in staat of anders hier
Ik heb een Niro van 2019 met een sd slot achter een klepje en heb het zo gedaan :
Eerst de software op een 32gb sd kaartje zetten en die in het slot in je kia doen. Auto aan doen en hij herkend gelijk dat er een update beschikbaar is en gaat die installeren
Als dat klaar is sd kaartje er uit halen en de originele sd kaartje met de nieuwste kaart er op weer in het slot doen en klaar is het.
Ik maak wel eerst even een backup van het sd kaartje waar de kaart op staat voordat ik die leeg haal en de nieuwe kaart er op zet.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 3 weken later...
Op 20-4-2020 om 11:37, HansH zei:

Dat is dan het eerste navigatiesysteem (dat ik meemaak) waarbij dat mogelijk is!

Is het ergens in te stellen of is het een optie bij het nieuwe 10,25 inch scherm?

In de FE kon ik idd de GPS snelheid in het scherm "zetten".

In de PHEV (met 10.25"scherm) kan ik deze optie niet vinden, jammer.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi Kia Rijders, vandaag ook nieuwe updates er op laten zetten. Kia Picanto 2019.

Nu kan ik bij de navigatie niet meer kiezen tussen dag en nacht kleuren.

Er komt ( nog  steeds ) geen snelheid in scherm te staan bij navigatie.

En een ander dingetje bij de radio, het volume kan ik ook nog steeds niet vast instellen dat bij het starten het volume altijd op bv 3 start, ook al zet ik de radio uit op 7. Ik heb nu wel de radio logo`s van de meeste zenders in beeld.

wie kan mij duidelijk geven.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


21 uur geleden, Gsm zei:

volgens mij is die van jullie niet up-to-date

Ah dat verklaard waarom ik de GPS snelheid niet op het display kan zetten. Auto moet nog terug voor spatlapjes, meteen vragen voor update.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Sterkte ;-)
Ik ben meerde keren bij van Mossel in Apeldoorn terug geweest en maar zeggen dat die up-to-date was, ook na het laten zien dat het niet zo was.
Uiteindelijk zou die in februari worden geupdate liet de manager mij weten maar nooit meer iets van ze gehoord.
Hopelijk gaat het bij jou beter

Link naar reactie
Delen op andere sites


In mijn vorige Niro (FE) is wel de laatste versie (incl. GPS snelheid) geïnstallerd (maand geleden). Hopelijk gaat het met het widescreen systeem van de PHEV ook lukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Is toch wel jammer ze heb donderdag mijn nieuwe Niro HEV opgehaald en heeft nog versie EUR 11.47 terwijl blijkt dat het al 12.41 moet zijn.

Of zit er een verschil in update release tussen België en Nederland?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb net de laatste update gekregen deze week. Kaart inderdaad EUR 12.41.xxx
Belangrijk voor sommige is dat de schermkleuren op een groot scherm heller/onduidelijker is geworden.
DAB laat nu het logo van de zender zien.

Maar ben wel op zoek naar de laatste update wijzigingen
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gisteren is de nieuwe update (12.14) door de dealer erop gezet. De auto is een week oud. Hij is dus nieuw afgeleverd met 11.47

Waarom doet een dealer die  niet meteen updaten bij de aflevering. Wie kan me dit uitleggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


5 minuten geleden, Henk Jacobs zei:

Gisteren is de nieuwe update (12.14) door de dealer erop gezet. De auto is een week oud. Hij is dus nieuw afgeleverd met 11.47

Waarom doet een dealer die  niet meteen updaten bij de aflevering. Wie kan me dit uitleggen?

Heb juist hetzelfde probleem.

Ik begrijp dit ook niet.

P.S. H.Jacobs is er veel veranderd heb je nu de DAB+ logo's

aangepast door Toby
Link naar reactie
Delen op andere sites


10 minuten geleden, Toby zei:

Heb juist hetzelfde probleem.

Ik begrijp dit ook niet.

P.S. H.Jacobs is er veel veranderd heb je nu de DAB+ logo's

Beste Toby,

Ja, dat en FF snel een paar verandereingendie mij zijn opgevallen qua navi.

GPS snelheid links boven in navi scherm. 

Keuze uit 4 kleuren die je voertuig voorstellen (Als pijl).  Zo ook Keuze uit 4 kleuren die je geplande route weergeven.

Je kunt het zoomniveau instellen. (bijv 0 tot 20 km - 50 meter) enz.

Wellicht dat andere forum gebruikers nog andere zaken zijn opgevallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


18 uur geleden, Toby zei:

Behoort tot die update ook andere software,bv is er iets verandert wat android auto betreft het niet vullen van het scherm.

Neen, is nog steeds niet schermvullend.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Systeem is gisteren door dealer geüpdate.

Bij de FE werd in het scherm de GPS snelheid aangegeven. Bij het 10.25"systeem in de PHEV wordt de zelfde snelheid getoond als die van het instrument cluster. Voegt dus weinig toe,

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik weet niet hoe het bij andere merken zit, maar de kaartupdate-service van KIA is gewoon ruk. Het is een oerwoud aan versienummers en de meest actuele versies zijn ook minimaal een jaar oud en alle dealers roepen maar wat (lijkt het).

Maar eerlijk is eerlijk, dat de nieuwste kaarten minimaal een jaar oud zijn ligt aan Here en niet zozeer aan KIA. 

Bovenstaande is dan ook precies de reden waarom ik Android-Auto gebruik met Google Maps i.c.m. flitsmeister.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


18 uur geleden, AnneM zei:

Ik weet niet hoe het bij andere merken zit, maar de kaartupdate-service van KIA is gewoon ruk. Het is een oerwoud aan versienummers en de meest actuele versies zijn ook minimaal een jaar oud en alle dealers roepen maar wat (lijkt het).

Maar eerlijk is eerlijk, dat de nieuwste kaarten minimaal een jaar oud zijn ligt aan Here en niet zozeer aan KIA. 

Bovenstaande is dan ook precies de reden waarom ik Android-Auto gebruik met Google Maps i.c.m. flitsmeister.

 

 

Een navi-systeem die u dient te updaten loopt altijd achter, dat is niet exclusief voorbehouden aan KIA ofzo.

Inderdaad kunt u dan best Google of Waze (wat ook op Maps draait) gebruiken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


53 minuten geleden, dropje zei:

Een navi-systeem die u dient te updaten loopt altijd achter, dat is niet exclusief voorbehouden aan KIA ofzo.

Inderdaad kunt u dan best Google of Waze (wat ook op Maps draait) gebruiken.

 

Eens, maar TT moet je ook updaten....maar dat kan meerdere keren per jaar, dus heb je veel actuelere kaarten. En zoals ik al zei, ligt niet zozeer aan KIA maar aan de leverancier van het kaartmateriaal (HERE).

Maar het is een feit dat er binnen KIA geen eenduidig update-beleid is. Kia zou in 'Mijn KIA' best kunnen aangeven wat de meest recente firmware/kaart is.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...