Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ceed SW executiveline, overzichtje benodigde led lampjes om de resterende interieur halogeen lampjes te vervangen door led:

-achterbak : 2x festoon 31mm
-lampjes achter zonneklep: 2x festoon 31mm
-handschoenenkastje: 1x festoon 36mm

-kenteken: 2x  T10

Geplaatst
Op 11-1-2020 om 15:25, SuperBert zei:

Volgens mij heb jij ook een elektrische achterklep.
Moet je de volledige armatuur van het lampje naar buiten halen om de lamp te wissellen of moet je enkel het transparante deel er uit wippen?

Sorry, ik zie je vraag nu pas en lees ook dat het je al gelukt is. Ik vond het een heel gepiel om die dingen te vervangen...:sweatdrop:

Geplaatst

Iemand ervaring met het omzetten van de dimlichten naar LED? Ik heb een uitvoering zonder LED koplampen, maar er zijn volgens mij genoeg achteraf inbouw LED lampen in H formaat te koop.

Geplaatst
21 uur geleden, floyd zei:

Sorry, ik zie je vraag nu pas en lees ook dat het je al gelukt is. Ik vond het een heel gepiel om die dingen te vervangen...:sweatdrop:

Zeg dat. Erg korte kabeltjes. Uiteindelijk heb ik beide armatuurtjes eerst losgeschroefd en er vervolgens 1 een stukje de achterklep ingedrukt om de ander wat meer kabellengte te geven.

• 2 weken later...
Geplaatst
Iemand enige idee welke fitting de mistlampen hebben? Wil deze namelijk ook alvast bestellen in led. 
Ik ben ook wel benieuwd en of het ook redelijk te doen is om ze te vervangen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Geplaatst (aangepast)
Op 28-1-2020 om 12:03, Huuv zei:

Ik ben ook wel benieuwd en of het ook redelijk te doen is om ze te vervangen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Hallo, ik heb een Kia Ceed 3 uit 2018. Nu zitten daar ook mistlampen in met geel licht. zoals op mijn profiel foto.

Graag zou ik die ook willen vervangen door led verlichting.  Heb net de nummerplaat verlichting verwisseld door led. Dat ging makkelijk met een klein schroevendraaier de lampenhouder voorzichtig omhoog wippen. Daarna de bulb kwartslag draaien en toen toen ik de lamp vervangen door led. 

De Mistlampen:

Maar hoe krijg je de lampen eruit? of kun je ze verwisselen? Hoe kom je daar bij?  kan iemand mij uitleg geven via foto's  / filmpje ofzo?

Of kan ik daar via de wielkasten  erbij? 

En wat voor een soort led mistlampen gaan erin? iemand idee?

ik hoor het wel...

Raymond

aangepast door Ray-Ceed3
Geplaatst
1 uur terug, Ray-Ceed3 zei:

Hoi Renzo,

Maar ik vind op die site niks over hoe ik mijn mistlampen kan vervangen.

Alleen info over oled??

Heeft er toch iemand een betere oplossing?

gr raymond

Dag Raymond, 

Enige filmpje wat ik kan vinden is van een Kia Forte 2014 die komt het dichtsbij bij jou Ceed denk ik. Deze maakt gebruik van een H11 fitting. 

014 Kia Forte fog light replacement

Geplaatst
4 uur geleden, Ray-Ceed3 zei:

Hoi Renzo,

Maar ik vind op die site niks over hoe ik mijn mistlampen kan vervangen.

Alleen info over oled??

Heeft er toch iemand een betere oplossing?

gr raymond

In de mistlampen gingen volgens de dealer 'HB4 mistlamp led upgrade canbus', maar ik weet niet of er Canbus in de lampen, of losse weerstanden zijn toegepast.

Geplaatst
7 minuten geleden, Vlokkie zei:

In de mistlampen gingen volgens de dealer 'HB4 mistlamp led upgrade canbus', maar ik weet niet of er Canbus in de lampen, of losse weerstanden zijn toegepast.

Is dit voor de laatste Ceed/Proceed? 

• 1 maand later...
  • 2 maanden later...
Geplaatst

Mistlamp is definitief HB4, Door schade en schande achtergekomen 

Had H11 gekocht maar past uiteraard niet. In het manual staat H11 namelijk.

Om er goed bij te komen is het beste om het wiel te verwijderen en de wielkuip ook te verwijderen.

een aantal clips en een aantal parkers en de kuip is er uit.

Om de lamp zelf te verwisselen is nogal een klusje.

er moet een lock weggedrukt worden die de bajotet van de lamp verhinderd om te draaien en daar  kom je 

eigenlijk alleen goed bij als je het hele armatuur verwijderd. (3 schroeven).

Ik zal komen weekend nog eens een poging wagen en dan ook foto's maken.

• Like 2
Geplaatst (aangepast)

Zoals beloofd nu wel gelukt met mistlampen LED.

het makkelijkst is toch om het voorwiel verwijderen en dan alle snelsluit clips te verwijdern in de wielkast en onder de bumper (3x) dan kan de wielkuip ver genoeg verwijderd worden om bij de mistlamp te kunnen.

De lamp zit met een bajonet fitting maar wordt belemmerd door een irritante clip waar je slecht bij komt.

makkelijkst is om de hele licht unit te verwijderen. Dan de bovenste haak van de ring die de lamp vasthoud iets in drukken en de lamp is dan linksom te draaien en te verwijderen.

de LED armaturen geven een perfect licht. Ongeveer even sterk als de koplampunits en stralen mooi breed.

Als ik in de gelegenheid ben zal ik ook nog een foto van ‘s avonds posten.

ik heb deze erin gezet: https://www.autoledplaza.nl/HB4-9006-Dimlicht-4000LM-6000K-LED-compact.

let wel op dat de polariteit omgekeerd is: de stekker moet dus andersom op de lamp .

Gelukkihg geen storingslampje.

E03C7B73-1482-451F-AA8C-6FBFB253522C.jpeg

98DC6E52-3555-42F9-A21B-B0AE2357C221.jpeg

F30333CF-9784-4C76-B873-1EBC3CA9041B.jpeg

AECF8081-52DB-474B-A48B-4EA671026B0C.jpeg

2CFA739F-AA7C-43D9-94CA-5136FB3A86B1.jpeg

FB9715A3-0E67-4E37-A217-6849B0BEA27C.jpeg

248AF400-B076-4F0A-A998-144320260CD9.jpeg

0E6C5426-910D-4765-B4CA-A5CD219AD8AB.jpeg

aangepast door Roak
  • Like 1
  • 2 weken later...
Geplaatst
Op 23-5-2020 om 16:31, Roak zei:

Zoals beloofd nu wel gelukt met mistlampen LED.

het makkelijkst is toch om het voorwiel verwijderen en dan alle snelsluit clips te verwijdern in de wielkast en onder de bumper (3x) dan kan de wielkuip ver genoeg verwijderd worden om bij de mistlamp te kunnen.

De lamp zit met een bajonet fitting maar wordt belemmerd door een irritante clip waar je slecht bij komt.

makkelijkst is om de hele licht unit te verwijderen. Dan de bovenste haak van de ring die de lamp vasthoud iets in drukken en de lamp is dan linksom te draaien en te verwijderen.

de LED armaturen geven een perfect licht. Ongeveer even sterk als de koplampunits en stralen mooi breed.

Als ik in de gelegenheid ben zal ik ook nog een foto van ‘s avonds posten.

ik heb deze erin gezet: https://www.autoledplaza.nl/HB4-9006-Dimlicht-4000LM-6000K-LED-compact.

let wel op dat de polariteit omgekeerd is: de stekker moet dus andersom op de lamp .

Gelukkihg geen storingslampje.

E03C7B73-1482-451F-AA8C-6FBFB253522C.jpeg

98DC6E52-3555-42F9-A21B-B0AE2357C221.jpeg

F30333CF-9784-4C76-B873-1EBC3CA9041B.jpeg

AECF8081-52DB-474B-A48B-4EA671026B0C.jpeg

2CFA739F-AA7C-43D9-94CA-5136FB3A86B1.jpeg

FB9715A3-0E67-4E37-A217-6849B0BEA27C.jpeg

248AF400-B076-4F0A-A998-144320260CD9.jpeg

0E6C5426-910D-4765-B4CA-A5CD219AD8AB.jpeg

Nice bedankt man! Ga dit ook de komende weekend eens uitproberen. 

• 2 weken later...
Geplaatst

Hoi, 

Is het zelf te doen om het halogeen dimlicht te vervangen voor LED bij een nieuwe Ceed SW 2020? 

Zoja welke lampjes zijn hier dan voor nodig en wat eventueel nog meer aan materiaal? 

Heb aan de dealer gevraagd of zij dit kunnen doen maar dit kost dan 399 euro. Erg veel dacht ik... Hoop dat iemand kan helpen! 

Geplaatst

Mocht je ze inbouwen en ze doen het niet, draai dan eerst de stekker om, had ik ook namelijk.

Geplaatst
16 uur geleden, Roak zei:

Volgens mij kan je dat makkelijk zelf.

probeer deze eens https://www.autoledplaza.nl/H7-Dimlicht-4000LM-6000K-LED-compact

dat is de H7 variant van mijn mistlampen, en die geven  een bak licht en perfect wit zonder blauw zweem.

Halogeen in de Ceed is H7 als het goed is maar check het wel voor je bestelt, :-)

Qua monteren moet het zeker lukken!

Echter nog 2 vragen. 

Geeft de Boordcomputer geen storing bij deze lampen in jou ervaring? 

Is er een adapter nodig voor het plaatsen van de lamp of past de lamp gewoon zo?

Bedankt! 

Geplaatst

Voor de koplampen weet ik uiteraard niet 100% zeker, maar bij de mistlampen gaf hij wel een bericht toen ik de stekker nog verkeerd om had zitten, zijnde de melding van een kapotte lamp, maar daarna niet meer.

Zo te zien aan het plaatje zou die lamp 1 op 1 moeten passen. Was bij de mistlamp ook zo.

anders vraag je het toch aan de shop ?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...