Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo Allemaal,

Ik heb een vraag mbt tikken bij stationair draaien van de motor.

Het is een Rio UB 2013 1.4 cvvt en heb bij stationair draaien hoor ik een een tikkend geluid wat weg is bij 1500 /2000 toeren, de dealer heeft het over kantelende zuigers.

Heeft iemand dit eerder gehoord of is het tikken bij iemand bekend? 

Vast bedankt.

Geplaatst

ik weet wel dat als je een kantelende zuiger hebt jij niet lang op 2000 toeren meer rond rijd

maar word het niet minder/erger als je de airco aan of uit doet ?

Geplaatst (aangepast)
34 minuten geleden, xtra40 zei:

ik weet wel dat als je een kantelende zuiger hebt jij niet lang op 2000 toeren meer rond rijd

maar word het niet minder/erger als je de airco aan of uit doet ?

Wat bedoel je met niet lang meer op 2000 toeren rond rijd?

Ik hoor het alleen als hij stationair loopt en met iets gas geven is het weg. Met het rijden merk ik niets van trillen of vermogen verlies. 

Ik heb hem net pas gekocht en ben nu een beetje ongerust geworden maar ze zeggen dat het niet erg is en dat meerdere auto's het hebben.

aangepast door Kia Rio Super Pack
Geplaatst
Zojuist, Kia Rio Super Pack zei:

ik zou al een gemodiviseerde ketting moeten hebben. die is vervangen

heb er al gehoord die daarna nog tikkerde en verder geen problemen hebben

Geplaatst
1 minuut geleden, Kia Rio Super Pack zei:

oke dus ik zou mij dus niet teveel zorgen moeten maken?

zekerheid heb je nooit zelfs niet bij een nieuwe maar als de dealer het je zegt kun je daar denk ik wel op vertrouwen

Geplaatst
1 minuut geleden, xtra40 zei:

zekerheid heb je nooit zelfs niet bij een nieuwe maar als de dealer het je zegt kun je daar denk ik wel op vertrouwen

Ze vertelde dat ze oudere auto's hebben rondrijden met meer km dan de mijne en die rijden nog steeds.

Maar net wat je zegt zeker weet je het nooit, maar ben graag voorbereid op extreme risico's en zeker als ik ze kan voorkomen.

• 3 weken later...
Geplaatst

Nou na veel bellen en mailen met Kia Nederland en Kia Wassink in Arnhem is er uit gekomen dat er op geen enkele manier iets van garantie te verhalen is.

Kia Nederland beroep zich op dat ze 1 beurt niet kunnen terug vinden ondanks dat hij wel gedaan is en het boekje gestempeld is. De auto is nu voor verdere diagnose terug naar de verkoper en gaan we horen wat het zal zijn en wat het gaat kosten of dat de verkoper hem terug gaat nemen.

Dus helaas triest nieuws en miss einde als Kia rijder.   :cry::cry::cry:

Geplaatst

Als de verkoper hem terug neemt en je geld terug, is het nog netjes opgelost....

de tijd voor het ongemak moet je dan maar als verlies nemen...en verder geen energie insteken.

als de 1e beurt stempel in je boekje staat en niet in hun systeem dan is het toch hun probleem...jij kunt dat toch niet controleren.

Daarnaast kan en mag een universele garage ook onderhoud voeren op een kia op behoud van garantie...(daar is wetgeving voor meen ik) maar ga maar je gelijk halen....dan trek je idd aan het kortste eind of je moet een lange adem hebben

de dealer waar ik die heb gekocht is overgegaan naar een franchise carprof...(toen ik nog 4 jaar garantie had) toen ben ik ook maar naar een andere kia dealer gegaan...voor dit soort ongein...(en zijn toen 2 dingen vervangen onder garantie)

of dat ook bij die ex dealer was gebeurd.....ik denk het niet.

Geplaatst

Je houdt je garantie wanneer het onderhoud conform fabrieksvoorschrift is uitgevoerd, het hoeft idd niet perse bij e Kia dealer te gebeuren. Dit is een zaak die je heel goed voor de rechter kunt brengen aangezien consumenten heel goed beschermd zijn met wetgeving.

• 2 weken later...
Geplaatst (aangepast)

Nou het is bekend dat het dus echt de kantelende zuigers zijn. Alles gedemonteerd en nu duidelijk.

Het was nu zelfs zo hard dat het leek of ik een diesel had en mensen keken mij aan bij het stoplicht met een blik van "is dat wel goed"  waardoor zo doorrijden en zeker niet meer in zat.

De enige juiste oplossing is vervangen naar weer een nieuw origineel onderblok.

Kia heeft zelfs al een gemodificeerd onderblok geproduceerd dus blijkbaar komt het vaker voor dan dat ik al dacht, dus laat jullie auto nakijken nu hij nog in de garantie zit want het is echt niet goed.

Hoop kosten maar nu gezeik met de verkoper die wil het niet vervangen voor zijn kosten, heb nu de rechtsbijstand ingeschakeld.

Ik heb mijn consumentenrecht en de aankoopbon waar op staat dat ik 3 maanden garantie heb op de motor en versnellingsbak, vind het wel jammer hoe het gaat.

Maar ik wil mijn Kia Rio graag behouden en verder veel plezier van de auto hebben.

aangepast door Kia Rio Super Pack
  • 1 jaar later...
Geplaatst

Mijn KIA Sportage is van 2012 , hij maakte een tikkend geluid bij gas los , nieuwe ketting er in ,nog steeds, nu hellemaal stuk  na 210000 km lange afstanden gereden.  een  motor deskundige zegt ,kans op gekantelde zuigers die vast is gelopen .oorzaak vaak DE NIEUWE BENZINE ,die is schadelijk voor veel auto's niet alleen voor oude.  Dus bedankt regering voor invoering van die nieuwe benzine ,ik ga ze aanklagen. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...