Jump to content
  • Sign Up
Deklump

ANSWERED Levertijd Kia Ceed SW

Recommended Posts

Ik mocht ook wel een diesel kiezen, maar die is duurder en dan valt de proceed er buiten.. dan maar iets vaker tanken ;-)

Ik mocht ook wel een diesel kiezen, maar die is duurder en dan valt de proceed er buiten.. dan maar iets vaker tanken ;-)

Haha precies Zo denk ik ook. Ik ga wel het fantastische koppel missen. Diesel is zo fijn om te rijden. Wij hadden de keuze uit electrisch, hybrid of benzine. Elektrisch zie ik niet zitten en hybrid is mooi maar ook 22% bijtelling dus dan toch maar liever benzine.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

1 uur terug, Vibravis zei:

Haha precies emoji6.png Zo denk ik ook. Ik ga wel het fantastische koppel missen. Diesel is zo fijn om te rijden. Wij hadden de keuze uit electrisch, hybrid of benzine. Elektrisch zie ik niet zitten en hybrid is mooi maar ook 22% bijtelling dus dan toch maar liever benzine.

Dat 'gestekker' werkt gewoon niet voor mij. (Geen zin om steeds langs de snelweg te wachten) heb 2 seconden getwijfeld aan de Toyota Corolla, maar na de proefrit met de Proceed was het duidelijk. 

Koppel is wel een dingetje inderdaad, maar denk dat de automaat dat wel goed gaat maken 

Op 14-5-2019 om 14:45, LC88 zei:

Ze zullen wel gewoon bepaalde bestellingen afhandelen. (mijn wagen werd op verzoek van de dealer omgezet van voorraad auto naar een klant verkochte auto) en zal daardoor wel prioriteit krijgen over een voorraad auto.

Of ze alleen de ProCeed of ook samen met de 'normale' Ceed op de trein gaan durf ik niet te zeggen. je zou denken dat ze het op moment van bestelling afhandelen. (of op kleur)

Wat houdt voorraadauto in? Auto's welke op voorraad geproduceerd worden vanuit Kia zelf of was die al besteld door de dealer? Ik heb trouwens geen idee van wat mijn auto exact is, maar ik vind de levertijd wel meevallen (al duurt wachten altijd lang :D)

57 minuten geleden, RickBBBB zei:

Wat houdt voorraadauto in? Auto's welke op voorraad geproduceerd worden vanuit Kia zelf of was die al besteld door de dealer? Ik heb trouwens geen idee van wat mijn auto exact is, maar ik vind de levertijd wel meevallen (al duurt wachten altijd lang :D)

Het woord zegt het eigenlijk al; Een voorraad auto. Deze wordt door de dealer besteld zodat ze hem direct kunnen leveren en de koper niet 2 a 3 maanden moet wachten.

Ik had het geluk dat hij er al een had besteld waar nog geen kleur op zat, dus daardoor konden ze hem aanpassen.

Hier een Kia Ceed Sw GT-line 1.4t-gdi handgeschakeld besteld begin maart. De dealer geeft aan dat hij begin juni geleverd zal worden. De kleur die ik heb besteld is blue flame.

1 uur terug, Tijn Van Wijk zei:

Hier een Kia Ceed Sw GT-line 1.4t-gdi handgeschakeld besteld begin maart. De dealer geeft aan dat hij begin juni geleverd zal worden. De kleur die ik heb besteld is blue flame.

Mooie kleur! Ik heb zelf heel lang getwijfeld tussen Blue flame en infra red en ben uiteindelijk toch voor infra red gegaan.

Ik ben benieuwd hoeveel dagen voor de daadwerkelijke aflevering jullie een bericht van de dealer hebben gekregen, iemand hier die daar iets over kan roepen?

2 minutes ago, LC88 said:

Ik ben benieuwd hoeveel dagen voor de daadwerkelijke aflevering jullie een bericht van de dealer hebben gekregen, iemand hier die daar iets over kan roepen?

Mijn dealer belde mij exact twee weken van te voren.

Posted (edited)
22 minuten geleden, Deklump zei:

Mijn dealer belde mij exact twee weken van te voren.

Oke nice! Dan hoop ik dat de mijne dat ook gaat doen. Als ik de verwachtte leverdatum nog moet geloven, dan zou dat morgen moeten zijn :rolleyes:

Edited by LC88

Ik heb  vorige week navraag gedaan bij de dealer,  ik had namelijk twee data vanuit de LM gekregen (25-6 en 25-7). Mijne komt half juni binnen bij de dealer en wordt daarna afleverklaar gemaakt. Ik kan hem dus als het goed is inderdaad ergens rond 25-6 ophalen. Zoals gezegd is de auto begin mei besteld, dus vrij snel geleverd.

Ik ben trouwens wel benieuwd naar de Son(g)won velgen, nog steeds geen real life foto's kunnen vinden op internet. Ik vond de meerprijs van 17" velgen wel erg hoog (worden 1:1 doorbelast in de lease, plus bandentoeslag wegens duurdere maat). Ik heb bicolour velgen besteld, dus 16" zilver met zwart, ipv de standaard 16" zilveren velgen van de DynamicPlusLine

Posted (edited)
19 minuten geleden, RickBBBB zei:

Ik heb  vorige week navraag gedaan bij de dealer,  ik had namelijk twee data vanuit de LM gekregen (25-6 en 25-7). Mijne komt half juni binnen bij de dealer en wordt daarna afleverklaar gemaakt. Ik kan hem dus als het goed is inderdaad ergens rond 25-6 ophalen. Zoals gezegd is de auto begin mei besteld, dus vrij snel geleverd.

Ik ben trouwens wel benieuwd naar de Son(g)won velgen, nog steeds geen real life foto's kunnen vinden op internet. Ik vond de meerprijs van 17" velgen wel erg hoog (worden 1:1 doorbelast in de lease, plus bandentoeslag wegens duurdere maat). Ik heb bicolour velgen besteld, dus 16" zilver met zwart, ipv de standaard 16" zilveren velgen van de DynamicPlusLine

Dat is inderdaad netjes!  Ik probeer mijn dealer te bereiken, maar krijg geen reactie helaas. (e-mails worden genegeerd en bellen heeft geen zin. Hij is zelf in gesprek / druk en op een terugbelverzoek wordt niet gereageerd)

Heel fijn allemaal, maar laten we hopen dat de datum die er nu in staat (12 juni) klopt en het niet later wordt.

Edit: Log ik net in bij mijn arval omgeving is de datum ineens een hele maand naar achter geschoven, 12 juli ipv 12 juni... Mag toch hopen dat dit een foutje is 

Is het deze?

Afbeeldingsresultaat voor kia sonwon

Edited by LC88

Posted (edited)

.

Edited by RickBBBB

Wat enorm verwarrend om al jullie ervaringen en uiteenlopende levertijden te lezen.
Ik heb via de LM doorgekregen op 02-05-2019 mijn Kia ceed sw gtplusline 1.6 crdi DCT-7 is besteld en in afwachting is van productie.
LM is leaseplan dus in hoeverre dit accuraat is kan uk niet zeggen. De eerste week na bestelling was de levertijd week 21 (???!!! Te snel hoe dan?? ) en na een week werd dit veranderd naar week 33, 13-08-2019.

Hebben jullie, degene die zeer recent (mei 2019) besteld hebben ook gezien dat er een topic is aangemaakt over een soort bestelstop op Kia ceeds???

Leuk detail, oorspronkelijk heb ik de 115 pk diesel besteld.
Kia heeft besloten om deze niet in Nederland uit te brengen, dan wel te produceren maar als alternatief de 136 pk diesel die leverbaar is op de proceed als alternatief aan te bieden tegen eenzelfde fiscale waarde. Voor mij van belang als leaserijder.

Dat is wel bijzonder. Ik heb ook de 115pk diesel met DCT7 in bestelling staan bij de leasemij.
Ik heb nergens gezien dat de 115pk diesel nu niet geleverd wordt.

11 uur geleden, keesvdkroon zei:

Wat enorm verwarrend om al jullie ervaringen en uiteenlopende levertijden te lezen.
Ik heb via de LM doorgekregen op 02-05-2019 mijn Kia ceed sw gtplusline 1.6 crdi DCT-7 is besteld en in afwachting is van productie.
LM is leaseplan dus in hoeverre dit accuraat is kan uk niet zeggen. De eerste week na bestelling was de levertijd week 21 (???!!! Te snel hoe dan?? ) en na een week werd dit veranderd naar week 33, 13-08-2019.

Hebben jullie, degene die zeer recent (mei 2019) besteld hebben ook gezien dat er een topic is aangemaakt over een soort bestelstop op Kia ceeds???

Mijne is op 12 april besteld en zou 12 juni geleverd worden, deze iszonder opgaaf van reden of zelfs een telefoontje een maand opgeschoven en is nu 12 juli.

Ik hoop voor je dat die van jou wel 'gewoon' volgens planning geleverd gaat worden.

De gratis upgrade naar de 136 pk diesel is natuurlijk geen straf, dat is een leuke meevaller! 

Mijne is op 12 april besteld en zou 12 juni geleverd worden, deze iszonder opgaaf van reden of zelfs een telefoontje een maand opgeschoven en is nu 12 juli.

Wat vreemd allemaal. De mijne zou afgelopen vrijdag geleverd worden maar ook dat is uitgesteld. De auto was nog niet binnen

Wanneer wel is onbekend maar ze denken 20 juni pas. Erg vervelend helaas

Zojuist via de dealer bericht gehad na zijn overleg met KIA nl dat de levering gewoon blijft staan op 13-08-2019.
Inderdaad een mooie meevaller meer PK voor het zelfde geld

8 minuten geleden, Vibravis zei:

Wat vreemd allemaal. De mijne zou afgelopen vrijdag geleverd worden maar ook dat is uitgesteld. De auto was nog niet binnen emoji2957.png

Wanneer wel is onbekend maar ze denken 20 juni pas. Erg vervelend helaas

ook al 3 weken extra wachttijd.. lekkere communicatie van de dealer / importeur :no:

Update: De auto wordt bij de dealer over uiterlijk 10 werkdagen verwacht. Daarmee is de levering half Juni.   ik snap er helemaal niets meer van, maar als dat zo is dan vind ik het allemaal prima :rolleyes:

Wellicht zit ie met die van mij op de trein, ik neem aan dat er geen dagelijks transport is vanaf Slowakije naar NL. Die van mij komt als het goed is ook half juni bij de dealer binnen.

4 hours ago, LC88 said:

Update: De auto wordt bij de dealer over uiterlijk 10 werkdagen verwacht. Daarmee is de levering half Juni.   ik snap er helemaal niets meer van, maar als dat zo is dan vind ik het allemaal prima :rolleyes:

Hmmm... jij had toch in april besteld? De mijne is half maart besteld. Nog niets gehoord behalve halverwege juni. Deze week nog maar eens bellen om te informeren :-)