Jump to content
  • Sign Up
Deklump

Levertijd Kia Ceed SW

Recommended Posts

Ik heb vandaag de dealer die mijn leaseauto mag leveren gebeld.
De auto is voor zover ik weet eind maart, begin april besteld.
Krijg ik te horen, ja er zijn wat problemen. De Ceed is uitverkocht en ik verband met de interieur update is het nog even afwachten hoe of wat. Dus er is van alles aan de hand bij Kia lijkt het.

Ik heb vandaag de dealer die mijn leaseauto mag leveren gebeld.
De auto is voor zover ik weet eind maart, begin april besteld.
Krijg ik te horen, ja er zijn wat problemen. De Ceed is uitverkocht en ik verband met de interieur update is het nog even afwachten hoe of wat. Dus er is van alles aan de hand bij Kia lijkt het.

Mijn auto is op 02-05 besteld en de levering staat volgens de dealer nog steeds vast op 13-08-2019.
Hoe is het godsnaam mogelijk??
Hahaha snap er niks van.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

De mijne is 28 maart besteld en sinds die tijd staat de verwachtte levering gepland voor de week van 4 juli. Nooit iets gewijzigd.
Typisch dat er zoveel verschillen zijn.

Die van mij is 10-05 besteld.
Arval gaat nogsteeds uit v an 9 september.
Dealer vanochtend gebeld en die gaat nogsteeds uit van Mid juli

18 uur geleden, DeluxZ zei:

Hmmm... jij had toch in april besteld? De mijne is half maart besteld. Nog niets gehoord behalve halverwege juni. Deze week nog maar eens bellen om te informeren :-)

Ja klopt, 12 april is die van mij besteld

Ik snap er helemaal niets meer van. Mijn leasemij gaat er achteraan en belt terug zodra ze wat weten.
Die van mij is via Autohaag Zeeuw besteld.

On 5/30/2019 at 11:40 AM, meeder said:

Ik snap er helemaal niets meer van. Mijn leasemij gaat er achteraan en belt terug zodra ze wat weten.
Die van mij is via Autohaag Zeeuw besteld.

Mijne Proceed wordt ook door Autohaag Zeeuw geleverd. Afgelopen vrijdag nog eens gebeld hoe het zit. Zeiden ze half juli, terwijl het eerst half juni was. Of mijn oren waren toen kapot, of ik wil hem te graag ;-)

• Like 1

11 uur geleden, DeluxZ zei:

Mijne Proceed wordt ook door Autohaag Zeeuw geleverd. Afgelopen vrijdag nog eens gebeld hoe het zit. Zeiden ze half juli, terwijl het eerst half juni was. Of mijn oren waren toen kapot, of ik wil hem te graag ;-)

Dat kreeg ik vorige week ook te horen en vervolgens een dag later was het toch juni... Ik snap er niks van en wacht het belletje wel af (de komende week of over 30+ dagen)

Officieel bericht vanuit de leasemij en dealer.
De Kia Ceed die eind maart besteld is en bevestigd door Autohaag Zeeuw wordt niet geleverd. De auto wordt door Kia niet meer geproduceerd en uitgeleverd.
Het ging om een diesel met automaat in Dynamic Plus Line.

Begin maart Kia Ceed SW 1.4 T-GDi DC7 besteld bij Leaseplan, deze hebben hem vervolgens bij VDNS Helmond besteld.
En de verwachting is dat hij rond de 12de daar aankomt en dan ook die week nog kan uitleveren.

2 minuten geleden, meeder zei:

De Kia Ceed die eind maart besteld is en bevestigd door Autohaag Zeeuw wordt niet geleverd. De auto wordt door Kia niet meer geproduceerd en uitgeleverd.

dat is wel zuur...

3 minuten geleden, meeder zei:

Zo.. komen ze lekker op tijd mee. Hoe nu verder? Krijg je een alternatief aangeboden of kunnen ze helemaal niets voor je betekenen?

Ik heb nog niets gehoord van de leasemij / dealer over eventuele wijzigingen, ook nog niet dat ie binnenkort geleverd gaat worden. 

9 minuten geleden, meeder zei:

Balen zeg.

Ik ga denk ook maar eens bellen. Heb op 18 maart een Proceed gt plusline diesel automaat besteld.

Half nog contact gehad met dealer en die gaf aan dat 30 juni leveren (dan loopt m'n huidige lease af) geen probleem zou moeten zijn.

18 minuten geleden, WilcoE zei:

Begin maart Kia Ceed SW 1.4 T-GDi DC7 besteld bij Leaseplan, deze hebben hem vervolgens bij VDNS Helmond besteld.
En de verwachting is dat hij rond de 12de daar aankomt en dan ook die week nog kan uitleveren.

Ben benieuwd wanneer je iets gaat horen! De mijne zou dan ook bij de dealer moeten zijn

21 minuten geleden, meeder zei:

Mooi balen dit.. Mag toch hopen dat ze je nu wel een alternatief gaan aanbieden :confused:

27 minuten geleden, LC88 zei:

Ben benieuwd wanneer je iets gaat horen! De mijne zou dan ook bij de dealer moeten zijn

Mooi balen dit.. Mag toch hopen dat ze je nu wel een alternatief gaan aanbieden :confused:

Eind januari 2019 heb ik een Ceed SW 1.6 automaat GT Plusline (115PK) diesel besteld via Leaseplan bij VDNS Helmond. 

Eind April te horen gekregen dat de 115 pk niet geproduceerd ging worden. 

Als alternatief werd de 1.6 136 PK aangeboden welke alleen op de Proceed beschikbaar was in Nederland in eerste instantie. 

Uit eindelijk is dus het volgende besteld (definitief ) op 02-05-2019 een Ceed SW 1.6 (136PK) automaat GT - plusline. Volgens de dealer wordt deze op 13-08-2019 bij mij op de zaak afgeleverd. 

Dus een alternatief is er zeker, is mij via kia dealer VDNS Helmond aangeboden en het mooiste is nog, dat de fiscale waarde gelijk blijft aan de oorspronkelijk bestelde 1.6 115 pk Ceed SW automaat GT-plusline. 

13 minuten geleden, keesvdkroon zei:

Eind januari 2019 heb ik een Ceed SW 1.6 automaat GT Plusline (115PK) diesel besteld via Leaseplan bij VDNS Helmond. 

Eind April te horen gekregen dat de 115 pk niet geproduceerd ging worden. 

Als alternatief werd de 1.6 136 PK aangeboden welke alleen op de Proceed beschikbaar was in Nederland in eerste instantie. 

Uit eindelijk is dus het volgende besteld (definitief ) op 02-05-2019 een Ceed SW 1.6 (136PK) automaat GT - plusline. Volgens de dealer wordt deze op 13-08-2019 bij mij op de zaak afgeleverd. 

Dus een alternatief is er zeker, is mij via kia dealer VDNS Helmond aangeboden en het mooiste is nog, dat de fiscale waarde gelijk blijft aan de oorspronkelijk bestelde 1.6 115 pk Ceed SW automaat GT-plusline. 

Tussen bestaan en ook daadwerkelijk aangeboden krijgen zit natuurlijk nog een wereld van verschil... Laten we hopen dat Meeder hetzelfde aanbod gaat ontvangen

Mijn Proceed(1.4 dct) is ook weer verschoven. Voor de 3e keer nu. Van 30 mei naar 1 juli Wat een bende daar.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Posted (edited)

Net met mijn Kia dealer gebeld.
Levertijd is opgeschoven van Juli naar September.(10 mei besteld)

Ik vraag me echt af of ik dan de facelift krijg en zo ja of ik hier dan moet bijbetalen(waarmee ik niet akkoord ga)
Ook kon hij mij niet garanderen dat als er opties die ik nu op de dynamicsplusline zitten en bijvoorbeeld naar executiveline gaan of ik ook  die opties zou krijgen.

Edited by tijdjes123

28 februari 2019 mijn nieuwe ceed besteld en nog steeds aan het wachten. De auto zou 5 juni binnenkomen maar is weer uitgesteld en dat terwijl de dealer kan zien dat de auto al een aantal weken een chassisnummer heeft.

Posted (edited)
2 uur geleden, tijdjes123 zei:

Net met mijn Kia dealer gebeld.
Levertijd is opgeschoven van Juli naar September.(10 mei besteld)

Ik vraag me echt af of ik dan de facelift krijg en zo ja of ik hier dan moet bijbetalen(waarmee ik niet akkoord ga)
Ook kon hij mij niet garanderen dat als er opties die ik nu op de dynamicsplusline zitten en bijvoorbeeld naar executiveline gaan of ik ook  die opties zou krijgen.

Meestal krijg je juist meer opties voor hetzelfde geld naarmate een model ouder gaat worden om de auto interessant te houden.

dus wie weet krijg je wel meer dan besteld...

al met al klinken de wacht / levertijden momenteel wel erg rommelig,..

Ik probeer positief te blijven, maar na 2 auto,s uit de showroom gekocht te hebben in binnen een week rijden duurt het wachten wel heeeel lang..

hoop dat de voorlopige leverdatum van 22 juli toch de enige waarheid zal blijken te zijn ...

Edited by Proceed Frankie

Ik moet dan sowieso gaan wachten op de nieuwe prijslijst en die komt onder voorbehoud eind juni/begin juli. Tot die tijd kan je niets bestellen. Dan moet je ook nog wachten op de productie en dat kan dan september/oktober worden. Zolang zal ik niet kunnen wachten ben ik bang. Mijn huidige auto is al over de kilometers heen dus die moet er binnenkort toch echt uit.

Overigens zullen de prijzen waarschijnlijk wel aardig wat omhoog gaan begreep ik. Er zijn wat problemen ontdekt in de bepaling van de emissies, Kia heeft blijkbaar een Volkswagentje gedaan en voor ze betrapt worden gaan ze er zelf wat aan doen. De nieuwe homologatie kost ook tijd waardoor ze nog geen uitspraak kunnen doen over wanneer de nieuwe prijzen bekend worden.

Ik heb net ook eea nagevraagd op de chat van Kia.nl en zoals als eerder hier geschreven is er een stop en worden nu alleen nog maar voorraadmodellen geleverd.

Ik wilde niet ongeduldig overkomen en had me voorgenomen om pas volgende week te bellen met de dealer (is gelijk ook leasemaatschappij). Heb op 18 maart m'n bestelling, Proceed gt+ diesel dct besteld. En gevraagd om de op rond 30juni te leveren ivm het aflopen op die datum van mij huidige auto.

Ik vond sowieso dat er relatief weinig diesels geregistreerd zijn, aan de hand van de catalogus prijs.

https://www.kenteken.tv/hoeveelzijnernog.php

25 minutes ago, meeder said:

Overigens zullen de prijzen waarschijnlijk wel aardig wat omhoog gaan begreep ik. Er zijn wat problemen ontdekt in de bepaling van de emissies, Kia heeft blijkbaar een Volkswagentje gedaan en voor ze betrapt worden gaan ze er zelf wat aan doen. De nieuwe homologatie kost ook tijd waardoor ze nog geen uitspraak kunnen doen over wanneer de nieuwe prijzen bekend worden.

Ik kreeg inderdaad ongeveer hetzelfde te horen aan de telefoon afgelopen vrijdag. Ben benieuwd wat het voor mij gaat betekenen. Halverwege maart een Proceed GT Plusline 1.4 automaat besteld. Als het betekend dat ik de upgrades tegen dezelfde prijs ga krijgen is het niet erg, dan rijd ik nog wel een aantal maanden door in mijn Golf tegen 14% :-)

• Like 1