Jump to content
  • Sign Up
Deklump

ANSWERED Levertijd Kia Ceed SW

Recommended Posts

Definitief geen Kia voor mij zoals het er nu naar uit ziet. Er mag nu samen met de leasemij naar alternatieven gezocht worden.

Het gebrek aan communicatie vanuit Kia (zowel dealer als Kia Nederland) laat wel een vervelende nasmaak achter terwijl ik eigenlijk de Niro PHEV als gedoodverfde opvolger voor onze prive auto zag.

Ik heb Kia Nederland nog gemaild maar die reageren totaal niet.

Posted (edited)
32 minuten geleden, Poekoek zei:

Dat is een voordeel voor de schoonmoeders van deze wereld, op de Proceed kun je voorlopig nog geen dakkoffer kwijt ;)

Klopt, maar aangezien hij die dan nog niet heeft.... 

Dat is ***** meeder!  Dat gebrek aan communicatie ervaar ik ook, maar als je daar iets over zegt dan wordt dat genegeerd (wederom dat gebrek..)

Edited by LC88

Zojuist gehoord dat mijn Kia 'op transport' staat. Verwachting is volgende week bij de dealer en dan een leverafspraak maken... nog eventjes geduld

29 minuten geleden, LC88 zei:

Zojuist gehoord dat mijn Kia 'op transport' staat. Verwachting is volgende week bij de dealer en dan een leverafspraak maken... nog eventjes geduld

En welke Kia heb je besteld?

29 minuten geleden, LC88 zei:

en wanneer heb je hem besteld?

ProCeed 1.4T-GDi GT-PlusLine dct7 in de kleur infra red. Is op 12 april besteld

Hmmm, blijkbaar krijgen de ProCeeds dan voorrang in het productieproces. Mijn SW is op 8 april besteld, de verwachtte levering staat nog altijd op 26 juli... Oei!

Zal wel meevallen. Mijn proceed is op 20 maart besteld met levering begin juli. Weinig voorrang dus

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Via de leasemaatschappij was dat voor mij ook pas medio juli geworden, maar omdat ik hem direct bij de dealer mocht bestellen is de levering een maand eerder.

20 minuten geleden, Vibravis zei:

Zal wel meevallen. Mijn proceed is op 20 maart besteld met levering begin juli. Weinig voorrang dus emoji6.png

Ah gelukkig maar, voor mij :p

5 minuten geleden, LC88 zei:

Via de leasemaatschappij was dat voor mij ook pas medio juli geworden, maar omdat ik hem direct bij de dealer mocht bestellen is de levering een maand eerder.

Dan had de dealer zeker al een productieslot voor een voorraadauto o.i.d. Ik heb de auto ook rechtstreeks bij mijn dealer naar keuze besteld.

Klopt! Was een voorraadauto en is toen omgezet

Oeh! Dat is erg nice! Veel plezier volgende week..:) 

15 hours ago, Vibravis said:

Zal wel meevallen. Mijn proceed is op 20 maart besteld met levering begin juli. Weinig voorrang dus emoji6.png

Dat wordt het voor mij ook, hoewel het systeem van de LM nog steeds de week van 31 juli laat zien, als dat zo is doe dan maar de 25ste op mijn verjaardag :D 21 maart besteld

Ik heb net bericht gekregen van de dealer. De auto is woensdag gelost en wordt klaar gemaakt. Ik krijg binnen nu en twee weken bericht.

Mijn 1.4 sw dynamicplusline dct is 28 maart besteld.

Posted (edited)

Net even achteraan gebeld en mijn auto is al in NL. Het is wachten tot hij bij de dealer op de stoep staat (kan vandaag/morgen zijn of volgende week). Daarna krijg ik bericht voor een leverafspraak. Dit wordt of eind juni (wat de indicatie is), of eerste week juli, afhankelijk van de levering aan de dealer. 

Auto betreft een SW DynamicPlusLine in Dark Penta Metal en 1.0T-GDI motorisering, besteld op/rond 2 mei. Als ik sommige berichten lees mag ik niet klagen :innocent:

Edited by RickBBBB

16 minuten geleden, RickBBBB zei:

Net even achteraan gebeld en mijn auto is al in NL. Het is wachten tot hij bij de dealer op de stoep staat (kan vandaag/morgen zijn of volgende week). Daarna krijg ik bericht voor een leverafspraak. Dit wordt of eind juni (wat de indicatie is), of eerste week juli, afhankelijk van de levering aan de dealer. 

Auto betreft een SW DynamicPlusLine in Dark Penta Metal en 1.0T-GDI motorisering, besteld op/rond 2 mei. Als ik sommige berichten lees mag ik niet klagen :innocent:

Mooi man. Ik vermoed dat de mijne dan ook al ergens in Nederland staat te wachten. (Stond afgelopen donderdag op transport ri. NL)

Nu afwachten wanneer ze weer een rondje Nederland gaan doen met de KIA's :turned:

Als ik van RickBBBB dit zo lees en hij heeft hem 2 mei besteld. Die van mij is 1 week later besteld dus misschien komt die van mij ook 1 week later binnen...

Hoop ik dan. Vorige week had de auto geen chassisnummer. Dus ik weet niet hoelang dat dan nog kan duren.

Ik zou allemaal niet zo denken. Als dat zo zou zijn dan had ik de mijne al 2 maanden geleden al moeten rijden Het is gewoon een puinhoop daar bij Kia en er is helemaal niets zinnigs over te zeggen.

Posted (edited)

Gisteren berichtje gehad van mijn dealer.

levering van mijn proceed stond vooralsnog op 22 juli gepland.

zou volgens nieuwe planning rond weekend van  6/7 juli bij hun afgeleverd worden.

we wachten vrolijk af, toch geen  invloed op...

maar 2 weken eerder dan verwacht zou natuurlijk wel heel prettig zijn :D

Edited by Proceed Frankie

Klopt helemaal, ik denk dat het succes ze een beetje teveel is geworden.
Ze groeien sneller qua verkopen dan de organisatie aan kan zo lijkt het.
Ik heb ook nog steeds geen duidelijk antwoord waarom een auto die eind maart besteld is door de dealer niet geleverd kan worden.

Waar je denk ik ook mazzel mee moet hebben is dat je een "populaire" uitvoering hebt waar veel van geproduceerd wordt. Misschien heb ik nu een auto waar al een order voor aanwezig was. Ik vind voor mijn specifieke geval de levertijd meer dan acceptabel. Vind het wel jammer dat het zoals gezegd een "puinhoop" is in de zin van dat er weinig peil op te trekken valt. 

7 minuten geleden, RickBBBB zei:

Waar je denk ik ook mazzel mee moet hebben is dat je een "populaire" uitvoering hebt waar veel van geproduceerd wordt. Misschien heb ik nu een auto waar al een order voor aanwezig was. Ik vind voor mijn specifieke geval de levertijd meer dan acceptabel. Vind het wel jammer dat het zoals gezegd een "puinhoop" is in de zin van dat er weinig peil op te trekken valt. 

Je moet vooral daar geluk mee hebben (vetgedrukt stukje). Is hij al besteld door de leasemaatschappij, dan wel de dealer, dan heb je geluk gehad en wordt hij omgezet naar een klantenauto.

Moet hij achteraan de rij dan loop je de kans op een vertraging / annulering wat, ongeachte de reden, natuurlijk niet echt netjes is van KIA. Zeker niet wanneer ze daar geen uitleg over kunnen/willen geven. Dat zou al zorgen voor iets meer begrip.

Waar in NL worden de CEED's eigenlijk gelost als ze van de trein komen?

Gister een voorlopig verlossen antwoord gehad.

Volgens de planning wordt op 2 juli mijn proceed gt+ line diesel dct in deluxe white gelost bij de dealer.

Op 18 maart mijn bestelling doorgegeven. Nu duimen dat het klopt en dat ze binnen 1 week ook kunnen leveren. 8 juli begint mijn vakantie.

17 minutes ago, pdakkerman said:

Gister een voorlopig verlossen antwoord gehad.

Volgens de planning wordt op 2 juli mijn proceed gt+ line diesel dct in deluxe white gelost bij de dealer.

Op 18 maart mijn bestelling doorgegeven. Nu duimen dat het klopt en dat ze binnen 1 week ook kunnen leveren. 8 juli begint mijn vakantie.

Als je doorgeeft dat je 8 juli op vakantie gaat, moet het voor de dealer toch wel mogelijk zijn om deze tussen 2 en 8 juli te leveren.