Ga naar inhoud

Levertijd Kia Ceed SW


Deklump
Ga naar de oplossing Opgelost door Wutroe,

Aanbevolen Berichten

Wel grappig hoe mensen soms denken over een witte kleur. Ik heb al 5 jaar een witte auto en als er iets makkelijk is dan is het wit wel. Kies nooit voor een unilak want dat is vreselijk. Metallic is prima bij te houden.

Een Proceed in white deluxe is echt fantastisch. De achterlichten vallen mooi donker weg op zo’n kleur. Ik kan niet wachten tot volgende week



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites


30 minuten geleden, meeder zei:

Vandaag duidelijkheid gekregen van de leasemij dat het alternatief dat ik aangedragen heb goedgekeurd is.
Geen Kia dus maar een Toyota Corolla 1.8 hybride. Vooral omdat Kia totaal geen informatie geeft na uitdrukkelijke verzoeken om informatie heeft Kia nu geen kans meer.

Was voor mij ook het alternatief geweest.

 

Ik gok in de kleur wit, wit of wit?

Veel plezier in ieder geval! Wanneer verwacht je hem?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


5 uur geleden, Arie123 zei:

Ook mooi! Ik twijfel of blue Flame niet te fel blauw is voor een Kia Ceed Executiveline. Wellicht is de Cosmo blue een goede compromis.

Overigens ziet in de zon elke kleur er goed uit. Dit maakt het nog extra lastig. Koos besluiteloos..

Ik vind de kia ceed super in Blue Flame, eigenlijk elk model van de ceed. Bij kia kooijman in naarden staat een ceed sportswagon in blue flame als demo auto.
Laatst in Amersfoort stond ook een ceed in blue flame.
Staat een voorraad model Ceed GT bij Fase Autobedrijven kia in waddinxveen.

Uiteindelijk heb ik zelf toch maar een offerte opgevraagd voor een Gravity Blue Optima :innocent: , met een beetje mazzel kan ie volgende week besteld worden en is die heel toevallig ook op voorraad bij dealer dus zou ie met twee weken klaar kunnen staan.
Als dat niet door gaat, misschien toch nog twijfelen voor een Proceed GT in blue flame of een XCeed als die morgen leuk gepresenteerd word. Ik ben zelf echt fan van die blue flame kleur.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


4 uur geleden, Vibravis zei:

Wel grappig hoe mensen soms denken over een witte kleur. Ik heb al 5 jaar een witte auto en als er iets makkelijk is dan is het wit wel. Kies nooit voor een unilak want dat is vreselijk. Metallic is prima bij te houden.

Een Proceed in white deluxe is echt fantastisch. De achterlichten vallen mooi donker weg op zo’n kleur. Ik kan niet wachten tot volgende week emoji4.png



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik heb privé een Peug 208 in uni wit, dat is een dag na het wassen alweer een groot rood vliegenkerkhof. Verder zie je er vuil wel snel op. Ik heb zelf hiervoor 2 zilvergrijze auto’s gehad welke langzaam verkleuren naar grijs. Na het wassen zijn ze dan ineens weer zilvergrijs :P

Link naar reactie
Delen op andere sites


20 uur geleden, LC88 zei:

Mooi! :clap:   de JBL was voor mij ook een van de redenen om toch voor de Plusline te kiezen.

Hoe is je ervaring met de verlichting in het donker? Ik ben zelf halogeen / halogeen in lens gewend, dus dat zal ook wel een flinke verbetering gaan worden.

Thnx. je zult zeker tevreden zijn over het geluid. De LED verlichting is een verademing. Ikzelf rij veel op provinciale wegen en veelal zijn die niet voorzien van openbare verlichting. Dán merk je echt het verschil, veel beter dan halogeen in lens.  

 

19 uur geleden, RickBBBB zei:

Kleurkeuze is vrij lastig, volgende twijfels had ik:

Lunar silver: Ik vond deze in de avond 2 maand geleden te blauwig zilver. Mocht van mij wat dieper grijs. Wel komen de lijnen erg mooi uit en op de foto van @floyd ziet het er mooi uit
Deluxe white is erg mooi, maar wit = poetsen.
Blue flame vind ik persoonlijk te fel voor op een station wagon, past meer op een dikke GT hatch. 
Zwart: beetje anoniem
Dark Penta Metal: In het zonlicht mooi diepgrijze kleur, in wat minder licht snel donker en wat anoniemer
Cosmo blue: Oogt soms wat grijzig, opzich wel een prima kleur als je van blauw houdt en een ingetogen uiterlijk

Uiteindelijk de knoop maar door gehakt en voor een dark penta metal gegaan... :tt2:

Ik heb nog nooit zo lang getwijfeld over de kleur, haha. Ik liep zelfs met het idee de oranje te kiezen toen ik die eenmaal gezien had. image.png.04bebe135201430de25f0a10b7b7774b.png

De Ceed was zelfs al besteld en toen heb ik een week bedenktijd kunnen regelen om de kleur te bepalen.... Normaal ben ik van het zwart, maar dan werd het net een lijkwagen en de zwarte accenten vielen weg. Penta vond ik té donker. Lunar silver vond ik oorspronkelijk ook teveel een blauwe gloed hebben, maar ik ben er nu super enthousiast over. Het (zon) licht doet wel veel met de kleur. Bij minder licht neigt ie meer naar het grijs.  

Link naar reactie
Delen op andere sites


Van mij had ie een tint mogen hebben wat ze bij Mercedes "berggrijs" noemen, of een audi "daytonagrijs". Tussen lunar silver en penta metal in.

Afijn, voorlopig staat de levering nog voor dinsdag gepland en ben ik vanaf morgenavond t/m maandagmiddag toch niet bevoegd om te sturen (dorpsfeest)  :tt2: tegen die tijd zal ik ook een foto delen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 25-6-2019 om 15:25, Dberg zei:

Mijn Kia Ceed DynamicPlusLine 1.4 DCT (Flame blue) heb ik 19 maart besteld en wordt naar verwachting vrijdag gebracht bij het werk. Ik had hem 19 maart besteld en de verwachte leverdatum (1 juli) is dus mooi gehaald.

Ik houd er alleen alsnog een nare smaak aan over. Ik heb namelijk de xenon-set besteld als accessoire, en deze blijkt nu niet te passen. Erg vreemd verhaal. Hebben ze opeens andere lamp-units in mijn auto, of heeft de xenon-unit al nooit gepast? Kan me haast niet voorstellen dat er nog nooit iemand Xenon als accessoire heeft besteld.

Nieuws van de Kia garage: De xenon-verlichting blijkt toch wel te passen. Vrijdag kan ik hem nu verwachten. :D

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


27 minuten geleden, Vibravis zei:

 


Is de ceed niet te krijgen met full led koplampen zoals de proceed?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

jawel vanaf de executiveline zijn ze full led.


Ander vraagje. In de dynamicplusline is het scherm zwart wit volgens mij tussen de tellers? klopt dit? volgens mijn dealer zou het namelijk kleur zijn.
2e vraag als je achteruit rijdt waar zie je dan je parkeersensoren behalve het piepje? Het lijkt mij namelijk dat je ergens moet zien aan welke kant je iets gaat raken. En het zou fijn zijn als dit naast de achteruitrijcamera staat?

aangepast door tijdjes123
Link naar reactie
Delen op andere sites


12 minuten geleden, tijdjes123 zei:

"....2e vraag als je achteruit rijdt waar zie je dan je parkeersensoren behalve het piepje?...."

Dit zie je recht voor je tussen de snelheidsmeter en de toerenteller (centrale display).

Link naar reactie
Delen op andere sites


Komt goed! De vorige keer dat ik bij de dealer was had hij zelf de Ceed in Blue Flame. Mocht hij er nog steeds staan dan zal ik kijken of ik foto's kan maken

 

Deze stond onlangs bij de dealer in Hengelo:

 

e8536c0a316808281cc1dae14781ac2d.jpg

 

76d754695c98f52d9b38def322f2e579.jpg

 

bb71a50e556bdebf3641f9efde9a2d0c.jpg

 

dff1e2c0515831af2ef59f77660061a1.jpg

 

Ik vind het een geweldige kleur, mijn Proceed heb ik er dan ook mee besteld.

Link naar reactie
Delen op andere sites


14 uur geleden, Starry zei:

Asap nog wel even de plaathouder van de dealer vervangen voor een letterloos exemplaar.

Wolters, fijne dealer! Helaas voor mij iets verder rijden anders had ik de mijne ook bij hem besteld.

 

8 uur geleden, Poekoek zei:

Deze stond onlangs bij de dealer in Hengelo:

 

e8536c0a316808281cc1dae14781ac2d.jpg

 

76d754695c98f52d9b38def322f2e579.jpg

 

bb71a50e556bdebf3641f9efde9a2d0c.jpg

 

dff1e2c0515831af2ef59f77660061a1.jpg

 

Ik vind het een geweldige kleur, mijn Proceed heb ik er dan ook mee besteld.

Ja zo stond hij ook bij Content inderdaad!  Ik heb heel lang getwijfeld, maar ben heb uiteindelijk toch Infra Red uitgekozen.

Wanneer krijg je hem? Ben vooral benieuwd naar de achterkant.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


11 uur geleden, tijdjes123 zei:

Ander vraagje. In de dynamicplusline is het scherm zwart wit volgens mij tussen de tellers? klopt dit? volgens mijn dealer zou het namelijk kleur zijn.

Dat vraag ik me dus ook al de hele tijd af. Ik heb nog nergens een foto kunnen vinden waarin er kleur op het scherm staat. Bij andere merken zie je veelal kleurenschermen, maar ik ben bang dat kia dit alleen op het 4,5" scherm heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites


15 minuten geleden, RickBBBB zei:

Dat vraag ik me dus ook al de hele tijd af. Ik heb nog nergens een foto kunnen vinden waarin er kleur op het scherm staat. Bij andere merken zie je veelal kleurenschermen, maar ik ben bang dat kia dit alleen op het 4,5" scherm heeft.

Ik ben benieuwd, zal er zaterdag eens op letten

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb zelf proefgereden in een GT line, welke dus het 4,5" clusterscherm heeft. Die geeft bijvoorbeeld een rode rand om de verkeersborden. Op autotrack etc heb ik nog een Dynamic(plus)line kunnen vinden met iets van kleur. Ik ga er maar vanuit dat het een monochroom scherm is. Ene kant wel  jammer gezien de recente ontwikkelingen op het gebied van Virtual Cockpits etc. Collega heeft een Seat uit 2014 en daar zit ook gewoon een kleurenscherm tussen de tellers.

Link naar reactie
Delen op andere sites


20 minuten geleden, RickBBBB zei:

Ik heb zelf proefgereden in een GT line, welke dus het 4,5" clusterscherm heeft. Die geeft bijvoorbeeld een rode rand om de verkeersborden. Op autotrack etc heb ik nog een Dynamic(plus)line kunnen vinden met iets van kleur. Ik ga er maar vanuit dat het een monochroom scherm is. Ene kant wel  jammer gezien de recente ontwikkelingen op het gebied van Virtual Cockpits etc. Collega heeft een Seat uit 2014 en daar zit ook gewoon een kleurenscherm tussen de tellers.

GT-line heeft een 3,5" Supervision cluster en de Plusline 4,2" Supervision cluster.. Ik kan me wel herinneren dat er iets van kleur in zat, maar ik heb dan ook met de Plusline gereden. (al zou dat geen verschil moeten maken)

Link naar reactie
Delen op andere sites


3 uur geleden, LC88 zei:

….GT-line heeft een 3,5" Supervision cluster en de Plusline 4,2" Supervision cluster.. Ik kan me wel herinneren dat er iets van kleur in zat, maar ik heb dan ook met de Plusline gereden. (al zou dat geen verschil moeten maken)…………..

GT-plusline heeft een kleuren scherm. Inderdaad zijn verkeersborden rood omrand en wordt de afstand van de achteruitrijsensoren tot een object in kleur (groen/geel/rood)weergegeven. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


best triest eigenlijk dat het 3.5 inch scherm niet gewoon in kleur is.een kleurendisplay kost nog geen 10 dollar

Klopt, maar aan de andere kant: wat is nu de meerwaarde van een rood randje om een verkeersbord (welke wel in kleur wordt weergegeven op het centrale navigatiescherm) of een kleurtje om aan te geven hoe dicht je een voorwerp bent genaderd bij het achteruit parkeren. (Camera werkt ook top).

Ik kan er persoonlijk niet zo mee zitten eigenlijk.
Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...