Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
12 uur geleden, taranis1 zei:

Paar weken geleden bij mij nieuwe motor. Tot nu toe rijdt ie weer perfect!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Goed om te horen. Ben benieuwd hoe dat dan weer is, ben intussen gewent aan de bijgeluiden........................ :) 

Geplaatst

Ik kan je verzekeren dat het zeer aangenaam is. Echt wennen doe je (ik in ieder geval niet) nooit aan die bijgeluiden (hoorbaar en zelfs voelbaar geratel). des te fijner als het geratel stopt na vervanging van de nodige onderdelen (bij mij alleen de e-motor). Het gaat nu alweer een maand helemaal perfect!

• 3 weken later...
Geplaatst

Yes, vandaag bij de dealer de electromotor en andere onderdelen (?) vervangen. Rijdt weer als een zonnetje.

Hoop dat het zo blijft. :) 

Geplaatst

Bij mij nu ook na 15000 km een geluid van een lager te horen, dealer heeft ook geluisterd,

Gelijk mijn laadklep die klemde gemodificeerd.

in januari naar de dealer voor de 1e beurt en gelijk update elektrische waterpomp.

Dan gelijk maar verder laten kijken naar lager geluid

Geplaatst

Oh, pas bij 15k! Dat belooft dus nog wat. Ik heb er nu ruim 13k op zitten en dacht dat dit fenomeen aan mij voorbij ging omdat anderen er (dacht ik?) al vrij in het begin last van hadden.

Je kunt er kennelijk weinig aan doen en je merkt het vanzelf als je aan de beurt bent....

Geplaatst

Ik dacht hier ook last van te hebben maar het bleken gecupte achterbanden te zijn. Na het omwisselen van de zomer- naar winterbanden is het weer heerlijk rustig.

Geplaatst
4 uur geleden, HenryV zei:

Ik dacht hier ook last van te hebben maar het bleken gecupte achterbanden te zijn. Na het omwisselen van de zomer- naar winterbanden is het weer heerlijk rustig.

neem van mij aan dat het geluid heel anders is. Het is duidelijk een mechanische ratel.

• 1 maand later...
Geplaatst

Deze week ook langs geweest bij de Kia dealer en ze naar het ratelende geluid laten luisteren dat ik al langere tijd hoor (30.000 km beurt), blijkt een kapot lager te zijn en hele motor moet vervangen worden. Bleek dat ik al de derde Niro EV rijder was die een nieuwe elektro motor kijgt  

Geplaatst

@NiroEV Dit was dus bij je 30k-beurt. Vanaf (ongeveer) welke km-stand was die ratel te horen? Ik zit pas bij de 15k, maar wil me geestelijk voorbereiden op wat (mogelijk) komen gaat... :roll:

Geplaatst (aangepast)

Klinkt wat anders dan laatst bij mij (zie de eerste pagina van dit topic voor een MP3 met geluid). Ik had er ook vooral last van bij afremmen op de motor. Het was het duidelijkste van zeg maar 20 km/h tot stilstand. Het 'geknoep' lijkt er dan weer wel op. Ik heb geen opnamen vanuit de motorruimte maar hoorde alleen het meer gedempte geluid binnen. Zou best hetzelfde probleem kunnen zijn (nieuwe motor in mijn geval).

aangepast door Sigmasailor
Geplaatst

Bij mij ook al snel die bak vervangen vanwege geratel. Daarna hinderlijk geluid bij ca. 128km per uur. Al drie keer teruggeweest, doen ze niets aan. Daarna nog meer herrie, toen bleek dat de banden gecupt waren (ook al vaker gelezen van ander E-Niro rijders), dat maakte nu dus een hinderlijk geluid, duidelijk anders dan de ratel. Ik hoopte dat het geluid bij die 128km per uur daarmee ook opgelost was, maar helaas. Nu al zo vaak terug geweest, dat ik de strijd opgeef. Verder perfecte auto hoor, maar het slecht oplossen en ontkennen van problemen maakt het voor mij toch een onplezierige aankoop. Het is mijn derde maar ook laatste Koreaan.

Geplaatst

Ik hoorde van een andere dealer dat er bij hun demo een stuk van de motor afgebroken is. Je hebt 7 jaar garantie; als het breekt wordt het zeker opgelost en heb je een mooi verhaal voor dit forum. Als het niet breekt heb je toch ook geen probleem?

Geplaatst
16 uur geleden, Sigmasailor zei:

Ik hoorde van een andere dealer dat er bij hun demo een stuk van de motor afgebroken is. Je hebt 7 jaar garantie; als het breekt wordt het zeker opgelost en heb je een mooi verhaal voor dit forum. Als het niet breekt heb je toch ook geen probleem?

Dat laatste is een beetje kort door de bocht. Als er een geluid is dat je niet thuis kunt brengen (en de garage ook niet) dan is het altijd maar de vraag of je je stoort aan iets dat niet serieus mis is of abnormaal is, of dat dit werkelijk het begin van een verdergaande fout/storing is. Het zal voor de garage ook niet altijd eenvoudig zijn omdat er nog maar beperkte ervaring is met dit soort auto’s.

Geplaatst

Ben ik het wel mee eens. Als het echt niet lukt de garage te overtuigen kan je ze mogelijk wijzen op het gebeurde (was bij Kia Kooijman in Utrecht) en op voorhand aansprakelijk stellen voor alle gevolgschade (leenauto, beredderingskosten, verloren dag om de boel weer op orde te krijgen, etc.). Ook bij mij was enig aandringen (4 bezoekjes aan de dealer) nodig. Dit forum (met meerdere gevallen) heeft daarbij zeker geholpen.

• 2 maanden later...
Geplaatst

Vorige week begon ook bij mij dat geratel net een kleine 10000 km er opstaan.

Ik had dit topic natuurlijk al gelezen dus had er in mijn achterhoofd ook een klein beetje rekening mee gehouden dat dit er aan zou kunnen komen.

Vandaag naar de dealer geweest en deze constateerde dat er idd een ratel in zit, ook kende hij dit probleem, hij gaat er een nieuwe aandrijf lijn inzetten maar uiteraard moet dit eerst worden besteld.

Wat ik mij afvraag is deze nieuwe aandrijflijn (ik neem aan motor en bak) gemodificeerd en waarom deze niet direct zijn gemodificeerd.

Ik wilde dit aan de dealer vragen maar helaas kwam er een koerier tussen met een wagen vol waardoor ik deze vraag niet meer kon stellen.

Misschien hier iemand die het weet

Geplaatst
4 uur geleden, Hippe lip zei:

Productie van vóór de modificatie?

Geen idee ik heb de wagen ongeveer een maand of 2 geleden nieuw gekocht het is een MY19 het oude model

Geplaatst

Ik heb er een gemodificeerde E-motor ingekregen.  Prima toch, KIA leert van een ontwerpfout. Bij mij is de reductiebak gewoon blijven zitten.

Geplaatst
4 uur geleden, Sigmasailor zei:

Ik heb er een gemodificeerde E-motor ingekregen.  Prima toch, KIA leert van een ontwerpfout. Bij mij is de reductiebak gewoon blijven zitten.

Zeker prima, ik was gewoon nieuwsgierig wat er gemodificeerd wordt, jij hebt na de modificatie geen last meer gehad ? 

Geplaatst

Nope; sinds het omwisselen van de motor is alles rustig en stil Ik begreep dat de verbinding tussen de motor en de reductiebak gemodificeerd is. Was wel wat gedoe (4x bij de dealer langs geweest) voor het eindelijk gefixt is. Ik was bij mijn dealer de eerste en ze moesten een heel protocol afwerken.

Geplaatst
23 uur geleden, Sigmasailor zei:

Nope; sinds het omwisselen van de motor is alles rustig en stil Ik begreep dat de verbinding tussen de motor en de reductiebak gemodificeerd is. Was wel wat gedoe (4x bij de dealer langs geweest) voor het eindelijk gefixt is. Ik was bij mijn dealer de eerste en ze moesten een heel protocol afwerken.

Duidelijk, bedankt voor je uitleg hopelijk hebben ze inmiddels genoeg ervaring dat het direct is opgelost 

Geplaatst

Anders moeten ze dit topic er maar eens op nalezen. Ik neem aan dat dealers inmiddels veel beter dan een half jaar geleden door KIA geïnstrueerd zijn.

• 4 weken later...
Geplaatst

Hier ook ratelend geluid bij lage snelheid (vanaf ongeveer 20.000 km) en steeds meer herrie op de snelweg.  Bij 30.000 km beurt door dealer zonder discussie  herkend en aanbod drivemotor te vervangen.

Ze hadden er voor mij al 2 vervangen, dus de ervaring was er.

Motor was al in bestelling. Na een week binnen en omgebouwd. Ik was de auto 1,5 dag kwijt.  Ratel bij lage snelheid is verdwenen. Heb nog niet op de snelweg gereden.

Wat mij betreft keurig opgelost, waarbij ik denk ik het geluk had dat ik niet de eerste was bij deze dealer.

En nu maar hopen dat de ratel niet terug komt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...