Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik ben mijn Kia e-Niro nu een maand kwijt voor dit onderwerp en de voorspelling is dat het nog zeker twee tot drie maanden gaat duren eer ik de auto terug krijg, is dit dan niet schadelijk voor mijn accu nu de auto straks vier maanden niet meer is gebruikt. Overigens heb ik een leen auto gekregen Kia Soul met echter maar 32 kWh

Geplaatst

Volgens mij zijn er meer zonder dan met dit probleem afgeleverd, maar een risico zal het nog wel zijn gezien de jongste reacties.
Wij hebben in ieder geval met de in november geleverde e-niro geen problemen. Hooguit een balanceer dingetje met de originele wielen, maar die hebben er nog niet lang genoeg op gezeten om dat zeker te weten.

• Like 1
  • 1 maand later...
Geplaatst
Op 5-2-2022 om 08:51, zei meeder:

Is dit probleem nog steeds actueel, dat wil zeggen als je nu een nieuwe Niro koopt loop je dan nog steeds dit risico?

Wij overwegen serieus om een nieuwe 64 kW Soul te kopen, daarom ben ik heel benieuw of het ratel probleem van de motor en of reductiebak opgelost is.

• Like 1
Geplaatst

Gelukkig speelt het probleem zich niet in grote mate af. Ik had gewoon de pech terwijl veel e-soul rijders in de FB groep er geen last van hebben. Maar het is allemaal netjes opgelost door KIA

Geplaatst

Ik zou de aanschaf hierdoor ook niet laten beïnvloeden. Mocht het al voor komen dan is het zover ik weet ook bij iedereen goed opgelost (uiteindelijk).
Ik heb nu zelf mijn tweede e-Niro en bij beide geen last van (gehad).

Geplaatst

Al ligt dat ook aan de dealer...wat bij mij het geval was. 2x bij van Mossel Amersfoort zonder oplossing weggestuurd. Toen naar Braber in Ede gegaan en dat was het meteen goed opgepakt en (na even wachten op de nieuwe onderdeel) een dag daar geweest en rijdt nog steeds als een zonnetje zonder ratel 😊

• Like 1
Geplaatst
Op 17-8-2020 om 15:44, zei _Ruud:

Na ongeveer 4000 km hoorde ik bij mij ook een ratel bij het uitrollen onder de 40. Bij de dealer langs geweest, die heeft gereden en herkende het probleem. Ze hadden de auto 2 dagen nodig voor verder onderzoek. Na 3 uur bellen ze op, het geluid was nog te zacht :???:, ook al hoor je het duidelijk als de radio gewoon aanstaat. Ook bij hogere snelheden hoor inmiddels geluid (gebrom.. ? ) wat eerst niet was. Moest van de dealer maar doorrijden tot het erger werd.  

Dat verhaal kreeg ik dus ook. Welke dealer ben je geweest?

Geplaatst
Op 7-3-2022 om 12:14, zei yvdhaak:

Ik zou de aanschaf hierdoor ook niet laten beïnvloeden. Mocht het al voor komen dan is het zover ik weet ook bij iedereen goed opgelost (uiteindelijk).

Reageerders, hartelijk dank voor jullie antwoorden.

gezien onze leeftijd, verwachten wij dat het onze laatste auto zal zijn. We rijden de laatste jaren ongeveer 4000km per jaar, dus dat schiet niet echt op. Het is onze bedoeling om hem over een jaar of 4 over te doen aan onze dochter en willen haar dan een paar jaren later niet opzadelen met een fikse kostenpost. Vandaar mijn vraag of het probleem definitief opgelost is bij de my 22 modellen

Geplaatst

Je hebt net zo veel (of meer) zekerheid bij de Niro als bij elk ander merk. Ik zou me niet gekstaren op de enkele uitzonderingen, en dan in ieder geval bedenken dat kia het enige merk is dat 7 jaar garantie geeft.

• Like 2
  • 6 maanden later...
Geplaatst (aangepast)

Goedemiddag,

Mijn pa rijdt sinds eind 2019 een e-Niro. Paar weken geleden is er voor de tweede keer een nieuwe motor in gegaan. Dit is nu dus al de derde motor (OE712).

En toch nog steeds een zeer irritant geluid/geratel, dat van linksvoor lijkt te komen.

Het is vooral te horen bij redelijk rustig optrekken en dan rond 50km/uur.

Mijn pa (78 jaar) wordt er inmiddels moedeloos van.

Heeft een monteur mee laten rijden, maar die zei dat dit geluid normaal is.

Ik rijd zelf ook af en toe in de Niro (heb zelf een heerlijk stille MG ZS EV) en weet zeker dat dit geluid in het begin echt niet aanwezig was.

Komt het nou (opnieuw) van de motor af, of toch ergens anders vandaan?

aangepast door MarcelV
Geplaatst

@MarcelV Zelf heb ik er gelukkig nog geen last van gehad, maar wat ik er zo over gelezen heb is dat het de ene keer de motor is en de andere keer de ophanging van de motor. 

Ook las ik iets over de overbrenging (tandwielkast) tussen motor en de rest, maar of dat bij de motorwissel hoort of iets aparts is weet ik niet.

Zou het een goed idee zijn om hiermee eens naar een andere dealer te gaan, al dan niet in de buurt/regio, voor een second opinion? Er zijn misschien garages die er anders mee omgaan dan de eigen garage?

• 7 maanden later...
Geplaatst

Bij mij werd het heel langzaam steeds erger. Vervelend was, dat het geratel niet altijd aanwezig was, en natuurlijk nooit als de auto bij de garage was. Bij de laatste onderhoudsbeurt liet het zich wel horen, en vond ook de dealer dat er iets aan gedaan moest worden. Volgende week komt er een nieuwe motor en/of versnellingsbak in. Ze hebben de auto 3 dagen nodig om uit te zoeken wat er wel/niet vervangen moet/hoeft te worden.

Meteen wordt ook de linker stuurflipper vervangen. Die maakt slecht contact. De ene keer doet hij niks, de andere keer dubbel. Schrikken, als je met het vasthouden van de flipper verwacht stil te komen staan, en dat gebeurt dan niet. Of je wilt rustig afremmen, en hij schiet gelijk naar de zwaarste regeneratiestand.

• Like 1
Geplaatst
On 2/5/2022 at 8:51 AM, meeder said:

Is dit probleem nog steeds actueel, dat wil zeggen als je nu een nieuwe Niro koopt loop je dan nog steeds dit risico?

Voor de Niro EV denk ik dat het geen probleem meer is: het design van motor en reductie is aangepast en is nu schijnbaar één geheel. En zoals gezegd: ook bij bestaande e-Niro's is het probleem bij een zeer beperkt aantal auto's aanwezig.

Geplaatst

De auto is weer lekker stil, en flippert als nieuw. Blijkbaar was ook de rechter stuurflipper niet meer 100%, is ook vernieuwd.

Ik ben er blij mee.

• Like 1
  • 3 weken later...
Geplaatst
On 4/27/2023 at 4:26 PM, Case said:

Bij mij werd het heel langzaam steeds erger. Vervelend was, dat het geratel niet altijd aanwezig was, en natuurlijk nooit als de auto bij de garage was. Bij de laatste onderhoudsbeurt liet het zich wel horen, en vond ook de dealer dat er iets aan gedaan moest worden. Volgende week komt er een nieuwe motor en/of versnellingsbak in. Ze hebben de auto 3 dagen nodig om uit te zoeken wat er wel/niet vervangen moet/hoeft te worden.

Meteen wordt ook de linker stuurflipper vervangen. Die maakt slecht contact. De ene keer doet hij niks, de andere keer dubbel. Schrikken, als je met het vasthouden van de flipper verwacht stil te komen staan, en dat gebeurt dan niet. Of je wilt rustig afremmen, en hij schiet gelijk naar de zwaarste regeneratiestand.

Vanochtend heb ik voor de eerste keer de ratel gehoord. Twee keer zelfs. Mijn auto heeft er nu 47k op staan. Hoeveel km heb jij doorgereden voordat het (te) erg werd? Ik heb de auto nl nodig voor de vakantie en wil niet dat de garage 'm stilzet. Zou-ie het nog 3000 km volhouden?

Geplaatst
Op 24-5-2023 om 22:09, zei Elhovo:

Vanochtend heb ik voor de eerste keer de ratel gehoord. Twee keer zelfs. Mijn auto heeft er nu 47k op staan. Hoeveel km heb jij doorgereden voordat het (te) erg werd? Ik heb de auto nl nodig voor de vakantie en wil niet dat de garage 'm stilzet. Zou-ie het nog 3000 km volhouden?

Ja hoor. Bij mij begon het al bij ca. 15000km, soms wel te horen, soms nergens last van. Wel bij elke beurt gemeld bij de garage. Gewoon door kunnen rijden tot ook de garage het erg genoeg vond, bij 49000 km. Wij hadden de auto na die onderhoudsbeurt ook nog nodig, maar omdat de garage ook tijd nodig had om de spullen te bestellen, kwam dat goed uit.

Het geratel is geen prettig geluid, maar kan verder weinig kwaad.

• Like 1
Geplaatst
Op 26-5-2023 om 14:29, zei Case:

Ja hoor. Bij mij begon het al bij ca. 15000km, soms wel te horen, soms nergens last van. Wel bij elke beurt gemeld bij de garage. Gewoon door kunnen rijden tot ook de garage het erg genoeg vond, bij 49000 km. Wij hadden de auto na die onderhoudsbeurt ook nog nodig, maar omdat de garage ook tijd nodig had om de spullen te bestellen, kwam dat goed uit.

Het geratel is geen prettig geluid, maar kan verder weinig kwaad.

Ik denk dat ik 4 jaar geleden een van de eersten was met een ratel en heb er ook zo’n 10000 km mee doorgereden zonder probleem. Bij een andere dealer hoorde ik dat de ratel tot catastrofaal falen (onderdelen op straat) heeft geleid tijdens een proefrit. Zal voor een deel zeker afhangen hoe je er mee omgaat.

Geplaatst
On 5/28/2023 at 6:26 PM, Sigmasailor said:

Ik denk dat ik 4 jaar geleden een van de eersten was met een ratel en heb er ook zo’n 10000 km mee doorgereden zonder probleem. Bij een andere dealer hoorde ik dat de ratel tot catastrofaal falen (onderdelen op straat) heeft geleid tijdens een proefrit. Zal voor een deel zeker afhangen hoe je er mee omgaat.

Ik rij behoorlijk rustig. Never hard optrekken en nooit meer dan 125 op de snelweg, meestal minder.

Ik neem aan dat ze bij jou de motor en/of transmissie hebben vervangen. Hoeveel kilometer heb je sindsdien gereden als ik vragen mag?

• 2 jaar later...
Geplaatst (aangepast)

Ik heb sinds kort  een e-Niro uit 2020 en wat mij opvalt is dat de elektromotor zich steeds meer zich laat horen maar absoluut (nog) geen geratel. Toen ik hem kocht was die stil maar gaande weg (+23000km erbij 96000km ) hoor ik het geluid merkbaar luider en verder naar mijn mening  geen ongerust stellende geluiden. Ik verbaas mij wel dat het geluid zo sterk aan het toenemen is. Is dit een voorbode van de lagers? Hoe is dat bij de rest gegaan die problemen hebben gehad met de geratel van de motor? Ik rij zelf heel rustig om economische redenen. Zal hem nu dat de auto in de garantie zit wat sportiever gaan rijden.....kijken wat er dan gebeurt.

aangepast door RobertR

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...