Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

De Niro PHEV is een mogelijke vervanger van onze huidige auto over 2 of 3 jaar.

Nu kan ik nergens vinden hoe de klimaatregeling werkt, heeft de auto een elektrische kachel en elektrisch aangedreven airco? Zo niet heeft de PHEV geen zin omdat in de winter of zomer dan de benzinemotor altijd moet draaien.

Mijn vrouw moet 2 keer per week 7km naar het station rijden, de rest zijn langer afstanden in het weekend. Als je die paar korte ritjes elektrisch kan rijden dan is dat al winst.

Geplaatst

De PHEV maakt gebruik van de motor om het interieur te verwarmen, de koeling voor de airco is wel elektrisch. In de winter zal inderdaad de motor moeten draaien om het interieur op te warmen. 

Gezien het prijsverschil is in veel gevallen een gewone HEV gunstiger / goedkoper dan de PHEV. 

Geplaatst

Daar was ik al bang voor. Dan heeft de PHEV inderdaad geen meerwaarde.
Als ze er een warmtepomp in hadden gezet zou het een ander verhaal worden.

Geplaatst

Er is al eerder over geschreven in deze forum. Maar voor de meeste incl ik is het lastig om er financieel mee uit te komen. 
ik heb serious overwogen om voor de phev te gaan maar kon de meerprijs never nooit terug verdienen. Zelfs niet met mijn 14 zonnepanelen en kunnen laden op mijn werk. 

probleem is dat nederland geen subsidie meer heeft en andere landen nog wel. Kia zet de prijs te hoog in. Dus voor veel andere landen is het nog wel interessant. Naast het financiële deel wilde ik niet inleveren op de luxe. En idd de kachel die in de winter steeds de motor laat aanspringen is niet geweldig. 

jammer want ik had er graag voor gegaan. 

Geplaatst

Hier exact hetzelfde. Wilde heus wel aan de PHEV en er nog even aan gerekend, maar het prijsverschil is echt veel te groot.

Vrouwlief zou ww precies kunnen halen op 1 accu-lading (2,5 dag in de week gemiddeld) maar zelfs dan (met eigen panelen) zouden we het niet redden.

KOmt ook nog bij dat er ook nog een laadpaal bij komt, dat plaatsen kan wel in eigen beheer, maar je moet hem wel weer aan schaffen. En voldoet deze nog als we bijvoorbeeld over een jaar of 5 naar een EV over zouden stappen. Gezien de snelheid waarop de techniek zich momenteel ontwikkeld, vermoedelijk niet...

Geplaatst

Voor mij zou het niet zozeer een financiële hobbel zijn maar meer voor het gemak dat je elektrisch de korte stukken kan rijden en de lange afstanden op de benzinemotor.

• 2 maanden later...
Geplaatst

Sinds 1.5 jaar rijd ik een Optima PHEV en ik vond het ook maar vreemd dat met een volle accu de benzinemotor aansprong als de verwarming nodig was. Nu blijkt wel dat hij dan stationair draait, dus minder verbruikt en als de motor op temperatuur is slaat hij af tot de olietemperatuur onder de 50graden daalt. Dus zeker op een langere rit rijd je wel degelijk electrisch, zij het met wat benzine voor het stationair draaien. Om de motor dan ook maar gelijk te laten aandrijven tot hij op temperatuur is, schakel ik de HEV-stand tijdelijk in. Als de olie weer boven de 80graden is, zet ik die weer terug naar PHEV en rijd ik weer een leuk stuk puur electrisch. Bij een lange rit gisteren (400 km met 2 x laden) kwam ik op een verbruik van 1 liter op 19,2 km, niet gek voor de grote en zware Optima

Geplaatst

Ik heb mijn Niro PHEV nu 3 maand. Ik heb deze gekocht omwille van de mogelijkheid 58 Km te rijden op elektriciteit en niet zozeer om de meerprijs terug te verdienen. Het grootste mankement is inderdaad het gebrek aan verwarming zonder de benzinemotor te starten. Wij zetten daarom steeds de thermostaat op MIN (minimum) als we slechts een korte rit maken (< 10Km) en gebruiken dan enkel zetel en stuurverwarming. Enkele keren heb ik wel de verwarming op 22°C gezet en steeds EV gereden. De ene keer was de afgelegde afstand 46 Km en was het resterende Benzinebereik met 13 Km gedaald, een andere keer ging het bereik met 7 Km omlaag bij 40 Km elektrisch rijden. 

Geplaatst

Het zou toch wel mooi zijn als Kia een warmtepomp voor de verwarming in zou bouwen net als bij de E-Niro. Dan kan je gewoon de verwarming gebruiken als de benzinemotor niet draait.
Als ze dat doen dan zou de Niro PHEV de ideale auto voor ons zijn. Elektrisch rijden voor de korte ritten die mijn vrouw moet maken en de benzinemotor voor de langere afstanden en de vakanties met de caravan er achter.

Verstuurd vanaf mijn LYA-L09 met Tapatalk

• 1 jaar later...
Geplaatst

Sorry for writing in english: The german model (vision line) has an additional electric heating (~400W). The entry model (Edition 7) doesn't have that. The heating allows some heating without the engine to run.

Does anybody know, if this is part of the dutch models?

PS: Unfortunately the heating can't be activated before departure by app, but at least some heating without the engine during electric drive.

Geplaatst
2 uur geleden, Flo Kpunkt zei:

No, it's not.

• Like 1
  • 1 maand later...
Geplaatst
On 5/9/2021 at 12:17 PM, Flo Kpunkt said:

Sorry for writing in english: The german model (vision line) has an additional electric heating (~400W). The entry model (Edition 7) doesn't have that. The heating allows some heating without the engine to run.

PS: Unfortunately the heating can't be activated before departure by app, but at least some heating without the engine during electric drive.

I was not aware. Just ordered one. Will ask the dealer.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...