Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Wie heeft er een Proceed in bestelling?

Ga naar de oplossing Opgelost door Renzo4000,

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Op 26-4-2022 om 11:02, zei michelklok:

Mijn Proceed is door de leasemaatschappij op 24 november vorig jaar besteld. Verwachte week van leveren: week 17, ofwel 5 maanden wachten. Het is nu week 17, maar ik had nog niets gehoord. Toch maar even gebeld met de leverende dealer. Verwachte leverdatum is nu verschoven naar 1 oktober 2022. Dat is dus bijna 10 maanden wachten...

Heb jij toevallig al een update? Ik zag dat jou bestelling al vanaf november loopt.

Geplaatst
Even de nieuwste reactie op het KIA Forum van het VK, voorspelt niet veel goeds... Deze persoon heeft in Januari een ProCeed GT besteld.  Mocht dit scenario ook gelden voor Nederland dan ga ik er alles aan doen om de order te cancelen en even verder te kijken. Maximaal 16 maanden wachten op een auto is mij wat te gortig.
"Well, I've just had a call from my dealer and they are very apologetic.
New Kia update they have had states and wait for it, delivery between end of July and March 2023....
He said he was so sorry that this has happened and they genuinely have no idea when the car will arrive and as far as they know, it hasn't even been assigned a build date.

They stated that it would appear that Kia have prioritised the new Sportage as they have had people get the automatic Sportage and they ordered after me (his words were something like - it's not fair as you ordered way before them)."

Ik lees daar ook - voor ons - rampzalige berichten. De Sportage heeft een 6-traps automaat lees ik net in een test in Autoweek, maar of dat veel verschil maakt met die automaat in de Proceed: geen idee.

Hoe dan ook denk ik dat het met keuzes te maken heeft vanuit Kia. Proceed rijders zijn er minder, dus minder mensen teleurstellen. Daarnaast zit er op SUV's, cross-overs, of hoe ze ook heten tegenwoordig leuke marge wat in deze tijd voor Kia vast interessant is. En als je zoveel auto's in backlog hebt staan, tja... Er is ook geen concurrentie voor de Proceed, dus wellicht gokken ze erop dat we wel willen wachten.

Ik heb persoonlijk bij a 2 weken na de vraag gesteld te hebben nog geen inhoudelijk antwoord op de levertijd. Ik zit er sterk aan te denken om verder te kijken als het veel later dan september gaat worden. De vraag is dan alleen: waar zijn auto's momenteel wel snel leverbaar.... Andere merken hebben namelijk ook lange levertijden.

Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk

Geplaatst
3 uur geleden, zei marijn.hak:

Ik lees daar ook - voor ons - rampzalige berichten. De Sportage heeft een 6-traps automaat lees ik net in een test in Autoweek, maar of dat veel verschil maakt met die automaat in de Proceed: geen idee.

Hoe dan ook denk ik dat het met keuzes te maken heeft vanuit Kia. Proceed rijders zijn er minder, dus minder mensen teleurstellen. Daarnaast zit er op SUV's, cross-overs, of hoe ze ook heten tegenwoordig leuke marge wat in deze tijd voor Kia vast interessant is. En als je zoveel auto's in backlog hebt staan, tja... Er is ook geen concurrentie voor de Proceed, dus wellicht gokken ze erop dat we wel willen wachten.

Ik heb persoonlijk bij a 2 weken na de vraag gesteld te hebben nog geen inhoudelijk antwoord op de levertijd. Ik zit er sterk aan te denken om verder te kijken als het veel later dan september gaat worden. De vraag is dan alleen: waar zijn auto's momenteel wel snel leverbaar.... Andere merken hebben namelijk ook lange levertijden.

Lees ook niets positiefs. Ik denk dat ze gewoon naar iedereen communiceren augustus. Maar dat je hier totaal geen zekerheid aan kunt koppelen. 
Ik denk dat je het snelst bent nu door een auto die ergens nu op voorraad staat probeert te "bemachtigen"
Ik geloof namelijk niet dat in augustus ineens alle auto's wel geleverd worden. Reden, je leest op ieder forum bij de mensen die een automaat heeft besteld dat ze augustus door krijgen. Dat zijn er veel te veel

Geplaatst (aangepast)
8 hours ago, marijn.hak said:

Moet het perse een nieuwe zijn? Kun je niet gewoon een Demo regelen die bijna nieuw is? :)

Naar mijn weten hebben alle merken leverings problemen. Er is geen merk wat sneller kan leveren..

aangepast door tsukie
Geplaatst
4 uur geleden, zei tsukie:

Moet het perse een nieuwe zijn? Kun je niet gewoon een Demo regelen die bijna nieuw is? :)

Naar mijn weten hebben alle merken leverings problemen. Er is geen merk wat sneller kan leveren..

Leveringsproblemen is geen punt wat mij betreft, die zijn er nou eenmaal en daar kan ik ook vrede mee hebben. Het feit dat er geen communicatie is vanuit Kia over de lever- en productietijd is gewoon storend. Als ze daar gewoon duidelijk en transparant in zijn kan ik er mee leven en/of er een mouw aan passen.  Waarom de Sportage wel en de Proceed niet bijvoorbeeld? Het antwoord is waarschijnlijk geld, maar zeg dat dan, wees gewoon eerlijk.

Ik krijg morgen weer een update van de dealer, ben benieuwd of augustus nog in beeld is. Ik zal laten weten wat er uit komt.

Geplaatst
4 minuten geleden, zei Nulvijftig:

Leveringsproblemen is geen punt wat mij betreft, die zijn er nou eenmaal en daar kan ik ook vrede mee hebben. Het feit dat er geen communicatie is vanuit Kia over de lever- en productietijd is gewoon storend. Als ze daar gewoon duidelijk en transparant in zijn kan ik er mee leven en/of er een mouw aan passen.  Waarom de Sportage wel en de Proceed niet bijvoorbeeld? Het antwoord is waarschijnlijk geld, maar zeg dat dan, wees gewoon eerlijk.

Ik krijg morgen weer een update van de dealer, ben benieuwd of augustus nog in beeld is. Ik zal laten weten wat er uit komt.

Herkenbaar, hoop dat je bevredigend antwoord krijgt😀

Geplaatst
Moet het perse een nieuwe zijn? Kun je niet gewoon een Demo regelen die bijna nieuw is?
De leasemaatschappij werkt liever met nieuwe auto's geven ze aan.

De productie doorlooptijden van chips zijn lang, maar productieslots - problemen tijdens productie uitgezonderd - zijn wel gereserveerd en is de levertijd van chips ver van te voren bekend. Daarom snap ik deze extreme verschuivingen van levertijden niet, wat mij doet vermoeden dat ze de Proceed geen prio geven.

Dat is niet eerlijk naar klanten, dat zit mij dwars.

Geplaatst (aangepast)
22 uur geleden, zei Nulvijftig:

Nou... zelf maar even gebeld vanmiddag want ik werd maar niet gebeld. Contactpersoon bij de dealer zegt nu dat de auto('s) in september komen. Dus augustus is al niet meer, waar in september heeft die niet gezegd. Ik vroeg hem tamelijk cynisch hoe zeker dit dan was. Hij zei dat niks zeker is, maar dat zij ergens vanuit moeten kunnen gaan en ik ook. Nouja... dat kan ik dus blijkbaar niet, want daarvoor ben ik nu te vaak voor de gek gehouden. Nu heb ik als aflevermaanden april, mei, juni, augustus en straks september af kunnen strepen. Vijfde keer uitstel dus, je zou bijna denken dat ze mij aan het lijntje houden. Ik heb dan ook zo'n idee dat ik in augustus een belletje krijg dat het toch oktober gaat worden. In september krijg ik dan een belletje dat het vervolgens november gaat worden, enzovoort. 

Het is een behoorlijk luxeprobleem voor de rest, desalniettemin blijft het frustrerend.

aangepast door Nulvijftig
Geplaatst
33 minuten geleden, zei Nulvijftig:

Nou... zelf maar even gebeld vanmiddag want ik werd maar niet gebeld. Contactpersoon bij de dealer zegt nu dat de auto('s) in september komen. Dus augustus is al niet meer, waar in september heeft die niet gezegd. Ik vroeg hem tamelijk cynisch hoe zeker dit dan was. Hij zei dat niks zeker is, maar dat zij ergens vanuit moeten kunnen gaan en ik ook. Nouja... dat kan ik dus blijkbaar niet, want daarvoor ben ik nu te vaak voor de gek gehouden. Nu heb ik als aflevermaanden april, mei, juni, augustus en straks september af kunnen strepen. Vijfde keer uitstel dus, je zou bijna denken dat ze mij aan het lijntje houden. Ik heb dan ook zo'n idee dat ik in augustus een belletje krijg dat het toch oktober gaat worden. In september krijg ik dan een belletje dat het vervolgens november gaat worden, enzovoort. 

Het is een behoorlijk luxeprobleem voor de rest, desalniettemin blijft het frustrerend.

Gratis trekhaak regelen ter compensatie 😄. Vandaag ook contact gehad, niks bekend en afleverdatum van augustus staat nog steeds op de planning. 

Geplaatst
19 uur geleden, zei Nulvijftig:

Ga er maar vanuit dat Maart 2023 realistischer is dan september dit jaar. 
Ik geloof er niets meer van dat hij dit jaar nog komt...

Geplaatst

Net update ontvangen van Leasemaatschappij: nu eind oktober, ondanks dat het om een 'pijplijnauto' gaat.

Geplaatst

Ik ben net gebeld, met goed nieuws! 🤩De auto heeft de status in productie en wordt naar verwachting begin augustus uitgeleverd. 

Ik sta er nog versteld van. Twee dagen na mijn laatste contact dat het september zou worden is het nu toch augustus. 

Hopelijk is dit ook goed nieuws voor jullie. 

• Like 1
Geplaatst
Ik ben net gebeld, met goed nieuws! De auto heeft de status in productie en wordt naar verwachting begin augustus uitgeleverd. 

Ik sta er nog versteld van. Twee dagen na mijn laatste contact dat het september zou worden is het nu toch augustus. 

Haha, super!

Ik kreeg net 2 maanden vertraging om mijn oren, maar wie weet is dat over 2 (werk)dagen weer anders

Geplaatst
3 uur geleden, zei Nulvijftig:

Ik ben net gebeld, met goed nieuws! 🤩De auto heeft de status in productie en wordt naar verwachting begin augustus uitgeleverd. 

Geweldig bericht💪eindelijk vooruitzicht. Hoop dat ze mij ook een bevestiging kunnen geven🙏.

Geplaatst
15 uur geleden, zei Nulvijftig:

Nice!

Door wie werd je gebeld, dealer of leasemaatschappij?

Geplaatst

Ik lees met belangstelling mee, ik heb in week 4 een Ceed besteld als opvolger voor m'n huidige Ceed. Het is geen ProCeed maar een hatchback, GT-line met 1,5 DCT. 

Levering zou zijn week 30, onlangs (begin juni) bleek bij navraag bij de dealer dat de verwachtte levering is uitgesteld naar week 43. Dus ook van modeljaar '22 naar modeljaar '23.

Geplaatst (aangepast)

Ik lees ook met aandacht mee, ik heb een ceed sw gt-line 1.5 DCT in bestelling staan. De dealer heeft deze eind Oktober besteld en staat op mijn naam sinds eind Januari. Leverweek was eerst week 18, toen week 20 en nu week 42. Ik heb vrijdag gebeld en helaas nog geen status productie, er is me aangeboden om te wisselen naar dezelfde uitvoering maar handgeschakeld. 

Een zeer betrouwbare bron in mijn omgeving zegt dat de problemen heel erg groot zijn bij de importeur en dat de kans erg groot is dat ik de auto "nooit" ga zien. (tenzij eindeloos geduld). Hij zit regelmatig aan tafel bij Kia NL. Ik weet echt even niet wat ik ga doen...

aangepast door Switch
Een foutje
Geplaatst (aangepast)
1 uur terug, zei Switch:

Ik lees ook met aandacht mee, ik heb een ceed sw gt-line 1.5 DCT in bestelling staan. De dealer heeft deze eind Oktober besteld en staat op mijn naam sinds eind Januari. Leverweek was eerst week 18, toen week 20 en nu week 42. Ik heb vrijdag gebeld en helaas nog geen status productie, er is me aangeboden om te wisselen naar dezelfde uitvoering maar handgeschakeld. 

Een zeer betrouwbare bron in mijn omgeving zegt dat de problemen heel erg groot zijn bij de importeur en dat de kans erg groot is dat ik de auto "nooit" ga zien. (tenzij eindeloos geduld). Hij zit regelmatig aan tafel bij Kia NL. Ik weet echt even niet wat ik ga doen...

Automaat is het probleem en dit is al een tijdje bekend inderdaad. Daarnaast krijgen de Sportage en nieuwe Niro voorrang wbt productie. 

Ik zou kijken of er niet ergens bij een Kia dealer jou auto al staat in de showroom en vragen aan je leasemaatschappij of ze die niet kunnen overnemen. Is denk ik de snelste optie. Ik heb de zelfde vraag nu ook uitstaan en ze gaan hem door de "calculator" halen en hoor morgen hiervan de uitkomst. 
ALs dit akkoord is, dan cancelen ze mijn "nieuwe order" 

aangepast door Fredschhh
Geplaatst

Net weer een update vanuit de dealer. Van augustus naar september gegaan en naar alle waarschijnlijkheid MY23 model. 
Probleem is de automaat, maar dat wisten we al...

Sept is ook onder voorbehoud, dus zal hem ook wel niet worden.

Geplaatst
1 uur geleden, zei Fredschhh:

Net weer een update vanuit de dealer. Van augustus naar september gegaan en naar alle waarschijnlijkheid MY23 model. 

Hier nog week 30, maar zal wel vertraagd zijn net als de rest.

Ik lees nu vaker de MY23. Wat zijn de verschillen ten opzichte van de MY22?

Geplaatst

Vind er weinig over. Wel deze Roemeense site, wordt MY23 vermeld.
https://www.kia.ro/modele/ceed
https://www.kia.ro/modele/proceed

Qua foto's zie ik geen verschillen. Wordt in Roemenië wel melding gemaakt van een 1.5 T-GDI Hybrid Electric 7DCT GT Line.
De combinatie GT-(Plus)line en hybrid is MY22 geen optie op de (Pro)Ceed.

Geplaatst

De Proceed zoals die nu op de Kia website staat is de MY23 als het goed is. Vandaar ook de prijsstijging, dat zei mijn dealer in ieder geval. Er zit naar mijn weten nagenoeg geen verschil in beide types qua uiterlijk en opties.

2 uur geleden, zei Fredschhh:

Dit verhaal was het bij mij eerst ook en toen opeens was die in productie 2 dagen na het laatste bericht. Het is dus echt een coin flip en kan alle kanten op. Dealer zei wel expliciet tegen mij dat ik nog het MY22 model ga krijgen. Dus ergens in de komende weken zit de omslag naar de MY23 dan..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...