Ga naar inhoud

Verwarmbare buitenspiegels


RikLijkendijk

Aanbevolen Berichten

Volgens de brochure heeft mijn Niro Dynamic Line (facelift model) verwarmbare buitenspiegels.

Heeft iemand enig idee of dit automatisch is of wellicht automatisch in combinatie met achterruitverwarming?

Ik kan er niks over vinden en kan ook geen schakelaar vinden.

Iemand een idee?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 22-12-2019 om 22:12, RikLijkendijk zei:

Volgens de brochure heeft mijn Niro Dynamic Line (facelift model) verwarmbare buitenspiegels.

Heeft iemand enig idee of dit automatisch is of wellicht automatisch in combinatie met achterruitverwarming?

Ik kan er niks over vinden en kan ook geen schakelaar vinden.

Iemand een idee?

 

Die gaan idd samen met de achterruitverwarming aan. Zie pagina 117, althans in de manual van mijn 2017 Niro.

image.png.ff9792bbf771b643461029694483d922.png

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 3 jaar later...
5 minuten geleden, zei fiddler:

een echte misser

Hoezo? Tot nu toe hebben alle auto's die ik gereden heb de spiegelverwarming gecombineerd geschakeld met de achterruitverwarming.

Ik zou wel eens willen weten welk automerk dit afzonderlijk in laat schakelen.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 5 weken later...
Op 7-8-2023 om 15:11, zei HenkM:

Hoezo? Tot nu toe hebben alle auto's die ik gereden heb de spiegelverwarming gecombineerd geschakeld met de achterruitverwarming.

Ik zou wel eens willen weten welk automerk dit afzonderlijk in laat schakelen.

Vroegah...

Toen had ik een 2001 Passat, daar zat inderdaad een aparte schakelaar voor de spiegelverwarming op. En die stond eigenlijk altijd aan.

Alle auto's daarna altijd gecombineerd met de achterruitverwarming, en dan vind ik niet handig want die gaan altijd vanzelf uit. Bij regen wil ik mijn spiegelverwarming constant aan hebben, dan drogen ze sneller op.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Och, ik heb een klassieker gehad waar het ooit de bedoeling was spuegelverwarming aan te bieden.
De bedrading lag er al; rechtstreeks vanaf het contact! Dus ook 's zomers en zonder lopende motor zouden je spiegels verwarmen. En een niet-zo-klassiek autootje dat ik ooit had was ook zo voorbereid...
Nee, dan liever met de achterruitverwarming mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 1 maand later...
Op 7-8-2023 om 15:11, zei HenkM:

Hoezo? Tot nu toe hebben alle auto's die ik gereden heb de spiegelverwarming gecombineerd geschakeld met de achterruitverwarming.

Ik zou wel eens willen weten welk automerk dit afzonderlijk in laat schakelen.

Volkswagen, daar zit een apart knopje voor de spiegels, ideaal. In combinatie met achterruitverwarming is niet logisch. Ik had de voorruit verwacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites


In combinatie met achterruitverwarming is niet logisch. Ik had de voorruit verwacht.

Dat vind ik dan juist weer onlogisch; door het schakelen met de achterruitverwarming zorg je er juist voor dat alle zicht naar achteren met 1 handeling "vrij" gemaakt wordt...
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...
Op 11-10-2023 om 08:00, zei asromast:

Volkswagen, daar zit een apart knopje voor de spiegels, ideaal. In combinatie met achterruitverwarming is niet logisch. Ik had de voorruit verwacht.

Als er sprake was van echt voorruitverwarming ja misschien, maar aangezien het hier een blower functie is, dan liever op de achterruit.
Maar met regen gebruik ik zelf eigenlijk nooit de spiegelverwarming continu, alleen met wegrijden, daarna blijft de spiegel redelijk droog.

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...