Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst (aangepast)

Na twee maanden (en wat minder kilometers dan normaal ivm corona) ben ik toch aan het kijken hoe de parkeersensoren werken die aan de voorzijde zitten.
Voor mijn gevoel schakelen deze pas in als ik de de auto in R heb gezet. Ik parkeer namelijk direct voor mijn huis op de oprit en als ik weg wil rijden in achteruit dan waarschuwen die voor aan voorzijde. Ik sta dan 30-40 cm van het huis af. Dus dat is goed.
Maar als ik thuis kom dan werken ze niet op het benaderen van het huis. 
Zet ik eerst de auto in R en dan weer terug in P dan weer wel.

Is dit zoals ik bij Nissan lees:
Als je originele vooruitrijsensoren via Nissan hebt dan werken deze alleen als je de auto in de acheruit zet. Ze blijven dan werken zolang de achteruit ingeschakeld is. Schakel je terug naar Neutraal of de vooruit versnelling dan blijven ze nog 20 seconde aan.

aangepast door wimkia
Geplaatst
49 minuten geleden, gjklasens zei:

Je moet dan knopje indrukken om sensoren in te schakelen.
Zit naast versnelling. Schakeld niet automatisch in

Bij mij wel hoor

Geplaatst
Bij mij wel hoor

Als je in de R stand naar voren rijdt zeker.

Volgens mij kun je het ook nergens instellen dat

ze automatich aangaan.

Volgens mij gaan ze ook aan als je vooruit rijdt en langzamer dan 10km rijdt

Geplaatst

Ik heb geprobeerd naar voren zonder achteruit en knopje en dan werkt het niet.

Je zult echt knopje moeten indrukken of R

Ik dacht ga het toch eens extra checken en staat
ook zo in handleiding

Geplaatst

Ik kon alleen vinden dat ik met het knopje alleen de achteruit sensoren kon uitzetten.
Maar heb nu getest als je langzaamer rijdt, dan kun je wel de knop indrukken en gaan de voorsensoren aan. Vreemd is wel dat dit geen weergave op de Multimedia-navigatie is maar alleen in de display unit.
Terwijl bij R de camera aangaat en de sensoren in beeld staan.

Geplaatst

Bij mij doen ze het gewoon altijd. Ik heb een tijd geleden een handleiding gepost in dit forum. Zoek er maar eens naar. Misschien staat het daar in. 

Geplaatst
Bij mij doen ze het gewoon altijd. Ik heb een tijd geleden een handleiding gepost in dit forum. Zoek er maar eens naar. Misschien staat het daar in. 

Heb jij een 2020 Niro?
In de handleiding staat dat het alleen werkt bij
inschakelen R of door knopje. Niet automatisch.
En vooruit ook nog es onder 10km/h
Geplaatst
2 uur geleden, gjklasens zei:

Heb jij een 2020 Niro?
In de handleiding staat dat het alleen werkt bij
inschakelen R of door knopje. Niet automatisch.
En vooruit ook nog es onder 10km/h

Nee is van 2018. Ik heb het knopje nog nooit gebruikt. Alleen om hem af en toe uit te zetten. Hij gaat dan weer aan als ik ga rijden of in R heb gezet. 

Geplaatst

In de R (achteruit) zetten om de sensors aan de VOORkant aan te laten gaan? Klinkt als een 1 april grap.

In nl werden vaak aftermarket sensoren ingebouwd en die werken dus compleet los van de auto (en zijn ontzettend zenuwachtig en waardeloos in gebruik maar dat terzijde)

Geplaatst
18 uur geleden, gjcvro zei:

In nl werden vaak aftermarket sensoren ingebouwd en die werken dus compleet los van de auto (en zijn ontzettend zenuwachtig en waardeloos in gebruik maar dat terzijde)

Helemaal mee eens. Heb ze bij mij ook in laten bouwen voor aflevering (dus wel officieel door de dealer), maar wat een kl*tedingen.
Of ze piepen pas als je 5cm ergens voor staat, of ze piepen al als je gewoon simpel een drempel afrijdt. Soms lijken ze ook wel op stoplichten te reageren.
Ik druk ze geregeld dan ook gewoon uit omdat ik gek wordt van het gepiep.

Geplaatst
Op 27-4-2020 om 13:18, gjcvro zei:

In de R (achteruit) zetten om de sensors aan de VOORkant aan te laten gaan? Klinkt als een 1 april grap.

Zijn de originele van de Dynamicplusline 2020..... Morgen even een foto maken....

• 5 maanden later...
Geplaatst
Op 30-4-2020 om 21:11, wimkia zei:

Zijn de originele van de Dynamicplusline 2020..... Morgen even een foto maken....

Maar als ik het dus goed begrijp. Die voor sensoren werken niet nadat je harder dan 10km per uur hebt gereden. Je moet dan eerst achteruit rijden. Om vervolgens vooruit in te parkeren of handmatig die dingen aanzetten?

dat zou toch een grap zijn.... zit er nergens een instelling  dit in te stellen?

Geplaatst
9 minuten geleden, Rg84 zei:

Maar als ik het dus goed begrijp. Die voor sensoren werken niet nadat je harder dan 10km per uur hebt gereden. Je moet dan eerst achteruit rijden. Om vervolgens vooruit in te parkeren of handmatig die dingen aanzetten?

dat zou toch een grap zijn.... zit er nergens een instelling  dit in te stellen?

klopt en het is geen grap. Volgens mij is er geen instelling voor. Wel ben ik aan gewend dat ik ze moet aanzetten als het krap wordt.

Voordeel is wel dat ze niet onnodig signaleren.

Geplaatst

Hetzelfde probleem heb ik ook met mijn Kia ik ben er toch nog even voor na de garage gereden, daar wisten ze niet precies of dit aan/uit te schakelen is. En bij een andere Kia Niro (nieuw) is het precies hetzelfde en je kunt deze niet aan zetten. Tja is even wennen

Geplaatst

Je kunt de voorsensoren activeren door het knopje langs de pook te activeren als je langzaam rijd.
Bij het achteruit rijden worden ze ook voor geactiveerd en dat kun je weer uitzetten door het knopje uit te zetten.

Geplaatst

Parkeersensoren aan de voorzijde van de Kia e-niro zijn niet standaard en met die reden dan ook niet compleet geïntegreerd in de software van de auto. Bij mij is er een extra schakelaar geplaatst om de sensoren voor uit of aan te schakelen. de schakelaar zit links naast het stuur. 

20201007_100049.jpg

Geplaatst (aangepast)

Parkeersensoren voor zijn nu standaard op DynamicPlusLine en ExecutiveLine.
Parkeersensoren achter zitten alleen niet op de comfortline. Wel alle hogere uitvoeringen. 
Ik ben heel blij dat die van mij uit België komt en daardoor ondanks dat hij van 2017 is al originele sensoren rondom heeft.

aangepast door Bernd
  • Like 1
  • 3 weken later...
Geplaatst

Vraag? betreft de e-niro. als ik de laadkabel aansluit beginnen de parkeersensoren te piepen en blijven actief zolang de accu oplaad. ik loop nu dus met de kabel te rommelen om deze zo op te hangen dat de sensoren deze niet zien. weet iemand of herkent iemand dit?

• 3 maanden later...
Geplaatst

Ik heb in mijn Niro DynamicLine parkeersensoren voor in laten bouwen. En daar heb ik spijt van. Deze sensoren staan altijd aan bij start, dus ook in de P-, R- en N-stand.

Ik wil ze alleen ingeschakeld hebben in de D-stand. Volgens mijn dealer kan dat niet.

Mijn standaard achter sensoren gaan alleen aan in de R-stand. Dit wil ik dus ook in de D-stand, maar met de sensoren voor.

Is er iemand met een adres om dit zo te laten werken als ik wil?

Alvast bedankt.

Arie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...