Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
3 uur geleden, ArievSo zei:

Ik heb in mijn Niro DynamicLine parkeersensoren voor in laten bouwen. En daar heb ik spijt van. Deze sensoren staan altijd aan bij start, dus ook in de P-, R- en N-stand.

Ik wil ze alleen ingeschakeld hebben in de D-stand. Volgens mijn dealer kan dat niet.

Mijn standaard achter sensoren gaan alleen aan in de R-stand. Dit wil ik dus ook in de D-stand, maar met de sensoren voor.

Is er iemand met een adres om dit zo te laten werken als ik wil?

Alvast bedankt.

Arie

Waarom wil je je sensoren achter in de Drive stand actief hebben?

Geplaatst

Wat een toestand dit, het is toch heel normaal net als bij het achteruit rijden dat je signalen ( en of een indicator ) hoort en/of ziet hoeveel ruimte je achter nog hebt.

Als je dan weer vooruit rijdt ( in de D ) dan zou het toch meteen hetzelfde moeten zijn om te weten hoeveel ruimte je voor nog hebt ???. Zeker als je aan het inparkeren bent.

Dit lijkt idd wel op een candid camera grap.

Geplaatst

Ik zou ze standaard gewoon uit willen hebben, en ze aan moeten zetten op het moment dat het me echt interesseert. En waarom?

Omdat het verschrikkelijk irritante dingen zijn die te pas en te onpas af gaan, zelf als je voor een stoplicht staat te wachten naast een stoeprand.

En als ik achteruit de garage uit rij hoef ik echt niet te weten dat ik ergens tegenaan rij.. dat gebeurt nl niet, ik ga achteruit..

Ze overschreeuwen zelfs de achteruitrij sensors die dan nog meer nut zouden hebben. Dat je de vraag niet snapt wil niet zeggen dat hij onzinnig is.

• Like 1
Geplaatst
Op 5-2-2021 om 20:51, BarneyRubble zei:

Wat een toestand dit, het is toch heel normaal net als bij het achteruit rijden dat je signalen ( en of een indicator ) hoort en/of ziet hoeveel ruimte je achter nog hebt.

Als je dan weer vooruit rijdt ( in de D ) dan zou het toch meteen hetzelfde moeten zijn om te weten hoeveel ruimte je voor nog hebt ???. Zeker als je aan het inparkeren bent.

Dit lijkt idd wel op een candid camera grap.

Bij de originele sensoren werkt het ook zo, als ik achteruit rij gaan ze aan en als ik weer naar voren rij blijven ze even aan. Alleen de later ingebouwde sensoren lijken niet goed samen te werken met de aanwezige originele.

• Like 1
  • 2 maanden later...
Geplaatst

Goed, .... voor het model 2020

Als je achteruit rijd, worden je voor- en achtersensoren geactiveerd. Kruizend verkeer, auto's, fietsers, voetgangers  worden via de camera ook gesignaleerd aan je achterzijde. Sensoren voor zijn aan voor het uitdraaien met je auto terwijl je achteruit rijd. 

Als je vooruit rijd kan je de voor-sensoren met het knopje activeren (niet automatisch) bij een snelheid lager dan 15 km/h. Rij je daarna weer harder dan 15 gaat het lampje in het knopje automatisch weer uit. 

• 2 jaar later...
Geplaatst (aangepast)

Ik heb in het verleden wel eens een "budget" setje (ali) in mijn auto gemonteerd. Nooit spijt van gehad en hebben gewoon altijd hun werk gedaan.

Zie nu dat ze daar nog altijd minder als €15,- kosten. Ik zou wel een setje kiezen waar de gatenfrees bij zit, scheelt een hoop gefreubel.

aangepast door HenkM
  • Like 2
Geplaatst
1 uur geleden, zei HenkM:

Ik heb in het verleden wel eens een "budget" setje (ali) in mijn auto gemonteerd. Nooit spijt van gehad en hebben gewoon altijd hun werk gedaan.

Zie nu dat ze daar nog altijd minder als €15,- kosten. Ik zou wel een setje kiezen waar de gatenfrees bij zit, scheelt een hoop gefreubel.

Ik ook, nu bijna 2 jaar geleden en werken nog perfect. De gatenfrees in je bumper zetten is even slikken. Goed checken of er geen frame oid achter zit en gaan…….🙈

Geplaatst

Ga eerst maar es een foto maken waar de gaten moeten zitten van een Niro met ....

• 1 jaar later...
Geplaatst
Op 5-10-2020 om 21:08, zei wimkia:

Je kunt de voorsensoren activeren door het knopje langs de pook te activeren als je langzaam rijd.
Bij het achteruit rijden worden ze ook voor geactiveerd en dat kun je weer uitzetten door het knopje uit te zetten.

Welk knopje bedoel je ? Ik heb mijn Niro afgelopen zaterdag opgehaald en ben er, door omstandigheden, helaas nog niet aan toe gekomen om alles goed door te lezen. Ik kwam zojuist aan op mijn werk en parkeerde daar dus tegen een paaltje met een P bordje aan (50cm hoog), zonder dat de sensoren iets deden :(

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...