Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Verwarming type

Ga naar de oplossing Opgelost door yvdhaak,

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Toch is het raar dat je voor een warmtepomp geen harde cijfers beschikbaar zijn van wat het je nou oplevert. Gezien de prijs heb ik destijds de mijne besteld zonder warmte pomp omdat ik in de winter niet heel veel lange afstanden zou gaan maken. En als dat dan een keer wel moet en ik red het niet dan laad ik onderweg wel bij. Ik denk dat het voornamelijk veel zin zal hebben als je in een wat kouder klimaat leeft waar het 's-winters niet boven -20 C komt.

• 3 weken later...
Geplaatst

Ik zit nou ook met een scheef oog naar de e-niro te kijken en inderdaad is de wp volgens mij een optie.

image.thumb.png.4bffb2c6b11881321dcd4dd72b61496b.png

De vraag is dan wel of dit er ooit uit te halen is in 5 jaar met max 15k kilometers. Voor 1000 euro koop je ook een hele hoop kWh.

Het aantal keren dat we meer dan 300km op een jaar rijden kan ik makkelijk op 1 hand tellen. (1 vinger is ws al voldoende):lol:

Geplaatst

Het gaat er niet alleen om of je het ‘eruit haalt’ (financieel) maar ook om je bereik dat je in koude dagen ermee vergroot.

• Like 1
Geplaatst

3 weken geleden bij de dealer gezeten voor de overstap van de HEV naar de E variant en ons werd afgeraden om de optie "Warmtepomp" erbij te nemen gezien de afstanden per jaar (max. 15k) en ook de extreem koude winters tegenwoordig in Nederland, nope.......
Scheelt toch weer €10 per maand en dat 5 jaar lang = ........bijna € 1000 (had even geen zin om het exact uit te rekenen :lol:)

Geplaatst

je contract is voor 60 maanden, dus je was er bijna ;-)

Begreep ik nou goed dat jij je huidige private leasecontract hebt afgebroken met een nieuw contract voor de e-niro? Zat daar geen boete op of zo?

Geplaatst
6 uur geleden, Hippe lip zei:

Het gaat er niet alleen om of je het ‘eruit haalt’ (financieel) maar ook om je bereik dat je in koude dagen ermee vergroot.

Dat besef ik, maar het is A: moeilijk terug te vinden hoeveel dat is en B: in de winter rijden we waarschijnlijk (als dat ooit nog mag) 1 keer op en neer naar zuid duitsland, of ik dan die extra stop ga krijgen/merken? Dat zal sowieso wel ff schrikken zijn, nu is het gas er op en stoppen als de tank bijna leeg is en door..  dat wordt dan 3x en even rustig een bammetje eten.

Geplaatst
3 uur geleden, Michel_1970 zei:

Scheelt toch weer €10 per maand en dat 5 jaar lang = ........bijna € 1000 (had even geen zin om het exact uit te rekenen :lol:)

Scheelt toch weer €10 per maand en dat 5 jaar lang = € 600 :winkiss:

• Like 1
  • Thanks 1
Geplaatst
2 uur geleden, gjcvro zei:

je contract is voor 60 maanden, dus je was er bijna ;-)

Begreep ik nou goed dat jij je huidige private leasecontract hebt afgebroken met een nieuw contract voor de e-niro? Zat daar geen boete op of zo?

Helemaal € 0.
Moeiteloos en zorgeloos overstappen stond er op de folder, dus gelijk een dag later bij de dealer en ja hoor......
Na 2 jaar, gewoon overstappen van een HEV DynamicLine naar een E DynamicPlusLine en nog goedkoper ook, wat wil je dan nog meer....

Geplaatst (aangepast)

hm, ben benieuwd ga zaterdag proefrijden. Ik tel er zelf niet echt op dat het kosteloos kan (kia private lease)), maar dat horen we wel.

De aanbieding is momenteel wel erg goed. Met trekhaak en metallic lak kom ik op bijna hetzelfde tarief uit als nu. Voordeel ligt dan in de brandstof en fijner rijden. Nadeel is het beperkte trekhaakgewicht. De aanhanger ligt nu nog wel eens vol met een paar 100 kilo.

De ev6 daarintegen vind ik dan weer net te duur worden.

Maar warmtepomp of niet.. daar moet ik nog een nachtje over slapen, wil wel graag stoel en stuurverwarming.

aangepast door gjcvro
  • 2 weken later...
Geplaatst
Op 14-7-2021 om 13:16, Michel_1970 zei:

3 weken geleden bij de dealer gezeten voor de overstap van de HEV naar de E variant en ons werd afgeraden om de optie "Warmtepomp" erbij te nemen gezien de afstanden per jaar (max. 15k) en ook de extreem koude winters tegenwoordig in Nederland, nope.......

UPDATE:
vanwege een klein ("<1%") communicatiefoutje onderling (wij als klant, de dealer "naar aller waarschijnlijkheid geen partij in deze" en KIA Lease) is het toch een E-NIRO geworden MET warmtepomp.
Ik moet zeggen met ("300%") tevredenheid opgelost tussen de dealer (ja inderdaad, geen partij in deze maar goed) en KA Lease zodat wij als klant hiervoor geen € 0 meer hoeven te betalen.
Normaliter € 12 per maand meerkosten.
Afgelopen maandag een bericht ontvangen dat de auto omstreeks week 34 wordt afgeleverd.
Even iets langer wachten dan verwacht maar dan heb je wel iets om naar uit de kijken én in te rijden :tt1:

Geplaatst

Dan ben ik benieuwd of de nieuwe Private Lease e-Niro voor ons met of zonder Warmtepomp geleverd wordt.......

Ik moet ook zeggen, dat wij ons gelukkig mogen prijzen. Onze auto is op 10 juli besteld en aankomende zaterdag kunnen we hem ophalen. Dat is precies 3 weken. 

Geplaatst
Op 25-7-2021 om 21:45, Jojan265 zei:

Dan ben ik benieuwd of de nieuwe Private Lease e-Niro voor ons met of zonder Warmtepomp geleverd wordt.......

Ik moet ook zeggen, dat wij ons gelukkig mogen prijzen. Onze auto is op 10 juli besteld en aankomende zaterdag kunnen we hem ophalen. Dat is precies 3 weken. 

Die "warmtepomp" is wel een optie op de modellen en wordt niet zo maar meegeleverd als deze niet besteld is.
Ik hoop voor je dat het een exemplaar wordt inclusief de optie "warmtepomp".

Geplaatst (aangepast)

Helaas is er bij ons geen vergissing gemaakt met de optie "warmtepomp". Zonder gekheid, ik wist natuurlijk dat we deze optie niet besteld hadden. Gisteren de auto opgehaald en hij rijdt fantastisch. 

aangepast door Jojan265
  • Like 2
  • 9 maanden later...
Geplaatst

Toch ff een vraag, ik heb dus denk ik geen warmtepomp, groot gapend gat onder de kap, en het is een import uit Italie, maar heb ik dan wel batterijverwarming? En zit daar verschil in?

geen idee. maar ik heb dus ook geen wintermodus. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...