Ga naar inhoud

Verbinden WiFi hotspot iphone


Erik79

Aanbevolen Berichten

Ik heb vandaag mijn Stonic gehaald en ben er heel blij mee. Nu vroeg ik mij alleen af of het mogelijk is dat de auto automatisch verbinding maakt met de WiFi hotspot van mijn iPhone! Of moet ik elke keer handmatig verbinden via het scherm van de auto? Alvast bedankt!

aangepast door Erik79
Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur terug, Erik79 zei:

Ik heb vandaag mijn Stonic gehaald en ben er heel blij mee. Nu vroeg ik mij alleen af of het mogelijk is dat de auto automatisch verbinding maakt met de WiFi hotspot van mijn iPhone! Of moet ik elke keer handmatig verbinden via het scherm van de auto? Alvast bedankt!

Gefeliciteerd met je nieuwe Stonic.. heb er ook een en bevalt super..

bij mij maakt hij nu netjes verbinding als ik instap, maar ik heb een android toestel.

 

zoek in het forum eens op Betere hotspot app

dan vind je zeker je antwoord.

succes en veel veilige km's

Link naar reactie
Delen op andere sites


Met een iPhone kan enkel een ander Apple-apparaat met dezelfde AppleID automatisch connectie maken.

Voor niet-Apple devices dien je je iPhone "vindbaar" te maken voor de Hotspotsettings "voor" te zetten. Op dat moment kan er automatisch verbonden worden, maar dit moet je dus iedere keer herhalen.

Ik lees hier dat veel mensen een MiFi hotspot kopen met een prepaid data SIM (of extra onder hun abo) om hier omheen te werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb zo'n een mifi hotspot bij aliexpress gekocht (zoek op carfi), en dat werkt best handig. Android heeft prima automatische hotspot apps, maar iOS blokkeert de functionaliteit. Met zo'n MiFi heb je wel een apart abonnement nodig. Duocard/duosim heb ik geprobeerd, maar is hier niet voor bedoeld (je kan maar 1 dataverbinding tegelijk hebben) en prepaid is relatief duur. Als je met de MiFi een rijdende hotspot voor het hele gezin maakt dan kan het dataverbruik flink oplopen. Als je het alleen voor de ingebouwde navigatie gebruikt dan heb je met een abonnementje van 2,50 per maand (geen simpele reclame :) voldoende. De ingebouwde navigatie verbruikt echt minimale hoeveelheden data, maar veel mensen klagen over actualiteit van de info. Zelf gebruik ik liever iOS Carplay met Waze

Link naar reactie
Delen op andere sites


DuoSIM is twee dezelfde SIMs voor verschillende toestellen . Die werken idd niet tegelijk. Maar sommige providers bieden ook een optie om in een lopende bundel een data-SIM op hetzelfde tegoed te zetten voor bijv. een iPad. Als je DAT kunt gebruiken voor je MiFi is helemaal ideaal...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...