Jump to content

Ramen automatisch openen en/of sluiten op afstand met de autosleutel

MarcelThor
 Share

Recommended Posts

Bij onze vorige auto kon ik met de autosleutel alle ramen omlaag doen dmv de open knop ingedrukt te houden.

Dit lukt niet op de Kia Rio (2012 model)

Iemand een idee of dit wel kan? Zo ja, hoe kan ik dit oplossen?

Dit zit niet standaard op de rio 

zul je er dan zelf op moeten bouwen 

heb het zelf ook een keer opgebouwd maar je zult zelf wel draden bij moeten maken en alle connecties zelf moeten maken 

• 5 months later...

misschien beetje laat maar ben net aangemeld bij de club.

alle functies zoals het openen en sluiten van je ramen via de sleutel op afstand is iets wat de fabrikant kiest of ze dit aansluiten en of programmeren.

het ene model krijgt het wel en de ander niet zo kan ik mijn achterklep met mijn sleutel openen en sluiten maar de ramen alleen sluiten en niet openen dit is puur wat er in de software is geprogrammeerd want als je ze met sleutel kunt sluiten kan het ook open maar dat hebben ze niet zo gedaan geen idee waarom.

ik vind het erg jammer dat dit bij fabrikanten iedere keer weer wel en dan weer niet beschikbaar is. 

dit is puur wat er in de software is geprogrammeerd want als je ze met sleutel kunt sluiten kan het ook open maar dat hebben ze niet zo gedaan geen idee waarom.

Dat zie je niet geheel juist.
Kia kiest er voor redelijk voor systemen naar het schijnt nog vaak voor om gebruik te maken van hardwiring ipv modules die vanuit een computer via een netwerk worden aangestuurd zoals bij veel VAG-auto's wel het geval is...

• 4 weeks later...

Beste Murcielaygo,

dan ben ik benieuwd waarom een model uit 2020 de optie niet heeft en ik het in mijn kia ceed 2015 wel had ik kon mijn achterklep ontgrendelen daarnaast ramen openen en sluiten met sleutel nu alleen mijn achterklep openen en sluiten de ramen alleen sluiten maar niet openen.

het is dat ik kia mooie autos vind en verder de service goed is anders zou ik overstappen naar een ander merk

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Similar Content

• By Peter Boermans
      Gisteren onverwacht meer kilometers moeten maken en op punt waar ik op zou laden zelfs weer door moeten rijden. Uiteindelijk op punt gekomen waar ik enkele uren moest zijn en had de mogelijkheid om via het normale stopcontact en granny te laden.
      Nu had ik de Granny aangesloten op het stopcontact, daarna de auto - in de auto scheduling uitgezet - nu wil de Granny niet laden - ik zie het symbool van Charging groen knipperen en het auto symbool op de granny wordt blauw - dit duurt zo'n 30 seconden en dan wordt de auto groen en het charging symbool gaat uit - ook bij de auto zelf zie ik niet een van de 3 groene lampjes bij het voorraam oplichten...
      Uiteindelijk wel thuis gekomen en ook hier de granny geprobeerd - zelfde resultaat - toen ik net de auto had (september 2020) al wel een keer de granny uitgeprobeerd en werkte toen wel....
      Wat doe ik verkeerd of zie ik over het hoofd?
    • By Murcielaygo
      Complete set 14" velgen met originele Kia Picanto wieldeksels en bijbehorende speciale moeren.
      Er liggen Milestone Full Winter banden op in de maat 155/65R14 75T, profiel is weinig, maar voldoet nog voor APK.

Ik verkoop dit omdat ik nu All Seasons gebruik op andere velgen en de Picanto ook wil vervangen door een grotere auto.

De conditie is gebruikt, er zit enige stoep/schraapschade op de deksels en 1 velg heeft een tikje gehad aan de binnenzijde.

Vraagprijs voor de set is €100, maar ik sta open voor serieuze biedingen.

Ik stuur ze niet op, af te halen in Alphen NB of omg. Zevenbergen in overleg.

Ze staan ook op Marktplaats met meer foto's;
      https://link.marktplaats.nl/m1738008440

• By VR46
      Beste Kia rijders 
      Is er iemand die ervaring heeft met een versleten autosleutel  ( rubber voor de afstandbediening is versleten zodat de centrale deur bediening niet meer werkt )
      En weet ook iemand hoe je het alarm uit zet  als je de deur opent zonder afstand bediening 
      bedankt  alvast voor de hulp
      groeten Ronald

• By rob2u
      Ik heb de Carlinkit module voor wireless Apple CarPlay aangesloten op de standaard USB Port van de e-Niro. 
      Installatie ging redelijk makkelijk en het lijkt goed te werken (heb er nog niet zolang ervaring mee). Maar er ik heb wel vragen over:
      1. De groene LED op de module blijft constant knipperen; volgens de docu blijft dit na juiste verbinding….
      2. Aangezien de USB port een constante voeding heeft blijft de module dus permanent ‘AAN’ , ook na uitzetten en afsluiten van de auto; zou dat de 12V accu niet ‘leegtrekken’?
      heeft iemand hier ervaring mee?
    • By GC1
      Hoi,
      Ik heb mijn UVO app geïnstalleerd maar krijg mijn account niet gekoppeld.
      Ik heb mijn gsm nummer verwijderd en opnieuw ingevoerd in de app maar nu zegt UVO dat het geregistreerde nummer niet bekend is bij de UVO app.
      Ik heb dit nu diverse keren herhaald maar niets lukt. Moet er nu iets geresset worden door KIA? Ook mijn KIA dealer weet het antwoord niet en zegt dat ik maar een mailtje naar KIA moet sturen.
      Is er iemand op dit forum die dit ook aan de hand heeft gehad, dan wil ik graag weten hoe hij/zij dit opgelost heeft.
      Alvast bedankt
      Geert
  • Create New...