Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo,

ik ben de nieuwe eigenaar van een Ceed Sportswagen PHEV..een beetje teleurgesteld dat het niet mogelijk om op afstand te verwarmen, (ook niet als het aan de kabel hangt) is.  Ik had mijn thuiswerk beter moeten doen..

Verder een prima auto :)

mvg

Simon

kia.jpg

• Like 1
Geplaatst

Hey simon mooie auto ! Wanneer had je hem besteld ? ( probeer een beetje de lever tijd te peilen )

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst
1 hour ago, Luxata said:

Hey simon mooie auto ! Wanneer had je hem besteld ? ( probeer een beetje de lever tijd te peilen )

thx!  Besteld eind Juni, ik had het eerder kunnen ontvangen maar dat wilde ik niet.  ik vermoed 3 manden levertijd maar je kunt het beter aan de dealer vragen

• Like 1
Geplaatst
thx!  Besteld eind Juni, ik had het eerder kunnen ontvangen maar dat wilde ik niet.  ik vermoed 3 manden levertijd maar je kunt het beter aan de dealer vragen

Ah ok ja ik vroeg het omdat ik in augustus mijn proceed had besteld en ik heb nog steeds geen productie datum bevestigd gekregen. Maar super gave ceed . Ga je er nog wat mee doen of hou je hem standaard ?

Geplaatst
On 11/30/2020 at 9:16 PM, Luxata said:

Ah ok ja ik vroeg het omdat ik in augustus mijn proceed had besteld en ik heb nog steeds geen productie datum bevestigd gekregen. Maar super gave ceed . Ga je er nog wat mee doen of hou je hem standaard ?

nee, ik hou hetb standaard...het heft al alles op ;-)

voor een auto met alles op, ik mis wel parkeer sensoren voor....maar als dealer optie, ze zijn niet te integreren met de achter of het scherm, dus moet ik 10 jaar terug in de tijd en inschatten...als ik het nog kan :sweatdrop:

• Like 1
  • 1 jaar later...
Geplaatst

Hi Simon,

Ik ben geïnteresseerd in een KIA CEED SW vanwege de fijne laadruimte. Er moet een vierkante lading van 1 x 1 meter door mij worden vervoerd. Nu kan dat bij de gewone uitvoering en de MHEV erg goed, maar ik zie op filmpjes bij de PHEV links bij de achterbak een uitstulping zitten die er voor zorgt dat "mijn" lading niet in een SW PHEV gaat passen. Ik kan daar nergens informatie over vinden, maar weet jij wat de afmeting maximaal zou kunnen zijn in de PHEV. Past daar een 1 x 1 meter (0,3 meter hoog) pakket in?

Al vast bedankt voor een eventueel antwoord.

Peter

Geplaatst
Op 5-2-2022 om 21:26, zei Peerke07:

Hi Simon,

Ik ben geïnteresseerd in een KIA CEED SW vanwege de fijne laadruimte. Er moet een vierkante lading van 1 x 1 meter door mij worden vervoerd. Nu kan dat bij de gewone uitvoering en de MHEV erg goed, maar ik zie op filmpjes bij de PHEV links bij de achterbak een uitstulping zitten die er voor zorgt dat "mijn" lading niet in een SW PHEV gaat passen. Ik kan daar nergens informatie over vinden, maar weet jij wat de afmeting maximaal zou kunnen zijn in de PHEV. Past daar een 1 x 1 meter (0,3 meter hoog) pakket in?

Al vast bedankt voor een eventueel antwoord. Peter

Specificaties
Vreemd. De bagageruimte van het 2022 MHEV model heeft juist minder liters, maar de PHEV is gewoon het standaard aantal liters volgens de specificaties in de prijslijst:
Inhoud bagageruimte (VDA*): 625 / 1.694, MHEV 512 / 1.581 (*VDA meetmethode: stoelen rechtop, gemeten tot ramen / stoelen neergeklapt, gemeten tot aan dak)
Afmetingen kun je nergens online vinden (dat lukte mij iig niet voor aankoop), die kunt wel zelf bij de dealer opmeten.

Foto's
U kunt goede praktijk foto's vinden bij advertenties op sites zoals gaspedaal.nl. (ook van het 2022 model) Ik zie hier geen andere uitstulpingen in de kofferbak bij de phev. Mijn bron advertenties MHEV en PHEV.

Mijn ervaringen
1. De vering van de Ceed SW is iets aan de slappe kant achter, mogelijk dat u hulpveren wil monteren als u vaak zware ladingen vervoert.
2. Ik heb voor onze hond, de dubbele vloer in het midden verwijdert en een bak van 1 bij 1 meter geplaatst. Dus 1 bij 1 moet net passen inderdaad, zie hier.

Geplaatst

Voor mijn vrouw haar auto heb ik bij carsupport in krimpen aan de ijssel, hulp veren laten maken (geen vervangingsveren) met het sporten van de kinderen en de fietsen die regelmatig er opzitten is dat een verademing. Als ze leeg rijdt is er geen verschil met voorheen. alleen bij beladen. Dit gaat trouwens om een GT-Line van 2015.

Geplaatst
51 minuten geleden, zei V3yro:

Voor mijn vrouw haar auto heb ik bij carsupport in krimpen aan de ijssel, hulp veren laten maken (geen vervangingsveren) met het sporten van de kinderen en de fietsen die regelmatig er opzitten is dat een verademing. Als ze leeg rijdt is er geen verschil met voorheen. alleen bij beladen. Dit gaat trouwens om een GT-Line van 2015.

Wat waren de kosten ongeveer?

Geplaatst (aangepast)

390 euro. ze zijn goud/messing kleurig en zitten tussen de originele veren in. Het kost je in een ochtendje. Bij mijn vrouw haar auto was er nog geen meting gedaan (1.0 TGD-i) hij vraagt naar wensen en eisen, meet de druk enz. en daarop draait hij ze koud. Belangrijkste voor mij is dat de originele eerste deel van de veerweg niet is aangepakt, maar pas bij belasting 5 man of belasting zijn werkt doet. De lokale Kia dealer had alleen maar vervangingsveren (blauw van kleur, merk weet ik niet meer) maar de auto komt dan iets hoger te staan, de eigenschappen van die veer zijn totaal anders (harder)

Ik weet niet of hij al eens een phev heeft gedaan, maar met een extra accu en de geringe leveringen zal hij wel moeten gaan meten neem ik aan.

https://www.carsupport.nl/

aangepast door V3yro

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...