Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

niro en fietsendrager

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

heb nieuwe niro besteld die moet er binnen een week of 2 zijn

ze gaan er dan een trekhaak opsteken 

hoe zit het dan met de sensoren ,blijven die piepen  aangezien er een fietsdrager voor zit 

kan je die manueel uitzetten of worden die bij aansluiten van een fietsendrager  automatisch effe uitgeschakeld

iemand ervaring mee

Geplaatst

Bij zowel mijn vorig (HEV) als mijn huidige (PHEV): beide voorzien van knop om deze uit te schakelen.

Geplaatst

1e polige aansluiting kiezen. Zou de parkeersensoren automatisch moeten uitschakelen (zo is het mij verkocht; nog niet getest).

Deel twee van het advies: neem trekhaak met vaste knop. Afneembaar zou hoger zitten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Geplaatst

Dat is weer te kort door de bocht. Ik heb ook een vaste (lagere) knobbel maar heb nog nooit met het neuswiel van de aanhanger aan de grond gezeten. Maar die is dan ook zelden met meer dan 500 kilo geladen in tegenstelling tot een caravan. 

Geplaatst

Dat advies heb ik gekregen van de leasemaatschappij. Wilde afneembaar exemplaar. Ze vroegen waarvoor ik hem vooral zou gebruiken (fietsdrager) en adviseerde de vaste versie ivm hoogte van de kogel.

En ja, ik kan gerust een aanhanger trekken, geen probleem. Dat ik in eerste instantie voor afneembaar wilde gaan, was alleen ter bescherming van voetgangers (mn hun schenen).

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Geplaatst

Ik heb een afneembare trekhaak. De kogel is maar liefst 6 cm lager dan van mijn vorige auto. Ik vrees met grote vreze dat de caravan te laag gaat hangen. Dat wordt wat met drempels in de weg ....:unsure:

Kogelhoogte.JPG

Geplaatst

In antwoord op de oorspronkelijke vraag. Bij mijn Venga gaat de pieper uit als ik een stekker, zelfs enkel een verloopstekker, in de 13-polige contactdoos steek.

Geplaatst

Ik heb de originele kabelset van Kia met de ECS uitbreidingsset (+15/+30) en de sensoren achter worden automatisch uitgeschakeld wanneer er "iets" op mijn 13-polige stekker wordt aangesloten.

Geplaatst
23 uur geleden, papahkilo zei:

In antwoord op de oorspronkelijke vraag. Bij mijn Venga gaat de pieper uit als ik een stekker, zelfs enkel een verloopstekker, in de 13-polige contactdoos steek.

Bij mijn 13 politie stekkerdoos piept het er volop op los bij achteruitrijden met de caravan. Dus van automatisch uitschakelen is bij mij geen sprake. Het betreft een afneembare trekhaak die door de dealer is gemonteerd. Ik zal toch het knopje om de pieper uit te schakelen eens gaan gebruiken.

Geplaatst (aangepast)
Op 28-1-2021 om 23:02, gjcvro zei:

Dat is weer te kort door de bocht. Ik heb ook een vaste (lagere) knobbel maar heb nog nooit met het neuswiel van de aanhanger aan de grond gezeten. Maar die is dan ook zelden met meer dan 500 kilo geladen in tegenstelling tot een caravan. 

Ik rijd met regelmaat met aanhangers in allerlei soorten, maten en een diversiteit aan allerhande spul daar op van licht tot heel zwaar.

Heb een vaste trekhaak en nog nooit aan de grond gezeten.....

Achteruitrijden is effe de sensoren uit zetten middels de knop.

Het enige wat ik heb is dat de trekhaak niet helemaal loodrecht lijkt te staan waardoor de fietsendrager niet helemaal horizontaal staat maar licht achterover hangt. Daar moet ik nog eens naar laten kijken. Er zit iig niks los of zo, dat heb ik gecheckt.

aangepast door dropje

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...