Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Beste Forumgenoten, ik rijd nu een Niro Hybride met totaal 141 PK.  Nou heb ik misschien wel interesse in de E-Niro met de 64KWH accu die 204 PK levert.

Is hier iemand die eerst de Hybride gereden heeft en nu de E-Niro 64kwh rijd.? Zo ja is het verschil in PK daadwerkelijk een best groot verschil zowel met optrekken, invoegen op de snelweg en bv het even snel inhalen als je bv op dat moment 100km/pu rijd ?

Zie erg graag je reactie.

Bvd, Barney

Geplaatst

Dit soort ervaringen kan behoorlijk subjectief zijn. Ik stel voor dat je naar een dealer gaat voor een stevige proefrit. Eentje van een uurtje of zo. Dan kun je zelf ervaren hoe dat is ten opzichte van je huidige auto.

Want laten we wel zijn, zou je de selectie, de keuze af laten hangen van wat iemand hier op het forum roept?

• Like 1
Geplaatst

tapatalk://www.kiaclub.nl/applications/tapatalk?channel=share_link_topic&type=ip42_1.6.6&location=topic&fid=35523&tid=25482&utm_campaign=smartbanner&utm_piwikid=5501

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Dat is inderdaad subjectief. Wat wel zo is is dat een elektrische auto direct het volledig vermogen tot zijn beschikking heeft. Ik kom van een Lexus 140pk  en rijd nu de E-Niro en ja dat verschil merk je echt wel ! Trekt veel harder op. 
Een proefritje en je bent overtuigd. 

Geplaatst

Dat van die proefrit is zeker een optie maar was benieuwd of je het echt zo goed kan merken die 63 PK meer tov de Niro Hybride alvorens die volgende stap te nemen.

Dat je geen koppel nodig hebt bij het optrekken met Elektrisch is natuurlijk al super.

Geplaatst
Dat van die proefrit is zeker een optie maar was benieuwd of je het echt zo goed kan merken die 63 PK meer tov de Niro Hybride alvorens die volgende stap te nemen.
Dat je geen koppel nodig hebt bij het optrekken met Elektrisch is natuurlijk al super.

Geen koppel nodig ???

Een ev heeft juist veel koppel en dat voel je als je met je rechter voet het stroom pedaal indrukt . Trekkracht ervaring tov een hybride is zeker dubbel zo snel .

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Geplaatst

Dit bedoelde ik eigenlijk, beetje verkeerd verwoord, het maximale koppel van een elektromotor heb je direct tov een benzine auto die zijn hoogste koppel pas bij een bepaald toerental heeft.

In tegenstelling tot een brandstofmotor kan een elektromotor direct maximaal koppel (Nm) leveren. Koppel is één van de belangrijkste factoren bij acceleratie: het is het draaimoment dat de wielen op de weg brengen. Hoe groter dit draaimoment, hoe sneller een auto in beweging wordt gebracht.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...