Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Gisteren kreeg ik deze foutmelding bij het starten. De auto begon te piepen en je kunt er niet mee rijden.

Kent iemand dit?

D6E565BB-A876-405B-9D3B-CE7D20438E3A.jpeg

Geplaatst

Soms ging het starten wel goed, maar gaat het mis bij het in ‘drive’ zetten van de auto. 
Je moet bij het starten je voet op de rem houden en het viel me op dat die dan na starten helemaal wegzakt. En nee, er zit voldoende remvloeistof in. 
Als je het vaak genoeg probeert lukt het een keertje om te starten zonder melding. De remmen werken dan prima. Er lijkt dus iets aan de hand dat alleen tijdens een opstartroutine wordt gecontroleerd en opgemerkt.

F7A5B260-6F81-4A57-B6CA-E0BE88E44F5D.jpeg

5E3A57D2-A1BB-406A-8FA3-2480CDBBDD1D.jpeg

Geplaatst (aangepast)

Het blijkt een ABS-storing te zijn. Onderweg gelukkig geen last van gehad. De auto moest blijven. Gevalletje garantie en dat betekent dat ze een testprocedure moeten doorlopen en de uitkomsten bij Kia NL aanleveren. Anders krijgen ze nix vergoed.

Gelukkig kreeg ik een e-soul mee als leenauto. Mooie gelegenheid om UVO eens te vergelijken met wat ik in mijn MY19 heb. Dit ziet er wel een stuk beter uit! :cowboy:

aangepast door Hippe lip
  • Like 2
Geplaatst

Hoe voelt de e-Soul qua binnenruimte? Groter of kleiner dan de Niro? Ik vind het echt ZO jammer dat daarvan geen (P)HEV-uitvoering op de markt is...

Geplaatst (aangepast)
18 uur geleden, Murcielaygo zei:

Hoe voelt de e-Soul qua binnenruimte? Groter of kleiner dan de Niro? Ik vind het echt ZO jammer dat daarvan geen (P)HEV-uitvoering op de markt is...

Voorin merk ik geen verschil in ruimte. Twee details die met wel meteen opvielen (afgezien van het MY20/21-dashboard): rechter voorstoel ook elektrisch verstelbaar (niet in mijn e-Niro MY19) en geen knop voor 2 voorinstellingen van stoelen en buitenspiegels.

Achterin (achterbank) lijkt tikkie kleiner dan e-Niro (maatje Kona?), maar dat kan suggestie zijn.

Laadruimte achter de achterbank lijkt korter dan de e-Niro.

En verder moet je van dit model (lees: uiterlijk) houden. De e-Niro vind ik al geen beauty, maar dit vind ik nog veel erger. Hoewel, het kan altijd erger (Fiat Multipla:death:). Maar smaken verschillen. :-)

aangepast door Hippe lip
  • Like 1
Geplaatst

Thnx!
Een e-Soul is prijstechnisch (net als een e-Niro) boven budget en ivm geen eigen laadmogelijkheid inmiddels uitgesloten.
Wat erg jammer is, want ik kreeg vandaag een Leaf mee toen mijn Picanto een beurt kreeg. WAT RIJDT ZO'N EV LEKKER!

Qua formaat komt de Leaf goed in de buurt vsn een Niro, dus die zit als (P)HEV inmiddels ook in de scope...

On Topic; al iets bekend over je remmen?

• Like 1
Geplaatst
Nee, nog nix gehoord. Maar met de e-Soul als leenauto hoor je mij niet klagen. Het enige is dat ik (helaas) gewend raak aan die UVO, die veel fijner is dan wat ik in mijn MY19 heb.

Maar om daarvoor nou een nieuwe auto te kopen, neuh…:cool:

De auto krijgt meteen een beurt. Daar zou die over 1000 km aan toe zijn. Daarbij heb ik wel expliciet op de bon laten zetten dat ze de de navi geen update geven! En nu maar hopen dat ze dat ook lezen…:roll:

Geplaatst

Toen ik voor mijn Picanto bij de garage was hoorde ik ze daar expliciet vragen naar en waarschuwen voor het updaten ivm niet terug te draaien aanpassingen.
Dus ze lijken er -iig bij mijn dealer- wel van doordrongen...

Geplaatst
Op 10-7-2021 om 15:45, Hippe lip zei:
Nee, nog nix gehoord. Maar met de e-Soul als leenauto hoor je mij niet klagen. Het enige is dat ik (helaas) gewend raak aan die UVO, die veel fijner is dan wat ik in mijn MY19 heb.

Maar om daarvoor nou een nieuwe auto te kopen, neuh…:cool:

De auto krijgt meteen een beurt. Daar zou die over 1000 km aan toe zijn. Daarbij heb ik wel expliciet op de bon laten zetten dat ze de de navi geen update geven! En nu maar hopen dat ze dat ook lezen…:roll:

Goed service allemaal bij elkaar. Wel jammer da5 het toch wel lang duurt. Gebruik jij de Kia navi? Ik heb dat ding letterlijk nog nooit geprobeerd, geen mij maar Waze.

• Like 1
Geplaatst
5 uur geleden, Sigmasailor zei:

Goed service allemaal bij elkaar. Wel jammer da5 het toch wel lang duurt. Gebruik jij de Kia navi? Ik heb dat ding letterlijk nog nooit geprobeerd, geen mij maar Waze.

Ha! Die eigen navi van welke auto dan ook? Nee, daarvan is me te vaak gebleken dat die véél te oud is. Mijn vrouw zweert erbij, maar ik zit vrijwel altijd op Waze, net als jij.

Ik vraag me nog steeds af wanneer fabrikanten stoppen met er een eigen navi in te bouwen en gewoon gebruik gaan maken van een online dienst die gewoon altijd bij de tijd is. Prettiger voor alle partijen.

En dat die reparatie lang duurt, daar heb ik nu niet zoveel last van. Zeker niet omdat we een EV te leen hebben. Die is weliswaar een maatje kleiner (maatje Kona), maar over het algemeen is dat prima. We hebben er intussen ruim 600 km mee gereden. Als-ie maar klaar is als we ca. half augustus naar Zweden gaan…

Geplaatst
2 uur geleden, Hippe lip zei:

<KNIP>

Ik vraag me nog steeds af wanneer fabrikanten stoppen met er een eigen navi in te bouwen en gewoon gebruik gaan maken van een online dienst die gewoon altijd bij de tijd is. Prettiger voor alle partijen.

<KNIP>

Bij de Kia picanto kan dit. Deze kun je kopen zonder NAV maar met Apple CarPlay en Android Auto. 

• Like 1
  • 3 weken later...
Geplaatst

Gisteren mijn auto weer opgehaald. Is precies drie weken weggeweest.

Het bleek een defect van de IEB (?Intelligent Electric Break?) unit en die is is onder garantie vervangen. Die unit is voor de ABS. Ik heb er hier of op het Tweakersforum nog nooit van gehoord, maar de garage gaf aan dat het wel vaker voorkwam bij de e-Niro.

Fijn in elk geval dat we zeven jaar garantie hebben! 

• Like 1
Geplaatst

Nee, ik ook niet. Maar bij het wegbrengen kreeg ik wel al een kleine toelichting: ze moeten eerst een aantal dingen vastleggen en opsturen naar Kia. Die moet het vervolgens goedkeuren als garantiezaak. Kan me voorstellen dat dit alleen al een week kost.

Daarna moet het onderdeel besteld worden en als dat met de boot komt (geen idee eigenlijk), tja….

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...