Ga naar inhoud

Website voor KIA updates


Chojin

Aanbevolen Berichten

17 uur geleden, zei stanley18:

Vier keer heb ik geprobeerd het systeem te updaten. Telkens halverwege de laatste fase krijg ik een scherm te zien waarin staat dat de update mislukt is.

Ook het downloaden op mijn Mac was een drama. Te weinig vrije ruimte op de schijf (80GB vrij). In de Windows omgeving op diezelfde Mac geen probleem met schijfruimte. emoji848.png

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
 

Heb je het met beide modussen geprobeerd ? Snel en normaal?  Anders kan ik de bestanden wel even op wetransfer zetten afhankelijk welke versie je nodig hebt. Ik heb de MY20 versie voor je.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dank je voor het aanbod. Ik heb een MY22.
Ik heb beide modussen geprobeerd. Ook heb ik het bestand na 2 mislukte pogingen opnieuw gedownload, maar dat maakte kennelijk niks uit.

De auto stond in ready-modus zoals voorgeschreven. Zoals aangeraden in de handleiding heb ik de auto vervolgens in utility-modus gezet zodat je de auto veilig "aan" kunt laten staan.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb je het met beide modussen geprobeerd ? Snel en normaal?  Anders kan ik de bestanden wel even op wetransfer zetten afhankelijk welke versie je nodig hebt. Ik heb de MY20 versie voor je.
Hoi Chojin. Zou jij mij de MY20 files kunnen mailen met WeTransfer? Mijn mailadres is m.vierhuis@ziggo.nl.
Dank alvast!

Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur terug, zei stanley18:

Helaas is de update inmiddels van de website verdwenen emoji53.png

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
 

De MY20 is hetzelfde als de MY22 met deze update.

Gezien het feit dat ze het bestand hebben teruggetrokken lijkt er wellicht iets mis mee te zijn. Ik heb ergens gelezen dat er op de 22ste een nieuwe versie komt. Of dit waar is weet ik niet. 
Wellicht handig om maar gewoon te wachten totdat de nieuwe update beschikbaar is. Ander usb stick zou inderdaad wel eens het probleem kunnen oplossen. 

Heb de update gedaan zonder in utility mode te gaan. Geen probleem. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


19 minuten geleden, zei Marcel038:

Hoi Chojin. Zou jij mij de MY20 files kunnen mailen met WeTransfer? Mijn mailadres is m.vierhuis@ziggo.nl.
Dank alvast!

Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk
 

Helaas het bestand is gezipt nog steeds boven de 25GB. Dat lukt dus niet met WeTranfer. Uploaden duurt trouwens ook een eeuwigheid met 30Mbit upload. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Helaas het bestand is gezipt nog steeds boven de 25GB. Dat lukt dus niet met WeTranfer. Uploaden duurt trouwens ook een eeuwigheid met 30Mbit upload. 
Ah, ok. Dan wacht ik wel totdat onze Koreaanse broeders de nieuwe updates op de site hebben gezet.

Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast ElectricKia

Voor het eerst hier online, gisteren mijn Kia e-Niro ontvangen, de Edition versie.
Is het niet zo dat de auto deze update vanzelf installeert? Of moet je dit echt zelf doen?

En men heeft het over MY21 versie of MY22 versie. Wij ons staat Software DE_E_22.EUR. enz (hebben we dan de 22 versie?)
Alvast heel erg bedankt, Kia Club heeft ons al heel erg geholpen met onze besluit de auto te kopen 😁

Link naar reactie
Delen op andere sites


Had de files nog opgeslagen in afwachting van een nieuwe USB stick.
Deze binnen gekregen en de bestanden er zojuist handmatig erop gezet. Geformatteerd als eXFAT.

Echter vind mijn Kia XCeed de bestanden niet om bij te werken. USB stick wordt wel gezien als 'Geen mediagegevens gevonden'
Iemand zelfde probleem?

Screenshot 2021-11-17 at 14.13.13.png

Link naar reactie
Delen op andere sites


7 minuten geleden, zei ElectricKia:

Voor het eerst hier online, gisteren mijn Kia e-Niro ontvangen, de Edition versie.
Is het niet zo dat de auto deze update vanzelf installeert? Of moet je dit echt zelf doen?

En men heeft het over MY21 versie of MY22 versie. Wij ons staat Software DE_E_22.EUR. enz (hebben we dan de 22 versie?)
Alvast heel erg bedankt, Kia Club heeft ons al heel erg geholpen met onze besluit de auto te kopen 😁

Yep, jullie hebben dan een MY22 uitvoering. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


8 minuten geleden, zei robinbroekhuis:

Had de files nog opgeslagen in afwachting van een nieuwe USB stick.
Deze binnen gekregen en de bestanden er zojuist handmatig erop gezet. Geformatteerd als eXFAT.

Echter vind mijn Kia XCeed de bestanden niet om bij te werken. USB stick wordt wel gezien als 'Geen mediagegevens gevonden'
Iemand zelfde probleem?

Screenshot 2021-11-17 at 14.13.13.png

Ja, had ik in 1e instantie ook!

Je moet de bestanden en HU directory kopiëren naar de ‘home’ locatie van de USB stick (dus zonder NaU en Xceed… directory’s).

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast ElectricKia
10 minuten geleden, zei Marcel038:

Yep, jullie hebben dan een MY22 uitvoering. 

Dank je wel voor deze info. Dan weten we dat in ieder geval ook.
Nu maar afwachten tot 22 november, volgens de update pagina. Weet iemand of er vanzelf een update in de auto komt, want volgens de dealer zou alles via Air gaan met UVO. Of gaan dit soort dingen niet via de SIMkaart in de auto en moeten we het toch echt zelf installeren?

Merk al op dat er veel zijn met een USB probleem, moet ik daar ook nog achteraan, als het via een USB alleen maar kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vandaag ook de update voor mijn MY21 geïnstalleerd, ging goed en netjes in 34min!
Ik ben er maar even bij blijven zitten in de auto; weten jullie of je ook gewoon kunt ‘weglopen’ en bv. een klusje in huis kan gaan doen? Uiteraard wel met de auto ‘aan’ laten staan…..

Wat mij wel opviel dat na de update de meeste instellingen gewoon bewaard zijn gebleven maar een aantal zijn aangepast. Voor zover ik nu heb gezien:
- airco instelling in ECO mode was van normal teruggezet naar ECO
- navigatiekleur van de kaart was van ‘café latte’ teruggezet naar ‘helder wit’

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je kan de auto achterlaten. Ik nam de sleutel mee en dat resulteerde in luid gesputter (gepiep) van de auto. Ik denk dus dat de sleutel in de auto moet blijven. Dat is natuurlijk een risico. Daarom ben ik maar in de auto blijven zitten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er is inmiddels een nieuwe update beschikbaar voor mensen met een MY20/22
Vanmiddag de nieuwe update gedraaid MY20 maar die is helemaal bagger... Bovenste knoppencluster weigert vaak dienst. Kan bijv. tijdens het rijden niet maar schakelen van Radio naar Map of Nav. Volledige reset gedaan maar helaas bood dat ook geen soelaas. Wat een verdriet...


Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites


3 minuten geleden, zei Marcel038:

Vanmiddag de nieuwe update gedraaid MY20 maar die is helemaal bagger... emoji15.png Bovenste knoppencluster weigert vaak dienst. Kan bijv. tijdens het rijden niet maar schakelen van Radio naar Map of Nav. Volledige reset gedaan maar helaas bood dat ook geen soelaas. Wat een verdriet... emoji22.png


Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk
 

Dan wacht ik nog ff andere ervaringen af..

Hier de info uit de vorige en huidige Niro_HEV_MY_22_EU.ver

Oud:

+|21Q2|DE_H_22.S5W_L.001.001.211110|KM|Niro_HEV_MY_22_EU|1559|1
Niro_HEV_MY_22_EU|.lge.upgrade.xml|1|1746243645|17706|1
Niro_HEV_MY_22_EU|AppUpgrade|1|-1357825750|4837652|1
Niro_HEV_MY_22_EU\HU\firmware|update.tar.gz|1|-1937902229|82607511|1
Niro_HEV_MY_22_EU\HU\firmware\frontkey\nx4|MKBD_2_1f_00_NX4.bin|1|-492081717|196608|1
Niro_HEV_MY_22_EU\HU\firmware\modem\eu|modem_eu.tar.gz|1|-1602152335|158672195|1
Niro_HEV_MY_22_EU\HU\firmware\modem\eu_le22|modem_eu_le22.tar.gz|1|258218918|165955348|1

Nieuw:

+|21Q2|DE_H_22.S5W_L.001.001.211117|KM|Niro_HEV_MY_22_EU|1559|1
Niro_HEV_MY_22_EU|.lge.upgrade.xml|2|434086804|17706|1
Niro_HEV_MY_22_EU|AppUpgrade|2|-122652761|4837652|1
Niro_HEV_MY_22_EU\HU\firmware|update.tar.gz|2|1663443697|82591356|1
Niro_HEV_MY_22_EU\HU\firmware\frontkey\nx4|MKBD_2_1f_00_NX4.bin|2|-492081717|196608|1
Niro_HEV_MY_22_EU\HU\firmware\modem\eu|modem_eu.tar.gz|2|-1408135643|158657479|1
Niro_HEV_MY_22_EU\HU\firmware\modem\eu_le22|modem_eu_le22.tar.gz|2|-502944330|165925447|1

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...