Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Thanx.
Ik lees op meerder fora bv tweakers.net dat de levering van nieuwe auto's in Belgie veer langer duurt dan in Nederland. Ook bij andere merken. Geen idee waar dat mee te maken heeft.
Hopelijk kun je hem toch snel ontvangen.

Dit is omdat elk land afhankelijk een aantal Kia’s krijgt toegewezen. Zo weet ik dat er in België Max 19000 nieuwe Kia’s per jaar mogen worden verkocht . In grotere landen zoals Nederland en Duitsland is dit aantal veel groter . Althans dit is wat mijn Belgische dealer me ooit verteld heeft .
Geplaatst
Op 25-2-2023 om 12:20, zei Marieke van Hoek:

Dan ben ik heel benieuwd! Wij zitten nu op n jaar wachttijd, vorig jaar begin maart onze phev gt+ besteld maar nog nul bericht van dealer van verwachte levering...

En gisteren het verlossende telefoontje gehad!! De auto is onderweg en maandag 20 maart kunnen we hem als alles goed loopt gaan ophalen!! Vorig jaar begin maart besteld dus 1 jaar gewacht.

• Like 3
Geplaatst
14 minuten geleden, zei Marieke van Hoek:

En gisteren het verlossende telefoontje gehad!! De auto is onderweg en maandag 20 maart kunnen we hem als alles goed loopt gaan ophalen!! Vorig jaar begin maart besteld dus 1 jaar gewacht.

Pfew... Gefeliciteerd..... Als het zo lang bij mij gaat duren, koop ik een ander... Of een jong gebruikte. Ik ga echt geen jaar wachten op een auto tegen de tijd dat je rijdt is er een facelift. 

Geplaatst

Yes. We zijn gebeld. 24 maart is de grote dag; dan heeft het precies 9 maanden geduurd...

• Like 2
Geplaatst

Gelukkig voor een aantal mensen hier zit het lange wachten er eindelijk op.  Moet ook zeggen dat ik ze ook steeds vaker zie opduiken op de weg.  Veel rijplezier voor de korte termijn gelukkigen en succes met wachten voor de pechvogels.

• Like 2
Geplaatst
On 2/20/2023 at 8:09 PM, Headlong said:

Volgens mij alleen bij auto's die nu besteld worden, althans zo begreep ik het.

Climat control is gewoon aanwezig achterin

Geplaatst

Ik heb ook telefoontje ontvangen! Moet zeggen dat het dan heel erg snel gegaan is. Phev gt+ in penta metal besteld afgelopen november. Zou in eerste instantie in januari worden geleverd en na een kleine vertraging staat deze nu inmiddels in de haven begreep ik. Men gaf bij bestellen aan dat ze er een hoop in voorbestelling hadden en daarom de levertijd kort konden houden. A.s. weekend ophalen, ben benieuwd!

• Like 2
Geplaatst
On 2/22/2023 at 1:07 PM, SportagePas said:

Mijn bericht van een paar uur geleden heeft geholpen :) Zojuist het verlossend bericht gehad. Ik krijg de nieuwe Sportage dinsdag 7 maart. Dus in totaal zo'n 7 maanden levertijd. Valt opzich mee als ik de verhalen her en der lees.

En ik heb hem. Heerlijke auto. Ik mis alleen de granny charger, geen idee of hij standaard meegeleverd dient te worden, dat moet ik nakijken (ik heb geen laadpaal). Er ligt alleen zo'n hele dikke kabel in de achterbak.

Geplaatst
2 uur geleden, zei SportagePas:

Ik mis alleen de granny charger,

In een ander KIA forum (Kia Sportage Benelux) loopt deze zelfde discussie. Daar kopieer ik nu uit:
Van Henk Braak:
Dit bericht kreeg ik van Kia. De laadkabel voor het 230v stopcontact zal vanuit de fabrikant niet worden meegeleverd, wegens de te grote tekorten aan onderdelen voor deze laadkabel. Kia Nederland is de mogelijkheden voor het achteraf leveren van de laadkabel...

Geplaatst
2 hours ago, Wim-A said:

In een ander KIA forum (Kia Sportage Benelux) loopt deze zelfde discussie. Daar kopieer ik nu uit:
Van Henk Braak:
Dit bericht kreeg ik van Kia. De laadkabel voor het 230v stopcontact zal vanuit de fabrikant niet worden meegeleverd, wegens de te grote tekorten aan onderdelen voor deze laadkabel. Kia Nederland is de mogelijkheden voor het achteraf leveren van de laadkabel...

Bedankt voor de info!

Geplaatst
5 uur geleden, zei Wim-A:

Kia Nederland is de mogelijkheden voor het achteraf leveren van de laadkabel...

Kia Nederland is de mogelijkheden voor het achteraf leveren van de laadkabel aan het onderzoeken, (had er nog achter moeten staan)

Geplaatst
Op 24-2-2023 om 10:53, zei Noot:

Ook hier wordt het geduld nog even op de proefgesteld. De leverdatum blijft maar opschuiven. Besteld via de werkgever bij Arval.

Uitvoering: HEV, DynamicPlusLine
Kleur: Yucca steel grey
Besteldatum: 16 juni 2022
Gecommuniceerde leverdata
- wk 52 2022
- wk 03 2023
- wk 12 2023
- wk 17 2023
- wk 33 2023 (inmiddels dus 14 maanden levertijd)

Het is natuurlijk een luxeprobleem maar wat een slechte prestatie van Kia. Bij de dealer en op de website communiceren 22-26 weken levertijd maar in de praktijk ruim een jaar wachten.

Zijn er meer mensen die zo lang moeten wachten?

Verstuurd vanaf mijn SM-A526B met Tapatalk

Hier de DynamicPlusLine Yucca steel grey, maar dan de PHEV. Besteld half juni, levering week 11 2023. Planning was week 18 2023, je kan ineens verrast worden

Geplaatst
37 minuten geleden, zei RonaldVr:

Hier de DynamicPlusLine Yucca steel grey, maar dan de PHEV. Besteld half juni, levering week 11 2023. Planning was week 18 2023, je kan ineens verrast worden

Veel plezier binnenkort met je nieuwe Kia Sportrage. 👍  

Ik heb gisteren nog eens contact opgenomen met mijn Kia garage. 

Ze hebben een mail gestuurd naar Kia Belux om eens te horen wanner mijn kia in productie ging en kreeg redelijk snel een antwoord via mail.

En blijkbaar zal ik nog moeten wachten - Kia Belux verwacht de productie midden Mei, maar dit is een indicatie dus zeker ben je niet... 🫣

En gewoonlijk is het ongeveer 1 maand wachten achter productie voor je deze kan ophalen bij je Kia garage - dus 11 maand wachten 😞 (schatting van levering)

Geplaatst

Hallo beste Sportage fans,

Vandaag telefoontje gehad van de dealer, we kunnen de Sportage over 2 weken ophalen 😀

Wit/zwarte PHEV gt-plusline besteld eind aug 2022 dus 7 maanden levertijd. 

Als we hem hebben zal ik de eerste ervaringen delen en natuurlijk wat foto's. 

Iedereen die hem ookal heeft mogen ontvangen heel veel veilige km's en plezier gewenst en voor de mensen die nog aan het wachten zijn hoop ik dat hij heel snel komt!

• Like 3
Geplaatst (aangepast)

Dat leaseplan "onze deal" snelle levertijd is inderdaad een BS verhaal. Na 50 keer bij beide partijen of midden mei echt haalbaar is(LP en dealer) Is de levertijd van midden mei naar eind augustus gegaan. 

Ik ga deze week maar eens kijken of ik iets anders kan vinden. En of ik blijf wachten. 

aangepast door Justdigit
Geplaatst

NOU, dit had ik helemaal niet verwacht!!! 

Kom ik net bij de dealer vandaan.... Tikt wat gegevens in. En hij zegt...ja de auto staat op "compound in" dat betekend dat wij je met twee, drie weken gaan bellen..... 

Ik vol verbazing.... Nog twee keer gecheckt... Maar het is echt zo.... Chassisnummer en motornummer bekend. 

Dus ik laat 'm de Leaseplan app zien hij toen was hij vol verbazing met week 35.

Eind januari besteld en nu al hier.... Dus mijn excuses Leaseplab.... "onze deal" werkt dus wel..... 

Alleen de communicatie dealer, importeur en Leaseplan kan beter.... 

Mijn dag kan niet meer stuk.... 

Geplaatst
14 minuten geleden, zei Justdigit:

Kom ik net bij de dealer vandaan.... Tikt wat gegevens in. En hij zegt...ja de auto staat op "compound in" dat betekend dat wij je met twee, drie weken gaan bellen..... 

Ik vol verbazing.... Nog twee keer gecheckt... Maar het is echt zo.... Chassisnummer en motornummer bekend. 

Dus ik laat 'm de Leaseplan app zien hij toen was hij vol verbazing met week 35.

Eind januari besteld en nu al hier.... Dus mijn excuses Leaseplab.... "onze deal" werkt dus wel..... 

Lekker man, dat is fijn voor je!  Eerst maar eens de auto in ontvangst nemen, dan kan je daarna altijd nog mopperen op de communicatie;-)
Bij mij liep leaseplan ook behoorlijk achter op de feiten, maar goed het telefoontje van de dealer is vele malen interessanter dan de App van leaseplan. Dus toch maar niet kijken naar iets anders dan?😊

Geplaatst
51 minuten geleden, zei Henri497:

Lekker man, dat is fijn voor je!  Eerst maar eens de auto in ontvangst nemen, dan kan je daarna altijd nog mopperen op de communicatie;-)
Bij mij liep leaseplan ook behoorlijk achter op de feiten, maar goed het telefoontje van de dealer is vele malen interessanter dan de App van leaseplan. Dus toch maar niet kijken naar iets anders dan?😊

Ik had al wel rond gekeken.... Maar goed bijna niets kan tippen aan de looks en value for money bij de sportage.... Je raakt er toch een beetje verknocht aan. 

Geplaatst (aangepast)
1 uur terug, zei Justdigit:

Ik begin er steeds minder van te snappen 😟.

Mei 2022 besteld, levering week 09-2023. In November naar week 14-2023. Ik afgelopen weekend naar dealer toe (nog 3weken te gaan toch?!🤪) kijkt hij in het systeem en ziet dat er nog helemaal geen VIN nummer is dus nog niet in productie. Kijkt hij verder zien we ergens een datum van 02-07-2023 staan 😱. Dealer gaf geloijk aan dat dat ook niet zeker is.

Gevraagd of de leaseprijs omhoog ging omdat auto tussen bestellen en leveren duurder is geworden en dan mag je van de deal afzien (staat in de algemene voorwaarden). Maandag door dealer gebeld met het volgende: Dit kunnen we nog niet zeggen, dat bepaald de importeur op moment van leveren, maar dan kan meneer en binnen 14 dagen vanaf. Ja Ja en dan sta je zonder auto. Gevraagd of ik contract zo kan ontbinnen. Nee dus kost je gewoon 15% van nieuwwaarde. Auto is toch niet gemaakt dus KIA zit nergens mee opgescheept maar dat maakt ze niet uit.

Iemand in gebreke stellen werkt ook niet, zowel de leasemaatschappij als KIA Nederland wijzen naar elkaar.

De enige die er alles aan doet maar ook tegen een muur aan loopt is onze dealer. Niets anders dan lof voor hun, hebben tot laatste moment gekeken wat zij kunnen doen.

Oplossing: Afwachten en nog eens afwachten. 🥴

aangepast door GvZ
Geplaatst
Ik begin er steeds minder van te snappen .
Mei 2022 besteld, levering week 09-2023. In November naar week 14-2023. Ik afgelopen weekend naar dealer toe (nog 3weken te gaan toch?!) kijkt hij in het systeem en ziet dat er nog helemaal geen VIN nummer is dus nog niet in productie. Kijkt hij verder zien we ergens een datum van 02-07-2023 staan . Dealer gaf geloijk aan dat dat ook niet zeker is.
Gevraagd of de leaseprijs omhoog ging omdat auto tussen bestellen en leveren duurder is geworden en dan mag je van de deal afzien (staat in de algemene voorwaarden). Maandag door dealer gebeld met het volgende: Dit kunnen we nog niet zeggen, dat bepaald de importeur op moment van leveren, maar dan kan meneer en binnen 14 dagen vanaf. Ja Ja en dan sta je zonder auto. Gevraagd of ik contract zo kan ontbinnen. Nee dus kost je gewoon 15% van nieuwwaarde. Auto is toch niet gemaakt dus KIA zit nergens mee opgescheept maar dat maakt ze niet uit.
Iemand in gebreke stellen werkt ook niet, zowel de leasemaatschappij als KIA Nederland wijzen naar elkaar.
De enige die er alles aan doet maar ook tegen een muur aan loopt is onze dealer. Niets anders dan lof voor hun, hebben tot laatste moment gekeken wat zij kunnen doen.
Oplossing: Afwachten en nog eens afwachten. 

Herkenbaar alleen dan geen lease! Besteld 29 juni… ze kunnen geen zinnig woord zeggen! Ik wil over 2 weken eens langs gaan om te kijken of hij wat kan zien. Telefonisch wordt het steeds afgedaan van nee we kunnen nu niks zien en we bellen zodra we iets weten! Maar ik verwacht dus niet dat hij dagelijks de bestellingen controleert…

Wij hebben 1 maal een verhoging geaccepteerd a €500,- dit was de verhoging per 1 januari.

Wachten… lastig maar t is niet anders!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Geplaatst

Vreemd hoor.... Dat er zoveel verschil in zit. 

Het gekke was wel, ik zag op het excelsheet de datum 2-12 en hij vroeg Ahhh 2 december besteld? Ik zeg nee eind januari. 

Dus of ik heb een auto die afbesteld is. Of het is toch Leaseplan die diverse auto's op voorhand hebben besteld. Ik kon ook maar uit ik geloof 4 kleuren kiezen. Penta was sowieso mijn voorkeur. 

Ik hoop dat het voor de langwachtenden ook een beetje opschiet.... En who know blijft mijn sportage ook 6 maanden op compound in staan. 🤣

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...