Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
6 uur geleden, zei MisterBenkie:

Daarom snap ik niet dat mensen voor de gtline gaan. 

Doe die + is het absoluut waard.

En anders lekker de dynamic. Ook prima wagen. Gt line is het net niet.

Ik snap dat wel.... Omdat sommige een budget hebben. En al die extra's op de + leuk.... Maar er valt goed zonder te leven... Zoals cameras, het zelf uitrijden. Maar dat is ieder voor zich. 

Ik zou heel goed kunnen vertoeven in de GT-Line 

• Thanks 1
Geplaatst
6 uur geleden, zei MisterBenkie:

Daarom snap ik niet dat mensen voor de gtline gaan. 

Doe die + is het absoluut waard.

En anders lekker de dynamic. Ook prima wagen. Gt line is het net niet.

Tussen de dynamic en dynamic plus line zit anders een behoorlijk verschil.  Qua specs zou ik met de dynamic plusline ook meer dan tevreden zijn maar ik vond de zwarte accenten van de GT line supermooi staan op de witte uitvoering.  Bij een andere carrosserie kleur had ik waarschijnlijk wel voor de dynamic plusline gekozen.  Het is elke keer maar een paar euro hier en een paar euro daar maar alles bij elkaar loopt het (voor mij in ieder geval) behoorlijk op. Mijn GT line was toch al zo'n vijftig euro per maand duurder dan mijn vorige Sportage. 

Maar gelukkig moet iedereen dat lekker zelf weten en zelf zou ik ieders keuze respecteren en zeker geen uitspraken wat net wel of net niet iets is. Want dat zou namelijk alleen maar MIJN mening zijn en geen absolute waarheid of zo.

Geplaatst

Ik heb zojuist contact met de dealer gehad en volgens hen staat de levering nog steeds op 1e week februari, dat is nog 1 week. Nu vraag ik mij af of dit redelijkerwijs nog zal/kan wijzigen. Oftewel heeft iemand van jullie gehad dat binnen 1 week voor binnenkomst bij de dealer de datum nog veranderd werd? 

Geplaatst
Ik heb zojuist contact met de dealer gehad en volgens hen staat de levering nog steeds op 1e week februari, dat is nog 1 week. Nu vraag ik mij af of dit redelijkerwijs nog zal/kan wijzigen. Oftewel heeft iemand van jullie gehad dat binnen 1 week voor binnenkomst bij de dealer de datum nog veranderd werd? 

Mij is verteld dat de dealer kan zien waar de auto is na productie. Na productie is hij tussen 6 en 8 weken in Rotterdam blijkbaar. Hij moet dus al op de trein staan wil hij over 2 weken hier zijn lijkt me.

Wat en wanneer heb je besteld als ik vragen mag?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Geplaatst
15 hours ago, MaikelHer said:

Mij is verteld dat de dealer kan zien waar de auto is na productie. Na productie is hij tussen 6 en 8 weken in Rotterdam blijkbaar. Hij moet dus al op de trein staan wil hij over 2 weken hier zijn lijkt me. emoji6.png

Wat en wanneer heb je besteld als ik vragen mag?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Bedankt voor de info. Dan moet hij al een heel eind in Nederland zijn inderdaad. Helaas heeft de dealer alleen maar gezegd 1e week februari bij de dealer en verder geen informatie. Ik ga er maar van uit dat het goed komt. (ik weet het, luxe problemen, maar ik ben ongeduldig :) )

Ik heb een Kia Sportage PHEV DynamicLine in de kleur zwart besteld.  (via Athlon, lease auto vanuit mijn werk).

• Like 1
Geplaatst

Woensdag 1 februari is het dan zover. Na 11 lange maanden is de wagen in januari aangekomen bij de Belgische dealer , een GT- line HEV in de kleur deluxe white met zwart dak . Zoals ik hier kan lezen zijn de optie-paketten in België anders dan in Nederland, zo heb ik wat jullie de “plus” noemen , zonder dan de geventileerde zetels en het harman kardon systeem . Omdat het geen geventileerde zetels zijn , zijn deze ook anders . Leder aan buitenkant en alcantara bekleding op zit en rugvlak .
Foto’s zullen zeker nog volgen !!

Geplaatst
1 uur geleden, zei Smollie:

Woensdag 1 februari is het dan zover. Na 11 lange maanden is de wagen in januari aangekomen bij de Belgische dealer , een GT- line HEV in de kleur deluxe white met zwart dak . Zoals ik hier kan lezen zijn de optie-paketten in België anders dan in Nederland, zo heb ik wat jullie de “plus” noemen , zonder dan de geventileerde zetels en het harman kardon systeem . Omdat het geen geventileerde zetels zijn , zijn deze ook anders . Leder aan buitenkant en alcantara bekleding op zit en rugvlak .

Spannend Smollie nog een paar dagen wachten. Alvast heel veel rijplezier en uiteraard vind ik dat je de beste kleur hebt gekozen😊

• Like 1
Geplaatst
Op 28-1-2023 om 07:14, zei Smollie:

Nog 3 keer slapen zeggen we dan... Geniet er van zowel van de spannende dagen vooraleer af te halen en van alle momenten daarna en die zullen er heel zeker zijn Smollie! Ben naar het Brussels autosalon geweest en mijn eravring was dat ik identiek dezelfde wagen zou kopen als deze Sportage 5 terwijl ik met Kia totaal geen ervaring had. Op naar woensdag...

• Like 1
Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik vond deze forum via google bij het zoeken naar Kia Sportage GT-Line PHEV 😉  Ik heb namelijk eind Juli 2022 een Kia Sportage GT-line PHEV (full option) besteld in België..   De levering van de Kia Sportage GT PHEV zou mei - Juli 2023 zijn...    Hier in België beloofde mijn dealer dat ik een link zou ontvangen in December 2022, daarna was het tijdens oud op nieuwjaar en laatste keer heb ik een mail gestuurd naar mijn Kia dealer en kreeg ik als antwoord (4 dagen later) dat ze de vraag hebben geteld aan kia België en dat ik die zelfde week nog antwoord kreeg... na 2 weken wachten nog steeds geen antwoord... 😔

Nu vroeg ik mij af wie op deze forum allemaal een Kia Sportage PHEV GT-line heeft besteld en deze ondertussen al ontvangen heeft wat jullie wachttijd was - vooral de Belgische leden ben ik erg benieuwd naar 🤪

Geplaatst

Heb zojuist belletje gehad van de dealer. Onze DynamicPlusLine PHEV (besteld juli 2022) is gebouwd en wordt met enkele weken (uiterlijk) bij hen verwacht.

Geplaatst
3 uur geleden, zei Headlong:

Heb zojuist belletje gehad van de dealer. Onze DynamicPlusLine PHEV (besteld juli 2022) is gebouwd en wordt met enkele weken (uiterlijk) bij hen verwacht.

O, misschien krijg ik ook wel een belletje ..... PHEV DynamicPlus, besteld in juni ....🤞

Geplaatst
4 uur geleden, zei Kia Jantje:

Hallo allemaal,

Ik vond deze forum via google bij het zoeken naar Kia Sportage GT-Line PHEV 😉  Ik heb namelijk eind Juli 2022 een Kia Sportage GT-line PHEV (full option) besteld in België..   De levering van de Kia Sportage GT PHEV zou mei - Juli 2023 zijn...    Hier in België beloofde mijn dealer dat ik een link zou ontvangen in December 2022, daarna was het tijdens oud op nieuwjaar en laatste keer heb ik een mail gestuurd naar mijn Kia dealer en kreeg ik als antwoord (4 dagen later) dat ze de vraag hebben geteld aan kia België en dat ik die zelfde week nog antwoord kreeg... na 2 weken wachten nog steeds geen antwoord... 😔

Nu vroeg ik mij af wie op deze forum allemaal een Kia Sportage PHEV GT-line heeft besteld en deze ondertussen al ontvangen heeft wat jullie wachttijd was - vooral de Belgische leden ben ik erg benieuwd naar 🤪

Hallo Kia Jantje, goed dat je dit forum hebt ontdekt, net zoals ikzelf vorig jaar, want hier staan heel veel interessante tips & tricks van leden beschreven. Als je met een vraag zit vind je hier zeker het antwoord of is er hier altijd iemand die het opneemt en raad weet om te helpen.

Wat betreft levering. Ik heb zelfde wagen gekocht maar heb geen pano-dak (wat in BE tot voor enkele maanden terug nog een afzonderlijke optie was) en geen bi-color genomen alle andere opties wel.

Besteld half mei 2022 en was voorzien tegen 31 december. 7 maand had de dealer gezegd maar kon hem reeds afhalen op 22 nov. Als ik het vandaag zo hier en daar lees en hoor spreekt men over zo'n 9 maand. Dit zou betekenen dat je deze maand nieuws zou moeten krijgen. Ik heb zelf geen link ontvangen en bij mijn weten was die er ook niet bij de dealer. Op een bepaald moment kreeg ik een mail van de dealer dat men de productiedatum had maar die bleek uiteindelijk helemaal niet te kloppen want amper kort daarna kon ik hem afhalen. Ik vermoed dat ook dealers geen echt zicht hebben op de status.

Ik hoop alvast voor je dat je snel nieuws krijgt en kan genieten van een superfijne wagen.   

Geplaatst
48 minuten geleden, zei Patrick T.:

Hallo Kia Jantje, goed dat je dit forum hebt ontdekt, net zoals ikzelf vorig jaar, want hier staan heel veel interessante tips & tricks van leden beschreven. Als je met een vraag zit vind je hier zeker het antwoord of is er hier altijd iemand die het opneemt en raad weet om te helpen.

Wat betreft levering. Ik heb zelfde wagen gekocht maar heb geen pano-dak (wat in BE tot voor enkele maanden terug nog een afzonderlijke optie was) en geen bi-color genomen alle andere opties wel.

Besteld half mei 2022 en was voorzien tegen 31 december. 7 maand had de dealer gezegd maar kon hem reeds afhalen op 22 nov. Als ik het vandaag zo hier en daar lees en hoor spreekt men over zo'n 9 maand. Dit zou betekenen dat je deze maand nieuws zou moeten krijgen. Ik heb zelf geen link ontvangen en bij mijn weten was die er ook niet bij de dealer. Op een bepaald moment kreeg ik een mail van de dealer dat men de productiedatum had maar die bleek uiteindelijk helemaal niet te kloppen want amper kort daarna kon ik hem afhalen. Ik vermoed dat ook dealers geen echt zicht hebben op de status.

Ik hoop alvast voor je dat je snel nieuws krijgt en kan genieten van een superfijne wagen.   

Hoi Patrick, alvast bedankt voor de info en een bemoedigend antwoord 👍 En hopelijk heb je gelijk 🤞 dat ik deze maand bericht krijg van Kia, want ben het wachten beu 🤪 

Geplaatst
21 minuten geleden, zei Kia Jantje:

Hoi Patrick, alvast bedankt voor de info en een bemoedigend antwoord 👍 En hopelijk heb je gelijk 🤞 dat ik deze maand bericht krijg van Kia, want ben het wachten beu 🤪 

Vooral het lange wachten is inderdaad niet leuk maar komt uiteindelijk goed en dan denken we er niet meer aan maar gaat heel veel van onze tijd naar het nog eens en... nog eens... doorlezen van 'alle' mogelijkheden dat op de Sportage beschikbaar is.
Duimen dat je deze maand een positief telefoontje mag ontvangen.

• Like 1
Geplaatst
4 uur geleden, zei Wim-A:

O, misschien krijg ik ook wel een belletje ..... PHEV DynamicPlus, besteld in juni ....🤞

Kans lijkt me best aannemelijk dan!

Geplaatst

🥳 gefeliciteerd, en 6 maanden 😮 is zeer netje. Achtste maand is bij mij nu bezig en nog steeds niets gehoord..

Blijkbaar zijn ze in Nederland sneller dan in België 😂

Geplaatst
2 uur geleden, zei Kia Jantje:

Blijkbaar zijn ze in Nederland sneller dan in België

Nou, dat valt wel mee. Hier ook al bijna 8 maanden vol en geen enkel zicht op levering.

Geplaatst
17 uur geleden, zei Kia Jantje:

🥳 gefeliciteerd, en 6 maanden 😮 is zeer netje. Achtste maand is bij mij nu bezig en nog steeds niets gehoord..

Blijkbaar zijn ze in Nederland sneller dan in België 😂

Nee hoor, wij wachten inmiddels al 11 maanden en nog geen zicht op levering helaas...

Geplaatst

Zoals ik al reeds eerder aangaf op dit forum, ben ik al vanaf juni 2022 aan het wachten op mijn HEV Dynamicline Plus. 

Dealer geeft aan dat hij half maart wordt verwacht maar dat er nog geen chassisnummer bekend is in het systeem. Weet niet wat ik hieruit moet afleiden.... Wanneer er wel een chassisnummer bekend is, kan er dan wel rekening worden gehouden met een termijn waarop de auto binnenkomt/op transport gaat....? 

Benieuwd of iemand hier meer van weet.

Geplaatst
Op 7-1-2023 om 13:00, zei MisterBenkie:

Mijne werd ook in anderhalve maand geleverd. Denk dat hoe ik hem samengesteld heb er toevallig een geannuleerd was en daarom zo snel kreeg.

Niet te peilen iig.

Jij hebt waarschijnlijk een HEV besteld deze is gemakkelijker leverbaar, hier zitten niet zo veel extra's op zoals op een PHEV dus minder hoogwaardige chips.

Geplaatst
Op 26-1-2023 om 15:09, zei SportagePas:

Zodra de dealer het Vin nummer heeft in zijn systeem is de auto meestal na drie uiterlijk vier weken in Nederland.

Hij krijgt ongeveer een week voor productie een vin nummer dat houdt dan in dat alle onderdelen van de auto compleet zijn en gebouwd kan worden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...