Petri Posted March 6, 2022 Posted March 6, 2022 Hallo allemaal hier graag alle foto's van jullie nieuwe Kia Sportage. Dan houden we het andere Topic voor onze rijervaring. Quote
BarneyRubble Posted March 6, 2022 Posted March 6, 2022 17 minuten geleden, zei Petri: Hallo allemaal hier graag alle foto's van jullie nieuwe Kia Sportage. Dan houden we het andere Topic voor onze rijervaring. Top Petri, hopelijk zien we snel de eerste foto's verschijnen, ben benieuwd naar de samenstellingen. Quote
Auke Riemsma Posted March 11, 2022 Posted March 11, 2022 Zoals belooft hierbij de eerste foto,s van onze Sportage. De eerste kilometers hebben wij afgelegd en wat rijdt hij heerlijke. Auto heeft heel weinig interieurgeluid en wat een power heeft hij onder de kap. Wij zijn meer als tevreden. 1 Quote
Petri Posted March 11, 2022 Author Posted March 11, 2022 Ja dat zijn mooie foto's hij komt ook heel goed uit in deze omgeving en met een stralende zon super bedankt. Ik wens je Heelveel rij plezier. 1 Quote
Rick Posted March 11, 2022 Posted March 11, 2022 1 uur geleden, zei Auke Riemsma: Zoals belooft hierbij de eerste foto,s van onze Sportage. De eerste kilometers hebben wij afgelegd en wat rijdt hij heerlijke. Auto heeft heel weinig interieurgeluid en wat een power heeft hij onder de kap. Wij zijn meer als tevreden. Mooii! Welke uitvoering hebben jullie ookalweer? Maakt de motor ook weinig geluid op hogere snelheden? Hier was ik beetje bang voor na het lezen van enkele reviews (die gaven aan dat de motor erg lawaaiig was vanaf 100kmh) Quote
Auke Riemsma Posted March 11, 2022 Posted March 11, 2022 11 minuten geleden, zei Rick: Mooii! Welke uitvoering hebben jullie ookalweer? Maakt de motor ook weinig geluid op hogere snelheden? Hier was ik beetje bang voor na het lezen van enkele reviews (die gaven aan dat de motor erg lawaaiig was vanaf 100kmh) Wij hebben de Kia Sportage HEV GT-Plusline. Wij vinden hem bijzonder stil zelfs bij hoge snelheden (160 ) 1 Quote
BarneyRubble Posted March 11, 2022 Posted March 11, 2022 Auke, gefeliciteerd met zo goed als 1 van de eerste die deze gave Kia mag rijden, dit is ook echt een mooie kleur, zeker in het zonnetje, ik zie dat je Continental Banden 235/55/R18 hebt. De PHEV ( de mijne dus ) krijgt de 235/50/R19 er onder, ben benieuwd hoe dat oogt. 1 Quote
Auke Riemsma Posted March 11, 2022 Posted March 11, 2022 3 minuten geleden, zei BarneyRubble: Auke, gefeliciteerd met zo goed als 1 van de eerste die deze gave Kia mag rijden, dit is ook echt een mooie kleur, zeker in het zonnetje, ik zie dat je Continental Banden 235/55/R18 hebt. De PHEV ( de mijne dus ) krijgt de 235/50/R19 er onder, ben benieuwd hoe dat oogt. Bandenmaat klopt heeft te maken met de BPM tarief (bandenlabel) Quote
Rick Posted March 12, 2022 Posted March 12, 2022 12 uur geleden, zei Auke Riemsma: Wij hebben de Kia Sportage HEV GT-Plusline. Wij vinden hem bijzonder stil zelfs bij hoge snelheden (160 ) Dank voor de informatie! Blij te horen dat die toch stil is Zal bij de PHEV hetzelfde zijn dan neem ik aan. Quote
Rick Posted March 12, 2022 Posted March 12, 2022 21 uur geleden, zei Auke Riemsma: Wij hebben de Kia Sportage HEV GT-Plusline. Wij vinden hem bijzonder stil zelfs bij hoge snelheden (160 ) Heeft u ook al foto's van binnen? Hoe bevalt die van binnen en de stoelen/leer? Quote
Auke Riemsma Posted March 13, 2022 Posted March 13, 2022 Op 12-3-2022 om 19:47, zei Rick: Heeft u ook al foto's van binnen? Hoe bevalt die van binnen en de stoelen/leer? Hier alvast een paar 1 Quote
BarneyRubble Posted March 13, 2022 Posted March 13, 2022 (edited) 1 uur terug, zei Auke Riemsma: Hier alvast een paar En de knop verlichting is zo te zien 10x zo beter als in mijn nu huidige Niro, daar ben ik sowieso al blij mee. En de led-koplamp verlichting is ook super zo te zien. Veel helderder en vooral ook een breder bereik, in mijn Niro moet ik daar extra de mistlampen voor aan zetten. Wordt steeds leuker. Edited March 13, 2022 by BarneyRubble Quote
Rick Posted March 13, 2022 Posted March 13, 2022 1 uur terug, zei Auke Riemsma: Hier alvast een paar Cool! Waar zit deze paarse streep/hoe gaat die aan? ik de Demo niet gevonden Quote
BarneyRubble Posted March 13, 2022 Posted March 13, 2022 1 minuut geleden, zei Rick: Cool! Waar zit deze paarse streep/hoe gaat die aan? ik de Demo niet gevonden Je kan in je dashboard een standaard geselecteerde kleur aanvinken of bij geavanceerd zelf een kleur maken. Dit vindt je bij Ambiént. Zie de link hieronder. 1 Quote
Rick Posted March 13, 2022 Posted March 13, 2022 Van het ambient wist ik wist ik, maar de streep daar bij het passagiers gedeelte ben ik niet tegen gekomen in de Demo, of gewoon overheen gekeken kan ook Te veel impressies in 1x hahah 1 Quote
Auke Riemsma Posted March 19, 2022 Posted March 19, 2022 Nog even wat foto,s van het interieur. 1 1 Quote
Petri Posted March 20, 2022 Author Posted March 20, 2022 Bedankt voor de foto's ziet er allemaal goed uit. Quote
Charley Kurvers Posted March 20, 2022 Posted March 20, 2022 Thanks man, ik krijg de zelfde uitvoering. Rijdt hij in het begin mooi elektrisch weg? Quote
Charley Kurvers Posted March 20, 2022 Posted March 20, 2022 Vraagje, die piepjes die je hoort als de achterklep elektrisch open gaat zijn die te dempen of uit te zetten? Quote
Auke Riemsma Posted March 20, 2022 Posted March 20, 2022 2 uur geleden, zei Charley Kurvers: Vraagje, die piepjes die je hoort als de achterklep elektrisch open gaat zijn die te dempen of uit te zetten? Volgens mij niet , is voor de veiligheid. Quote
Auke Riemsma Posted March 20, 2022 Posted March 20, 2022 3 uur geleden, zei Charley Kurvers: Thanks man, ik krijg de zelfde uitvoering. Rijdt hij in het begin mooi elektrisch weg? Ja, hij rijdt elektrisch weg, maar ook onder het rijden, zelfs bij 100KM+ rijdt hij soms elektrische, zelfs een kilometer of meer. Zie eerste foto 4.3 km en een verbruik van 2.3 l/100km 1 Quote
Rick Posted March 20, 2022 Posted March 20, 2022 (edited) Moooii! Gaaf die camera's ook he. Woow 2.5 op 100 Hoe rijdt een Plug trouwens, kun je dat instellen als bijvoorbeeld "Benzine" "Electrisch" "Hybride" ? Ik weet dat een Plug 70km op elektrisch kan, maar doet die dat ook verdelen in combi met de benzine, dus dat je ook als de accu bijna leeg is een soort hybride rijdt en die 1 op 100 haalt (1 op 100 stond in het artikel van KIA). Ander vraagje, hoe zitten die stoelen?! Krijg dezelfde Edited March 20, 2022 by Rick Quote
Auke Riemsma Posted March 20, 2022 Posted March 20, 2022 1 uur terug, zei Rick: Moooii! Gaaf die camera's ook he. Woow 2.5 op 100 Hoe rijdt een Plug trouwens, kun je dat instellen als bijvoorbeeld "Benzine" "Electrisch" "Hybride" ? Ik weet dat een Plug 70km op elektrisch kan, maar doet die dat ook verdelen in combi met de benzine, dus dat je ook als de accu bijna leeg is een soort hybride rijdt en die 1 op 100 haalt (1 op 100 stond in het artikel van KIA). Ander vraagje, hoe zitten die stoelen?! Krijg dezelfde Ja, deze stoelen zitten geweldig zijn meervoudig elektrisch in te stellen zelfs de hoogte van de zitting is onafhankelijk van de voorzijde en achterzijde van de stoel te regelen. Dus altijd goede ondersteuning van de onderzijde van de benen. En een voordeel is dat er twee geheugen functies op zitten. 1 Quote
BarneyRubble Posted March 20, 2022 Posted March 20, 2022 (edited) 2 uur geleden, zei Rick: Moooii! Gaaf die camera's ook he. Woow 2.5 op 100 Hoe rijdt een Plug trouwens, kun je dat instellen als bijvoorbeeld "Benzine" "Electrisch" "Hybride" ? Ik weet dat een Plug 70km op elektrisch kan, maar doet die dat ook verdelen in combi met de benzine, dus dat je ook als de accu bijna leeg is een soort hybride rijdt en die 1 op 100 haalt (1 op 100 stond in het artikel van KIA). Ander vraagje, hoe zitten die stoelen?! Krijg dezelfde Ik rijd nu 3.5 jaar Hybride met de Niro Hybrid. Met warm weer en rustig gas geven rijd je idd op accu weg, in de winter gebeurd dit zelden, de auto moet echt op temperatuur zijn wil je " kleine " stukjes volledig op accu rijden. De Accu laad zich langzaam op door het laten uitrollen dus geen gas geven en remmen, als je dus zachtjes remt dan wordt er een sensor ingeschakeld die de het opladen in werking zet en de auto zoveel mogelijk op de motor afremt, je ziet het oplaad percentage dan ook in je display, als je via de navigatie rijd dan geeft de auto ook aan dat je de " uitloop " kan gebruiken, bv bij een afrit, je kan ook zelf instellen in 3 standen hoelang die " uitloop " mag zijn. Uitloop is dus laten uitrollen. Nu met dit mooie weer rijd ik +/_ 1 op 21 door het Hybride rijden, in de winter kan dit rond de 1 op 18 zijn maar is dan erg verschillend. Op onze komende PHEV kan je bij volle accu deze selecteren en dan alleen accu rijden, op het moment dat de accu ergens meer stroom voor nodig heeft zal alsnog de benzine motor bijspringen, ook bij dit systeem kan je de accu zelf onder het rijden wat opladen door weer het uitrollen en gedoseerd afremmen van de auto. " Regenereren " noemen ze dat. Ps. Als ik de hybride op de snelweg op 100 km/pu op cruisecontroll zet en dan op de sportstand dan laad bij mij de accu ook weer aardig op. ( zie ook mijn tekst en uitleg eerder op dit forum ) kijk dan ook bij de Topic van de " Normale Niro Hybride. Edited March 20, 2022 by BarneyRubble 1 Quote
BarneyRubble Posted March 20, 2022 Posted March 20, 2022 (edited) 1 uur terug, zei BarneyRubble: Ik rijd nu 3.5 jaar Hybride met de Niro Hybrid. Met warm weer en rustig gas geven rijd je idd op accu weg, in de winter gebeurd dit zelden, de auto moet echt op temperatuur zijn wil je " kleine " stukjes volledig op accu rijden. De Accu laad zich langzaam op door het laten uitrollen dus geen gas geven en remmen, als je dus zachtjes remt dan wordt er een sensor ingeschakeld die de het opladen in werking zet en de auto zoveel mogelijk op de motor afremt, je ziet het oplaad percentage dan ook in je display, als je via de navigatie rijd dan geeft de auto ook aan dat je de " uitloop " kan gebruiken, bv bij een afrit, je kan ook zelf instellen in 3 standen hoelang die " uitloop " mag zijn. Uitloop is dus laten uitrollen. Nu met dit mooie weer rijd ik +/_ 1 op 21 door het Hybride rijden, in de winter kan dit rond de 1 op 18 zijn maar is dan erg verschillend. Op onze komende PHEV kan je bij volle accu deze selecteren en dan alleen accu rijden, op het moment dat de accu ergens meer stroom voor nodig heeft zal alsnog de benzine motor bijspringen, ook bij dit systeem kan je de accu zelf onder het rijden wat opladen door weer het uitrollen en gedoseerd afremmen van de auto. " Regenereren " noemen ze dat. Ps. Als ik de hybride op de snelweg op 100 km/pu op cruisecontroll zet en dan op de sportstand dan laad bij mij de accu ook weer aardig op. ( zie ook mijn tekst en uitleg eerder op dit forum ) kijk dan ook bij de Topic van de " Normale Niro Hybride. https://www.kia.com/nl/elektrisch/hoe-werkt-een-hybride-auto/ https://hetnieuwerijden.nl/autotechniek/aandrijftechnieken/plugin-hybride-ph-ev/#:~:text=Een Plugin Hybrid Electric Vehicle,op de elektromotor worden afgelegd. . M Edited March 20, 2022 by BarneyRubble 1 Quote
Recommended Posts