Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Gast RobertC
Geplaatst
12 uur geleden, zei gjcvro:

Weet je zeker dat de lader maar 10A is? De meeste zijn instelbaar, ik heb alleen de mijne bij de e niro nog niet uitgepakt, maar dacht dat die tot 12 of 16 ging. Ziet er hetzelfde uit.

Je hebt inderdaad gelijk. Het gaat met max 12A. Dit staat op de site van Kia:

Laden via wandcontactdoos
Bij een elektrische Kia wordt standaard een laadkabel voor laden via een wandcontactdoos geleverd, met een laadvermogen van maximaal 2,7 kW. Dit is de minst snelle methode om je auto op te laden. Je maakt hierbij gebruik van een standaard 230V-stekker. Het wordt aanbevolen om alleen van deze methode gebruik te maken in dringende gevallen. En zorg ervoor dat de bekabeling / groepenkast hiervoor geschikt is.

Gast RobertC
Geplaatst
20 uur geleden, zei BarneyRubble:

Oke duidelijk, wat zal dan de reden zijn dat ze er maar een " thuis " kabel van 10A voor 2.3kwh bij leveren?

Mijn max vermogen in de meterkast is 16A met 3.7kwh .Als ik dus hiervoor een geschikte kabel vindt dan is ie bij mij dan ook met 3u.45 min vol 🤔

Bijvoorbeeld deze kabel die 3.7kwh levert met verschillende instelling wat Amp betreft🤔

Maar het schijnt wel zo te wezen dat als je met de standaard meegeleverde 10amp 2.3kwh type 2 kabel oplaad dat de kans op oververhitting zo goed als uitgesloten is, mits deze op een eigen aparte groep gemaakt zit.🤔 dus voorlopig laat ik het even voor wat het is, laden doe ik snachts en de praktijk zal het leren.😉

Screenshot_20220514-234603_bolcom.jpg

Screenshot_20220514-234722_bolcom.jpg

Ze leveren geen kabel op de volledige 16A vanuit aansprakelijkheidsoogpunt denk ik. Er kan zich altijd een situatie voordoen dat je moet opladen op een stopcontact die niet alleen op een groep zit. Als je dan ineens met 16A begint te laden heeft dit natuurlijk gevolg voor de andere apparaten op dezelfde groep.

Geplaatst
2 uur geleden, zei RobertC:

Je hebt inderdaad gelijk. Het gaat met max 12A. Dit staat op de site van Kia:

Laden via wandcontactdoos
Bij een elektrische Kia wordt standaard een laadkabel voor laden via een wandcontactdoos geleverd, met een laadvermogen van maximaal 2,7 kW. Dit is de minst snelle methode om je auto op te laden. Je maakt hierbij gebruik van een standaard 230V-stekker. Het wordt aanbevolen om alleen van deze methode gebruik te maken in dringende gevallen. En zorg ervoor dat de bekabeling / groepenkast hiervoor geschikt is.

En dan hebben ze het hier over een volledige elektrische Kia, die zal heel wat uurtjes aan de 220v stopkontakt zitten " alleen gebruik te maken in dringende gevallen " 

Voor de PHEV heb je het dan over heel wat minder uurtjes aan het stopkontakt.😉

Geplaatst

Alles relatief natuurlijk, de ev gebruikt net zo veel of minder kwh voor hetzelfde ritje, dus als je minder dan laten we zeggen 50 km rijdt is het gelijk.😁

In tegenstelling tot een benzineauto rij je hem minder ver leeg en zet je hem wat vaker aan de lader er zijn mensen die de niro grotendeels via de granny laden.

• 2 weken later...
Geplaatst

Beste Forumgenoten, ik heb jullie kennis nodig. Ik ben zojuist mijn PHEV voor het eerst gaan laden en kwam tot onderstaande ontdekking.

Ik dacht steeds dat er bij de PHEV een Thuislaadkabel bij zou zitten van 10 amp. Nou sluit ik de kabel aan en zie op het kastje dat ik alleen maar 06 kan selecteren oftewel 6Amp en dus maar met 1.2Kw kan laden.? ook op andere stopkontakten blijft dit de enigste optie.Het stopkontakt wat ik hiervoor gemaakt heb staat trouwens alleen op een aparte groep.

Dit betekent nu dat mijn Sportage er 13 uur over moet doen om bij lege accu deze weer vol te krijgen😮💨, bekijk de foto's maar eens.

Wie kan mij vertellen waar het hier fout ( niet goed ) gaat.🤔

20220526_162106.jpg

20220526_162148.jpg

20220526_162838.jpg

Geplaatst
Staat toch in je boekje dat de laadstroom veranderd als je de knop indruk.  6,8,10 of 12 A.
Heb je dat al geprobeerd ?

Dit.
En uit een ander topic bleek volgens mij dat je daarna de gekozen waarde moest bevestigen met een lange knopdruk.
Geplaatst
3 uur geleden, zei Ary-66:

Staat toch in je boekje dat de laadstroom veranderd als je de knop indruk.  6,8,10 of 12 A.

Heb je dat al geprobeerd ?

Vanzelfsprekend, je kan drukken wat je wil, hij blijft alleen de 06 aangeven, vandaar dus mijn vraag hierover.

Geplaatst (aangepast)
2 uur geleden, zei Murcielaygo:

Dit.
En uit een ander topic bleek volgens mij dat je daarna de gekozen waarde moest bevestigen met een lange knopdruk.

Ik kan drukken wat ik wil, hij veranderd gewoon niet en blijft alleen 06 aangeven,  morgen de kabel is bij me zus in een nieuwbouw huis in het stopkontakt testen, kijken wat ie dan doet.🤔

20220526_162106.jpg

Screenshot_20220526-223222_Kia Connect.jpg

aangepast door BarneyRubble
Geplaatst (aangepast)

Een vraag voor diegene die op dit moment de PHEV rijden en " ook " via een wandkontaktdoos laden met de meegeleverde kabel van kia.

Ik kan met mijn meegeleverde kabel deze enkel en alleen op 06 6Amp laten staan en heb verder geen andere mogelijkheden. ( ook bij mijn zus die een super nieuw elektriciteit systeem hebben ( nieuwbouw ) kan ie ook niet verder dan 6 Amp ingesteld worden.

Graag zou ik van jullie vernemen of je dezelfde kabel gebruikt en of jullie deze via de drukknop wel op Hogere " Ampére kunnen instellen.

( volgens mij moet deze meegeleverde kabel 10 Amp 2.2/2.4 Kwh kunnen laden volgens de gegevens.🤔

Ben zeer benieuwd. 

En bijvoorbaat dank.👊

20220526_162148.jpg

20220526_162106.jpg

Geplaatst

Ik neem aan dat je bij de poging om de laadstroom te verhogen de handleiding gevolgd hebt, en een wandcontactdoos met randaarde gebruikt, zonder verlengsnoer(en).

Dus vóór het inpluggen in de auto de laadstroom probeert in te stellen.

Als dat zo is, terug naar de KIA dealer (of kabel verkoper) met die kabel, want die is niet goed!

Geplaatst
2 uur geleden, zei Peter-036:

Ik neem aan dat je bij de poging om de laadstroom te verhogen de handleiding gevolgd hebt, en een wandcontactdoos met randaarde gebruikt, zonder verlengsnoer(en).

Dus vóór het inpluggen in de auto de laadstroom probeert in te stellen.

Als dat zo is, terug naar de KIA dealer (of kabel verkoper) met die kabel, want die is niet goed!

Hoi Peter, Exact alles is in orde zoals het moet zijn.  En!! Bij me zus in haar nieuwbouw huis het zelfde geval, alleen 06 instelling mogelijk dus ligt niet aan mijn aansluiting.

Ik ben heel benieuwd of iemand met een PHEV precies dezelfde kabel heeft en mocht dat zo zijn en hij kan wel meerdere Ampére selecteren wat dan het max aan Ampére is.

( ik meen gelezen te hebben dat deze kabel tot 10Ampére 2,4kwh kan laden.)🤔

• Like 1
Geplaatst
Ik ben heel benieuwd of iemand met een PHEV precies dezelfde kabel heeft en mocht dat zo zijn en hij kan wel meerdere Ampére selecteren wat dan het max aan Ampére is.

In het gelinkte topic staan afbeeldingen van precies dezelfde lader;

https://r.tapatalk.com/shareLink/topic?share_fid=35523&share_tid=27453&share_pid=245486&url=https%3A%2F%2Fwww%2Ekiaclub%2Enl%2Findex%2Ephp%3F%2Ftopic%2F27453-accu-opladen-met-wandcontactdoos%2Fpage__view__findpost__p__245486&share_type=t&link_source=app
En daar staat dus dat je met de knop de stroomsterktes kunt doorlopen met drukken voor minder dan 1 seconde VOOR je de auto aansluit en dit moet bevestigen door de knop 2 sec in te drukken.
Geplaatst (aangepast)
5 uur geleden, zei Murcielaygo:

In het gelinkte topic staan afbeeldingen van precies dezelfde lader;

https://r.tapatalk.com/shareLink/topic?share_fid=35523&share_tid=27453&share_pid=245486&url=https%3A%2F%2Fwww%2Ekiaclub%2Enl%2Findex%2Ephp%3F%2Ftopic%2F27453-accu-opladen-met-wandcontactdoos%2Fpage__view__findpost__p__245486&share_type=t&link_source=app
En daar staat dus dat je met de knop de stroomsterktes kunt doorlopen met drukken voor minder dan 1 seconde VOOR je de auto aansluit en dit moet bevestigen door de knop 2 sec in te drukken.

Bedankt voor je reactie, Top👊 ik doe het precies zoals het in de handleiding staat ,( zoals jij ook verteld ) maar dat werkt echt niet, in de link die jij hier meestuurd hebben ze het idd ook over dezelfde lader. Ze laten ook een foto zien waar die knop aan de achterkant zit maar dat is een andere lader, ik heb geen knop aan de achterkant. 😮💨 ik kan dus niks bevestigen want hoe ik de knop ook indruk, het display blijft alleen op 06 staan.😙

Screenshot_20220528-010701_Gallery.jpg

Geplaatst

Kan iemand met de PHEV en die dezelfde Thuislader heeft als op de foto. Deze voor mij testen of jullie deze meegeleverde thuislader wel op verschillende Amp. kunnen instellen, of dat al gedaan hebben natuurlijk. 

Ben zeer benieuwd of mijn oplaadkabel defect is of niet.🤔

20220526_162155.jpg

20220526_162106.jpg

Geplaatst
Bedankt voor je reactie, Top ik doe het precies zoals het in de handleiding staat ,( zoals jij ook verteld ) maar dat werkt echt niet, in de link die jij hier meestuurd hebben ze het idd ook over dezelfde lader. Ze laten ook een foto zien waar die knop aan de achterkant zit maar dat is een andere lader, ik heb geen knop aan de achterkant.  ik kan dus niks bevestigen want hoe ik de knop ook indruk, het display blijft alleen op 06 staan.

Dat drukken, dat doe je met de stekker in het stopcontact, maar de auto NIET aangesloten?
In dat ge al zou ik terug gaan naar de dealer, want dan is de lader imho stuk...
Geplaatst (aangepast)
1 uur geleden, zei Murcielaygo:

Dat drukken, dat doe je met de stekker in het stopcontact, maar de auto NIET aangesloten?
In dat ge al zou ik terug gaan naar de dealer, want dan is de lader imho stuk...

Doe ik, staat uitvoerig in de handleiding vermeld " instellen met de lader in het stopkontakt maar niet in de auto

Zou zo graag lezen hoe het bij andere PHEV rijders zit. Waarschijnlijk zijn die hier nog niet, zal is op het Niro topic gaan vragen.

Geplaatst

Nogmaals; als je drukt en er gebeurt niets; terug naar de dealer...
Die knop heeft 1 functie en die doet het niet, "dus" is 'ie dan defect...

Geplaatst

Laatste poging tot je door te dringen, want ik zie jouw vraag nu echt overal opduiken...
https://r.tapatalk.com/shareLink/topic?share_fid=35523&share_tid=27453&url=https%3A%2F%2Fwww%2Ekiaclub%2Enl%2Findex%2Ephp%3F%2Ftopic%2F27453-accu-opladen-met-wandcontactdoos&share_type=t&link_source=app

In dat topic post [mention=33658]Harry64[/mention] in bericht #11 (wat ik eerder ook al linkte) foto's van EXACT dezelfde lader. EN hij geeft aan dat na drukken je 2 seconden moet vasthouden om de instelling vast te leggen.

Jij geeft aan dat er niets gebeurt bij drukken.
Dan is het toch duidelijk? Jouw lader is stuk; naar de dealer dus!!!

Geplaatst
1 uur geleden, zei Murcielaygo:

Laatste poging tot je door te dringen, want ik zie jouw vraag nu echt overal opduiken...
https://r.tapatalk.com/shareLink/topic?share_fid=35523&share_tid=27453&url=https%3A%2F%2Fwww%2Ekiaclub%2Enl%2Findex%2Ephp%3F%2Ftopic%2F27453-accu-opladen-met-wandcontactdoos&share_type=t&link_source=app

In dat topic post [mention=33658]Harry64[/mention] in bericht #11 (wat ik eerder ook al linkte) foto's van EXACT dezelfde lader. EN hij geeft aan dat na drukken je 2 seconden moet vasthouden om de instelling vast te leggen.

Had het gewoon graag van een zelfde gebruiker hier vernomen. 

Voorlopig hier maar niet laden dan, jammer.

Geplaatst
13 uur geleden, zei Murcielaygo:

Hierbij mijn laatste poging om ook tot jou door te dringen waarom ik graag een vergelijking wilde vinden met iemand die dezelfde lader heeft hier op het Forum.

In dit filmpje zie je nu dus dat het instellen van de Ampéres toch heel wat anders gaat dan in de handleiding vermeld staat.

Daarom gaf ik het hier op het Forum dus niet op, nu ben ik er alsnog achter gekomen dat de lader dus niet defect is en kan ik de komende 2 weken hier op vakantie wel blijven laden want het laden gaat nu dus 3x sneller.👏 en wordt tanken nu aanzienlijk minder.😉

• Like 1
Geplaatst
15 minuten geleden, zei Peter-036:

Mooi dat je nu de oplossing hebt gekregen, maar waarschijnlijk had je die via Google zelf ook kunnen vinden 😉.

Gedaan maar niet voor de EV6 gekeken.😏

Geplaatst
Hierbij mijn laatste poging om ook tot jou door te dringen waarom ik graag een vergelijking wilde vinden met iemand die dezelfde lader heeft hier op het Forum.

Tja, op basis van de door jou gegeven informatie was voor mij mijn conclusie de meest logische.

Enne, het is dus NIET iemand hier op het forum die die lader ook heeft die je geholpen heeft ;-)

Maar fijn dat het is opgelost en Kia moet zich schamen dat de handleiding zo flut is...
Geplaatst
3 uur geleden, zei Murcielaygo:

Tja, op basis van de door jou gegeven informatie was voor mij mijn conclusie de meest logische.

Enne, het is dus NIET iemand hier op het forum die die lader ook heeft die je geholpen heeft ;-)

Maar fijn dat het is opgelost en Kia moet zich schamen dat de handleiding zo flut is...

Maar wel iemand hier op dit forum die met de oplossing kwam.🧐

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...