BarneyRubble Geplaatst 15 November, 2022 Geplaatst 15 November, 2022 (aangepast) Hierbij een overzicht van de maand oktober waar ik verschillende keren de accu heb geladen, het aantal kwh en tijdsduur staat duidelijk vermeld. Dit is berekent met 0.25 € per kwh wat ik sowieso tot 7-23 blijf betalen ( heb het voor 5 jaar vast staan ) 16 oktober was met zogoed als lege accu. Ik heb de hele maand oktober de vaste kilometers gereden die elke maand gereden worden voor 19,88 € elektra, dit is waarom ik voor de PHEV gekozen heb. Voor jezelf berekenen: 12.46 kwh maal jou eigen elektra prijs en je hebt je bedrag per zogoed als lege accu. 15 November, 2022 aangepast door BarneyRubble Quote
Rick Geplaatst 15 November, 2022 Topic Starter Geplaatst 15 November, 2022 12 uur geleden, zei Marinus 22: Heeft iemand al gekeken hoeveel kW je daadwerkelijk verbruikt bij een volledig lege Sportage PHEV. Ik heb gehoord dat je voor een volle accu van de PHEV tussen de 16 á 17 kW nodig hebt. Met de prijzen van de stroom is het denk ik goedkoper om op benzine te rijden? Hier ook mijn soort van berekening Blz 3 en 4 Quote
Rick Geplaatst 15 November, 2022 Topic Starter Geplaatst 15 November, 2022 (aangepast) 6 uur geleden, zei BarneyRubble: 16 oktober was met zogoed als lege accu. bij een bijna lege bij mij a 5% resterend heb ik bijna 15kWh erin geladen 15 November, 2022 aangepast door Rick Quote
BarneyRubble Geplaatst 16 November, 2022 Geplaatst 16 November, 2022 13 uur geleden, zei Rick: bij een bijna lege bij mij a 5% resterend heb ik bijna 15kWh erin geladen En bij mij is vol +/- 60 km radius gemiddeld, de eerste dag dat ik hem had zat ie met volle accu op 65 km maar de 70 ( + ) km heb ik bij mij nog nooit zien staan. Quote
Marinus 22 Geplaatst 21 November, 2022 Geplaatst 21 November, 2022 Op 15-11-2022 om 23:41, zei Rick: Hier ook mijn soort van berekening Blz 3 en 4 Dit bedoel ik niet bij het opladen van de acccu van een PHEV met 13,8 kWh als je die helemaal leeg is dat je hem 100 % oplaad je tussen de 15 en 17 kWh nodig hebt. 1 Quote
BarneyRubble Geplaatst 3 Januari, 2023 Geplaatst 3 Januari, 2023 Iemand die dit al ervaren heeft en dan meerdere keren? Ik krijg hem niet voller dan 60 km actieradius. Quote
Rick Geplaatst 3 Januari, 2023 Topic Starter Geplaatst 3 Januari, 2023 5 uur geleden, zei BarneyRubble: Iemand die dit al ervaren heeft en dan meerdere keren? Ik krijg hem niet voller dan 60 km actieradius. Ja ikke 60 is prima te doen, 65-70 in slakkenspeed. Probeer nu es de auto leeg te rijden tot 5 a 6 % (snachts) Quote
BarneyRubble Geplaatst 3 Januari, 2023 Geplaatst 3 Januari, 2023 (aangepast) 4 uur geleden, zei Rick: Ja ikke 60 is prima te doen, 65-70 in slakkenspeed. Probeer nu es de auto leeg te rijden tot 5 a 6 % (snachts) Heb dit inmiddels al 3x gehad, 0%,3%,2% en alle keren niet voller te laden dan 60km niet met 2.2 kwh laden en niet met 3,7kwh laden. Het is net vaker nog onder de 60 km en een enkele keer wel de 60 km. Wat ik me kan herinneren toen ik nog met de 2.2kwh kabel rechtstreeks op 220V laadde dat ie 1 keer 65km actieradius had. Maar die benoemde 70 heb ik nooit gehad. 3 Januari, 2023 aangepast door BarneyRubble 1 Quote
Rick Geplaatst 4 Januari, 2023 Topic Starter Geplaatst 4 Januari, 2023 13 uur geleden, zei BarneyRubble: Heb dit inmiddels al 3x gehad, 0%,3%,2% en alle keren niet voller te laden dan 60km niet met 2.2 kwh laden en niet met 3,7kwh laden. Het is net vaker nog onder de 60 km en een enkele keer wel de 60 km. Wat ik me kan herinneren toen ik nog met de 2.2kwh kabel rechtstreeks op 220V laadde dat ie 1 keer 65km actieradius had. Maar die benoemde 70 heb ik nooit gehad. Oh tot zo laag dat krijg ik niet voor elkaar, max 4 a 5% anders kom ik gewoon niet meer vooruit haha, dan gaat de motor bijspringen en de accu opladen en is die zo weer tot 10+ Ik laad en dan via stroom op vanaf die 5%. Dan weet ik het ook niet, vragen om een nieuwe batterij? Quote
gjklasens Geplaatst 24 Augustus, 2023 Geplaatst 24 Augustus, 2023 Ik heb toch besloten om ipv met de meegeleverde stopcontact lader die max maar 2.3kwh kan doorgeven om voor een originele wallbox plus bevestigingspaal plus stekker en kabelhouder te gaan. Deze is voor de toekomst voorbereid en kan 11kwh / fase 3 en 16amp aan, ook kan hij vergrendeld worden voor onbevoegden en is alles regelbaar en uit te lezen via een AppIk heb nu ook Sportage PHEV gekocht. Kan ik deze box ook op 1 fase 16a gebruiken en later als ik wellicht EV koop op 3 fase?Je hebt ook 1 fase versie, snap dat die niet op 3 fase kan Quote
BarneyRubble Geplaatst 24 Augustus, 2023 Geplaatst 24 Augustus, 2023 (aangepast) 38 minuten geleden, zei gjklasens: Ik heb nu ook Sportage PHEV gekocht. Kan ik deze box ook op 1 fase 16a gebruiken en later als ik wellicht EV koop op 3 fase? Je hebt ook 1 fase versie, snap dat die niet op 3 fase kan Gefeliciteerd met je mooie aankoop. Als jou stroombron niet meer dan 16 amp kan leveren in de toekomst maar wel 3 fase dan is ie volgens mij prima, als het goed is pakt ie vanzelf het max wat ie met de auto nu aan kan, 7.4 kwh 16 amp. Sommige stroombronnen kunnen ook 3 fase 32 amp leveren, dan moet je hem voor de toekomst geschikt voor ook 32 amp nemen 24 Augustus, 2023 aangepast door BarneyRubble Quote
Peter-036 Geplaatst 24 Augustus, 2023 Geplaatst 24 Augustus, 2023 1 Fase 16 Ampere bij 240Volt kan maximaal 3840 Watt leveren. Dat wordt meestal vermeld als 3,7kW. 7,4 kW is 1 fase 32 Ampere. En een 11 kW laadpaal kan op 1 fase maximaal dus 3,7kW leveren @gjklasens 1 Quote
gjklasens Geplaatst 24 Augustus, 2023 Geplaatst 24 Augustus, 2023 Ok allemaal bedanktIk kan dus 3 fase kopen en voorbereid zijn voor toekomst. En hij pakt wat Max kan dusVerzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk 1 Quote
BarneyRubble Geplaatst 24 Augustus, 2023 Geplaatst 24 Augustus, 2023 (aangepast) 47 minuten geleden, zei gjklasens: Ok allemaal bedankt Ik kan dus 3 fase kopen en voorbereid zijn voor toekomst. En hij pakt wat Max kan dus Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Als het goed is staat het er ook bijvermeld hoe hij op diverse aansluitingen werkt Ik heb zelf onderstaande wallbox gekocht met ook apart deze super stevige laadpaal + houder + kabelhouder. Alles werkt super via de zeer overzichtelijke app, incl de kosten en kwh per week/maand/jaar netjes verrekend. ⁸ 24 Augustus, 2023 aangepast door BarneyRubble 1 Quote
Robert de Niro Geplaatst 19 September, 2023 Geplaatst 19 September, 2023 (aangepast) Zijn er PHEV rijders die hun Sportage eenvoudig kunnen opladen? Ondanks een aanpassing can mijn dealer heb ik vrijwel altijd issues met opladen. Ik moet meerdere keren de stekker heen en weer bewegen. Soms stopt ie spontaan met laden. Regelmatig moet ik de stekker aan de auto er uit halen en opnieuw er in steken. Kortom veel geëmmer voor een belangrijke en prijzige feature. Kia weet hiervan maar blijft zwijgen en komt niet met een oplossing. Tijd voor actie. 19 September, 2023 aangepast door Robert de Niro Quote
Bert67 Geplaatst 19 September, 2023 Geplaatst 19 September, 2023 ik kan mijn PHEV eenvoudig opladen. ik plug eerst de stekker in de wallbox of laadpaal , dan de laadpas ervoor. Stekker in de auto en even vasthouden/optillen tot vergrendeling er in gaat. dit werkt bij de wallbox op mijn werk en ook bij een laadpunt op de camping afgelopen zomer. laadpunten op een openbare parkeerplaats heb ik nog niet echt kunnen testen. 2 keer geprobeert bij een openbare laadpunt op een parkeerplaats. De eerste keer werkte mijn laadpas niet bij het laadpunt. Bij het andere laadpunt was er een storing in de laadpaal. Quote
BarneyRubble Geplaatst 19 September, 2023 Geplaatst 19 September, 2023 Waar ik hem ook oplaad, thuis of openbaar geen enkel probleem. Openbaar, stekker in de laadpaal, stekker in de auto, auto op slot, pasje of telefoon voor de laadpaal en laden maar. Quote
Headlong Geplaatst 20 September, 2023 Geplaatst 20 September, 2023 (aangepast) 9 uur geleden, zei Bert67: ik kan mijn PHEV eenvoudig opladen. ik plug eerst de stekker in de wallbox of laadpaal , dan de laadpas ervoor. Stekker in de auto en even vasthouden/optillen tot vergrendeling er in gaat. Zo werkt het bij mij in 98% van de gevallen wel. 9 uur geleden, zei BarneyRubble: Waar ik hem ook oplaad, thuis of openbaar geen enkel probleem. Openbaar, stekker in de laadpaal, stekker in de auto, auto op slot, pasje of telefoon voor de laadpaal en laden maar. Zo lukt het eigenlijk nooit. 20 September, 2023 aangepast door Headlong Quote
ErikSportV Geplaatst 20 September, 2023 Geplaatst 20 September, 2023 Eerste paar keer had ik ook die problemen, tot ik altijd de afdek dop van de kabel er onder klem zette. Werkt 99.9‰. Voor de rest maakt de volgorde van handelen dan niet uit. Quote
BarneyRubble Geplaatst 20 September, 2023 Geplaatst 20 September, 2023 (aangepast) 1 uur terug, zei Headlong: Zo werkt het bij mij in 98% van de gevallen wel. Zo lukt het eigenlijk nooit. Zodra je de stekker in de auto plaatst hoor je of deze daarna geblokkeerd wordt en zit dan vast, ( soort geluid van een dvd/cd in een speler die net geplaatst is ) en gaat het lampje knipperen en begint het laden. 20 September, 2023 aangepast door BarneyRubble Quote
Headlong Geplaatst 20 September, 2023 Geplaatst 20 September, 2023 Met de mee geleverde granny charger heb ik overigens nooit die problemen, daar maakt de volgorde niets van uit. Nu is die een stuk lichter, dus wellicht dat het daar nog mee te maken heeft. Quote
gjklasens Geplaatst 20 September, 2023 Geplaatst 20 September, 2023 Met de mee geleverde granny charger heb ik overigens nooit die problemen, daar maakt de volgorde niets van uit. Nu is die een stuk lichter, dus wellicht dat het daar nog mee te maken heeft.Granny charger wordt er niet meer bijgeleverd helaas. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
Martinus1957 Geplaatst 15 Oktober, 2023 Geplaatst 15 Oktober, 2023 (aangepast) Goedemiddag De laadkabel die meegeleverd wordt is dus alleen voor het gebruik van laadpalen en niet voor een stopcontact thuis van 220 volt.? 15 Oktober, 2023 aangepast door Martinus1957 Quote
BarneyRubble Geplaatst 15 Oktober, 2023 Geplaatst 15 Oktober, 2023 (aangepast) 5 uur geleden, zei Martinus1957: Goedemiddag De laadkabel die meegeleverd wordt is dus alleen voor het gebruik van laadpalen en niet voor een stopcontact thuis van 220 volt.? In Mei 2022 zat de Granny Charger er nog netjes bij ben benieuwd wat de reden hiervan is ? Je zal maar geen laadpaal voor je huis hebben maar wel een ( buiten ) stopcontact. Lees net dat als de Sportage voor Juli 2022 besteld is dat ie er dan nog wel bij moet zitten. 15 Oktober, 2023 aangepast door BarneyRubble Quote
gjklasens Geplaatst 15 Oktober, 2023 Geplaatst 15 Oktober, 2023 Is er tegenwoordig niet meer bij. Ik begreep ivm destijds chipproblemen etc. Voor een 200€ kun je er 1 aanschaffen. Ik heb er ook 1 aan moeten schafren om thuis te kunnen laden. Voorlopig heb ik nog geen laadpaal. Wellicht in de toekomst. Voor nu kan ik vooruit met de granny laderVerzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.