Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat mij nu opvalt:

De ène heeft Infotainment versie 23-12-22

De ander 29-11-22

Ik heb 23-06-22, loop ik zelfs een half jaar achter.😗

Geplaatst (aangepast)
30 minuten geleden, zei BarneyRubble:

Wat mij nu opvalt:

De ène heeft Infotainment versie 23-12-22

De ander 29-11-22

Ik heb 23-06-22, loop ik zelfs een half jaar achter.😗

Dat klopt dus, er is nieuwere software voor mijn Sportage, goed dat we het er hier over hebben, ga het van de week gelijk weer ff doen. Versie 23-12-22

Screenshot_20230329_143248_Edge.jpg

Screenshot_20230329_143353_Edge.jpg

aangepast door BarneyRubble
Geplaatst (aangepast)
17 minuten geleden, zei Smollie:

635aad071cdb4fb2697b962430ef3997.jpg
Ik heb nog een andere precies emoji2369.png

Ja Smollie, die van jou moet dus ook nog de nieuwe versie 23-12-23 krijgen, je hebt nu versie 23-06-22 net als ik nu ook nog heb.  Ff Allebei updaten dus.

https://update.kia.com/EU/NL/updateNoticeView/1008

• Like 1
Geplaatst
18 minuten geleden, zei Wim-A:

Maar dit is toch de nieuwste versie?

Scherm­afbeelding 2023-03-29 om 20.19.55.png

Nee dit is 23-06-22, kijk naar de laatste 6 cijfers bij Infotainment versie en dan van rechts naar links lees je de datum af😉

Geplaatst (aangepast)

OK, duidelijk. Ik ben nu aan het downloaden; kan ik morgen de stick in de auto zetten, en onder het rijden de update laten draaien? Dat doe ik liever dan ik weet niet hoelang met draaiende motor stilstaan.

aangepast door Wim-A
Geplaatst
1 uur terug, zei Wim-A:

OK, duidelijk. Ik ben nu aan het downloaden; kan ik morgen de stick in de auto zetten, en onder het rijden de update laten draaien? Dat doe ik liever dan ik weet niet hoelang met draaiende motor stilstaan.

Ik denk het haast niet als ik dit zo lees, dit omdat tijdens de installatie sommige functie's even niet werken.🤔

Screenshot_20230329_232257_Edge.jpg

Geplaatst

Maar terug over de app, heb eigen software bedrijf gehad en er zijn b.v. Bepaalde GUI design regels die gebruikelijk zijn om je aan te houden en tegen dat soort elementaire regels wordt al flink gezondigd. 
een eenvoudig voorbeeld is als een actie vanwege de status op dat moment niet mogelijk is, dan moeten die GUI elementen hetzij onzichtbaar gemaakt worden of duidelijk disabled, zodat duidelijk is dat actie niet kan. 
als de stekker b.v. Niet in de auto zit, dan kan je niet laden logisch toch?

maar toch kun je rustig het commando laden sturen naar de auto. Minuut later krijg je melding dat laden nu niet mogelijk is. Bij openen applicatie had op achtergrond gelijk de status opgehaald moeten worden en de GUI moet dat laten zien dat commando laden niet uitgevoerd kan worden. Dit zijn echt hele basale dingen en als je dat al verkloot dan ben je echt een hele slechte programmeur en zou je bij mij heel snel uit het bedrijf geschopt worden, dit is echt heel tenenkrommend slecht. 

• Like 1
Geplaatst
18 uur geleden, zei Wim-A:

Ik heb ook iOS, maar 'nieuwere' versies van software en kaarten. Auto is vorige week afgeleverd en (denk ik) door de dealer up-to-date gemaakt.

IMG_8524.png

Auto ook vorige week opgehaald en de info is hetzelfde.

Geplaatst
11 uur geleden, zei Jimmy Venema:

Denk niet dat het laatste versie is, weet niet wat de dealer heeft gedaan, maar er zijn nieuwere versies.

783C62BD-B493-4D85-AC8D-0BF2C9EBD529.jpeg

Zoals ik #Wim-A al verteld had is de nieuwste software die wij nu zelf kunnen downloaden de 23-12-22 versie.

Geplaatst

Ja sorry zag het te laat, boel is beetje onoverzichtelijk op telefoon, kan beter de laptop erbij pakken.

ook bij mij claimde de dealer een update te hebben gedaan bij aflevering, maar stonden er nieuwere versies online. 

Geplaatst
16 uur geleden, zei BarneyRubble:

Ik denk het haast niet als ik dit zo lees, dit omdat tijdens de installatie sommige functie's even niet werken.🤔

Screenshot_20230329_232257_Edge.jpg

Nou, vanmorgen al rijdend de stick er in gestoken; meteen een bericht 'de software wordt gevalideerd'. Dat bleef 15 minuten staan en toen was de melding 'de installatie wordt voortgezet als de auto uitgeschakeld wordt'. Dus toen maar geparkeerd; na dertig minuten was het klaar.

30-03-2023 @10-31-32.png

30-03-2023 @10-33-52.png

Geplaatst

Een van de vernieuwingen die deze update brengt is iets met 'geluiden, natuurgeluiden etc'.

ik heb geen idee wie/wat/waar; weet iemand wat met die geluiden wordt bedoeld, waar ze zitten en waar je je bij kan gebruiken?

Geplaatst
1 uur terug, zei Wim-A:

Een van de vernieuwingen die deze update brengt is iets met 'geluiden, natuurgeluiden etc'.

ik heb geen idee wie/wat/waar; weet iemand wat met die geluiden wordt bedoeld, waar ze zitten en waar je je bij kan gebruiken?

Het zijn sfeergeluiden die je op elk moment kan aanzetten, zoals vogels, regen, enz enz en daar zijn er nu weer een paar geluiden aan toegevoegd, toegevoegde waarde ? Stja voor ieder wat wils, mijn vrouw zet zo nu en dan de vogels geluiden aan, dat vind ze relax rijden. Via je Instellingen kan je ze oproepen, ga er maar is voor zitten dan vind je ze vast wel ( weet zelf ff niet uit me hoofd waar ze precies zitten ).

Geplaatst (aangepast)
5 uur geleden, zei Wim-A:

Nou, vanmorgen al rijdend de stick er in gestoken; meteen een bericht 'de software wordt gevalideerd'. Dat bleef 15 minuten staan en toen was de melding 'de installatie wordt voortgezet als de auto uitgeschakeld wordt'. Dus toen maar geparkeerd; na dertig minuten was het klaar.

30-03-2023 @10-31-32.png

30-03-2023 @10-33-52.png

Ben wel benieuwd of jij na deze volledige update nu wel de OTA ( OverTheAir ) kan aanzetten.🤔

IMG_7022.jpeg.0a2d57d16fc16c1116f6ea3f8f887d4a.jpeg

Geplaatst
Op 30-3-2023 om 21:10, zei BarneyRubble:

Ben wel benieuwd of jij na deze volledige update nu wel de OTA ( OverTheAir ) kan aanzetten.🤔

Staat op de laatste versie nu en je kan idd OTA aanvinken maar verdwijnt telkens men opnieuw gaat kijken naar de instelling. Anderzijds in de app onder 'servicelijst' kan ik het wel 'On' etten en blijft deze actief maar in de wagen zelf, no way. Telkens terug uit. Dit is nog al eens aan bod gekomen op dit forum. Kan jij eens zien of het bij jou aangevinkt blijft staat?

Geplaatst
1 uur geleden, zei Patrick T.:

Kan jij eens zien of het bij jou aangevinkt blijft staat?

Ja. Ook na gisteren de auto in de garage zetten vanmorgen weer gekeken: staat nog steeds aangevinkt.

• Like 1
Geplaatst
Op 30-3-2023 om 21:10, zei BarneyRubble:

Je kunt het net zo goed uit zetten want na twee OTA's moet je het alsnog handmatig doen. 

Maar ondertussen wel allerlei data bij elkaar sprokkelen. 

Ik ga die Kia connect app en wat al niet meer echt niet gebruiken. 

Geplaatst
2 uur geleden, zei Justdigit:

Je kunt het net zo goed uit zetten want na twee OTA's moet je het alsnog handmatig doen. 

Voorzover ik het begrepen heb zijn er elk jaar maar twee updates. Die komen nu dus OTA binnen; er is geen reden om nog iets met de hand te doen.

• Like 1
Geplaatst (aangepast)
3 uur geleden, zei Wim-A:

Voorzover ik het begrepen heb zijn er elk jaar maar twee updates. Die komen nu dus OTA binnen; er is geen reden om nog iets met de hand te doen.

Nee, dan moet je maar eens goed de voorwaarden lezen. Er staat niets over twee per jaar. Maar NA twee updates gaat alles weer handmatig. 

Screenshot_2023-04-05-18-37-07-629_com.android.chrome.jpg

aangepast door Justdigit

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...