Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst (aangepast)

Lijkt me niet dat dat hier bedoeld wordt met op WiFi zitten, maar kan me vergissen.

WiFi hotspot kan ook gewoon je bestaande WiFi verbinding door delen

image.thumb.png.fb9d308a4b70d57be5c2a44753b98670.png

aangepast door Kenniani
Geplaatst (aangepast)
12 minuten geleden, zei Kenniani:

Lijkt me niet dat dat hier bedoeld wordt met op WiFi zitten, maar kan me vergissen.

WiFi hotspot kan ook gewoon je bestaande WiFi verbinding door delen

image.thumb.png.fb9d308a4b70d57be5c2a44753b98670.png

Waarom zou je dat onderweg in de auto aanzetten?

Dan kan het zelfs ook nog via Bluetooth/Tethering internet delen.🤭

aangepast door BarneyRubble
Geplaatst
1 uur terug, zei Kenniani:

Ik denk dat we elkaar niet begrijpen... ik hoop de rest van de lezers wel.

Ik ben iig helemaal los. Volgens mij ging het over het gebruik van Kia Connect en online navigatie ....

Geplaatst
1 uur geleden, zei Kenniani:

Ik denk dat we elkaar niet begrijpen... ik hoop de rest van de lezers wel.

Waarom stel je deze vraag dan zo op deze manier ?

Screenshot_20230918_170857_Edge.jpg

Geplaatst

Ik las ergens dat de auto via Vodafone verbonden zou moeten zijn met internet en dat het op de meeste plaatsen in Europa gewoon zou moeten werken.
Zie nergens dat ik van mijn smartphone een hotspot of god weet wat moet maken.  Kan me ook niet voorstellen dat je bij een tankstation op de A61 bij Koblenz al geen Vodafone bereik zou hebben?

Heb zelf trouwens KPN en daarmee kan je in Zwitserland gewoon je gang gaan zonder roamings diensten.

Geplaatst
2 uur geleden, zei BarneyRubble:

Waarom stel je deze vraag dan zo op deze manier ?

Screenshot_20230918_170857_Edge.jpg

Ik ga ervan uit dat de gebruiker onderweg in het buitenland met zijn mobiel op 4g/5g zit en hij dan geen connectie heeft met zijn auto die ook in het buitenland is dus waarschijnlijk geen data verbinding heeft met zijn auto.

Eenmaal aangekomen in Hotel mobiel verbonden met WiFi van het Hotel en daar wel verbinding met de auto, maar dan zit auto toch nog steeds op een data verbinding en niet op WiFi?

Auto geeft dus geen data verbinding gehad onderweg(Duitsland) maar wel in Zwitserland, maar dat zal los staan van de WiFi verbinding op zijn mobiel.

Geplaatst
Op 29-3-2023 om 23:54, zei Jimmy Venema:

Maar terug over de app, heb eigen software bedrijf gehad en er zijn b.v. Bepaalde GUI design regels die gebruikelijk zijn om je aan te houden en tegen dat soort elementaire regels wordt al flink gezondigd. 
een eenvoudig voorbeeld is als een actie vanwege de status op dat moment niet mogelijk is, dan moeten die GUI elementen hetzij onzichtbaar gemaakt worden of duidelijk disabled, zodat duidelijk is dat actie niet kan. 
als de stekker b.v. Niet in de auto zit, dan kan je niet laden logisch toch?

maar toch kun je rustig het commando laden sturen naar de auto. Minuut later krijg je melding dat laden nu niet mogelijk is. Bij openen applicatie had op achtergrond gelijk de status opgehaald moeten worden en de GUI moet dat laten zien dat commando laden niet uitgevoerd kan worden. Dit zijn echt hele basale dingen en als je dat al verkloot dan ben je echt een hele slechte programmeur en zou je bij mij heel snel uit het bedrijf geschopt worden, dit is echt heel tenenkrommend slecht. 

Ik kan het niet roerender met je eens zijn. Na 2 weken nieuwe Sportage PHEV: de auto is en rijdt geweldig.

De software in de auto is redelijk. Edoch zeer onoverzichtelijk met allemaal gelijk ogende icoontjes en vaak geen verbinding met live services, idiote route berekeningen, totale onzin meldingen over snelheidslimieten, en half afgemaakte, wat grillige rij assistenten, maar de Connect app is een gruwel.

Ik begrijp niet dat je als enorm groeiend auto concern geen betere (OEM) programmeurs in dienst neemt. Of hogere eisen stelt aan een OEM SP.

Ik vind het speelgoed waar je weinig aan hebt. Vaak geen verbinding. Nutteloze info: wat moet ik met de status van stoel - & stuurverwarming, en allerlei klimaatregelingen, als ik buiten de auto ben, en al deze functies toch niet op afstand kan bedienen? Waarom kan ik met de keyfob de auto wel starten op afstand (met de klima aan) en niet met de app?  Waarom kan ik niet zien of het dak dicht is? Talloze meldingen dat er geen verbinding mogelijk is, maar wel functies kunnen starten?

En de dealer vrolijk reageren op mijn vragen over bovenstaande: "Doe een update. Dan zal het vast opgelost zijn." Die heb ik vaker gehoord. Alleen werkt OTA nog niet en is de Nav Update App niet beschikbaar...

Een deel van genoemde irritaties ondervond ik ook al bij mijn voorgaande Kia Niro HEV MY18.

Kortom, een versnelde ontslagronde, met wat exit gesprekken zouden helpen. En dan een ontwikkelaar die wel begrijpt dat UI en UX niet iets is wat programmeurs zelf verzinnen (met alle respect).

Ik ga maar eens een positief suggestie lijstje sturen naar de dealer, Kia NL en de software ontwikkelaar...

Geplaatst
24 minuten geleden, zei Kenniani:

Ik ga ervan uit dat de gebruiker onderweg in het buitenland met zijn mobiel op 4g/5g zit en hij dan geen connectie heeft met zijn auto die ook in het buitenland is dus waarschijnlijk geen data verbinding heeft met zijn auto.

Eenmaal aangekomen in Hotel mobiel verbonden met WiFi van het Hotel en daar wel verbinding met de auto, maar dan zit auto toch nog steeds op een data verbinding en niet op WiFi?

Auto geeft dus geen data verbinding gehad onderweg(Duitsland) maar wel in Zwitserland, maar dat zal los staan van de WiFi verbinding op zijn mobiel.

Dat lijkt inderdaad het meest op mijn "case" .  Van huis gegaan met verbinding, navigatie aangezwengeld en rijden met dat ding. Onderweg meerdere malen gezien dat de route herberekend werd i.v.m. files.  Na een eerste pitstop nog wel verbinding, maar na een tweede stop, is de verbinding met de auto blijven hangen.  Op de app zag je op de kaart ook de plek waar de auto zich zou moeten bevinden en dat was op de plaats van de tweede pitstop? Met de app op de  telefoon kreeg ik geen verbinding met de auto. De volgende ochtend na het starten nog steeds geen verbinding en de navigatie gaf ook de melding dat live service niet beschikbaar was en ik op de back up navi moest rijden.

Ik kan alleen niet 100% zeker zeg wanneer de verbinding weer terug was. Voor mijn gevoel pas toen ik op mijn adres in Zwitserland beschikking had over wifi.  Maar dat is mijn aanname en misschien is de verbinding wel tijdens het rijden terug gekomen??  Wel vreemd dat ik nu alle ritten met tijden en kilometers kan terugzien in die app alsof er niets gebeurd is.

Het lijkt mij sowieso dat een mobiele telefoon los zou moeten staan van de live services.  

• 1 maand later...
Geplaatst
2 minuten geleden, zei ErikSportV:

Sinds de laatste update 2.1.15 op Android geeft de app bij Status => Charging "plugged in" Terwijl hij wel aan het laden is. (% looopt wel op) 

Meer mensen last van? 

Dat klopt dan toch, hij is aan het Laden ( charging) en de laadkabel is aangesloten ( plugged in) en dus lopen de % op😉

• Like 1
Geplaatst
50 minuten geleden, zei kras:

Zelf ervaar ik nu dat de resterende laadtijd niet wordt weergegeven terwijl de auto wel aan het laden is. 

Precies dat dus, alle verdere informatie ontbreekt, en je kunt dus niet direct zien of hij daadwerkelijk laad of afgebroken is, wat bij een bepaalde paal hier wel eens gebeurt. 

Geplaatst

Het lijkt een beetje random. Vanmorgen was alle informatie (status laden maar ook resterende oplaadtijd) weer zichtbaar. 🤔 

Geplaatst
1 uur geleden, zei kras:

Het lijkt een beetje random. Vanmorgen was alle informatie (status laden maar ook resterende oplaadtijd) weer zichtbaar. 🤔 

Ja, bij mij net ook. Hopelijk blijft het nu zo. 🤞

• 2 weken later...
Geplaatst (aangepast)

Ik heb een vraag voor mijn Sportage. Ik gebruik de auto wisselend samen met mijn vrouw. In de connect app wordt de mogelijkheid geboden om het voertuig te delen (share car). Echter telkens als ik haar mobiele nummer +316******* invoer en een pincode aanmaak bv 1111, krijg ik de melding "please anter a valid mobile number. There is no acount associated with this mobile number" en kom dus niet verder. Wat doe ik verkeerd.

Graag hulp, alvast bedankt

aangepast door JohnnyBGoode
  • Like 1
Geplaatst (aangepast)
8 uur geleden, zei JohnnyBGoode:

Ik heb een vraag voor mijn Sportage. Ik gebruik de auto wisselend samen met mijn vrouw. In de connect app wordt de mogelijkheid geboden om het voertuig te delen (share car). Echter telkens als ik haar mobiele nummer +316******* invoer en een pincode aanmaak bv 1111, krijg ik de melding "please anter a valid mobile number. There is no acount associated with this mobile number" en kom dus niet verder. Wat doe ik verkeerd.

Screenshot_20231115_235930_Edge.jpg

Succes, gr Barney

Geplaatst

Ik gok dat je vrouw eerst een account in de Kia Connect app moet aanmaken, waar dus ook haar telefoonnummer in staat, Daarna de stappen hierboven doen.

Geplaatst
13 uur geleden, zei BarneyRubble:

Succes, gr Barney

Had deze procedure ook in de app gevonden. Blijf dus steken omdat het mobiele nummer niet "geldig" is. 😞

Geplaatst
2 uur geleden, zei elsinga:

Ik gok dat je vrouw eerst een account in de Kia Connect app moet aanmaken, waar dus ook haar telefoonnummer in staat, Daarna de stappen hierboven doen.

Klopt inderdaad, had bij haar per ongeluk mijn account ingevoerd (hoe dom 😞) Dan werkt het dus niet.

Geplaatst (aangepast)
14 uur geleden, zei BarneyRubble:

Succes, gr Barney

Ja ze moet eerst een Eigen Account aanmaken, deze kan je later toevoegen😉

Geplaatst (aangepast)

Vanmorgen mijn PHEV geladen, krijg gegeven moment een melding dat hij vol is en niet meer aan het laden is, als ik dan meteen in de kia konnect app kijk dan staat daar dat hij tot 90% vol is en resterende tijd nog 30min is?? Terwijl hij vol is, de oplaadkabel zit er nog wel in maar vol is echt vol zou je zeggen.

Ook zegt de konnect app dat ik nu 10km kan rijden terwijl dat nu 60km moet zijn, verversen heeft geen effect, straks als dit pokke😡 weer is ophoud de kabel is losmaken en kijken wat de konnect app dan wel goed aan geeft.🤔 

Nu een kwartier later de konnect app weer ververst en nu eindelijk de melding dat het laden voltooid is en 100%. Alleen blijft hij niet de aantal elektrische kilometers doorgeven wat ik nu kan rijden, wel de km op benzine.

Geplaatst
1 uur geleden, zei BarneyRubble:

Vanmorgen mijn PHEV geladen, krijg gegeven moment een melding dat hij vol is en niet meer aan het laden is, als ik dan meteen in de kia konnect app kijk dan staat daar dat hij tot 90% vol is en resterende tijd nog 30min is?? Terwijl hij vol is, de oplaadkabel zit er nog wel in maar vol is echt vol zou je zeggen. 

Van wat krijg je de melding dat hij vol is. Connect app, laadpas app? Zelf nog nooit een melding van de connect app gehad namelijk

Geplaatst
7 uur geleden, zei ErikSportV:

Van wat krijg je de melding dat hij vol is. Connect app, laadpas app? Zelf nog nooit een melding van de connect app gehad namelijk

Sorry, krijg de melding van de Wallbox App

Geplaatst

Kreeg vandaag een melding van de kia konnect app dat ik de motor van de Sportage al 15 minuten bij stilstaan had laten draaien, ikzelf zat dus niet in de auto, je zal het maar vergeten zijn 🤭, toch wel handig die app.😉

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...