Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
11 uur geleden, zei Marinus 22:

Heb al iemand ontmoet die een KIA sportage PHEV GT-Plusline wou kopen, maar omdat file parkeren er niet op zit een MB GLA gekocht heeft daar zit het gewoon op. Net zoals bij mijn B klasse uit 2015

Het is indd best een beetje triest van Kia dit. Alles om te kunnen zit erop.

Echter, tis meer een hebbe dingetje om met de sleutel buiten de auto je remote speelgoed autootje te besturen ipv iets wat ik elke maand eens zou gebruiken in werkelijkheid. 
Heb nu 1x gedacht kon mijn oude auto maar vanzelf naar me toe rijden, en dat was met noodweer door de regen XD 

• Like 1
Geplaatst
Op 28-5-2022 om 15:57, zei R2D2:

Volgens mijn dealer zit het er wel op.

Hij gaat van de week een filmpje maken.

Bijna een maand verder heeft de dealer al een filmpje gemaakt?

Geplaatst
6 uur geleden, zei Marinus 22:

Bijna een maand verder heeft de dealer al een filmpje gemaakt?

Nee, gaat niet komen had die nog vermeld, want ed functie bestaat niet.

Geplaatst (aangepast)

Ik had een mail gestuurd naar KIA Nedeland over het fileparkeren dat NIET op de KIA Sportage zit.

Ik kreeg hierop het volgende antwoord terug.

"Dank voor je bericht aan Kia Nederland. Je geeft hierin aan de functie van fileparkeren te missen op de nieuwe Sportage.
Kia ontwikkelt de auto zoveel als mogelijk naar wensen van de klant. We betreuren het dat jij deze functie mist op de Sportage. Goed dat je dat aan ons kenbaar hebt gemaakt."

Volgens mij is dit niet volgens de wensen van de Klant.

Ik kan het mis hebben maar graag zou ik dan in dit forum reacties willen zien of ik fout zit of KIA Nederland geen idee heeft wat de klant wenst.

Een auto die volledig automatisch kan inparkeren, of een auto die op afstand alleen maar voor en achteruit kan rijden.

Als hier veel mensen op reageren kan KIA misschien zijn software aanpassen zodat dit alsnog mogelijk is.

Alle sensoren zijn namelijk aanwezig.

aangepast door Marinus 22
Geplaatst
2 uur geleden, zei Marinus 22:

Ik had een mail gestuurd naar KIA Nedeland over het fileparkeren dat NIET op de KIA Sportage zit.

Ik kreeg hierop het volgende antwoord terug.

"Dank voor je bericht aan Kia Nederland. Je geeft hierin aan de functie van fileparkeren te missen op de nieuwe Sportage.
Kia ontwikkelt de auto zoveel als mogelijk naar wensen van de klant. We betreuren het dat jij deze functie mist op de Sportage. Goed dat je dat aan ons kenbaar hebt gemaakt."

Volgens mij is dit niet volgens de wensen van de Klant.

Ik kan het mis hebben maar graag zou ik dan in dit forum reacties willen zien of ik fout zit of KIA Nederland geen idee heeft wat de klant wenst.

Een auto die volledig automatisch kan inparkeren, of een auto die op afstand alleen maar voor en achteruit kan rijden.

Als hier veel mensen op reageren kan KIA misschien zijn software aanpassen zodat dit alsnog mogelijk is.

Alle sensoren zijn namelijk aanwezig.

Ik wacht nog steeds op antwoord van mijn dealer. Volgen de persoon van de chat op de kia site zat het er ook op. Bij kia weten ze het zelf niet eens blijkbaar. Wat moet je nou met een auto die voor en achteruit kan rijden net of ik die auto krap naast andere neer ga zetten om vervolgens weer een deuk te krijgen.

Geplaatst
22 minuten geleden, zei R2D2:

Ik wacht nog steeds op antwoord van mijn dealer. Volgen de persoon van de chat op de kia site zat het er ook op. Bij kia weten ze het zelf niet eens blijkbaar. Wat moet je nou met een auto die voor en achteruit kan rijden net of ik die auto krap naast andere neer ga zetten om vervolgens weer een deuk te krijgen.

Het zit er volgens andere forums ook niet op.
Iemand een GT Plus in de buurt van Roermond? dan kijk ik er zelf even na.
Maar ga er maar niet van uit.

Geplaatst
13 uur geleden, zei R2D2:

Helemaal mee eens je gaat een auto niet zo parkeren dat iemand anders er niet uit kan.

Geplaatst

Ik was gisteren op de site van KIA toen de chat open ging en vroegen of ze me konden helpen.

Dus de vraag gesteld over het fileparkeren ze zei dat zit er op, toen haar uitgelegt hoe dat werkt moest ze toch even overleggen.

Haar antwoord was je kunt altijd naar je dealer gaan die kan het er zo opzetten maar dat gaat je wel geld kosten.

Maar volgens mij kan een dealer dit niet erop zetten om dat het een software probleem is dat in het gehele programma zit.

Geplaatst
Op 25-6-2022 om 09:00, zei Marinus 22:

Ik was gisteren op de site van KIA toen de chat open ging en vroegen of ze me konden helpen.

Dus de vraag gesteld over het fileparkeren ze zei dat zit er op, toen haar uitgelegt hoe dat werkt moest ze toch even overleggen.

Haar antwoord was je kunt altijd naar je dealer gaan die kan het er zo opzetten maar dat gaat je wel geld kosten.

Maar volgens mij kan een dealer dit niet erop zetten om dat het een software probleem is dat in het gehele programma zit.

Die chat wordt computergestuurd geopend, tis een bot. ik vraag me af of die mensen überhaupt voor kia werken of gewoon helpdeskmedewerkers zijn.

Geplaatst
7 uur geleden, zei Rick:

Die chat wordt computergestuurd geopend, tis een bot. ik vraag me af of die mensen überhaupt voor kia werken of gewoon helpdeskmedewerkers zijn.

Is misschien computergestuurd maar er kwam in een keer een andere naam in het scherm die weer andere verhalen op ging hangen dat meer leek op een 2de hands autodealer

Geplaatst

Ik heb de HEV GT PlusLine bestelt en ging er eigenlijk ook vanuit dat het er wel op zou zitten, want wat zit er nou eigenlijk niet op, bijna alles. Heb het in mijn huidige auto Seat Ateca nu wel, maar gebruik het echt nooit, eerste maand is het even leuk, maar daarna duurt het gewoon te lang. En helemaal automatisch is het ook niet, hij stuurt alleen voor jouw, gas geven, remmen en pook verstellen moet je zelf doen, ik weet niet hoe dat bij de EV6 zit?

Voor mij is het juist wel handig dat ik met de afstandsbediening de auto naar voor en achter kan rijden, garage van mij is erg krap en friemel me dan ook altijd uit mijn auto. Maar ook deze functie zal denk ik in het begin leuk zijn, maar zal je uiteindelijk niet gebruiken.

• 3 weken later...
Geplaatst
Op 27-6-2022 om 12:30, zei Kenniani:

Ik heb de HEV GT PlusLine bestelt en ging er eigenlijk ook vanuit dat het er wel op zou zitten, want wat zit er nou eigenlijk niet op, bijna alles. Heb het in mijn huidige auto Seat Ateca nu wel, maar gebruik het echt nooit, eerste maand is het even leuk, maar daarna duurt het gewoon te lang. En helemaal automatisch is het ook niet, hij stuurt alleen voor jouw, gas geven, remmen en pook verstellen moet je zelf doen, ik weet niet hoe dat bij de EV6 zit?

Voor mij is het juist wel handig dat ik met de afstandsbediening de auto naar voor en achter kan rijden, garage van mij is erg krap en friemel me dan ook altijd uit mijn auto. Maar ook deze functie zal denk ik in het begin leuk zijn, maar zal je uiteindelijk niet gebruiken.

Er zijn ook mensen die moeite hebben met fileparkeren, daarvoor is het wel handig als het erop zou zitten.

Ik heb gemerkt in de praktijk dat vooral vrouwen hier heel erg moeite mee hebben. 

Duidelijk dus een mannen auto.

Geplaatst
1 uur terug, zei Marinus 22:

Er zijn ook mensen die moeite hebben met fileparkeren, daarvoor is het wel handig als het erop zou zitten.

Ik heb gemerkt in de praktijk dat vooral vrouwen hier heel erg moeite mee hebben. 

Hahah, kijk uit wat je zegt :P

Nee een vriendin van mij vond het ook erg spannend om met zo'n brede (2011) auto te parkeren, dus, vind dat het erop moet zitten, het kan gewoon nml.

Geplaatst
9 hours ago, Marinus 22 said:

Misschien heb je dit gemerkt, maar is nergens op gebaseerd.

Ik vind dat dit soort opmerkingen hier niet thuis horen.

• Like 2
Geplaatst
4 uur geleden, zei Beos:

Misschien heb je dit gemerkt, maar is nergens op gebaseerd.

Ik vind dat dit soort opmerkingen hier niet thuis horen.

Waarom zou het hier niet thuis horen ik heb soms ook moeite om in te parkeren als dit systeem werkend op de auto zit zie je ook gelijk of er voldoende ruimte is voor inparkeren.

Deze auto is wat groter en iets moeilijker inparkeren dan kleinere picanto.

Maar waar jij op op doelt uit ervaring ik heb jaren bij een autorijschool gewerkt  en weet ik dat vooral vrouwen dit altijd een zeer moeilijk onderdeel vonden en sommige mannen ook.

Geplaatst (aangepast)

Ik denk dat u mijn punt mist, maar dat geeft niet,  Ik hoop dat uw nieuwe auto heel snel afgeleverd wordt.

aangepast door Beos
Geplaatst
17 minuten geleden, zei Beos:

Ik denk dat u mijn punt mist, maar dat geeft niet,  Ik hoop dat uw nieuwe auto heel snel afgeleverd wordt.

Als u zo onduidelijk bent mis ik u punt misschien, ik weet niet welk punt?

Geplaatst

Genoeg nu :P

Het is frustrerend dat iets er niet opzit wat makkelijk had gekund.
Eerlijk is eerlijk de meeste zullen het net elke dag gebruiken.

punt gemaakt. einde discussie. 
@Marinus 22 maak een notitie van de klacht, vergelijk het met de EV6 tot op technische specificaties (volgensmij heb je dit of iemand al ergens gedaan) dan verzamel ik het voor op de lijst van 'klachten' over de auto.

Geplaatst

Nou ik kan je vertellen mijn vrouw gebruikt het bij onze huidige wagen bijna elke rit die geeft nu al aan dat ze met deze auto niet meer gaat rijden.

Is voor mij een grote tegenvaller als ik dit 24 januari geweten had had ik hem niet gekocht was ik toch voor de MB GLA PHEV gegaan.

• 1 jaar later...
Geplaatst
2 uur geleden, zei J du Mortier:

Ik denk dat ik met dit tempo al 2 km file in de straat heb staan 😂

Met een EV9 5 km :P 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...