Ga naar inhoud

Handige en Leuke Gadgets voor de Sportage 5


BarneyRubble

Aanbevolen Berichten

Op 27-3-2024 om 11:53, zei PhaseShifter:

Amazon - FitCamX

Is het nog nodig of je het juiste model in de auto hebt eerst te controleren of is het inmiddels bekend dat deze dashcam sowieso in de Sportage 2022 phev past ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 8-6-2023 om 14:26, zei JvdW:

Ik was op zoek naar zonneschermen gezien het mooie weer en de vakanite. Ik heb er nu een set gezien van CarShades.com (via Autostyle) en een set met die plastic platen. De Carshades zullen best goed zijn maar het achterraam is in twee delen, ik had liever 1 geheel. Deze gevonden bij Solar Ride:

https://epc.net.pl/solcar/nl/kia-autozonwering-zonwering-zonneschermen-auto/509-autozonwering-zonwering-zonneschermen-kia-sportage-5-v-2021-heden-5904035796516.html

Zijn inclusief verzending ook nog eens een héél stuk goedkoper, ik ben benieuwd.

Heb jij deze zonneschermen nog besteld en zoja wat zijn je ervaringen met deze schermen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


22 uur geleden, zei BarneyRubble:

Is het nog nodig of je het juiste model in de auto hebt eerst te controleren of is het inmiddels bekend dat deze dashcam sowieso in de Sportage 2022 phev past ?

En! Zit dat blauwe demontage tooltje er bijgeleverd?   En om toch eerst te kijken of je het juiste partnummer hebt, waarmee demonteer je hem dan het beste?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Geplaatst (aangepast)

Dit is mijn Partnummer:

Alleen staat er wel 96031 ipv 96030 ( vermeld op de site ) op de cover zelf.!!!

Op de sticker staat wel 96030 ?

Maar beide wel de R2010 C/V:2

Is mijn Sportage geschikt voor deze Dashcam ?

Zie graag jullie reactie.🫡

20240402_175718.jpg

20240402_175705.jpg

Screenshot_20240401_225402_Edge.jpg

aangepast door BarneyRubble
Link naar reactie
Delen op andere sites


19 uur geleden, zei BarneyRubble:

Dit is mijn Partnummer:

Alleen staat er wel 96031 ipv 96030 ( vermeld op de site ) op de cover zelf.!!!

Op de sticker staat wel 96030 ?

Maar beide wel de R2010 C/V:2

Is mijn Sportage geschikt voor deze Dashcam ?

Zie graag jullie reactie.🫡

20240402_175718.jpg

20240402_175705.jpg

Screenshot_20240401_225402_Edge.jpg

Fijn de snelle reacties hier, 🤭🥱, heb hem maar besteld, zal vast wel de juiste wezen als ik het hier zo vergelijk. Komt vast goed🫣

Link naar reactie
Delen op andere sites


7 uur geleden, zei BarneyRubble:

Fijn de snelle reacties hier, 🤭🥱, heb hem maar besteld, zal vast wel de juiste wezen als ik het hier zo vergelijk. Komt vast goed🫣

Bij wie heb je hem besteld? Zit er namelijk ook aan te denken. Heb je ook de achter camera erbij besteld?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik had bij Amazon besteld. Zonder achtercamera.

Als goed is krijg je van de leverancier nog een mailtje om foto’s op te sturen van jouw spiegel ombouw om zeker te zijn dat ze de juiste sturen.

Ik ben er zeer tevreden mee.
Mis alleen de snelheid in de beelden. Heb ik wel met mijn viofo in de Niro


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites


13 uur geleden, zei gjklasens:

Ik had bij Amazon besteld. Zonder achtercamera.

Als goed is krijg je van de leverancier nog een mailtje om foto’s op te sturen van jouw spiegel ombouw om zeker te zijn dat ze de juiste sturen.

Ik ben er zeer tevreden mee.
Mis alleen de snelheid in de beelden. Heb ik wel met mijn viofo in de Niro


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Wat bedoel je precies met? (Mis alleen de snelheid in de beelden)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Geplaatst (aangepast)
Op 3-4-2024 om 21:24, zei Auke Riemsma:

Bij wie heb je hem besteld? Zit er namelijk ook aan te denken. Heb je ook de achter camera erbij besteld?

Via Amazon.nl, alleen voor de voorkant 

https://www.amazon.nl/gp/aw/d/B0CJC3N3ZD?ref=ppx_pt2_mob_b_prod_image

aangepast door BarneyRubble
Link naar reactie
Delen op andere sites


Geplaatst (aangepast)
16 uur geleden, zei gjklasens:

Ik had bij Amazon besteld. Zonder achtercamera.

Als goed is krijg je van de leverancier nog een mailtje om foto’s op te sturen van jouw spiegel ombouw om zeker te zijn dat ze de juiste sturen.

Ik ben er zeer tevreden mee.
Mis alleen de snelheid in de beelden. Heb ik wel met mijn viofo in de Niro


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Klopt, dat mailtje heb ik gekregen en de foto's retour gestuurd, kreeg daarna bericht dat hij verzonden was, levering vanaf 20 April tot 1 Mei

Heb geïnformeerd en bij de volgende " firmware" update krijgt hij meer mogelijkheden 😉 hopelijk ook de snelheid er bij.

 

aangepast door BarneyRubble
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Dashcam is binnengekomen, klik, plug and play

Fitcamx-app pagina
De app installeren en via wifi contact maken is ff een gehannes als je thuis op de oprit staat (wil je iphone weer terug naar thuisnetwerk-wifi….) 

De camera wifi naam kun je veranderen evenals de toegangscode

Er zitten een power-on/off knopje en een take a pic-knopje op de onderzijde 

Link naar reactie
Delen op andere sites


hopelijk ook de snelheid er bij.

Heeft deze camera een eigen GPS?
Zo niet, dan geef ik je heel weinig kans op een indicatie van snelheid, want dan is er niks waarop de camera de snelheid kan baseren...
Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 5-4-2024 om 10:11, zei PhaseShifter:

Dashcam is binnengekomen, klik, plug and play

Fitcamx-app pagina
De app installeren en via wifi contact maken is ff een gehannes als je thuis op de oprit staat (wil je iphone weer terug naar thuisnetwerk-wifi….) 

De camera wifi naam kun je veranderen evenals de toegangscode

Er zitten een power-on/off knopje en een take a pic-knopje op de onderzijde 

Heb hem binnen en was idd met 15min geïnstalleerd,  wel jammer dat je bv vanaf de huiskamer geen connectie met de Cam kan maken, je moet echt in de auto zitten om bv wat beelden te downloaden, heb er een 128GB sdcart in geplaatst maar wil die er niet steeds uithalen hiervoor.

Verder super 4K beeld op mijn Samsung 23 ultra.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ali-zonnescherm paraplu €18,- 
Wil voor de binnenspiegel nog een naad maken zodat pasvorm beter wordt

Dat zou ik afraden; een paraplu haalt een deel van hoe deze werkt uit de spanning op het materiaal. Als je daar een naad in maakt heb je kans dat het in/uitklappen niet (goed) meer werkt.
Link naar reactie
Delen op andere sites


13 uur geleden, zei Murcielaygo:


Dat zou ik afraden; een paraplu haalt een deel van hoe deze werkt uit de spanning op het materiaal. Als je daar een naad in maakt heb je kans dat het in/uitklappen niet (goed) meer werkt.

Split-naadje geknipt en afgewerkt met linnen kleefband: lijkt wel of het zo uit China komt en werkt goed rond de spiegelsteun.

IMG_9623.jpeg

aangepast door PhaseShifter
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb deze direct besteld, hou liever de warmte direct buiten en ook meteen voor de zijruiten. is tevens uitermate ook geschikt voor de winter.😉 

Maar begrijp dat je voor ff snel die paraplu wel makkelijker pakt.🤔

20220808_202503.jpg.2259f4a9be80bf31a50d2694c113ed6f.jpg

20220808_202435.jpg.fc972fa423e658c856d1367c473511cb.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


HEADS UP AND WARNING TO THOSE WHO BOUGHT THE FITCAMX

I bought the camera and installed the front a few weeks ago, just yesterday I installed the rear one (I didn't have time before).

This morning I got hit from behind at a traffic light (3 week old car, 1200 km on it). When I checked the cameras I saw that the front cam barely caught the crash (luckily at least it caught it), the rear cam didn't, it cut off around 10 seconds before the crash so it didn't catch anything.

The crash wasn't so strong to activate the G sensor so it didn't lock the video.

When I got home I tested it a bit more and I noticed that when you turn off the car the last 3-4 seconds of the video from the front camera and the last 12-14 seconds from the rear camera before shutting of the car are not saved!

When I got hit, after a few second I turned off the car and went out to see the damage. When I turned off the car it shut of the power to the camera and therefore it didn't save those last few seconds.

Also, if you press the snapshot button and then turn off the car it again doesn't lock the video. I think the snapshot button only locks the video when it normally ends and then locks it, but not immediately so if you turn off the car after pressing the snapshot button it will not lock the video immediately.

Therefore, if you are in a crash, WAIT 20-30 SECONDS BEFORE TURNING OFF THE CAR, or even better leave it on if possible.

I will try to reduce the front video quality a bit and try a new memory card to see if the delay will be smaller.

aangepast door Z61
Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 14-4-2024 om 18:14, zei BarneyRubble:

Ik heb deze direct besteld, hou liever de warmte direct buiten en ook meteen voor de zijruiten. is tevens uitermate ook geschikt voor de winter.😉 

Maar begrijp dat je voor ff snel die paraplu wel makkelijker pakt.🤔

20220808_202503.jpg.2259f4a9be80bf31a50d2694c113ed6f.jpg

20220808_202435.jpg.fc972fa423e658c856d1367c473511cb.jpg


Dat is warmte technisch beter Barney, maar als je (zoals wij) vaak aan de kust vlakbij strand geparkeerd staat en het waait, dan ontstaan doffe plekken in de lak.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 8-6-2023 om 14:26, zei JvdW:

Ik was op zoek naar zonneschermen gezien het mooie weer en de vakanite. Ik heb er nu een set gezien van CarShades.com (via Autostyle) en een set met die plastic platen. De Carshades zullen best goed zijn maar het achterraam is in twee delen, ik had liever 1 geheel. Deze gevonden bij Solar Ride:

https://epc.net.pl/solcar/nl/kia-autozonwering-zonwering-zonneschermen-auto/509-autozonwering-zonwering-zonneschermen-kia-sportage-5-v-2021-heden-5904035796516.html

Zijn inclusief verzending ook nog eens een héél stuk goedkoper, ik ben benieuwd.

Hoi, heb je deze uiteindelijk besteld en bevallen deze je ook? 

aangepast door PeterZ4
Link naar reactie
Delen op andere sites


Geplaatst (aangepast)
10 uur geleden, zei PhaseShifter:


Dat is warmte technisch beter Barney, maar als je (zoals wij) vaak aan de kust vlakbij strand geparkeerd staat en het waait, dan ontstaan doffe plekken in de lak.

Ikzelf woon aan de kust met zo nu en dan veel wind, de delen bedekken alleen de ramen en niet de lak, heb ze nu 2 jaar en ergens doffe plekken zijn nergens zichtbaar, daarbij heb ik nu ook de Fitcam en de cameralens die daarvan bijna tegen het glas zit aan de binnenkant wordt op deze manier ook direct goed beschermd tegen de hoge temperaturen die direct op het glas komen en dus als een vergrootglas de lens direct behoorlijk verwarmen.🤔

aangepast door BarneyRubble
Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...