Keesd515 Geplaatst 17 November, 2022 Geplaatst 17 November, 2022 10 uur geleden, zei SmurfenB: Klopt. De november update is nog niet uit. Wel is er een tussentijdse software update tbv OTA updates uitgekomen voor MY'22 en MY'23 modellen uitgekomen. ( ModelYear202x) Waar is deze update te downloaden? Quote
Kenniani Geplaatst 17 November, 2022 Geplaatst 17 November, 2022 (aangepast) Ik heb gisteren de nieuwste update kunnen installeren. Is volgens mij alleen een software update en geen kaartupdate. 17 November, 2022 aangepast door Kenniani 2 Quote
SmurfenB Geplaatst 17 November, 2022 Geplaatst 17 November, 2022 3 uur geleden, zei Kenniani: Ik heb gisteren de nieuwste update kunnen installeren. Is volgens mij alleen een software update en geen kaartupdate. Wat @Rickaangeeft klopt, het was alleen de softwareversie (zie datumstempel 221004, 4 oktober 2022). U kunt het bij alle versienummers zien aan de datumstempel die is opgenomen in de versienummers. Dit is bij uw firmwareversie, navigatie-app-versie en mapversie nog 220622 ofwel 22 juni 2022. Einde deze maand wordt een nieuwe halfjaarlijkse update verwacht voor de kaarten (met meestal een update voor navigatie en software erbij in begrepen). 2 Quote
SmurfenB Geplaatst 17 November, 2022 Geplaatst 17 November, 2022 4 uur geleden, zei Keesd515: Waar is deze update te downloaden? U kunt de update downloaden, middels het computer programma van Kia. U kunt het programma, installatie handleiding en nieuwsberichten vinden op update.kia.com 1 Quote
SmurfenB Geplaatst 17 November, 2022 Geplaatst 17 November, 2022 5 uur geleden, zei Maximiliaan71: Reactie van mijn KIA dealer: "Wij zijn nog niet in kennis gesteld van geheel nieuwe software". Het lijkt niet een gehele nieuwe software te zijn, enkel de kaartgegevens in een vernieuwde mapversie. Het systeem kent namelijk verschillende versies, voor: - softwareversie - firmwareversie - navigatie-app-versie - mapversie 2 Quote
Kenniani Geplaatst 17 November, 2022 Geplaatst 17 November, 2022 9 minuten geleden, zei SmurfenB: Wat @Rickaangeeft klopt, het was alleen de softwareversie (zie datumstempel 221004, 4 oktober 2022). U kunt het bij alle versienummers zien aan de datumstempel die is opgenomen in de versienummers. Dit is bij uw firmwareversie, navigatie-app-versie en mapversie nog 220622 ofwel 22 juni 2022. Einde deze maand wordt een nieuwe halfjaarlijkse update verwacht voor de kaarten (met meestal een update voor navigatie en software erbij in begrepen). Ben benieuwd of de eind van de maand update dan OTA binnenkomt. Moeten ze toch een behoorlijke databundel hebben willen ze 40GB over de sim downloaden. Quote
SmurfenB Geplaatst 17 November, 2022 Geplaatst 17 November, 2022 Op 16-11-2022 om 10:30, zei SmurfenB: 1 uur terug, zei Kenniani: Ben benieuwd of de eind van de maand update dan OTA binnenkomt. Moeten ze toch een behoorlijke databundel hebben willen ze 40GB over de sim downloaden. De OTA updates zijn incrementeel (enkel het geupdatet stukje software) en niet als geheel, zoals met een USB. Met de USB updates, download je elke keer het volledige pakket van alle bestanden: Firmware, software, kaarten, navigatie. Via USB kan het programma niet zien welke deel nodig is, dus download hij alles. 3 Quote
Henri497 Geplaatst 22 November, 2022 Geplaatst 22 November, 2022 Zal blij zijn met nieuwe kaarten want deze zijn niet best volgens mij. Gisteren op de A7 twee keer achterelkaar een verkeerde aanwijzing En waarom moet dat mens voor elke afrit zeggen " Bereidt u voor om links aan te houden" , zeg gewoon iets als ik de hoofdrijbaan af moet en niet die onzin bij elke afslag. Quote
Rick Geplaatst 22 November, 2022 Geplaatst 22 November, 2022 Op 17-11-2022 om 13:18, zei SmurfenB: Einde deze maand wordt een nieuwe halfjaarlijkse update verwacht voor de kaarten (met meestal een update voor navigatie en software erbij in begrepen). Hopende op TomTom dan al Quote
Kenniani Geplaatst 22 November, 2022 Geplaatst 22 November, 2022 Gewoon google maps gebruiken, hoef je geen halfjaar te wachten op updates. Quote
Henri497 Geplaatst 2 December, 2022 Geplaatst 2 December, 2022 (aangepast) Heb weer een update gedaan maar het valt me op dat bij OTA niet beschikbaar staat. Ik gebruik de Kia connect app wel gewoon op mijn telefoon. Doe ik iets fout? 2 December, 2022 aangepast door Henri497 1 Quote
Jim Gubbels Geplaatst 4 December, 2022 Geplaatst 4 December, 2022 Op 2-12-2022 om 12:59, zei Henri497: Heb weer een update gedaan maar het valt me op dat bij OTA niet beschikbaar staat. Ik gebruik de Kia connect app wel gewoon op mijn telefoon. Doe ik iets fout? ik heb vandaag ook de update gedraaid, OTA wel beschikbaar, ik weet niet waar het bij jou fout gaat. Wellicht nog eens proberen? Quote
Rick Geplaatst 4 December, 2022 Geplaatst 4 December, 2022 Beschikbaar of niet, het kan niet aangezet worden (ja lijkt wel zo, maar herstart de auto en het staat weer uit) Quote
Kenniani Geplaatst 5 December, 2022 Geplaatst 5 December, 2022 Wat kan niet aangezet worden? Automatische updates staat bij mij gewoon aan en blijft aanstaan ook na een herstart. Quote
Rick Geplaatst 5 December, 2022 Geplaatst 5 December, 2022 37 minuten geleden, zei Kenniani: Wat kan niet aangezet worden? Automatische updates staat bij mij gewoon aan en blijft aanstaan ook na een herstart. Echt? onderaan het vinkje bij de optie "OTA" die is elke keer weer uit bij aan/uit systeem.. Quote
Jim Gubbels Geplaatst 5 December, 2022 Geplaatst 5 December, 2022 1 uur terug, zei Kenniani: Wat kan niet aangezet worden? Automatische updates staat bij mij gewoon aan en blijft aanstaan ook na een herstart. Bij mij staat ie ook gewoon aan, ook ná een herstart. Quote
Kenniani Geplaatst 5 December, 2022 Geplaatst 5 December, 2022 26 minuten geleden, zei Rick: Echt? onderaan het vinkje bij de optie "OTA" die is elke keer weer uit bij aan/uit systeem.. Dit vinkje wat hier nu uit staat, staat bij mij na het aanvinken gewoon altijd aan. Quote
Rick Geplaatst 5 December, 2022 Geplaatst 5 December, 2022 5 minuten geleden, zei Kenniani: Dit vinkje wat hier nu uit staat, staat bij mij na het aanvinken gewoon altijd aan. Als ik die aanvink dan is die aan, maar de volgende morgen is die weer uit :S Quote
Kenniani Geplaatst 5 December, 2022 Geplaatst 5 December, 2022 Hmm gek, verschil tussen HEV en PHEV? Quote
Henri497 Geplaatst 6 December, 2022 Geplaatst 6 December, 2022 Nou ja jullie kunnen tenminste een vinkje aanzetten Ik heb nu voor derde keer de hele update procedure opnieuw gedaan maar blijf bij OTA de melding krijgen dat extra services van Kia connect niet actief zijn Verder is alles hetzelfde qua versies en typenummers e.d.. Quote
Rick Geplaatst 6 December, 2022 Geplaatst 6 December, 2022 2 uur geleden, zei Henri497: Nou ja jullie kunnen tenminste een vinkje aanzetten Ik heb nu voor derde keer de hele update procedure opnieuw gedaan maar blijf bij OTA de melding krijgen dat extra services van Kia connect niet actief zijn Verder is alles hetzelfde qua versies en typenummers e.d.. Je bent wel met de App etc verbonden? Quote
Henri497 Geplaatst 6 December, 2022 Geplaatst 6 December, 2022 50 minuten geleden, zei Rick: Je bent wel met de App etc verbonden? Ja dat werkt allemaal prima, ik kan mijn ritten inzien, auto vergrendelen etc. Snap er niks van> Quote
Patrick T. Geplaatst 6 December, 2022 Geplaatst 6 December, 2022 Bij mij idem als bij Rick. Had de OTA, na de update een weekje terug, aangevinkt in gedachte dat deze setting actief stond en vooral blijft maar nav Rick's bericht toch even gecheckt en moet ik vaststellen dat het hier idem is. Na herstart is het vinkje... gevlogen... Quote
Kenniani Geplaatst 7 December, 2022 Geplaatst 7 December, 2022 Er staat inmiddels weer een nieuwe versie online, mijn OTA geeft geen update aan, dus wordt weer via USB updaten. https://update.kia.com/EU/E1/updateNoticeView/999 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.