Ga naar inhoud

wireless carplay met een dongel bijvoorbeeld Carlinkit 4.0 of andere modellen voor kia sportage 2022 etc


cees

Aanbevolen Berichten

Op 26-11-2023 om 07:21, zei Pixel:

Ik heb de Carlinkit 5.0 2air werkt erg goed en snel. Ik gebruik hem voor CarPlay, werkt ook voor Android overigens: https://www.appletips.nl/carlinkit-5-0-2air-dongle/

 

 

Ik heb ook deze, de Carlinkit 5.0 voor Apple CarPlay. Hij werkt op zich heel goed, af en toe loopt ie vast, maar stekker erin en eruit, en hij werkt weer. Wellicht wordt dit door een firmware update nog verbeterd. Maar m.i. een praktische oplossing voor wireless CarPlay.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 3 maanden later...
Geplaatst (aangepast)

Ik heb ook de Carlinkit 5.0 2air. Nog niet kunnen testen in de Sportage, want die stond met een kapotte motor bij de dealer op het moment van ontvangen. Ik heb hem wel in een Renault Clio en nu in een Kia Stonic kunnen testen. Verbinding stabiel. Wel blijft de dongle stroom trekken als de auto stilstaat, wat er bij de Clio voor zorgde dat de accu op een gegeven moment zo goed als leeg was. Ik weet niet of dit bij Kia snel het geval is, maar als dat ook het geval is dan is het helaas een beetje een miskoop. Want dan zal ik de dongle van de USB af moeten halen als ik de auto uitga en levert het dus geen tijdwinst op ten opzichte van een bedrade iPhone.

aangepast door JeroenvL
Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur geleden, zei JeroenvL:

Wel blijft de dongle stroom trekken als de auto stilstaat

Ik heb dezelfde in de Sportage liggen en ik dacht ook dat het ding aanbleef. Maar dat is dus niet zo. Het duurt even voordat in de auto de stroom er af gaat en zolang jij met de sleutel bij de auto blijft staan staat er stroom op net ding.
Maar loop maar weg en kom zonder sleutel terug, dan zul je zien dat het ding uit staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 27-11-2023 om 11:04, zei Jim Gubbels:

Ik heb ook deze, de Carlinkit 5.0 voor Apple CarPlay. Hij werkt op zich heel goed, af en toe loopt ie vast, maar stekker erin en eruit, en hij werkt weer. Wellicht wordt dit door een firmware update nog verbeterd. Maar m.i. een praktische oplossing voor wireless CarPlay.

Anderhalve week geledn een update van de Carlinkit 5.0 uitgevoerd.
Voorheen was de draadloze verbinding niet altijd stabiel, nu verbindt ie helemaal niet meer. Alles gereset, zelfs teruggezet naar fabrieksinstellingen en opnieuw gekoppeld, helaas, maar krijg geen verbinding meer. 
Jammer, ik ben er klaar mee!

Iemand nog suggesties of (betere) alternatieven?

Link naar reactie
Delen op andere sites


4 uur geleden, zei Jim Gubbels:

Anderhalve week geledn een update van de Carlinkit 5.0 uitgevoerd.
Voorheen was de draadloze verbinding niet altijd stabiel, nu verbindt ie helemaal niet meer. Alles gereset, zelfs teruggezet naar fabrieksinstellingen en opnieuw gekoppeld, helaas, maar krijg geen verbinding meer. 
Jammer, ik ben er klaar mee!

Iemand nog suggesties of (betere) alternatieven?

Ik was net van plan er een te kopen maar nu schrik ik wel even en zet mijn aankoop op pauze tot er goed nieuws is. Misschien nog meer mensen met dit probleem en misschien wel een oplossing

aangepast door Aad Hessler
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


15 minuten geleden, zei Wim-A:

Mail even met carlinkit. Mijn ervaring is dat ze wel helpen.

Ga ik doen, maar eerst deze week nog een poging wagen om e.e.a. aan de praat te krijgen.
Dank voor de tip! 👍

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb deze sinds een paar weken. Werkt probleemloos en snel in mijn Sportage: https://www.bol.com/nl/nl/p/olvy-carplay-dongle-android-draadloos-verbinden-carlinkit-wireless-carplay-draadloos-carplay-voor-android/9300000152114537/?referrer=socialshare_pdp_www

Ik zie wel dat hij nu een stukje duurder is (ondanks korting), ik had hem voor 49 eur.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 12-3-2024 om 20:20, zei Jim Gubbels:

Ga ik doen, maar eerst deze week nog een poging wagen om e.e.a. aan de praat te krijgen.
Dank voor de tip! 👍

Deze week een nieuwe poging gedaan om de Carlinkit 5.0 te koppelen aan mijn Sportage HEV uit 2022. Het lukte in eerste instantie niet, echter toen ik mijn iPhone (15 Pro) koppelde aan het wifi-kanaal van de Carlinkit om eventueel een reset te doen, koppelde Apple CarPlay wél met mijn auto.
Daarna werkte ie feilloos, echter dus met Wifi-verbinding én Bluetooth verbinding. 

ik lees nergens dat een wifi-verbinding noodzakelijk is (m.u.v. Een eventuele update of instellingen), m.i. is Bluetooth voldoende en heb ik ook nooit eerder dit gehad (volgens mij). 


De komende dagen ga ik e.e.a. Bekijken, op zich ben ik tevreden maar vind het wel bijzonder. Misschien toch een keer Carlinkit Service benaderen hierover.

Link naar reactie
Delen op andere sites


On 3/5/2024 at 8:11 PM, JeroenvL said:

I also have the Carlinkit 5.0 2aire. I am not able to test in the Sportage yet, because it was with a broken engine at the dealer at the time of receiving. I did test it in a Renault Clio and now I can test it in a Kia Stonic. Connection stable. However, the dongle continues to draw power when the car is stationary, which at the Clio ensured that the battery was almost empty at one point. I do not know if this is the case with Kia quickly, but if that is also the case then unfortunately it is a bit of a bad buy. Because then I will have to take the dongle off the USB when I leave the car and therefore it does not save time compared to a wired iPhone.

I also have this, use it in the Kia Stonic while waiting for the Kia Sportage.

 

It works well and supports both Android and Car Play (I use android). The new AA Wireless which is coming out this year will also support both AA and CarPlay.

 

The drawing of power is up to the socket, whether it turns off electricity when the car turns off. I think it does in almost all cars, if not immediately then after a few minutes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


3 uur geleden, zei Z61:

I also have this, use it in the Kia Stonic while waiting for the Kia Sportage.

 

It works well and supports both Android and Car Play (I use android). The new AA Wireless which is coming out this year will also support both AA and CarPlay.

 

The drawing of power is up to the socket, whether it turns off electricity when the car turns off. I think it does in almost all cars, if not immediately then after a few minutes.

I have the same in the Sportage and I also thought the thing remained on. But that's not the case. It takes a while before the power goes out in the car and as long as you stay with the key near the car, there is power on the thing.

But just walk away and come back without a key, then you will see that the power is off.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...